Kosten bruiloft....
Gepost 28 February 2005 - 22:34
Mijn hobby is scrapbooken en daardoor ben ik op dit idee gekomen.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om ze erop te zetten maar dat lukt niet omdat als ik er een foto van wil maken je eigenlijk nix ziet.
Ik maak zelf kaartjes met daarop velum(perkament papier) daarop heb ik een slotje of een sleutel geplakt en de tekst:
DEZE DAG ZAL ALTIJD IN ONZE HERINNERING GESLOTEN BLIJVEN
BEDANKT JEANOT EN SILVIA
Het zijn hele platte kaartjes dus mensen kunnen ze makkelijk inplakken bij de foto's van die dag dus misschien dat ze het dan ook minder snel weggooien en anders dan kost het gewoon maar heel weinig dus als ze ze dan weg gooien pech dan.
Gepost 01 March 2005 - 19:21
Nu zijn we echt concreet bezig en blijkt dat er veel te onderhandelen valt!!
Dus niet zomaar akkoord gaan met de eerste de beste prijsopgave!
Het ziet er naar uit dat we rond de 12.000 uit gaan komen, misschien nog minder.
En dat voor een bruiloft met alles er op en eraan, inclusief een feest voor 130 personen.
Gepost 01 March 2005 - 19:24
Sannievermeer, op 28 February 2005, 20:07, zei:
Yvonne, op 28 February 2005, 08:45, zei:
We zijn tot de volgende conclusie gekomen: We doen gewoon NIX!!
De meeste gooien het toch meteen weg, en nu hoeven we ook niemand te vragen om bij de deur te gaan zitten om bedankjes uit te delen. We hebben geen kinderen op de bruiloft, dus had ook niet geweten wie ik had moeten vragen.
Probleem opgelost!! :unsure:
zo denken wij net zo er over!! Want zat te denken wat ik mee doe als ik zoiets krijg........of het verdwijnt in de kast of we gooien het na een tijd weg!! zo'n dag is duur genoeg
Daarom doen wij een foto die tijdens de reportage 's ochtends is gemaakt.
De meesten bewaren een foto wel en hebben ze gelijk een herinnering aan hoe wij eruit zagen.
Gepost 06 March 2005 - 18:51
gemeente: 300 euro
vervoer: eigen oldtimer
jurk + ass: kosten ouders
pak+ ass: kosten ouders
fotograaf: 550 euro
feest (tent, huur spullen, bbq, drank, hapjes, sanitair, taart etc) 3000 euro
bloemen: 100 euro
kaarten+ postzegels: 150 euro
kapper: kosten ouders
bedankjes: 50 euro
(we hebben een leuk idee gekregen voor bedankjes: koop goedkope wijn/bierflesjes en plak er een zelfgemaakt etiket op, bv een foto van jullie)
dan komen wij uit op 4150 euro, met dank aan onze ouders. :) daarentegen gaan we wel duur op vakantie: 1500 pp B)
#58 Guest_karel&ingrid_*
Gepost 07 March 2005 - 09:02
Dan is het voor ons heel makkelijk het lijstje van genodigden wordt dan ook staps gewijs korter we willen absoluut geen mensen erbij hebben die alleen maar komen eten en drinken op een ander mans kosten.
De kosten zijn eigenlijk het hoogste zoals bij iedereen aan
diner ongeveer 500
feest 900
maar ook de
gemeente 368
beheerkerk 480
fotograaf 140
taart amerikaans250
boeket 50
auto 400
jurk 150
kleding mannen 200
kapper 150
kado's
getuige/ouders
cmster 200
scheepvaart
museum entree 25
uitnodigingen
menukaarten
bedankjes
gastenboek van
ebay engeland 364
totaal tot nu 2777 euro
maar dan zijn we er natuurlijk nog niet echt met alles
Gepost 20 March 2005 - 14:17
Ach ik heb het er wel voor over. ik wil gewoon een knalfeest!!!
Wij betalen voor de zaalhuur + onbeperkt drankjes (alleen binnenlands gedestileerd) voor volwassenen 30,00 (excl. BTW, dus ongeveer 34 euro incl. BTW) en vooor de kinderen onder de 12, 20 euro excl. BTW.
Ons feest kost dus ongeveer 3400 euro!!! :o
maar het wordt wel een knalfeest! :D :D :D
Gepost 20 March 2005 - 21:36
prinsesje, op 20 March 2005, 21:23, zei:
Dat wil ook wel een hoop zeggen denk ik :)
Gepost 21 March 2005 - 11:22
Pappeline, op 20 March 2005, 21:40, zei:
Wij zijn voor de receptie, het eten en het feest in totaal ongeveer 6500 euro kwijt op onze locatie :(
Maar ach je doet het maar 1x als het goed is :D
Ik denk dat wij ook zoiets kwijt zullen zijn met het eten erbij... We doen geen receptie, want dan wordt het echt onbetaalbaar.
Gepost 21 March 2005 - 11:49
prinsesje, op 21 March 2005, 11:48, zei:
Dat ligt er ook nog maar aan Prinsesje, want wij zitten ook in de randstad maar wij zijn best goedkoop uit met de zaal enz enz
Gepost 21 March 2005 - 21:30
Wij moeten voor de drank ongeveer € 20,- per persoon rekenen en de hapjes voor de feestavond op ongeveer €500,- en we zitten nu rond de 100 uitnodigingen....en dat dus gemiddeld keer 2= het aantal gasten
Het diner houden we klein, we zijn dan met 15 volwassenen en 4 kinderen, hier heb ik ongeveer € 375,- voor berekend.
De huur van de feestzaal is gratis en ook de overnachting krijgen we cadeau van het hotel omdat wij het feest daar houden.
Maar goed...lang leven het vakantiegeld dat we in mei krijgen, dan hebben we de helft van de kosten van de bruiloft al bij elkaar.
En bovendien krijgen wij behoorlijk van terug van de belasting dit jaar, dus dat is ook wel lekker.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote