Plastische Chirurgie voor of tegen?
Gepost 18 August 2009 - 23:01
Ik ben zelf net 25 jaar, heb mijn eerste kindje gekregen dat ik net 20 was. Ik vond het toen heel erg dat er weinig tot niks van mijn borsten over was, en na mijn 2de zwangerschap is het er niet beter op geworden. Ik had toen echt zoiets van, jeetje ik ben nog zo jong en kijk eens hoe mijn lichaam er uit ziet! Ik heb toen erg veel informatie over borstlift en vergroting opgezocht maar ik vond het risico toch te groot. Ik heb er mee leren leven dat mijn lichaam zo is, en dat het zo geworden is doordat ik 2 prachtige kids op de wereld heb gezet.
Gepost 19 August 2009 - 00:28
natuurlijk lijkt het alsof het artsen zijn die alleen maar borstvergrotingen, liften en liposucties doen.. maar vergis je niet!! oke ze redden misschien geen levens door orgaandonaties, maar zeker wel de levens van veel vrouwen die met 1 of geen borsten door het leven moeten gaan. Ik zie ze dagelijks en deze dames gaan door een hel.. dan is het geen luxe probleem om een of twee nieuwe borsten te krijgen.
dus hier zeker een voor!! maar ook absoluut tegen als het om de MJ tafarelen gaat!
groetjes
Gepost 19 August 2009 - 07:23
Ik had ooit een volle E (Weet niet wie laatst dr trouwjurk foto's mailde? en comment had op mn rare emailadres? ) Nja DAT is gewoon mn bijnaam (TIETA)
aangezien ik toch ruim 28 kilo ben kwijtgeraakt, heb ik nu een cup C, zit k ook niet zo lekker meer in me vel, t zit zo losjes..?:S
wil absoluut geen vergroting, eerder een constructie van?:P
Verder mag mn neus ook nog wel een keer.. !
Gepost 19 August 2009 - 07:29
Daarentegen heeft mijn tante een borstvergroting gehad, maar zijn de implantaten gaan lekken - hele toestanden met haar gezondheid, waardoor ze er uiteindelijk uit moesten. Op dat soort momenten ben ik geen voorstander ervan.
Maar waar ik vooral voorstander van ben is dat iedereen het lekker voor zichzelf moet bepalen :D Alleen wel zorgen dat je bij een plastisch chirurg gaat, niet een cosmetisch chirurg (verschil van zo'n 12 jaar opleiding, heb ik wel eens begrepen). Anders krijg je die toestanden zoals laatst in het nieuws was - hoe heette die engerd, Rock ofzo?
Gepost 19 August 2009 - 07:33
Margy, op 19 August 2009, 08:23, zei:
Ik had ooit een volle E (Weet niet wie laatst dr trouwjurk foto's mailde? en comment had op mn rare emailadres? ) Nja DAT is gewoon mn bijnaam (TIETA)
aangezien ik toch ruim 28 kilo ben kwijtgeraakt, heb ik nu een cup C, zit k ook niet zo lekker meer in me vel, t zit zo losjes..?:S
wil absoluut geen vergroting, eerder een constructie van?:P
Verder mag mn neus ook nog wel een keer.. !
in principe is dit nu de tweede keer dat je dit post en nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig, mede door je ziekte, hoeveel je weegt bij welke lengte. Want 28 kilo kwijt raken op jouw manier is wat anders natuurlijk he?
Gepost 19 August 2009 - 08:12
Vind dat je lichaam van jezelf is, en je er dus mee mag doen wat je wilt.
Ok, zodra het in extremen gaat (MJ of MH), dan denk ik persoonlijk dat er psychisch wat aan de hand is en je daarvoor behandeld moet worden.
Of iig niet mag worden geopereerd.
Is in contradictie met wat ik hiervoor zei, maar ik vind dat dan de arts de afweging moet maken om je niet te opereren.
Ikzelf zou misschien een borstverkleining willen, maar ik wil geen grote littekens op mijn borsten.
Een buiklift zou ook niet misstaan na mijn keizersnede :P, maar dit is meer een fantasie dan dat ik het echt wil laten doen.
Wie weet als mijn borsten ooit heel erg gaan hangen (heb cup E/ F, met gelukkig een lichaam dat vrij in proportie is) dat ik er wat aan laat doen.
Medisch gezien is het iig (nog) niet nodig.
Gepost 19 August 2009 - 08:12
_mirjam_, op 19 August 2009, 08:29, zei:
Maar waar ik vooral voorstander van ben is dat iedereen het lekker voor zichzelf moet bepalen :D Alleen wel zorgen dat je bij een plastisch chirurg gaat, niet een cosmetisch chirurg (verschil van zo'n 12 jaar opleiding, heb ik wel eens begrepen). Anders krijg je die toestanden zoals laatst in het nieuws was - hoe heette die engerd, Rock ofzo?
Amen!
En grappig dat er dan een aantal van die slechte voorbeelden in de vorige posts worden aangehaald, want als het goed is, zijn de mooie voorbeelden niet te vinden!
Madonna vind ik zo'n voorbeeld van iemand die op een hele goede manier met plastische chirurgie omgaat,
Zelf ben ik dol op het fenomeen botox!
doe het al jaren, en scheelt me een bek vol rimpels, en bovendien scheelt het klauwen met geld aan al die sjeit anti rimpel cremes die toch niet helpen (das een farce!)
Ohja, mijn ogen heb ik ook laten laseren, en binnenkort ga ik voor de 25e keer, (het is jaren geleden, en mijn ogen lopen terug)
Ik hoef aan mijn gezicht/lijf niets te veranderen, ik wil er zo uit blijven zien als ik dat ik mij van binnen voel, en dat is energiek, fris, gezond (nah, meestal), en gelukkig!
#35 Guest_CCBloom_*
Gepost 19 August 2009 - 08:32
debby*, op 18 August 2009, 21:11, zei:
sorry? en wie bepaalt of het een goede reden is? je hebt ook hhheeeeeeeeeelllllleeeeeeeeeee gggggrrrrooooottttteeee vrouwen met een C/D cup en dat vinden ze er misschien lullig uitzien, die gemiddelde tietjes op dat enorme lijf (ik heb zelf D hahahaha) wie bepaalt wat een goede reden is? dat kan alleen de persoon zelf en voor een ander is het misschien wel een goede reden om er als lolo ferrari uit te willen zien om vriendlief bij zich te houden...
Ik ben zelf van o nder tot boven verbouwd, overal vet weg, kipfilets heb ik nooit gehad maar heb nu wel heel strakke armpjes en mijn gezicht ziet er een heel stuk beter uit. Ik zou nog wel meer van mijn buik weg willen hebben, ,aar dat komt vanzelf, deze verbouwing is nl door sporten en goed eten bewerkstelligd...
ik ben wel een voorstander trouwens, iedereen die zegt dat je na de verbouwing ook geen zelf vertrouwen hebt heeft volgens mij ernstig ongelijk. het is dan wel een sportverbouwing, maar vroeger stond ik walgend (ech bijna kokkend ja) voor de spiegel en nu vind ik mezelf smoking hot!! iets aan het lichaam 9laten) doen kan wel degelijk voor een beter zelfbeeld zorgen!!!!
ik ben nu 32 en denk weleens aan tanden laten bleken....
Gepost 19 August 2009 - 08:48
Ik ben blij dat plastische chirurgie bestaat, ik ben er dus voor.
Ik heb zelf alleen erg milde "ingrepen" gehad - tanden bleken (na 2 jaar beugel dragen) en ogen laseren. Hmm dat is natuurlijk niet eens "plastische chirurgie".
Ik ben ooit voor een consult bij een plastische chirurg geweest, ik baalde toen zo erg van de donkere kringen onder mijn ogen, ik wilde ze gewoon weg laten snijden ofzo! Dat kon toen niet, zei die, ik had niet genoeg huid (was ook erg jong, alles zat nog erg strak :lol: ), maar nu ik wat rimpels en dus meer huid op mijn gezicht heb vind ik die donkere kringen niet zo erg meer, ik smeer ze lekker weg en klaar.
En ik zou eigenlijk een kaakoperatie moeten hebben om mijn overbeet te verhelpen maar ik durfde het niet! Heb er veel over gelezen, vond het heel eng (ook dat je voor altijd het gevoel in je lip kan kwijtraken!!!!) en toch maar niet gedaan!
Maar als ik later b.v. een blubberbuik of hangborsten heb en zo een operatie kan betalen zal ik dat ook doen denk ik.
Gepost 19 August 2009 - 08:58
Hypnotic, op 19 August 2009, 09:12, zei:
Euhm, bedoel je dat je voor de 25e keer je ogen laat laseren :P?
Zal wel 2e keer zijn?
Anders heb je geen hoornvlies over meer volgens mij ;).
Gepost 19 August 2009 - 09:01
Maar geld voor een operatie hebben we sowieso niet, bovendien ben ik na een nare (blinde darm)operatie ervaring een beetje een schijterd voor narcoses enzo...
Mijn vriend vindt me nog steeds prachtig en sexy en veel meer mensen zien mij niet naakt, dus och...
(wat me nog weleens tergt is dat ik voor mijn zwangerschap al altijd iets aan te merken had op mezelf... Terwijl ik (denk ik nu) !@@*&#$(!*&!*% een prachtig lichaam had! Maarja, te laat... :( :lol:)
Maar ik ben niet tegen plastische chirurgie, en ook niet tegen cosmetische. Make-up en mooie kleding kopen, je tanden laten witten en je ogen laten laseren zodat je geen bril meer op hoeft is toch ook geaccepteerd? Als het jou helpt om je lekkerder in je lijf te voelen, je wilt het zelf graag, en je hebt er het geld voor? Lekker doen!
Gepost 19 August 2009 - 09:04
Maaike999, op 19 August 2009, 09:58, zei:
Hypnotic, op 19 August 2009, 09:12, zei:
Euhm, bedoel je dat je voor de 25e keer je ogen laat laseren :P ?
Zal wel 2e keer zijn?
Anders heb je geen hoornvlies over meer volgens mij ;) .
!!! ja natuurlijk, de 2e keer!
Gepost 19 August 2009 - 09:21
Maaike999, op 19 August 2009, 09:12, zei:
je krijgt volgens mij hele nette sneetjes onder je borsten, dus die zie je niet, omdat ze eronder zitten en in die plooi vallen.
ik hou zelf ook wel van volle borsten, dus op zich vind ik er niets mis mee om van D naar E te gaan, als het maar past bij je lichaam.
Puma in love, op 19 August 2009, 09:48, zei:
Maar als ik later b.v. een blubberbuik of hangborsten heb en zo een operatie kan betalen zal ik dat ook doen denk ik.
een vriendin van me heeft net een kaakoperatie gedaan en het viel haar 100% mee! en had het gevoel in dr lip nog!
Ikzelf heb een kaakoperatie gehad na een ongeval waarbij mn zenuw ook doorgegaan is. ik voel mn lip en kin gewoon nog, alleen mn tandvlees onder is wat gevoelloos, maar is geen porpbleem!
Gepost 19 August 2009 - 09:59
Femke, op 19 August 2009, 10:21, zei:
ik hou zelf ook wel van volle borsten, dus op zich vind ik er niets mis mee om van D naar E te gaan, als het maar past bij je lichaam.
Ik vind volle borsten zelf ook mooi. Ik heb een E cup dus heb zelf niet bepaald achteraan gestaan. Het past ook goed bij mijn bouw. Ik heb altijd wedstrijdzwemmen gedaan en heb dus behoorlijke schouders kan ik wel zeggen en flinke heupen. Mijn mening is persoonlijk, omdat ik plastische chirurgie eng vind. Verder bedoel ik er niets mee. Ik vind het zonde.
Als iemand met een vollere cup nog grotere borsten wil moet zij dat vooral doen.
Gepost 19 August 2009 - 10:59
Ja, ik ken ook iemand, die zo een operatie heeft ondergaan, ook bij haar moest haar onderkaak ietsjes naar voren. Ook bij haar ging het goed. En ze ziet er ook zo veel knapper uit dan voor de operatie. Wat een paar mm kaak voor een gezicht kunnen betekenen.... ongelooflijk!
Gepost 19 August 2009 - 12:09
Inx, op 19 August 2009, 10:01, zei:
(wat me nog weleens tergt is dat ik voor mijn zwangerschap al altijd iets aan te merken had op mezelf... Terwijl ik (denk ik nu) !@@*&#$(!*&!*% een prachtig lichaam had! Maarja, te laat... :( :lol:)
Ja, dat heb ik dus ook...
Helemaal met het overhangende vel van mn keizersnede <_< .
Ach ja, maar gewoon accepteren :P.
Voor zover ik weet, kan het zijn dat je tepel wordt losgehaald, verplaatst, en dat je vanaf tepel naar onder een litteken krijgt.
Tenminste, dit heb ik weleens op tv gezien.
Gepost 20 August 2009 - 08:32
en verder zou ik een buikwandcorrectie willen na me 2de zwangerschap dik 35 kilo aangekomen, is er bijna weer vanaf
gelukkig! maar heb nu zo.n overhangend vel dat is niet leuk meer! bv in bikini hangt er maar overheen.
zit nu te twijfelen of ik het nog voor de bruiloft weg laat halen, maar ergens is ook nog de wens om voor de derde x mama te worden
En tja dan is alles voor niks. Dan maar zo'n grote correctie slip onder me jurk!!!!!!
Gelukkig heb ik niks te klagen over me borsten nog steeds cup e alleen iets slapper maar niet veel!
Ik snap niet waarom mensen soms zo moeilijk doen doe wat je wilt en alleen als je het ZELF wilt

Log in
Registreer
Help 
Multi quote