Trouwforum: Schoonmaak Tips - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (28 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Schoonmaak Tips en ander huishoudelijk geneuzel

#626 Gebruiker is offline   Femke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 02-November 07

Gepost 22 January 2012 - 16:51

Vraagje: mag je onbeperkt gratis grof vuil naar de stort brengen? of moet je daar na een paar keer voor betalen? of verschilt dit per stad?
0

#627 Gebruiker is offline   zusje 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 28-May 09

Gepost 22 January 2012 - 17:00

Is per gemeente verschillend...ken een gemeente die werken met een pasje voor mensen die in de gemeente wonen, bij ons moet je per keer betalen.
0

#628 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 22 January 2012 - 17:16

Wij hebben idd een pasje. Volgens mij is t in leeuwarden gratis
0

#629 Gebruiker is online   Patriesje78 

• Lid geworden: 19-June 08

Gepost 22 January 2012 - 17:25

Gratis bestaat natuurlijk niet: het zit waarschijnlijk al in je afvalstoffenheffing. In Den Bosch is het grappig: daar betaal je per kilo. Jee auto wordt gewogen bij binnenkomst en bij vertrek en voor het verschil betaal je dus :)
0

#630 Gebruiker is offline   Rixt 

• Lid geworden: 08-October 07

Gepost 22 January 2012 - 17:39

Hier is het maar net hoe de wind waait van het personeel... de ene keer is het gratis bij een volle kar en de andere keer betaal je 5 euro voor wat spul in de kofferbak. En het is bepalend WIE het brengt, je moet sowieso niet te vaak je gezicht laten zien... en met vrouwen zijn ze ook makkelijker dan met mannen <_<
0

#631 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 22 January 2012 - 17:42

Rixt is dat leeuwarden?
0

#632 Gebruiker is offline   11-06-2010 

• Lid geworden: 06-May 09

Gepost 22 January 2012 - 19:49

Bij ons mag je per adres 300 kilo "gratis" storten.
De auto word gewogen voor t wegbrengen, en na die tijd. Zo wordt het verschil berekend.
Na de 300 kilo moet je per kilo betalen.
0

#633 Gebruiker is offline   e_vlyne 

• Lid geworden: 11-May 05

Gepost 22 January 2012 - 20:33

Hier:
per kalenderjaar twee maal brengen gratis,;
3e t/m 5e maal € 5,00;
6e t/m 10e maal € 10,00
11e en meer € 15,00

Kun je het niet vinden op de site van de gemeente Femke?
0

#634 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 22 January 2012 - 20:57

ja het lijkt gratis, maar kan t me niet voorstellen./ Ach, 5 euro valt ook wel mee.
0

#635 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 22 January 2012 - 21:42

Bij ons is het gratis, maar dat geldt alleen voor particulieren en daar zijn ze erg alert op. AS moes bijv. praten als brugman bij het brengen van 3 oude, kapotte computers die hij ooit had bewaard voor onderdelen, omdat ze dachten dat die computers van een bedrijf kwamen.
0

#636 Gebruiker is offline   Rixt 

Gepost 22 January 2012 - 22:36

Femke, nee bij ons in 't dorp...

Nu ik hier toch ben... vraagje over de badkamer schoonmaken...
We hebben echt een afschuwelijke badkamer, toen we hier kwamen wonen was hij 2 jaar oud.. maar achteraf hadden we 'm er helemaal uit moeten halen. De vorige bewoners waren klussers met 2 linkerhanden... onze badkamer is betegeld met spierwitte tegels (niets mis mee), maar met voegen van 1 tot 2,5 cm!! En op sommige delen van de tegels zit nog altijd voeg op, dat is er gewoon nooit afgepoetst. Dat in combinatie met dat er geen goede ventilatie in zit, dus alles behoorlijk vochtig blijft, blijf ik dus poetsen. De tegels 'bladeren' gewoon al, maar het ergste vind ik nog dat de voegen beschimmeld raken, die worden dus zwart. Het lijkt dus ontzettend smerig. Standaard na iedere douchebeurt gaan we met een trekker door de douche heen, raam open, deur open... en 1 keer in de week maak ik de douche eerst schoon met bleekmiddel en daarna met HG schimmelverwijderaar... maar ja, hij ziet er altijd vies uit. Schaam me er gewoon voor... maar weet niet meer wat ik er aan moet doen (ja, nieuwe douche... maar dat zit er dit jaar sowieso nog niet in...
0

#637 Gebruiker is offline   wendy 

• Lid geworden: 14-March 06

Gepost 22 January 2012 - 22:45

Bekijk Post October Bride, op 22 January 2012 - 21:42, zei:

Bij ons is het gratis, maar dat geldt alleen voor particulieren en daar zijn ze erg alert op. AS moes bijv. praten als brugman bij het brengen van 3 oude, kapotte computers die hij ooit had bewaard voor onderdelen, omdat ze dachten dat die computers van een bedrijf kwamen.

Hier mag geen geld voor gevraagd worden, volgens mij ook niet als ze wel van een bedrijf zouden komen.

@patriesje
Die nieuwe milieustraat stinkt wel!
0

#638 Gebruiker is offline   Sh@ron 

• Lid geworden: 27-January 09

Gepost 23 January 2012 - 08:45

Bekijk Post Patriesje78, op 22 January 2012 - 17:25, zei:

Gratis bestaat natuurlijk niet

wel hoor, hier kan je op de dagen dat de afvaldump open is onbeprekt langsrijden in verschillende dorpen zelfs.
Je betaald alleen als je voor een 2e keer met aanhanger langs komt geloof ik maar er loopt daar maar 1 iemand en nummerborden/adressen worden niet geregistreed etc.
0

#639 Gebruiker is online   Patriesje78 

• Lid geworden: 19-June 08

Gepost 23 January 2012 - 10:15

O ik bedoel dat het op het moment van storten wel gratis is, maar je zult zien dat in je gemeente dan de afvalstoffenheffing hoger is. Hier mogen we ook gratis naar de stort zonder ter plekke te betalen, maar ze berekenen het gewoon door. Maar omdat het gratis lijkt, is het er wel altijd druk. Heel goed dat iedereen op deze manier zijn afval wegbrengt ipv alles zomaar in de container te gooien.

Wendy, ik woon zelf niet meer in Den Bosch, dus geen flauw idee of ie stinkt.

Rixt, voegen van 2,5 cm??? Heb je een afzuigpunt in de badkamer? Dan zou ik de deur dichthouden. Anders heb je kans dat de buitenlucht via de douchedeur het huis verder in gaat ipv vochtige lucht meeneemt richting de afzuiger.
0

#640 Gebruiker is offline   Duurtnogeven 

• Lid geworden: 24-February 10

Gepost 23 January 2012 - 10:32

Rixt; hier hetzelfde probleem (alleen hebben wij de douche in het midden van het appartement). Inderdaad, als er een afzuigpunt in de badkamer zit, een afzuiger plaatsen. Hier kregen wij als 'tip' van de woningbouw: de deur van de douche open, raam in de slaapkamer helemaal open en de verwarming vol open draaien :blink: (deur en raam staan hier wel open, maar die verwarming niet, dat vind ik dan weer een beetje zonde van mijn geld). Niet dat het helpt, want je verspreid alle 'schimmellucht' door het hele huis. Helaas nog geen permanente oplossing gevonden. We hebben destijds de badkamer behandeld met een speciale schimmelvreter en toen het plafond opnieuw geverfd met isolatieverf. Dat heeft al met al een half jaar gewerkt en toen kwam de schimmel er weer gewoon doorheen.
Wat ik laatst wel hoorde (als tip voor je (toekomstig) nieuwe badkamer), is dat je je badkamer niet helemaal tot bovenaan moet betegelen, omdat dat dus minder goed ventileert. Je schermt als het ware de hele badkamer af en hebt dan alleen een piepklein raampje waarmee je je hele badkamer moet ventileren. Eigenlijk zou je de onderste helft moeten betegelen en de bovenste helft moeten (laten) stucen.
0

#641 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 23 January 2012 - 10:38

Als je een afzuiger hebt moet je altijd de deur dichthouden tijdens en na t douchen en dan minimaal 15 min na t douchen nog afzuigen.

Beschimmelde voegen: op internet vond ik deze linkjes:
http://forum.fok.nl/topic/1316133

Wat een stinkend klusje is, maar wonderbaarlijk goed werkt is: handschoenen aan, raam open/ventileren en met een ouderwetse boenborstel met verdund bleekwater boenen. Dan, met schoon water, goed afspoelen. Niet alles in een keer doen, dat lijkt me qua dampen niet haalbaar

maar weet niet of je dat nu moet doen met je zwangerschap
0

#642 Gebruiker is online   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 23 January 2012 - 10:50

We hebben de voegen een keer gewit met voegenwit, maar dat werkte niet zo goed.
Bladderde na een tijdje af, dus dat zou ik niet proberen.
Bij ons werkte dat HG spul inderdaad het beste
(al geeft dat wel een verstikkend gevoel: goed luchten!)
0

#643 Gebruiker is offline   Bride from Nijkerk 

• Lid geworden: 02-September 10
  • Interests:Green stuff, tenor drumming, photography

Gepost 23 January 2012 - 10:58

@rixt werkt dat HG spul bij jou niet???? bij ons werkt het als een tierelier (zelf op het plafond! :huh:) Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het wel regelmatig moet doen.
Van Alabastine heb je Voegenfris maar of dat werkt?! Daarmee kleur je eigenlijks je voegen.
Als je een top oplossing hebt gevonden houdt ik met wel aanbevolen, want 1 die HG zooi is mega duur en 2 ik vind de lucht van dat spul op het moment niet te harden :P
0

#644 Gebruiker is offline   Rixt 

Gepost 25 January 2012 - 21:19

Hier geen ventilatierooster in de douche... wel een raampje, maar die staat gewoon dag en nacht open. Vandaar de deur ook open. Moet zeggen dat het niet stinkt/muf ruikt. Tja, 't wordt wel schoongemaakt, alleen 't ziet er gewoon niet meer uit. Denk dat het probleem is dat de voegen gewoon te breed zijn en niet netjes zijn afgewerkt, waardoor de voeg ruw is en dus heel makkelijk vuil aantrekt en vasthoudt.

Femke, jouw tip met de handschoenen en verdund bleekmiddel.. dat doet manlief 1 keer in de zoveel tijd.. alleen dan onverdund! Dan lijkt het in ieder geval wel weer witter, maar 100% wit wordt het niet.

En eigenlijk geen idee wat dat HG kost, maakt me op zich ook niet uit, 't werkt nog wel het beste tot nu toe en daar gaat het me om. Geur vind ik op zich wel meevallen, vind bleekmiddel erger.

Bedankt voor de tips dames... maar ik geloof dat de badkamer gewoon op ons lijstje meer prioriteit moet krijgen om 'm aan te pakken...
0

#645 Gebruiker is online   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 25 January 2012 - 22:02

Bekijk Post Bride from Nijkerk, op 23 January 2012 - 10:58, zei:

Van Alabastine heb je Voegenfris maar of dat werkt?!

Nee dus
Ziet er 1 week mooi uit en daarna bladdert het en ben je weer terug bij af.
Als ik jou was Rixt, zou ik gewoon aandelen HG kopen ;)
0

#646 Gebruiker is offline   Ctje 

• Lid geworden: 16-September 08

Gepost 23 March 2012 - 09:12

Als onze vaatwasser aan geweest is, zit er vaak soort zand in de glazen. Er zit genoeg zout en glansmiddel in. De filters maken we ook regelmatig schoon. Wat kunnen we nog meer doen?

Ik heb pas een appeltaart gebakken, maar die was gaan lekken op de onderkant van de oven. Het stonk toen natuurlijk vreselijk. Goed schoongemaakt (dacht ik) maar het stinkt nog steeds als we de oven gebruiken. Iemand nog een wondermiddel hiertegen?
0

#647 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 23 March 2012 - 09:45

@vaatwasser, gebruik je regelmatig een schoonmaakmiddel voor de vaatwasser? Er zijn verschillende middelen die de vaatwasser wassen, zou het zeker gebruiken. Bijons werkt het erg goed. Je zou eventueel eens een andermerk kunnen gebruiken?
0

#648 Gebruiker is online   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 23 March 2012 - 10:02

Zet je iets met aardappel of appelmoes in de vaatwasswe, daardoor krijg je weleens dat "zand" in de vaatwasser
0

#649 Gebruiker is offline   Ctje 

• Lid geworden: 16-September 08

Gepost 23 March 2012 - 10:34

Bekijk Post Jof, op 23 March 2012 - 09:45, zei:

@vaatwasser, gebruik je regelmatig een schoonmaakmiddel voor de vaatwasser? Er zijn verschillende middelen die de vaatwasser wassen, zou het zeker gebruiken. Bijons werkt het erg goed. Je zou eventueel eens een andermerk kunnen gebruiken?

Ander merk zouden we ns kunnen proberen.

Bekijk Post Happy Bride, op 23 March 2012 - 10:02, zei:

Zet je iets met aardappel of appelmoes in de vaatwasswe, daardoor krijg je weleens dat "zand" in de vaatwasser

Ja, aardappel wel, maar ik zorg wel dat grote kruimels er dan uit zijn.
0

#650 Gebruiker is online   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 23 March 2012 - 10:40

Dan is het waarschijnlijk de aanslag van het zetmeel. Even goed afspoelen van te voren dan helpt wel.
0

• (28 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp