Taart En Andere Baksels Om andere topics suiker vrij te houden
#31 Guest_Alexia_*
Gepost 19 August 2009 - 13:09
En dank je, nee ik heb geen workshops gehad, het mezelf gewoon allemaal aangeleerd via voorbeelden op internet.
@krimmetart: is wijnsteenzuur.
@tylose: om fondant wat harder te maken voor het boetseren. Je kunt het ook gebruiken bij marsepein alleen marsepein wordt nooit echt superhard :)
@marsepein: je kunt het soms ook bij de bakker verkrijgen, niet alle bakkers verkopen het aan je en het is vaak duurder. Ik bestel het meestal ook via deleukstetaarten!
@niet meer wachten: dank je :) ik persoonlijk vind een laagje vanillecrème (botercreme) met een andere laag lemoncurd heerlijk en het is fris en zorgt ervoor dat de taart bekleed met marsepein of fondant niet zo zoet meer is.
@kity: ik gebruik het allebei, ik bak tegenwoordig ook in opdracht voor anderen (maar niet al te vaak hoor, ik zou er geen bedrijfje in willen, het is een leuke manier om taarten te bakken zonder ze allemaal zelf op te hoeven eten ;) en ik verdien een ieniemienie klein beetje extra (max. 10 euro bovenop m'n ingrediënten) dus het hangt echt van de wens van de "klant" af. Als ze marsepein willen prima, als ze fondant willen prima.
Persoonlijk vind ik marsepein lekkerder maar fondant rolt beter uit vind ik, plakt minder en boetseert lekkerder dus als ik boetseersels maak is dat meestal met fondant.
Gepost 19 August 2009 - 13:14
Happy Bride, op 19 August 2009, 09:10, zei:
alleen voor het decoreren
gister rond 21.00 t er doorheen gekneed, en t heeft tot nu mogen rusten
nu lekker rollen & prikken :P
heb t door marsepein EN fondant gedaan :)
merk t wel :P
de marsepein waarmee ik ga bekleden ligt nog te wachten tot de cuppies daarwerkelijk gebakken worden morgen :)
Gepost 19 August 2009 - 15:03
ik gebruik ook fondant, maar dat komt omdat ik marsepein niet zo heel erg lekker vind.
ik haal mijn fondant bij Planet Cake in Rotterdam. hier kun je heel erg veel dingen kopen die met taarten te maken hebben. ze hebben er ook allerlei kant en klare bakmixen en allerlei soorten fondant en marsepein. ook hebben ze grootverpakkingen poedersuiker.
echt heel handig als je geen tijd meer hebt om de spullen via internet te bestellen.
Gepost 19 August 2009 - 15:26
Enig idee hoe ik evt de marsepein xtra laat uitharden? omdat k dus geen id had wat beter zou bevallen heb ik marsepein EN fondant gedaan
las iets over evt in een heel laag staande oven 10 min ofzo ?
achteraf, vind beide lekker om mee te werken, voelde niet echt een verschil ofzo ?
merk wel dat de vlinders met fondants nu al stuk steviger zijn !
Gepost 19 August 2009 - 15:54
Liset en Han, op 19 August 2009, 16:47, zei:
We zijn allebei gek op monchou/kersen, maar kan dat ook in een bruidstaart?
Of mascarpone/jam, of een baileysvulling.
Kennen jullie deze vullingen?
Ja eigenlijk kunnen al die vullingen die je opnoemt.
Monchou kersen klinkt echt super lekker.
En in een bruidstaart kunnen alleen dingen die het bruidspaar lekker vind :P
Baileys mjummie hier ook een favoriet. Wel zoet.
Dus als je wat frisser wil zou ik voor een fuit vulling gaan.
Maar ja je hebt wel meerdere taarten dus meerdere vullingen mogelijk.
Volgens mij moeten deze vullingen wel allemaal in de koelkast bewaard worden dus op locatie moet je taart zolang mogelijk in de koelkast staan en dan opbouwen voor het mometn dat jullie gaan snijden
Gepost 19 August 2009 - 15:55
Margy, op 19 August 2009, 16:26, zei:
Enig idee hoe ik evt de marsepein xtra laat uitharden? omdat k dus geen id had wat beter zou bevallen heb ik marsepein EN fondant gedaan
las iets over evt in een heel laag staande oven 10 min ofzo ?
achteraf, vind beide lekker om mee te werken, voelde niet echt een verschil ofzo ?
merk wel dat de vlinders met fondants nu al stuk steviger zijn !
Echt geen idee misschien tips op de leukste taarten.
Marsepein wordt sowieso minder hard dan fondant dacht ik
Gepost 19 August 2009 - 16:36
Happy Bride, op 19 August 2009, 16:54, zei:
Liset en Han, op 19 August 2009, 16:47, zei:
We zijn allebei gek op monchou/kersen, maar kan dat ook in een bruidstaart?
Of mascarpone/jam, of een baileysvulling.
Kennen jullie deze vullingen?
Ja eigenlijk kunnen al die vullingen die je opnoemt.
Monchou kersen klinkt echt super lekker.
En in een bruidstaart kunnen alleen dingen die het bruidspaar lekker vind :P
Baileys mjummie hier ook een favoriet. Wel zoet.
Dus als je wat frisser wil zou ik voor een fuit vulling gaan.
Maar ja je hebt wel meerdere taarten dus meerdere vullingen mogelijk.
Volgens mij moeten deze vullingen wel allemaal in de koelkast bewaard worden dus op locatie moet je taart zolang mogelijk in de koelkast staan en dan opbouwen voor het mometn dat jullie gaan snijden
Ok, dank je wel.
Gaan wel ff overleggen.
Weet je waarom ik het vroeg..
omdat me de combinatie met marsepein zo vreemd lijkt..
Gepost 19 August 2009 - 16:44
Juist door een frisse smaak te kiezen maak je het geheel wel minder zoet en emt een goede luchtige biscuit komt dat helemaal goed
De marsepein over de taarten vind ik ook minder overheersend dan bijv. de marsepein met sinterklaas
Gepost 19 August 2009 - 17:06
even je fondant uitrullen, uitsteken, duwen en eruit... drogen & klaar
ben verslaafd !
achteraf wel erg veel marsepein besteld, 1 kilo om dingen uit te steken... LOL mn halve oven ligt vol met vlinders nu...:P
Gepost 19 August 2009 - 17:10
Happy Bride, op 19 August 2009, 17:44, zei:
Juist door een frisse smaak te kiezen maak je het geheel wel minder zoet en emt een goede luchtige biscuit komt dat helemaal goed
De marsepein over de taarten vind ik ook minder overheersend dan bijv. de marsepein met sinterklaas
Ok, dank je!
We gaan er mee bezig!
Gepost 19 August 2009 - 17:12
Margy, op 19 August 2009, 18:06, zei:
even je fondant uitrullen, uitsteken, duwen en eruit... drogen & klaar
ben verslaafd !
achteraf wel erg veel marsepein besteld, 1 kilo om dingen uit te steken... LOL mn halve oven ligt vol met vlinders nu...:P
Foto foto foto :applaus:
#45 Guest_Alexia_*
Gepost 19 August 2009 - 17:58
@jet: dank je :)
@liset en han: zijn inderdaad prima combinaties. Je zult verbaasd staan wat allemaal bij marsepein past ;)

Log in
Registreer
Help 
Multi quote