Taart En Andere Baksels Om andere topics suiker vrij te houden
Gepost 18 August 2009 - 10:44
Voor de starters:
Kity, op 18 February 2010 - 02:16, zei:
Kity, op 18 January 2010, 12:20, zei:
Botercrememix (of je maakt het zelf met boter en poedersuiker, persoonlijk vind ik de mix erg lekker)
Marsepein of fondant ( voor een springvorm van 24-25 cm staat er ongeveer 500 gram, maar ik heb altijd veel over)
Handig:
- taartzaag (maar alleen als je nog vaker denkt te gaan bakken)
- goede deegroller, die van mij is na een aantal keren al overleden.
- verfmesjes van de Kruidvat, gebruik ik voor het afsmeren, ze kosten nu 1,50 per pak
- taartkarton, kun je eventueel zelf maken van karton en bekleden met inpakfolie.
- Bakspray (voor het invetten van de springvorm)
- Bakpapier (voor het ophogen van je springvorm)
- draaiplateau (ook voor vaker gebruik, die van de Ikea is redelijk goed te gebruiken en relatief goedkoop)
Er is ergens een website waar alles stap voor stap wordt uitgelegd. Zal die even voor je opzoeken. Hij is erg handig en de tabellen op de site zijn ook erg handig om te gebruiken voor als je eens andere afmetingen springvormen wilt gebruiken.
Volgens mij moeten we wel even vermelden dat het lezen van deze topic op eigen risico is. We steken iedereen aan met de bakkoorts... :D
basis taart stap voor stap
benodigdheden tabellen
en mijn benodigdheden tabel: Volgens chantal ook erg goed te doen met chocolade bisuitmix en ik heb dit uitgeprobeerd met zowel een conventionele oven als een hetelucht oven..
Kity, op 18 January 2010, 13:17, zei:
chantal3-9, op 18 January 2010, 13:06, zei:
Hier staat op de verpakking 330 gram voor een 24/26cm vorm. Jij doet dus 330/25 * (bijvoorbeeld) 15?
En doe je dat hetzelfde met de eieren en het water?
In principe klopt dat toch niet qua verhouding, aangezien elke centimeter die er aan de buitenkant bijkomt, meer vierkante centimeters toevoegt dan de vorige (ben ik te volgen?)?
Ehhhh... bij mij werkt het altijd goed, ik deel inderdaad water en eieren ook altijd.
In mijn boekje staat:
25 cm 330 gr mix, 5 eieren M, 33 ml water
20 cm 260 gr mix, 4 eieren m, 26 ml water
22 cm 290 gr mix, 4 eieren G, 29 ml water
Ik denk, als het goed werkt, dan laat ik het maar zo... :P
Deze post is bewerkt door Kity: 04 May 2010 - 09:16
Gepost 18 August 2009 - 11:27
Elina, op 18 August 2009, 12:24, zei:
Worteltjes taart....nee nog nooit gemaakt.
Is dat een hartige taart? Of echt als een verjaardags taart?
Houd me aanbevolen voor een recept.
Gepost 18 August 2009 - 11:29
Happy Bride, op 18 August 2009, 12:27, zei:
Elina, op 18 August 2009, 12:24, zei:
Worteltjes taart....nee nog nooit gemaakt.
Is dat een hartige taart? Of echt als een verjaardags taart?
Houd me aanbevolen voor een recept.
Dat vraag ik me dus ook al tijden af :P.
Hmmz, ik baal dat ik niet weet hoe ik via Linux foto's kan verkleinen..
Niet dat mijn taarten zo geweldig zijn, maar toch leuk om ff te showen :).
Gepost 18 August 2009 - 11:30
je zou het niet denken, maar het is een heerlijk zoete taart !:)
waar zal ik m posten? hier? receptentopicje weer even afstoffen??
Gepost 18 August 2009 - 11:31
Nee, carrotcake is geen hartige taart. Het kan, net als bv pompoen of mais, ook als zoet gebruikt worden omdat het van zichzelf al vrij zoet smaakt. Carrotcake is vaak wel een kruidige taart, met kaneel, gember, steranijs etc.
Gepost 18 August 2009 - 12:13
tip : 2e dag smaakt hij het lekkerst !
*5 eidooiers
*250 gr suiker
*250 gr fijngehakte wortelen
*250 gr Fijngehakte amandelen
*80 gr Bloem
*1 eetlepel bakpoeder ( in plaats van bloem en bakpoeder kun je ook 80 gr zelfrijzend bakmeel gebruiken)
*mespuntje zout
*5 eiwitten
*margerine
verwarm de oven op 180 graden
klop de eidooiers met de helft van de suiker schuimig. meng de fijngehakte wortelen en de amandelen erdoor.
zeef de bloem en het bakpoeder samen en meng dit met het mespuntje zout al omscheppend door het dooiermengsel
klop de eiwitten met de resterende suiker stijf en schep het eiwitschuim voorzichting door het deegmengsel.
doe het beslag in een met margarine bestreken bakvorm en bak de taart in ongeveer 50 min gaar
Taart de taart afkoelen, en bestrijk hem met kirsch glazuur
Tip :"versier de taart met amandelen en rozijnen, Loopt het tegen 5 dec aan? versier hem dan met marsepeinen worteltjes!
Kirsch glazuur
*2 eiwitten (salmonellavrij te koop bij de supermakt)
*450 gr poedersuiker
*1eetlepel water
*1 a 2 eetlepels Kirsch
Klop de eiwitten schuimig en zeef de poedersuiker erboven.
meng alles door elkaar tot een stevig, dik mengsel.
roer er de kirsch en het water doorheen en glazuur hiermee de taart
Overigens ; je kunt ook glazuur of fondant uit een pakje gebruiken.
Laat je even weten hoe die was???
Had je btw de kersenkip al geprobeert elina?
#16 Guest_Alexia_*
Gepost 18 August 2009 - 16:29
Heeft iemand toevallig nog een echt goed recept voor cheesecake toevallig?
mag ik even mijn laatste taart posten?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKNM6836.jpg
gevuld met vanillecreme en aardbeienjam en de bovenste vanillecreme met lemoncurd.
Helemaal nagemaakt van een taart van de koekjesfee :)
ben nu bezig met een bruidstaart, daar gaat wel echt heel veel werk inzitten
Gepost 18 August 2009 - 18:50
zal m dr morgen even op gooien!
heeeeeeerlijk taartje... knap gedaan!
je maakt ze vaker zo te zien dus! veel workshops gehad? of ben je een natuurtalent?:P
Gepost 19 August 2009 - 03:15
Wat is krimmetart?
Wat is het verschil tussen zout en zuiveringszout?
En waar kan ik het kopen? Kopen jullie je marsepein/fondant online of is dat ook in een winkel verkrijgbaar?
Ik ben de afgelopen tijd wel leuk op mijn eigen manier aan het hobbyen maar wat zijn nou eigenlijk de basistools? Wat kan ik het beste als eerte aanschaffen?
En hoe kan het dat mijn cake openbarst aan de bovenkant terwijl ik netjes het recept gevolgd heb?
Gepost 19 August 2009 - 07:12
Divecouple, op 19 August 2009, 04:15, zei:
Wat is krimmetart?
En waar kan ik het kopen? Kopen jullie je marsepein/fondant online of is dat ook in een winkel verkrijgbaar?
Ik ben de afgelopen tijd wel leuk op mijn eigen manier aan het hobbyen maar wat zijn nou eigenlijk de basistools? Wat kan ik het beste als eerte aanschaffen?
En hoe kan het dat mijn cake openbarst aan de bovenkant terwijl ik netjes het recept gevolgd heb?
wat krimmestart is geen id.
ik koop mn marsepein bij de webshop van deleukstetaarten.nl
of taartendecoratie.nl
als je cake opengebarsten is ? (tijdens t rijsen bedoen je)
draai je m om! zit je mooie onderkant boven!
Mn marsepein en fondant ligt nu in te trekken met tylose sinds gisteravond,
ben erg benieuwd allemaal :)
strals ff extentions zetten en erna lekker die krengen dr uit rollen & laten drogen !
Gepost 19 August 2009 - 08:09
Geen idee wat het doet maar in nederland heet dit ook wel wijnsteenzuur. Is volgens mij bij de apotheek of reform winkel te krijgen
Zuiveringszout ken ik alleen als schoonmaak middel maar wordt als baking soda ook wel genoemd. Soort bindmiddel denk ik
En waar kan ik het kopen?
Etos, kruidvat, apotheek
Kopen jullie je marsepein/fondant online of is dat ook in een winkel verkrijgbaar?
Altijd via de webshop van de leukste taarten. Zou niet weten waar ik het anders vandaan moet halen behalve webshops.
Bij Pipoos heb je van die fimo klei setjes die gebruik ik. Ik vind die met een bolletje op eth eind fijn omiets aan te drukken emt een grappig effect. En een scherp mesje.
Ik heb ook een pizzasnijder om het marsepin af te snijden ls ik een taart bekleed.
En de draaischijf van de Ikea is ideaal om op te werken
Iets langzamer bakken. Temperatuur opboouwend. dus op 160 beginnen en dan iedere 10 minuten 10 graden 10 graden op draaien, misschien dat het helpt
Bij mij zakt de bovenkant altijd een beetje in maar dit schijnt te komen doordat eht biscuit zo luchtig is en warme lucht afkoelt. Koude lucht heeft minder ruimte nodig.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote