Trouwforum: Plastische Chirurgie - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (7 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Plastische Chirurgie voor of tegen?

#51 Gebruiker is offline   dromer 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 27-December 04

Gepost 24 August 2009 - 19:30

Ik wil volgend jaar ook een borstverkleining en sta nu op de lijst, moet alleen eerst nog afvallen voor de operatie.

Wel zal je inderdaad littekens zien. De tepels moeten namelijk wel verplaatst worden, omdat ze anders onderaan hangen. dus een litteken om je tepel, dan naar beneden en in de plooi zal altijd zichtbaar blijven.
0

#52 Gebruiker is offline   Ratatosk 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 22-February 09

Gepost 25 August 2009 - 09:10

Voor!
Ikzelf vind niet dat je voor elk kreukeltje naar de chirurg hoeft te rennen maar sommige dingen zijn toch wel fijn hoor.
In mijn gezicht zal ik nooit iets laten doen behalve misschien ooit een ooglidcorrectie als dat nodig is, bij ons in de familie hebben we nogal hangende oogleden en dat kan erg vermoeiend zijn voor je ogen.
Verder heb ik mijn uitgescheurde oorlel laten hechten (wat een BLOED komt daarbij kijken zeg bah) en ik heb een borstvergroting gehad. Ik had niks.. Nu kan ik tenminste een leuk truitje aan zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn kipfilets eruit vallen hahaha.
0

#53 Gebruiker is offline   Kylie 

• Lid geworden: 26-June 09

Gepost 25 August 2009 - 10:40

Voor! Ik had namelijk vroeger een enorme overbeet. Toen ik 15 was is mijn onderkaak opengezaagd en naar voren "uitgeschoven" en ruim een jaar later weer toen hebben ze ook een stuk bot uit mijn heup genomen en daar een kin van gemaakt. Helaas is mijn onderkaak na de tweede operatie weer terug gegaan naar de stand van na de eerste keer. Ik heb nu dus nog een behoorlijke overbeet. Een derde operatie zou een stuk ingewikkelder zijn en waarschijnlijk veel littekens achterlaten, dus ervoor gekozen om het hier bij te laten. Mijn AS is trouwens juist gevallen op mijn lach, dus zo zie je maar weer.
0

#54 Gebruiker is offline   Margy 

• Lid geworden: 17-June 08

Gepost 25 August 2009 - 11:10

Bekijk Post Pepper, op 19 August 2009, 08:33, zei:

Bekijk Post Margy, op 19 August 2009, 08:23, zei:

Ik wil Misschien nog wel mn borsten laten doen.
Ik had ooit een volle E (Weet niet wie laatst dr trouwjurk foto's mailde? en comment had op mn rare emailadres? ) Nja DAT is gewoon mn bijnaam (TIETA)

aangezien ik toch ruim 28 kilo ben kwijtgeraakt, heb ik nu een cup C, zit k ook niet zo lekker meer in me vel, t zit zo losjes..?:S
wil absoluut geen vergroting, eerder een constructie van?:P
Verder mag mn neus ook nog wel een keer.. !

in principe is dit nu de tweede keer dat je dit post en nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig, mede door je ziekte, hoeveel je weegt bij welke lengte. Want 28 kilo kwijt raken op jouw manier is wat anders natuurlijk he?

Ik gok dat ik nu zo rond de 43/45 kilo zit, en ik ben 1m74. we hebben geen weegschaal meer, dus k moet me een beetje meten met mn kleding aan de hand van hoe ze zitten
t valt gelukkig nog mee, maar merk wel dat mn huidje echt losser is, op mn benen armen, borsten, buik overal.

Hier ook, manlief vind t onzin, vind me prachtig (maar dr mag wel wat aan hoor lieverd, komt dr dan subtiel achteraan)
maar begrijpt wel dat ik dr niet happy mee ben, ook met het uitzicht : god mag weten hoe het eruit ziet na een zwangerschap?

Ik ben absoluut ervoor dat borstverkleining en vergroting vergoed zou moeten worden, danwel gedeeltelijk.
ik kan me heel goed voorstellen, hoe als jij gewoon niet happy bent met je lichaam dit ook geestelijk zn 'effecten' zal hebben ?
0

#55 Gebruiker is offline   Lionness 

• Lid geworden: 14-November 08

Gepost 26 August 2009 - 14:46

Ik vind dat mensen die het om de juiste redenen doen dit zelf moeten weten en in sommige gevallen hoort het ook gewoon vergoed te worden.
Mensen die ongelukkig zijn en zich laten verbouwen om zich beter te voelen horen door goede artsen beschermt te worden.
Zelf laat ik niet in mijn gezonde lichaam snijden om te voldoen aan een schoonheids ideaal, maar wie weet als mijn oogleden over 20 jaar gaan hangen zie ik het wel anders.
0

#56 Gebruiker is offline   Within 

• Lid geworden: 12-May 08

Gepost 26 August 2009 - 15:12

Ik heb bij mijn laatste operatie ook een plastisch chirurg aan mijn bed gehad om een litteken correctie te doen. De vorige 2 artsen hadden er een verschrikkelijke puinhoop van gemaakt en ondanks dat het litteken op mn kont zit, was het gewoon ontzettend lelijk. De gewone chirurg heeft toen voorgesteld het litteken weg te snijden en dus mooier en kleiner te maken, scheelde ook in littekenweefsel. Anders was het nu nog lelijker geweest!

Ook toen ik 7 maanden oud was, was er een plastisch chirurg die mijn 11e teen eraf heeft gehaald.

Voor de rest vind ik het niet echt nodig voor mezelf, ben tevreden met mijn C cup, mn buikje hou ik altijd en mijn bril voel ik niet eens op mn neus. Misschien ooit, als er geld is, dat ik ze laat laseren maar vind het maar eng :P

Ik ben dus wel voor plastische chirurgie, maar met mate.
0

#57 Gebruiker is offline   Divecouple 

• Lid geworden: 08-August 08

Gepost 30 August 2009 - 02:28

In 2003 ben ik aan mijn borsten geopereerd. Ik had al jaren tepeluitvloed. Dat ging van puskleur via kwikkleurig naar zwartkleurig. Als ik op mijn buik lag en een wit shirtje aan had dan had ik vieze vlekken in mijn shirt. Mijn ha zijn dat ik het toen moest verhelpen. Nu heb ik dus in allebei mijn tepelhoven een litteken zitten en nog is de tepeluitvloed niet over. Ik zit er over te denken om het opnieuw te laten verhelpen. En daarna de littekens te laten verwijderen. Manlief vindt mijn borsten mooi zo als ze zijn. Ik vind ze zelf eigenlijk te klein. Wil van een B cup naar een C/D cup. Als ik ongesteld ben zijn ze wel groter en dan vind ik mijn shirtjes mooier staan. Ook zou ik van mijn buikje af willen en mijn bovenbenen en billen dunner te willen.
0

#58 Gebruiker is offline   Kylie 

Gepost 30 August 2009 - 12:46

Tja, wat is laten opereren om je beter te voelen? Daar kun je heel wat discussies over voeren. Mijn operatie was niet noodzakelijk voor mijn gezondheid. Ik werd vanaf mijn zesde al uitgemaakt voor hazetand, kaasschaaf etc. En niet alleen door kinderen! Zo liep ik eens op de markt en toen zei een volwassene duidelijk hoorbaar tegen haar vriendin: als je die tegen de muur aangooit blijft ze plakken. Dus ja, ik ben geopereerd om me beter te voelen. Het is nu nog steeds opvallend hoor, maar iig niet meer zo abnormaal.
0

#59 Gebruiker is offline   lune 

• Lid geworden: 25-February 08

Gepost 30 August 2009 - 15:43

Ik vind dat zoiets ook nog een verschil maakt, je hebt natuurlijk operaties die dus eigenlijk wel cosmetisch zijn maar op sociaal vlak wel aan te raden. Mijn zoontje is ook geopereerd aan zijn scheelzien; absoluut cosmetisch, maar hij is al een tikje onzeker mannetje en hij zou er gewoon mee gepest gaan worden.

Wat betreft echt cosmetische operaties ben ik niet voor. Ik heb zelf ook een tijdje wel een borstlift oid gewild, na de kinderen. Ik heb me er toen heel erg mee bezig gehouden, hoe het kwam dat ik wilde, waar dat gevoel vandaan komt dat het niet goed is zoals ik ben, zoals mijn borsten niet meer zijn zoasl ze waren toen ik 18 was. In andere landen lopen ze trots met blote hangborsten ( en als ikd at zie denk ik ook ach het valt wel mee ;) ). Mijn punt is, dat al die operaties die gedaan worden ingegeven zijn door de media en de maatschappij. Niemand gaat mij wijsmaken dat je het doet omdat je het zelf mooier vindt. Want waarom vind je het zelf mooier? Juist, omdat je graag 'normaal' wil zijn. En het beeld van normaal wordt door de media compleet vertekend, het is niet normaal op maat 36 te hebben met een volle c-cup op tiener-hoogte als je drie kinderen hebt gebaard.. Dat klopt gewoon niet.
Ik vind het vooral intens triest dat er zoveel mensen zijn die zich zo ongelukkig laten maken door een eigenlijk behoorlijk verziekte maatschappij..
0

#60 Gebruiker is offline   Divecouple 

• Lid geworden: 08-August 08

Gepost 30 August 2009 - 16:29

Ikwerd toen heel l*llig behandeld door de arts. Ik had van alles te vragen toen ik de vervolgafspraak had. Had oploshechtingen zonder drain :blink: Was volgens de ha niet goed maar oke. Als ik werk heb geef ik alles en heb ook alles voor mijn werk over. Dus toen ik binnenkwam zei de arts na de wonden bekeken te hebben, ziet er goed uit en je kan geen vragen hebben dus dit was de laatste afspraak. Ik was zo perplex dat ik maar een paar vragen hebt gesteld. Naderhand had ik natuurlijk nog steeds vragen maar mijn ex zei dat ik mij niet aan moest stellen :blink: Alsof een narcose in je koude kleren gaat zitten. En de klonten bloed er komen zetten.
Had het er pas geleden met manlief over dat (ik dacht) dat ik waarschijnlijk geen borstvoeding zou kunnen geven mocht het ooit zo ver komen omdat er (een deel) van mijn melkklieren weg gehaald zijn. Maar manlief zei dat dat waarschijnlijk wel gewoon zou kunnen en als het echt niet gaat het ook helemaal niet erg is. Dat dat ook met flessenvoeding te ondervangen is. Ben ik toch weer gerustgesteld.
0

#61 Gebruiker is offline   Margy 

• Lid geworden: 17-June 08

Gepost 30 August 2009 - 18:22

Bekijk Post Divecouple, op 30 August 2009, 17:29, zei:

Ikwerd toen heel l*llig behandeld door de arts. Ik had van alles te vragen toen ik de vervolgafspraak had. Had oploshechtingen zonder drain :blink: Was volgens de ha niet goed maar oke. Als ik werk heb geef ik alles en heb ook alles voor mijn werk over. Dus toen ik binnenkwam zei de arts na de wonden bekeken te hebben, ziet er goed uit en je kan geen vragen hebben dus dit was de laatste afspraak. Ik was zo perplex dat ik maar een paar vragen hebt gesteld. Naderhand had ik natuurlijk nog steeds vragen maar mijn ex zei dat ik mij niet aan moest stellen :blink: Alsof een narcose in je koude kleren gaat zitten. En de klonten bloed er komen zetten.
Had het er pas geleden met manlief over dat (ik dacht) dat ik waarschijnlijk geen borstvoeding zou kunnen geven mocht het ooit zo ver komen omdat er (een deel) van mijn melkklieren weg gehaald zijn. Maar manlief zei dat dat waarschijnlijk wel gewoon zou kunnen en als het echt niet gaat het ook helemaal niet erg is. Dat dat ook met flessenvoeding te ondervangen is. Ben ik toch weer gerustgesteld.

Dive, volgens mij is het absoluut nog mogelijk om met een borstverkleining/borstvergroting/borstconstructie nog borstvoeding te geven
Ken in elke catagorie wel iemand... een bekende had dr borsten zelfs NET laten doen toen ze zwanger raakte. ging ook helemaal prima
af en toe wat meer stuwing dan normaal maar verde..

Maar misschien is het per persoon anders?
0

#62 Gebruiker is offline   Lionness 

• Lid geworden: 14-November 08

Gepost 31 August 2009 - 08:37

Bekijk Post Kylie, op 30 August 2009, 13:46, zei:

Tja, wat is laten opereren om je beter te voelen? Daar kun je heel wat discussies over voeren. Mijn operatie was niet noodzakelijk voor mijn gezondheid. Ik werd vanaf mijn zesde al uitgemaakt voor hazetand, kaasschaaf etc. En niet alleen door kinderen! Zo liep ik eens op de markt en toen zei een volwassene duidelijk hoorbaar tegen haar vriendin: als je die tegen de muur aangooit blijft ze plakken. Dus ja, ik ben geopereerd om me beter te voelen. Het is nu nog steeds opvallend hoor, maar iig niet meer zo abnormaal.

Met beter voelen bedoel ik mensen die (manisch) depressief zijn en plastische chirurg als "geneesmiddel" zien of alle mensen die verslaaft zijn aan chirurgie. Niet mensen die ongelukkig zijn omdat ze elke dag geconfronteert worden met iets dat ze ongelukkig maakt zoals een lelijke neus, te grote of kleine borsten een hazenlip noem maar op.
0

#63 Gebruiker is offline   Kylie 

Gepost 31 August 2009 - 09:15

Ja, dat is inderdaad wat anders, dan zijn we het wel eens.

Divecouple schan-da-lig! van die arts. Het zou goed kunnen dat je nog best borstvoeding kan geven, afhankelijk van de operatie. Het kan wel zo zijn dat er inderdaad niet voldoende is en dat kan je dan ondervangen door ook fles bij te geven. Mocht het zover zijn is een borstvoedings voorlichtings avond zeker aan te raden. Zorg ook dat je een telefoonnummer van een lactatiekundige bij de hand hebt. Vaak kunnen ze telefonisch al heel goede adviezen geven. Zijn er zwaarwegende redenen om alleen borstvoeding te geven (prematuur of allergieen in de familie) en blijkt dat je niet genoeg of helemaal niet zelf kan voeden kun je ook nog het moedermelknetwerk gebruiken.
0

#64 Gebruiker is offline   lune 

• Lid geworden: 25-February 08

Gepost 31 August 2009 - 16:02

Daar kun je volgens mij, als er aanbod is, altijd gebruik van maken. Ik weet dat er mensen af worden gewezen omdat er niet genoeg vraag is naar de melk, dus volgens mij kan je het zo krijgen als je dat wilt.
0

#65 Gebruiker is offline   melis 

• Lid geworden: 01-December 09

Gepost 10 January 2010 - 20:13

licht er aan wat je gaat doen.
Zelf laat ik een buikwand oparatie uitvoeren binnen nu en 3a 4 jaar, heb na de bevaling een hang tijgerbuikje over gehouden en dat is gewoon niet mooi.
Helaas vergoed de verzekeraar het niet dus daarom gaat het ook wat langer duuren voordat het gedaan wordt.
0

#66 Gebruiker is offline   daanbanaan 

• Lid geworden: 30-November 09

Gepost 10 January 2010 - 20:55

Absoluut voor!!! Ben zo blij dat het er is. Als je de kleur van je haar niet mooi vind verf je het, staan je tanden scheef, nemen we een beugel! Ik zie dus absoluut geen reden waarom we geen gebruik zouden moeten maken van de dingen die tegenwoordig allemaal mogelijk zijn.
Iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt uiteraard, maar ik ben inmiddels zelf ruim anderhalf jaar in het trotste bezit van een mooie D-Cup (voorheen A)
En als ik de jackpot zou winnen dan had ik meteen een buikwandcorrectie uit laten voeren.

Ik ben de "trotse" NOT eigenaresse van een lekker hangbuikje (door me zwangerschap) met prachtige straie.... Ik zou zeggen voor alle vrouwen die er over twijfelen....go for it!!!

Daan
0

#67 Gebruiker is offline   Suusjeuh 

• Lid geworden: 08-May 09

Gepost 10 January 2010 - 22:42

Voor! Ik heb mn borsten laten verkleinen ( Op mn 18e hing mn G/H cup tot bijna op mn navel, tepels loodrecht naar beneden. Lichamelijke klachten vielen mee ( Ik bedoel; ik heb nu ook nog heel vaak stijve nek en schouders dus dat lag niet aan de borsten ) en zo hoort een meid van 18 zich niet te voelen. Heb nu een C/D cup. Ik heb wel veel littekens, ca 90 cm!! En ze zijn niet heel mooi genezen, rechter borst heeft een stuk heel dik litteken en onder mn linker borst zit nog een donkere plek - ik vermoed dat ze een deel van mn tepelhof niet weggesneden hebben namelijk! Maar met littekens voel ik me nogsteeds 100x beter als voorheen. Wel hoop ik dat ik nog borstvoeding kan geven later, maarja, ik heb altijd gedacht; liever 1 of 2 kinderen met de fles grootbrengen als eventueel 10 jaar met mn operatie wachten...

Voor de rest kan ik me voorstellen dat je nog wat zou willen laten doen. Ik zou het niet zo snel doen want voel me over het algemeen goed in mn lijf, maar na afvallen de boel laten liften, dat soort dingen, ja dat snap ik wel.
0

#68 Gebruiker is offline   Marijkje 

• Lid geworden: 30-September 09

Gepost 10 January 2010 - 23:01

Ik ben ook voor.

Heb ook een borstverkleining/borstlift gehad. Had een fikse hangende E-cup en na de operatie had ik een volle, fier omhoog staande C-cup. Ik was toen ook nog heel erg slank, dus het zag er voor de operatie echt niet uit.
Ondertussen ben ik wel weer wat dikker geworden en zijn mijn borsten ook groter, maar ze staan in ieder geval nog fier omhoog. :D

Heb inderdaad wel flink wat littekens, maar vind het zelf erg netjes geworden. Heb door de operatie wil minder gevoel in mijn tepels en het is nog de vraag of ik borstvoeding kan geven. Ze hebben wel geprobeerd alles heel te laten, maarja dat weet je nooit zeker tot je echt borstvoeding moet gaan geven.
0

#69 Guest_CCBloom_*

• Groep: Guests

Gepost 11 January 2010 - 10:32

Ik ben wel voor!! Er zijn genoeg puntjes aan mezelf die ik op die manier kan laten verbeteren, zoals mijn buikje 9heb wel dikke spieren inmiddels maar het laatste vetje gaat maar niet weg) en van mijn heupen mag ook het laatste vetje wel af en een klein randje aan de binnenkant van mijn benen... gezicht zou ik ook wel eea aan kunnen laten doen, ik zit er zelfs aan te denken om me eens te beraden over botox en het witter laten maken van mijn tanden...
Ik vind niet alleen dat je je ongelukkig moet voelen et het oude alvorens je chirigie zou 'mogen' laten doen...ik bedoel, het is iemand anders lichaam en ik ben blij dat ik daar niets over te zeggen heb en een ander niks over dat van mij te zeggen heeft. En hoe bepaal je wanneer iemand ongelukkig is, of moet ik ongelukkig genoeg zeggen? ik ben ervoor dat iedereen lekker doet waar hij of zij zin in heeft!!
0

#70 Gebruiker is offline   Femke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 02-November 07

Gepost 11 January 2010 - 13:31

Bekijk Post CCBloom, op 11 January 2010, 10:32, zei:

ik zit er zelfs aan te denken om me eens te beraden over botox

ik dus ook... :blush: ik heb 2 erge fronsrimpels tussen mn ogen, boven mn neus zeg maar, en ik denk dat die alleen maar erger gaan worden, je ziet ze nl ook al als ik niet frons. Botox is toch iets tijdelijks, dus als het niet bevalt werkt het wel weer uit toch?
Hoe duur zou het zijn om 2 rimpels weg te botoxen?
Ik wil eigenlijk ook heel graag een buik lipo, ga binnenkort echt eens info opvragen!
0

#71 Gebruiker is offline   chantal3-9 

• Lid geworden: 14-October 09

Gepost 11 January 2010 - 13:59

Als ik geld had en geen naaldenfobie, zou ik overwegen om mijn oogleden te laten liften (waarschijnlijk door wenkbrauwlift). Buiten dat ik het niet mooi vind, heb ik er last van, vooral rechts.
Verder kan ik genoeg dingen bedenken die ik wel zou willen...(met name liposuctie, zadeltjes, bovenbenen, knieën, buik) en als ik ouder word een nek-lift (is nu al een rimpel zichbaar die bij mijn moeder heel diep is...zonde van mijn mooie lange nek;)) en bv een borstlift (cup e zal best gaan hangen over een paar jaar).
Ik vind dat het geen probleem is, zolang het geen mensen betreft met psychische problemen. Vaak zie je dat het niets oplost, omdat er in het zelfbeeld bv iets niet klopt.
0

#72 Gebruiker is offline   Maaikie82 

• Lid geworden: 11-September 08

Gepost 11 January 2010 - 14:01

Ik ben niet echt uitgesproken voor of tegen. In een helebeol gevallen snap ik plastische chirirgie namelijk wel (bijvoorbeeld veel te gorte borsten of cup aa). Maar aan de andere kant vind ik ook dat men tegenwoordig een heel apart beeld heeft van hoe je eruit hoort te zien. Komt ongetwijfeld voor een deel door de media, waarin je alleen maar maatje 34/36 ziet met een c-cup. Vind ik niet echt realistisch voor de meeste volwassen vrouwen. Ik vind ook dat sommige dingen echt nergens op slaan. neem bijv. een schaamlipcorrectie. Dat snap ik als je er echt last van hebt met fietsen ofzo, maar verder is het doodnormaal als de binnenste schaamlippen naar buiten steken, maar blijkbaar wordt dat tegenwoordig niet meer normaal gevonden en moet dat gelijk weggesneden worden. Volgens mij is er dan voornamelijk iets psychisch mis en vind het eigenlijk schandalig dat artsen zo'n operatie dan uitvoeren. Valt voor mij dan echt onder de noemer genitale verminking.
0

#73 Gebruiker is offline   ~M*M~ 

• Lid geworden: 26-July 08

Gepost 11 January 2010 - 14:06

iedereen moet natuurlijk lekker doen waar die zelf zin in heeft, maar voor mezelf... brr nee ik ben een mietje

hoezo jammer dat de verzekering niet vergoed? zolang het puur cosmetisch is mag je het zelf betalen.
0

#74 Gebruiker is offline   chantal3-9 

• Lid geworden: 14-October 09

Gepost 11 January 2010 - 14:08

Grappig dat je dat aanhaalt Maaike, ik heb mijn afstudeeronderzoek gedaan nav de trend die je ziet in schaamlipcorrecties (het ging over tevredenheid met het geslachtsdeel en of dit van invloed is op de tevredenheid met het seksleven).
Sja, ergens is het hetzelfde als met borsten of wat dan ook dat je laat veranderen (buiten medische noodzaak natuurlijk, ik heb het hier over de puur cosmetische ingerepen). Waarom wel je borsten vergroten en niet je schaamlippen verkleinen? Bij borsten is er, zoals met alles, sprake van een beeld vanuit de media, maar dat is er wat betreft schaamlippen ook. Je hebt toch, om het oneerbiedig te zeggen, een soort standaard 'porno-kutje'. Maar ik laat ze gewoon maar zitten hoor;)
Ik vind deze hype niet meer of minder 'onzinnig' dan de rest. Heb je trouwens die documentaire hierover gezien met Sunny...hoe heet ze ook alweer..? Was erg leuk, zit mijn docent ook in (en het gaat gedeeltelijk over ons onderzoek:).
0

#75 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 11 January 2010 - 14:09

precies, de manicure en de watergolf betaalt de verzekering toch ook niet?

Beperkt Houdbaar met Sunny Bergman
0

• (7 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp