Schoonmaak Tips en ander huishoudelijk geneuzel
Gepost 12 October 2009 - 09:50
ik trap dan meteen af,
hoe maken jullie je luxaflex of horizontale lamellen schoon?
ik heb de tip van een bad weleens gelezen, helaas hebben we hier geen bad.
iemand tips?
Gepost 12 October 2009 - 10:35
Dan stop ik mijn vingers tussen de luxaflex *doekjes om rechterhand want ik ben rechts* en dan houd ik met links de luxaflex stevig vast.
Hierdoor kan ik twee strookjes tegelijk doen (boven en onder) en ben ik sneller klaar.
Gewoon 1 keer per twee maand doen en je bent zo klaar.
Frituurpan doe ik een vaatwastablet in en een vetoplossende tablet (wederom bovengenoemde winkels) en dan doe ik er een laag water in. Daarna laat ik de frituurpan gewoon warm worden op de ontdooi stand (dus het laagste aantal graden wat er op staat) een minuut of vijf a tien op die tempratuur laten en het vuil weekt los.
Daarna binnenpan even af laten koelen en daarna zo snel mogelijk leeg gooien want dan zijn de vetrestjes nog vloeibaar.
Ik heb bewaar overigens de " jerricans" flessen van mijn vloeibaar vet totdat ik moet verschonen.
In de tijd dat ik nog vast vet had kocht ik altijd heel goedkoop badschuim want dat zit in zo n zelfde soort jerrican en die gebruikte ik er dan voor!
Gepost 12 October 2009 - 10:43
Nursszz, op 12 October 2009, 11:35, zei:
Dan stop ik mijn vingers tussen de luxaflex *doekjes om rechterhand want ik ben rechts* en dan houd ik met links de luxaflex stevig vast.
Hierdoor kan ik twee strookjes tegelijk doen (boven en onder) en ben ik sneller klaar.
Gewoon 1 keer per twee maand doen en je bent zo klaar.
ik probeerder dat ook op die manier vorige keer, maar er bleven allemaal zwarte strepen achter van het stof dat vochtig was geworden ;)
Heb jij dat niet dan?
Gepost 12 October 2009 - 10:53
Luxaflex hebben wij gelukkig niet meer, wat een k**-klus vond ik dat zeg!
Ik vraag me af hoe mensen hun radiatoren goed schoonhouden? Ik kom er met geen mogelijkheid tussen. Erachter is ook al lastig, maar echt 'in' de verwarming zit het nodige stof en ik heb geen idee hoe ik dit het beste eruit kan krijgen. De stofzuiger op de hoogste stand erbij houden haalt wel eea weg, maar er blijft ook altijd wat stof achter, getsie.
Gepost 12 October 2009 - 11:04
Volgens mij bestaan er van die speciale radiatorborsteltjes toch? Daar kun je precies mee tussen de verwarming.
Gepost 12 October 2009 - 11:07
Ik had ook wel eens van die zwarte strepen, heb toen nog maar een keer geboend, toen waren ze weg.
Gepost 12 October 2009 - 11:13
Als een radiatorborstel niet goed past kan je ook een gootsteenborstel gebruiken. Die zijn wat flexibeler als de radiatorborstel en kan je er dus makkelijker doorheen duwen.
Het is mij al eens gebeurd dat een radiatorborstel vast bleef zitten en ik mijn vader moest bellen om hem er weer met ( behoorlijk) geweld uit te halen!
Oh ja...losse draden van tv etc heb ik weinig last van.
Ik rol ze altijd op tot boven de grond (stof land meestal op de grond) en bind ze dan vast met zo n bandje (als ik het niet fout tik tyre rip)
Gewoon net achter je beeldscherm van tv/ computer etc beginnen en dan de stekker in het stopcontact doen. Overvloedig snoer rol je dan zo vast ( kan overigens ook gewoon met plakband maar als je dat er af haalt is je snoer zo plakkerig/ kleverig)
Gepost 12 October 2009 - 11:52
Gepost 12 October 2009 - 11:53
Inmiddels hebben we trouwens geen frituurpan meer.
Gepost 12 October 2009 - 13:19
Iemand nog tips voor het schoonmaken van een pc scherm (plasma/tft iets in die richting), krijg strepen van vochtige schoonmaakdoenjes (is ook niet goed voor de beschermlaag geloof ik). Ik heb geen zin om er zo'n flesje schoonmaakspul a 6 euro voor aan te schaffen <_<
Gepost 12 October 2009 - 15:05
die moet je nauwelijks nat maken met schoon waten aan een kan en dan met de andere kant afnemen werkt super
trouwens ze hebben bij de action powersponjes nou ik krijg daar werkelijk alles mee schoon met alleen water
dat zijn van die grijze sponsjes, met zon ding is het een genot om je keukenkastjes schoon te maken
Viese koffie pot:
gehele wasbak vullen met warm water en een klein scheutje chloor, daar je koffie pot in doen (bijkomend voordeel je gootsteen weer blinkend schoon)
met dat chloor water kan je ook gelijk het warmhoud plaatje van het koffieapparaat schoonmaken
wel ff naspoelen
(ik werk in een horeca iets en dat prof schoonmaakspul voor koffie apparaten is ook chloor)
bij de action (oh wat ben ik gek op die winkel) hebben ze goedkope goede mircovezel plumeu's (van die witte)
daar kan je prima achter en tussen de kachel kome
(dit is trouwens echt een topic voor mij :P )
als je een dweil koopt is het handig hem dubbel te vouwen en er een gleufje in het midden te knippen dan kan je hem zo over de steel van je trekker doen
Bij de action hebben ze ook washandschoene voor de auto (met allemaal van die rare 4cm lange flubbers er aan)
hier kan je heel goed je auto en andere dingen mee wassen
met zeepsponjes (staalsponsjes met zeep er in) kan je heel goed chroom mee schoon(roestvrij) maken bijv je fiets
Kit resten kan je makkelijk wegkrijgen met aceton (ook uit hout)
en extreem vette dingen kan je heel goed schoonkrijgen met pure amoniac
Gepost 12 October 2009 - 15:07
het zout gebruiken al een schuurmiddel en met je vingers eroverheen wrijven.
olie laat je net als batterijen en kapotte elektronische apparaten bij het sorteercentrum van de gemeente te vinden op de afvalophaal kalender.
ook nooit een spaarlamp bij het htk afval gooien zit nl kwik in.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote