Trouwforum: Save The Date Kaarten - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Save The Date Kaarten

#26 Gebruiker is offline   Rianne74 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 08-February 10

Gepost 10 May 2010 - 10:40

Wij hadden: Agenda tip van ons voor jullie!
0

#27 Gebruiker is offline   Kippie 

• Lid geworden: 05-October 09

Gepost 10 May 2010 - 10:45

"Bewaar de datum", "Onthou de datum" of "Noteer in je agenda" ?

Wij hebben een digitale versie van de STD-kaart gestuurd. Was wel zo makkelijk en goedkoper.
0

#28 Gebruiker is offline   jassou 

• Lid geworden: 19-February 10

Gepost 10 May 2010 - 11:29

NL:
"Aankondiging: Bruid en Gom trouwen op dd-mm-jaar."
Of informeler "Noteer in de agenda! Bruid en Gom trouwen op dd-mm-jaar."

Ik zou het niet letterlijk gaan vertalen, krijg je zo'n Nengels gevoel van.
(en afkorten naar STD klinkt wel grappig, heb meteen Sexually Transmitted Disease associaties haha)
0

#29 Gebruiker is offline   Kippie 

• Lid geworden: 05-October 09

Gepost 10 May 2010 - 11:53

Geniaal is die afkorting hè? Ik lees dat echt vaak op Engele sites en vraag me af of ze zelf die associatie niet hebben. Als je het echt Negels wil zeggen zou: Red de datum ook een goeie zijn.

Ik heb zelf gewoon "save the date" gebruikt. Het aantal mensen dat geen/slecht Engels kan is zwaar in de minderheid, en als je zegt: "Save the date.... kippie&vriend gaan trouwen" zal het ook de niet engels sprekenden onder ons wel duidelijk zijn.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon zoiets op je STD kaart zetten:
vrijdag 28 mei 2010 gaan wij trouwen, en we zouden het leuk vinden als je daarbij bent ... uitnodiging volgt
0

#30 Gebruiker is offline   Verooo 

• Lid geworden: 24-May 10

Gepost 10 June 2010 - 10:20

Ik heb ook save the dates bij vistaprint gemaakt.
Je krijgt er nou 100 voor niks!!
moet alleen de verzendkosten betalen dus nou 100 voor 7,40 incl btw...
Ik bewaar ze tot de kerst en dan doe ik ze bij de kerstkaarten.

Ik heb er wel maar 100 maar ja de mensen die ik iedere dag/ week zie weten het toch allemaal dus die ga ik niet nog zo'n kaart sturen.
Zou het wel jammer vinden als straks een aantal mensen op vakantie zijn op onze dag...

Dus gaat voornamelijk naar familie die ik niet vaak zie.

http://94.100.118.200/985650001-985700000/985677101-985677200/985677173_5_NHMj.jpeg

Was wel aan het twijfelen over u en je, maar om nou u tegen vrienden en zo te gaan zeggen??
Beetje raar..
Ik vind em wel heel mooi!
0

#31 Gebruiker is offline   Jnine89 

• Lid geworden: 21-September 09

Gepost 10 June 2010 - 10:30

Misschien een hele stomme vraag hoor... Maar stuur je je Save the Date's nou naar alle gasten of alle je daggasten?

Onze daggasten weten het allemaal al, en de avond gasten kunnen nog weleens een keer veranderen. En hoe lang van te voren verstuur je ze dan?
0

#32 Gebruiker is offline   Rianne74 

• Lid geworden: 08-February 10

Gepost 10 June 2010 - 10:38

Bekijk Post Jnine89, op 10 June 2010 - 11:30, zei:

Misschien een hele stomme vraag hoor... Maar stuur je je Save the Date's nou naar alle gasten of alle je daggasten?

Onze daggasten weten het allemaal al, en de avond gasten kunnen nog weleens een keer veranderen. En hoe lang van te voren verstuur je ze dan?

Wij hebben ze alleen naar de daggasten gestuurd omdat we die toch de hele dag erbij willen en ze op tijd dingen moeten regelen zoals verlof en oppas
0

#33 Gebruiker is offline   Verooo 

• Lid geworden: 24-May 10

Gepost 10 June 2010 - 11:00

Nou nee wij doen het anders

De meeste daggasten weten al dat we dan trouwen en ook wat de bedoeling is.
Een paar moeten we wel nog vragen, maar dat gaan we persoonlijk doen.

Ik heb een hele grote familie en ik zie die dus niet elke week...
Ook op mijn werk en mijn beste vrienden en zo weten allemaal wanneer het is en houden daar wel rekening mee.
Het is dus meer voor al die mensen die ik er ook graag bij wil hebben maar niet zo heel vaak zie.

We trouwen in september als we dan in juli de uitnodigingen versturen is de kans gewoon groot dat veel mensen de vakantie geboekt hebben en net dan weg zijn. Dat zou ik heel erg jammer vinden.
Ik verstuur ze samen met de kerstkaarten. Vind het nou nog veel te vroeg, maar meestal gaan de mensen rond jan/ febr wel boeken of iig rondkijken.
Als het goed is ben ik dan prima op tijd met mijn kaartje :)
0

#34 Gebruiker is offline   Abigail91 

• Lid geworden: 09-August 10

Gepost 07 September 2010 - 14:06

De huisgenoot van mijn vriend is goed in tekenen. Hij gaat ook onze trouwkaart maken (maar dat even terzijde)

Voor onze Save the date kaart gaat hij een karikatuur van ons maken, en dan bij mijn vriend een tekstwolkje met 'donderdag 26 mei ga ik met deze mooie meid trouwen' en dan bij mij een tekstwolkje met een tekst in de trand van 'ik hoop wel dat de gasten deze dag vrij houden'

Ik ben alleen nog niet zo zeker over mijn tekst, want we sturen het alleen naar de daggasten en ik wil wel dat het echt duidelijk is dat ze er de hele dag bij zijn.
Heeft iemand nog suggesties.
0

#35 Gebruiker is offline   Nanna 

• Lid geworden: 01-June 10

Gepost 07 September 2010 - 17:06

Volgens mij zit je dan met de tekst die je hier beschrijft wel goed. Dat laat toch geen twijfel bestaan????
0

#36 Gebruiker is offline   Skogarfoss 

• Lid geworden: 06-July 10

Gepost 09 September 2010 - 07:25

Bekijk Post Jnine89, op 10 June 2010 - 10:30, zei:

Ik zou zeggen, stuur je save te date zodra je gastenlijst compleet is. De enige functie van een save-the-date kaart is dat mensen het in hun agenda noteren. Als iedereen het al mondeling heeft gehoord, heeft het dus geen nut meer. Maak dus ook prioriteit van je gastenlijst definitef maken.
Als je bv collega's uitnodgt, kan het natuurlijk zijn dat5 maanden voor het huwelijk er één vertrekt (en je dus geen uitnodiging meer te sturen). Ik vind het dan aan die persoon om te beslissen wel of niet naar je huwelijk te gaan.
0

#37 Gebruiker is offline   anietje 

• Groep: Validating
  • Lid geworden: 15-July 10

Gepost 13 September 2010 - 21:57

Wij hebben afgelopen kerst al bij een groot aantal mensen in de kerstkaart geschreven;
" Hou vrijdag avond 1 oktober 2010 alvast vrij, want dan hebben wij een trouwerij"
Dit was voor de meeste ook onze huwelijks aankondiging.
De reacties waren ontzettend leuk.
0

#38 Gebruiker is offline   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 13 September 2010 - 22:01

Wij hebben zo'n acht weken voor de bruiloft de hele gastenlijst nog door elkaar gegooid. Voor ons was 't dus maar goed dat we geen safe the date-kaarten hadden verstuurd..
0

#39 Gebruiker is offline   Faith 

• Lid geworden: 08-March 10

Gepost 06 October 2010 - 09:02

Ik vind 'Red de datum!' wel een leuke vertaling. :)
0

#40 Gebruiker is offline   Joy's 

• Lid geworden: 08-October 09

Gepost 11 October 2010 - 23:28

onze Save the Date kaarten zijn de deur uit!
We trouwen 2 februari, dan gaan veel mensen op wintersport. Om dat een beetje voor te zijn hebben we Save the Date kaarten verstuur.
We hebben gouden dubbelzijdige kaarten! Mijn AS heeft ze zelf gemaakt.
Het zijn kaarten op A5 formaat. Goud "papier". Op de voorzijde staat ons "logo"! Met de datum.
En op de achterkant staat:

02.02.2011
gaan wij trouwen! Wil je deze dag alvast voor ons vrijhouden? De uitnodiging ontvang je nog.
en dan onze namen, adres, telnr enz.

Deze hebben we dan in gouden enveloppen verstuurd!!
We hebben ontzettend leuke reacties gekregen. Veel mensen dachten toen ze de envelop zagen dat ze de postcodeloterij hadden gewonnen :D

Bijgesloten bestand(en)

0

#41 Gebruiker is offline   Risje 

• Lid geworden: 08-September 10

Gepost 25 October 2010 - 16:24

Aangezien mijn vriend mij op vakantie gevraagd heeft, en wij niet iedereen gelijk wilde bellen, hebben wij een paar weken na onze vakantie deze afbeelding per mail verstuurd.

We gingen er een beetje van uit dat de tamtam de familie wel was doorgegaan, maar dat viel dus tegen. Ook wisten een hoop van mijn vriendinnen het nog niet (wat ik niet had verwacht, normaal zijn het van die roddeltantes ;))

We hebben er dus een aankondiging/STD van gemaakt, waarop we veel leuke reacties hebben gehad :)

Bijgevoegd bestand  Save the date2.jpg (200.19K )
Aantal downloads : 39
0

#42 Gebruiker is offline   Charizz 

• Lid geworden: 27-May 09

Gepost 27 October 2010 - 15:29

Hoever van te voren stuur je save the date kaarten? Wij trouwen pas in 2012, is het handig om het dit jaar met kerst te versturen ,of volgend jaar?

0

#43 Gebruiker is offline   Bride-77 

• Lid geworden: 19-June 10

Gepost 27 October 2010 - 17:22

@ Charizz: persoonlijk vind ik het veel te vroeg als je ze nu al zou versturen terwijl je pas in 2012 trouwt...6 tot 10 maanden van te voren lijkt me een betere keus..
0

#44 Gebruiker is offline   Charizz 

• Lid geworden: 27-May 09

Gepost 27 October 2010 - 17:24

Bekijk Post Bride-77, op 27 October 2010 - 18:22, zei:

@ Charizz: persoonlijk vind ik het veel te vroeg als je ze nu al zou versturen terwijl je pas in 2012 trouwt...6 tot 10 maanden van te voren lijkt me een betere keus..

Dank, dat leek mij zelf ook, een vriendin vond nu ook niet gek.. Maar 6 tot 10 maanden is goede richtlijn, bedankt!
0

#45 Gebruiker is offline   BarbaraH 

• Lid geworden: 09-May 10

Gepost 07 November 2010 - 21:46

Wij hebben op 22 juli 2010 (dit jaar dus) een Save the date kaartje gestuurd voor de bruiloft op 22 juli 2011(volgend jaar dus).

Ik heb een kaartje gemaakt en een magneet erbij gedaan die op de koelkast of afzuiger geplakt kan worden. Omdat de magneet van zacht materiaal gemaakt is, is het niet gelijk duidelijk dat het magneet is, dus had ik er een voorgedrukt memoblaadje op geplakt om dat aan te geven.

Ik heb het kaartje en de magneet via Vistaprint gemaakt. Tegelijkertijd heb ik een website gemaakt via Vistaprint en de uitnodigingen en bedankkaartjes ook alvast besteld. Dan is alles in dezelfde stijl. En bij Vistaprint kost het allemaal drie keer niets, dus dan kan je je wel permitteren om wat meer te bestellen.

Iedereen vond het kaartje hardstikke leuk en de website werd gelijk druk bezocht.

Voor wie visueel is ingesteld... Op onze website staat het Save the Date kaartje en de magneet: zie http://preview.johne...nkondiging.html

Hoop dat jullie hier iets aan hebben?
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers