Schoonmaak Tips en ander huishoudelijk geneuzel
Gepost 22 January 2012 - 17:39
Gepost 22 January 2012 - 21:42
Gepost 22 January 2012 - 22:36
Nu ik hier toch ben... vraagje over de badkamer schoonmaken...
We hebben echt een afschuwelijke badkamer, toen we hier kwamen wonen was hij 2 jaar oud.. maar achteraf hadden we 'm er helemaal uit moeten halen. De vorige bewoners waren klussers met 2 linkerhanden... onze badkamer is betegeld met spierwitte tegels (niets mis mee), maar met voegen van 1 tot 2,5 cm!! En op sommige delen van de tegels zit nog altijd voeg op, dat is er gewoon nooit afgepoetst. Dat in combinatie met dat er geen goede ventilatie in zit, dus alles behoorlijk vochtig blijft, blijf ik dus poetsen. De tegels 'bladeren' gewoon al, maar het ergste vind ik nog dat de voegen beschimmeld raken, die worden dus zwart. Het lijkt dus ontzettend smerig. Standaard na iedere douchebeurt gaan we met een trekker door de douche heen, raam open, deur open... en 1 keer in de week maak ik de douche eerst schoon met bleekmiddel en daarna met HG schimmelverwijderaar... maar ja, hij ziet er altijd vies uit. Schaam me er gewoon voor... maar weet niet meer wat ik er aan moet doen (ja, nieuwe douche... maar dat zit er dit jaar sowieso nog niet in...
Gepost 22 January 2012 - 22:45
October Bride, op 22 January 2012 - 21:42, zei:
Hier mag geen geld voor gevraagd worden, volgens mij ook niet als ze wel van een bedrijf zouden komen.
@patriesje
Die nieuwe milieustraat stinkt wel!
Gepost 23 January 2012 - 08:45
Patriesje78, op 22 January 2012 - 17:25, zei:
wel hoor, hier kan je op de dagen dat de afvaldump open is onbeprekt langsrijden in verschillende dorpen zelfs.
Je betaald alleen als je voor een 2e keer met aanhanger langs komt geloof ik maar er loopt daar maar 1 iemand en nummerborden/adressen worden niet geregistreed etc.
Gepost 23 January 2012 - 10:15
Wendy, ik woon zelf niet meer in Den Bosch, dus geen flauw idee of ie stinkt.
Rixt, voegen van 2,5 cm??? Heb je een afzuigpunt in de badkamer? Dan zou ik de deur dichthouden. Anders heb je kans dat de buitenlucht via de douchedeur het huis verder in gaat ipv vochtige lucht meeneemt richting de afzuiger.
Gepost 23 January 2012 - 10:32
Wat ik laatst wel hoorde (als tip voor je (toekomstig) nieuwe badkamer), is dat je je badkamer niet helemaal tot bovenaan moet betegelen, omdat dat dus minder goed ventileert. Je schermt als het ware de hele badkamer af en hebt dan alleen een piepklein raampje waarmee je je hele badkamer moet ventileren. Eigenlijk zou je de onderste helft moeten betegelen en de bovenste helft moeten (laten) stucen.
Gepost 23 January 2012 - 10:38
Beschimmelde voegen: op internet vond ik deze linkjes:
http://forum.fok.nl/topic/1316133
Wat een stinkend klusje is, maar wonderbaarlijk goed werkt is: handschoenen aan, raam open/ventileren en met een ouderwetse boenborstel met verdund bleekwater boenen. Dan, met schoon water, goed afspoelen. Niet alles in een keer doen, dat lijkt me qua dampen niet haalbaar
maar weet niet of je dat nu moet doen met je zwangerschap
Gepost 23 January 2012 - 10:58
Van Alabastine heb je Voegenfris maar of dat werkt?! Daarmee kleur je eigenlijks je voegen.
Als je een top oplossing hebt gevonden houdt ik met wel aanbevolen, want 1 die HG zooi is mega duur en 2 ik vind de lucht van dat spul op het moment niet te harden :P
Gepost 25 January 2012 - 21:19
Femke, jouw tip met de handschoenen en verdund bleekmiddel.. dat doet manlief 1 keer in de zoveel tijd.. alleen dan onverdund! Dan lijkt het in ieder geval wel weer witter, maar 100% wit wordt het niet.
En eigenlijk geen idee wat dat HG kost, maakt me op zich ook niet uit, 't werkt nog wel het beste tot nu toe en daar gaat het me om. Geur vind ik op zich wel meevallen, vind bleekmiddel erger.
Bedankt voor de tips dames... maar ik geloof dat de badkamer gewoon op ons lijstje meer prioriteit moet krijgen om 'm aan te pakken...
Gepost 23 March 2012 - 09:12
Ik heb pas een appeltaart gebakken, maar die was gaan lekken op de onderkant van de oven. Het stonk toen natuurlijk vreselijk. Goed schoongemaakt (dacht ik) maar het stinkt nog steeds als we de oven gebruiken. Iemand nog een wondermiddel hiertegen?
Gepost 23 March 2012 - 10:34
Jof, op 23 March 2012 - 09:45, zei:
Ander merk zouden we ns kunnen proberen.
Happy Bride, op 23 March 2012 - 10:02, zei:
Ja, aardappel wel, maar ik zorg wel dat grote kruimels er dan uit zijn.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote