Reis Naar New York?
Gepost 04 January 2009 - 09:41
Wij doen het meestal zo: eerst gidsen halen op het reisbureau of de intnetsite van de reisorganisatie goed doorspitten waar we heen willen. En dan gaan we via de site: www.vakantiereiswijzer.nl de recenties van de hotels opzoeken die voor ons interessant zijn. Als we dan een keuze hebben gemaakt boeken we gewoon. En tot nu toe bevalt dat uitstekend. En via google kom je ook een heel eind om te kijken waar bepaalde hotels liggen en wat bezienswaardigheden e.d. Ook heeft een beetje hotel tegenwoordig een eigen site, waar je wat informatie vandaan kan halen.
Veel succes met zoeken.
Gepost 04 January 2009 - 10:32
Gefeliciteerd! En wat bijzonder om op eerste kerstdag gevraagd te worden!!!!
Wij trouwen ook in september en gaan in oktober op huwelijksreis naar New York.
Ik zit al een tijdje op internet te zoeken naar wat we nou het beste kunnen doen. Toch merk ik zelf dat het niet echt heel veel uitmaakt en dat wij voor 'het gemak' een pakketprijs boeken, omdat we zoveel willen daar (musicals, transfer, bottochten, entree, ov-pas, excursietours etc).
Ik heb ook naar losse prijzen gezocht maar kom of ongeveer op hetzelfde bedrag of iets daaronder. Omdat we maar 6 dagen gaan wil ik niet in rijen hoeven staan of op zoek moeten gaan naar plaatsen waar ik allerlei tickets kan kopen.
suc6! (veel prijsinfo is te vinden bij oad)
site tip: : http://www.newyork.nl/
hotel tip: Pennsylvania hotel (centrale ligging, betaalbaar, netjes!)
liefs Tamara
Gepost 04 January 2009 - 14:18
Wij zijn ook op huwelijkreis geweest naar new york en hebben hotel gershwin geboekt, prima hotel met gunstige ligging!
O en over het los boeken, voor new york kwam dat voor ons niet gunstiger uit omdat de hotels direct veel duurder zijn, enne een transfer is bij de meeste stedenreizen niet inbegrepen (uitzondering bv instanbul) dus daar hoef je niet op te letten...
Gepost 04 January 2009 - 15:28
Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen of je voordeel haalt uit een pakket. Zeker in september is het mooi weer, en veel dingen zijn ook in New York te voet of per korte metrostukjes erg goed te doen.
Overigens hoeven hotels direct niet per se duurder te zijn, het ligt er ook aan voor hoeveel nachten je boekt. En je zal versteld staan hoeveel een mailtje naar het hotel kan opleveren als je vraagt wat er mogelijk is omdat je bijvoorbeeld langer dan 4 nachten blijft. Ook transfers hoef je echt niet vantevoren te regelen. Er gaan zat metro's en bussen!
Qua hotel kom je met een groepsreis vaker uit bij een keten of een standaard iets. Dus als je iets bijzonders wilt kan je beter zelf op zoek.
Maar New York is zo geweldig dat het sowieso heel leuk gaat worden hoor!!
En gefeliciteerd natuurlijk!!
Gepost 04 January 2009 - 17:39
Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen of je voordeel haalt uit een pakket. Zeker in september is het mooi weer, en veel dingen zijn ook in New York te voet of per korte metrostukjes erg goed te doen.
Overigens hoeven hotels direct niet per se duurder te zijn, het ligt er ook aan voor hoeveel nachten je boekt. En je zal versteld staan hoeveel een mailtje naar het hotel kan opleveren als je vraagt wat er mogelijk is omdat je bijvoorbeeld langer dan 4 nachten blijft
Gepost 04 January 2009 - 19:51
Armara, op 04 January 2009, 10:32, zei:
Gefeliciteerd! En wat bijzonder om op eerste kerstdag gevraagd te worden!!!!
Wij trouwen ook in september en gaan in oktober op huwelijksreis naar New York.
Ik zit al een tijdje op internet te zoeken naar wat we nou het beste kunnen doen. Toch merk ik zelf dat het niet echt heel veel uitmaakt en dat wij voor 'het gemak' een pakketprijs boeken, omdat we zoveel willen daar (musicals, transfer, bottochten, entree, ov-pas, excursietours etc).
Ik heb ook naar losse prijzen gezocht maar kom of ongeveer op hetzelfde bedrag of iets daaronder. Omdat we maar 6 dagen gaan wil ik niet in rijen hoeven staan of op zoek moeten gaan naar plaatsen waar ik allerlei tickets kan kopen.
suc6! (veel prijsinfo is te vinden bij oad)
site tip: : http://www.newyork.nl/
hotel tip: Pennsylvania hotel (centrale ligging, betaalbaar, netjes!)
liefs Tamara
Hoi Esme en Tamara,
Ik heb ook in Hotel Pennsylvania gezeten! Dit is een aanradertje,... ligt nml centraal en is netjes!
Destijds ben ik ook op de bonnefooi geweest (zoals altijd) en dat is mij heel goed bevallen. Heb geen last van rijen oid gehad.
Het voordeel van alles ter plaatste regelen is dat je vaak gebruik kan maken van aanbiedingen ed. Veel succes met de voorbereidingen van jullie huwelijk en huwelijksreis!
New York is geweldig!!!
Groetjes Niel
Gepost 14 January 2009 - 10:50
Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar New York. Het was echt geweldig!
we zaten ook in het Pennsylvania. Wel zeggen dat het je huwelijksreis is.
Het is geen bijzonder hotel. Wel schoon, maar klein. Maar ja, je bent de hele tijd buiten, dus het hotel is niet superbelangrijk.
Verder hebben we alles daar geregeld.
Wat echt een aanrader is, is een helikoptervlucht. Was echt helemaal geweldig!
Verder een show op broadway bezoeken en gewoon lekker in de hop-on-hop-off bus gaan zitten.
De prijzen voor een weekje metro vallen ook heel erg mee (weet niet meer precies hoeveel).
Het is zo'n grote stad, alles is ter plekke te regelen!
Wij hadden overigens wel het hotel al geboekt vantevoren!
Heel veel plezier en ik ben wel een beetje jaloers, zou graag nog eens gaan!
Gepost 23 January 2009 - 11:11
Heb zelf geslapen in het Hilton op Times Square. Ja het kost wat, maar ik vond het elke eurocent waard!! Heb zo genoten en volgende keer zit ik gewoon weer in dit hotel!
Ik ben helemaal amerika verslaafd, dus ik kan ook niet wachten om de spaarrekening weer leeg te plunderen!! ;)
Gepost 29 April 2009 - 05:26
lalalalala, op 28 April 2009, 23:42, zei:
Gefeliciteerd. Heel leuk dat alles nu geboekt is. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben. Lijkt me idd heel gaaf om in de kerstperiode in NY te zitten.
Gepost 29 April 2009 - 14:52
Gepost 29 April 2009 - 18:35
Ik had dus paar berichten hierboven gestuurd dat onze honeymoon voor december geboekt was, krijg ik deze mail:
Geachte mevrouw.....,
U heeft via onze internetsite een reservering gemaakt met bestemming New York.
Hierbij willen wij u informeren dat het tarief dat u heeft betaald niet goed door KLM op onze site is gezet.
Als u voor deze vluchten kiest is de bijbetaling 968.00 euro in totaal.
Als alternatief kunnen we u vluchten aanbieden met Continantal Airlines.
CO 71 22DEC AMSTERDAM NEW YORK NEWARK 1320 1600
CO 70 27DEC NEW YORK NEWARK AMSTERDAM 1850 0815
Voor deze optie is de bijbetaling 435.00 euro in totaal.
We vernemen graag van u voor welke optie u kiest of dat we de vluchten mogen annuleren en uw geld mogen terugstort
Ben echt boos en heb ze dit laten weten ook! Nou, we gaan dus niet zoveel bijbetalen en hebben de tickets dus moeten annuleren!! Hotel was al ook geboekt, maar hebben we dus ook moeten annuleren! Baal zo enorm!! En ben ook zo boos! Staat ook niet eens een excuus ofzo in die mail! Pff....
Gepost 29 April 2009 - 21:13
Wat een rot situatie!!
Had je de betaling al gedaan aan het reisburo of aan degene bij wie je geboekt hebt?
Ook de e-tickets al ontvangen? Wanneer je nml je e-tickets al hebt ontvangen dan heeft het reisburo geen enkel recht om de meerkosten door te belasten aan de passagier.
Tevens zet KLM geen prijzen op internetsites van reisbureaus ed,...hier is het reisbureau zelf verantwoordelijk voor!!!
(werk inmiddels 10 jr in de reisbranche,...dus mij hoeven ze niets wijs te maken)
Gepost 29 April 2009 - 23:00
bedankt voor de meelevende reacties!
@ Niel, ik had geboekt via www.vliegtickets.nl zij gaven aan dat dit binnen 36 uur kon gebeuren en ze hier niets aan konden doen.... ( ik had de E-tickets trouwens nog niet binnen, had gisteren pas geboekt) Misschien kan het wel kloppen, want zij zijn natuurlijk een prijsvergelijker en een tussenpersoon tussen mij en KLM...ik had er misschien meer werk van kunnen maken, maar was er helemaal klaar mee en heb de tickets geannuleerd. Had wel al betaald, maar geld word teruggestort ( en anders sta ik op de stoep).
Ik heb de hele avond doorgezocht naar iets soortgelijks en zojuist 2 nieuwe tickets geboekt en wederom het hotel wat we eerst hadden ( had het eerst dus ook geannuleerd, maar nu dus weer teruggezet).
We zijn nu wel 100 euro p.p. duurder uit en we hebben 1 tussenstop, maar we vliegen wel weer op dezelfde datum en we hebben hetzelfde hotel. We konden ook wel goedkoper vliegen, maar dan zouden we eerste kerstdag vliegen, maar we wilden graag al een aantal dagen VOOR de kerst aanwezig zijn.
Nouja, we gaan dus nu voor 750 euro p.p. ( vlucht en hotel) 6 dagen naar New York en zitten in een 3-sterren hotel praktisch op Times Square. Wel dus 100 euro p.p duurder, maarja, de kerstperiode is eenmaal een heel stuk duurder! Misschien hadden we met wat langer wachten het nog wat goedkoper kunnen krijgen, maarja, dat weet je niet zeker en was er ook wel klaar mee om steeds de boel in de gaten te houden op internet. Geeft ook wel een lekker gevoel dat de reis nu rond is ( alhoewel, ik durf nog niet te hard te juichen).
Zucht, eerst een rotervaring met jurken passen en daarna dit geklooi met die huwelijksreis, ik hoop die dat het een voorteken van een slecht huwelijk wordt ;)

Log in
Registreer
Help 
Multi quote