Plastische Chirurgie voor of tegen?
Gepost 18 August 2009 - 16:01
Maar ik wil zeker op den duur en lipo doen aan mn buik en dijen (over 10 jaar ofzo, na de kinderwens)
en ben ook wel voor een borstlift mocht het nodig zijn :lol:
en botox ook wel met mate
vroeger wou ik altijd angelina jolie lippen :D die wens heb ik laten varen LOL
ik heb wel mn ogen laten laseren, geen moment spijt van gehad!
En jij?
Gepost 18 August 2009 - 16:06
Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk het niet snel zou laten doen..puur omdat ik toch al een hekel heb aan operaties, en vooral het herstellen er van.
Maar goed, het kan, veilig, en verantwoord, dus moeten mensen het zelf weten.
Als ik ooit veel zou afvallen, zou ik wel een buik lift ofzo willen denk ik, anders ben ik dun met vel :blink:
En als ik erge hangwallen of oogleden zou hebben zou ik er ook wat aan laten doen denk ik.
Maar goed, ik hoop gewoon een beetje natuurlijk goed te conserveren, dan is het niet nodig. Ik zou er ook niet 10 jaar jonger uit willen zien dan ik ben ofzo
Gepost 18 August 2009 - 16:08
Dit is mijn lijf, ik heb er een haat/liefde verhouding mee, maar ik denk dat dat ook zo blijft als ik die dingen wel laat doen en waar ligt de grens dan?
en dat ik veel dingen er echt niet mooi uit vind zien, je ziet bijv altijd wanneer iemand zijn lippen heeft laten opspuiten.
heel veel borstvergroting worden slecht uitgevoerd en passen vaak niet bij het lichaam.
het blijft een ingreep met risico's waarom zou je die nemen denk ik dan. maar goed dat is dan mijn angst.
ik kan heel goed begrijpen dat iemand het een en ander wil veranderen. maar ik durf niet......
beelden van een liposuctie zijn best heftig en al dat gerag in je lichaam lijkt me niet echt fijn.
daarnaast ben ik erg tevreden. angelina jolie lippen heb ik al :P
Ik ben zelf zwanger geweest, 25 kilo!! aangekomen :o inmiddels zit ik bijna 10 kilo onder gewicht van voordat ik zwanger was dus 35 kilo eraf als je de kilo's uit de zwangerschap meetelt... ik heb geprobeerd om mijn buik strakker te krijgen train nu al ander half jaar goed en het is wel minder maar ik heb nu een hele rare huid op mijn buik ziet er echt niet uit. ben daar best onzeker over en veel mensen kijken je raar aan als je dan in bikini loopt.. dus ooit zou ik dat wel weg willen laten halen dmv buikwandcorrectie en als ik dan toch bezig ben borsten liften ;) niet vergroten maar gewoon weer op de goeie hoogte terug hangen ..
Maar zoals Marijke helwegen ofzo dat soort dingen vindt ik echt te ver gaan.. zo een arts moet gewoon op een gegeven moment weigeren nog iets te doen!
Gepost 18 August 2009 - 16:13
en mn oren iets naar binnen laten plaatsen
heb t nu een kleine 3 jaar geleden laten doen, en ben dr superblij mee !:)
Vroeger (toen k cup E had) wilde ik een borstverkleining, nu Met mn C ben k superblij :)
allemaal vrij kleine dingetjes dus.
omdat k ruim 28 kilo ben afgevallen zit k ook niet lekker in mn velletje
misschien dat k in de toekomst daar wat aan laat doen.
ben zeker VOOR, bedoel het feit dat iemand lekker in zn vel zit is t allerbelangrijkste
hoe hij of zij dara gekomen is, totaal niet!
Gepost 18 August 2009 - 16:16
Ik heb ook een fronsrimpel maar denk er nu nog niet over die te laten opvullen maar misschien in de toekomst....
En misschien ooit een huid correctie als dat nodig mocht zijn na bijv zwangerschap maar verder nee ben tevreden.
Gepost 18 August 2009 - 16:18
Pepper, op 18 August 2009, 17:08, zei:
ogen laseren is toch ook niet medisch? ik wou het gewoon omdat ik van mn bril baalde ;)
~M*M~, op 18 August 2009, 17:08, zei:
ja, daar keek ik al met jaloezie naar de vorige keer :lol:
Gepost 18 August 2009 - 16:26
Femke, op 18 August 2009, 17:18, zei:
Pepper, op 18 August 2009, 17:08, zei:
ogen laseren is toch ook niet medisch? ik wou het gewoon omdat ik van mn bril baalde ;)
~M*M~, op 18 August 2009, 17:08, zei:
ja, daar keek ik al met jaloezie naar de vorige keer :lol:
zelfs ogen laseren durf ik nu nog niet, hoewel ik wel kan voorstellen dat ik dat ooit eens ga doen.
weet je dat ik vroeger echt heel erg schaamde voor mijn mond?
Gepost 18 August 2009 - 16:30
Ik heb een operatie gehad aan goedaardige polipen in mijn dikke darm en heb daardoor een lidteken van ruim 20 cm in mijn schaamstreek zitten.
Aangezien hierdoor mijn buikje blijft hangen is het wel fijn als dat gedeelte weggehaald kan worden.
Kus
Gepost 18 August 2009 - 16:39
Ik kan me voorstellen dat als mijn ogenleden erg gaan hangen, dat ik dan ze laat liften bijvoorbeeld. Of als ik een litteken zou hebben op een erg zichtbare plaats.
Maar ik laat rimpels niet inspuiten en zal mijn gezicht niet laten liften, en mijn flubberbuik van toen ik 20 kg zwaarder was is lelijk en hangt net zoals mijn borsten die vooral een goede BHlift nodig hebben haha! Maar ja zoals Pepper zei: het is een haat/liefde verhouding met je lichaam.
Ik vind dat de maakbaar van het mensenlijk individu te ver gaat door overmatig PC, maar als mensen ervoor willen kiezen prima. Ik zal het waarschijnlijk niet doen.
@M, ik deel je mening wel over "snijden in een gezond lichaam" en vroeg me af of je daar sterilisatie ook onder vind vallen?
Gepost 18 August 2009 - 17:06
het is niet vanwege een of andere overtuiging dat ik vind dat je in een gezond lichaam niet moet snijden. het komt denk ik meer door mijn verleden.
ik ben blij met mijn lichaam zoals het nu is, tuurlijk zijn er dingen waar ik minder blij van wordt maar dan moet ik maar harder sporten.
ik kan me heel goed indenken dat je iets laat veranderen als je last hebt van bepaalde dingen, zoals borsten of overhangende oogleden.
maar ik durf het risico, wat er toch is, niet te nemen. ik ben te bang voor complicaties en bang nog verder van huis te zijn dan dat ik al ben. als ik een cosmetische ingreep zou ondergaan en ik krijg complicaties dan valt er niet meer met mezelf te leven. dat blijf ik mezelf kwalijk nemen.
daarom zolang er geen noodzaak is, aan mijn lijf geen polonaise.
(als later een of andere kinderwens is vervuld dan mag A onder het mes)
Gepost 18 August 2009 - 18:19
Toch vind ik het idee dat je ook kan doorslaan eng. De mensen die erin zijn doorgeslagen dachten vast niet van tevoren dat ze wel even hun complete lijf zouden laten gaan verbouwen. Een heel deel van die mensen zal er ook gewoon steeds een stapje verder in zijn gegaan en waar ligt dan de grens? Dat vind ik één van de lastige dingen eraan...
lindsay, op 18 August 2009, 17:08, zei:
Zoals hierboven al gezegd: 'waar ligt dan de grens???'
Gepost 18 August 2009 - 18:59
lindsay, op 18 August 2009, 17:08, zei:
Ik denk, een plastische chirug is natuurlijk niet zoals een huisarts, een kno-arts en noem maar op qua aanloop van patienten. het is meer een 'luxe' arts??
zo een arts heeft t juist van de ijdele dames, het is zijn inkomen
zolang marijke is weer wilt laten nip-en tucken, why not? zolang ze blijft betalen? blijkbaar is ze dr gelukkig mee ??
Ik ben het r absoluut mee eens dat ze een soort van stop dr op moeten zetten, kijk idd naar marijke, Michael, ooit die katvrouw wel eens gezien??
welke gek heeft HAAR bijv zover laten gaan?
Ben benieuwd hoe jullie staan tegenover het feit dat de borstvergroting bijv niet meer vergoed wordt ?
Gepost 18 August 2009 - 19:28
Margy, op 18 August 2009, 19:59, zei:
zo een arts heeft t juist van de ijdele dames, het is zijn inkomen
zolang marijke is weer wilt laten nip-en tucken, why not? zolang ze blijft betalen? blijkbaar is ze dr gelukkig mee ??
Ik ben het r absoluut mee eens dat ze een soort van stop dr op moeten zetten, kijk idd naar marijke, Michael, ooit die katvrouw wel eens gezien??
welke gek heeft HAAR bijv zover laten gaan?
Ben benieuwd hoe jullie staan tegenover het feit dat de borstvergroting bijv niet meer vergoed wordt ?
Uhm ik zie een plastisch chirurg niet als een luxe arts. Wel als je het een cosmetisch chirurg gaat noemen. Er zijn genoeg mensen die een plastisch chirurg nodig hebben voor andere dan cosmetische doeleinden.
Over Marijke: is ze er gelukkig mee? Ik vraag het me namelijk af. Ze kan er nog steeds niet het trillen van dr handen mee stoppen. Ik geloof echt niet dat MW gelukkig is, want anders laat je dit niet allemaal doen. Idem MJ, die was allebehalve gelukkig (maarja die had volgens eigen zeggen alleen maar 2 operaties aan zijn neus gehad, om beter te kunnen ademen.... :blink: )
Borstvergroting niet meer vergoed: Ik ben voor.
Borstverkleining vind ik een ander verhaal.
Gepost 18 August 2009 - 20:11
Als mensen heel onzeker en ontevreden zijn over hun lichaam why not? Een ander verhaal vind ik het als je jezelf helemaal laat verbouwen terwijl je het niet nodig heb. Borstvergroting als je al een C/ D cup heb om maar iets op te noemen.
Gepost 18 August 2009 - 20:31
Ik begin nu ook al een fronsrimpel te krijgen (ben 24...), dus misschien dat ik daar ooit wel wat aan laat doen.
En mn ogen laseren, dat is iets wat ik ooit nog wel wil doen, al ben ik er nu nog heel erg bang voor..
Ik heb een bril en lenzen, maar nu ik vakantie heb, doen mn ogen zelf het werk, alleen als ik moe ben doe ik mn bril op.
Maar volgende week begint het schooljaar weer en dan zal ik toch wel weer veel de bril op hebben met mn lessen denk ik...
En verder, vind ik wel dat het allemaal zo natuurlijk mogelijk moet.
Een vreemde moet niet zien dat je geholpen bent, familie/vrienden zien het natuurlijk wel, omdat ze je kennen...
Gepost 18 August 2009 - 20:39
Maar praktijken als marijke helwegen dat is wel iets too much..
Ik zelf zou graag de kipfilets onder me armen laten doen en die blubberbuik..
Maarja of dan het zelfvertrouwen de pan uitschiet, ik weet het niet..
Ben wel een hoop geld armer, dat is ook weer zonde vind ik..
Dan maar leren leven met die kipfilets en die blubberbuik..
Gepost 18 August 2009 - 20:55
en borstverkleiningen (wat ik best interessant vind, rennen met Evy is namelijk echt niet zo tof maar ik durf die operatie gewoon niet klaar, gelukkig heb ik geen last van mijn rug/nek en ben ik niet zo tenger dus het misstaat niet helemaal in het totaalplaatje zeg maar) zouden idd (gedeeltelijk) vergoed moeten worden.
@M, tsja die sterilsatie moet ook R idd maar lekker doen..

Log in
Registreer
Help 
Multi quote