Trouwforum: Zelfgemaakte Bruidstaart - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Zelfgemaakte Bruidstaart

#1 Gebruiker is offline   beebeekids 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 10-July 09

Gepost 15 January 2010 - 21:46

Hallo!

Wij wilden heel graag een bruidstaart voor alle 150 feestgangers, maar wisten ook dat dit een fortuin zou gaan kosten als we het bij de banketbakker zouden laten maken. Ik ben zelf erg creatief en wilde zelf wel proberen om onze eigen bruidstaart te maken. Ik heb ooit eens een heel klein taartje bekleed met marsepein, tijdens een workshop, maar had nog nooit zo'n grote taart gemaakt.

Wij hebben als thema kleur hard roze en het lintje wat om de taart zit komt overal in terug (autolintjes, bij de decoratie in de kerk, bedankjes etc.) En de orchideeën zitten ook in mijn bruidsboeket en de boeketten in de kerk... Samen met een vriendin zijn we 2 dagen bezig geweest om deze stapel te maken. We waren gesloopt aan het einde van de dag maar oh zo trots toen hij stond! De taart is voor ongeveer 80-100 personen, we willen dan dus nog cupcakes erbij maken in hetzelfde thema.. Als vulling hebben we gekozen voor een frambozenmousse en witte chocoladeroom. We zijn in totaal 150 euro kwijt (incl. ingrediënten, bakblikken, benodigdheden voor de versiering, lintjes en vulling)

Hij is nog niet helemaal perfect (er komen bijvoorbeeld meer orchideetjes op de randjes, en sommige lintjes zitten scheef)

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Bijgesloten bestand(en)

0

#2 Gebruiker is offline   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 15 January 2010 - 21:49

Wauw, mooie taart! Goed gedaan :D
0

#3 Gebruiker is offline   Mignon 

• Lid geworden: 23-February 09

Gepost 15 January 2010 - 21:55

Wauw!! Heel mooi gemaakt!
0

#4 Gebruiker is offline   sydnew 

• Lid geworden: 15-May 09

Gepost 15 January 2010 - 22:06

Ik vind hem echt heeeel gaaf!
0

#5 Gebruiker is offline   Ratatosk 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 22-February 09

Gepost 15 January 2010 - 22:21

Ik vind hem ook erg mooi!
Maar is het een test taart? Ik zie dat jullie namelijk pas over vier maanden trouwen..
0

#6 Gebruiker is offline   tijger79 

• Lid geworden: 24-June 09

Gepost 15 January 2010 - 22:24

wow wat gaaf! deze zou je zo bij een banketbakker in de boeken zien staan!
0

#7 Gebruiker is offline   Marry24 

• Lid geworden: 02-September 09

Gepost 16 January 2010 - 08:46

echt heel mooi gelukt! super!
0

#8 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 16 January 2010 - 10:57

Wauw, hij is fantastisch! Wat ga je nu met deze taart doen? :P Voor zoveel personen... Pfoe, dat krijg je niet zomaar op!
0

#9 Gebruiker is offline   beebeekids 

Gepost 16 January 2010 - 17:51

Wij trouwen inderdaad pas over vier maanden, dus dit was een proeftaart! We hebben de onderste taart ingevroren, de bovenste direct opgegeten om te proeven en de tussenlagen hebben we uitgedeeld aan vrienden en familie, iedereen was enthousiast! ook over de smaak :lol:
0

#10 Gebruiker is offline   Emma-lynn 

• Lid geworden: 30-September 09

Gepost 16 January 2010 - 18:06

Echt super mooi gemaakt!
Hopelijk is die net zo lekker als die er uit ziet :P
0

#11 Gebruiker is offline   lydia 

• Lid geworden: 10-November 09

Gepost 16 January 2010 - 18:22

knap! en ziet er inderdaad echt heel lekker uit!!
0

#12 Gebruiker is offline   Trouwring 

• Lid geworden: 23-January 09

Gepost 17 January 2010 - 13:05

Mooi zeg, echt superknap als je dat kan! Gaaf lijkt me dat :D

Zou je niet overwegen om de bloemen niet boven elkaar te doen, maar bijvoorbeeld in een trappetje (dus van linksonder naar rechtsboven) of iets dergelijks?
0

#13 Gebruiker is offline   beebeekids 

Gepost 17 January 2010 - 14:16

Bekijk Post Trouwring, op 17 January 2010, 13:05, zei:

Mooi zeg, echt superknap als je dat kan! Gaaf lijkt me dat :D

Zou je niet overwegen om de bloemen niet boven elkaar te doen, maar bijvoorbeeld in een trappetje (dus van linksonder naar rechtsboven) of iets dergelijks?

Ik wilde zelf de bloemen niet in een trappetje maar boven elkaar. Het blijft alleen niet bij 1 bloemetje per laag. Maar omdat het verse orchideeën zijn vond ik het zonde om voor een proeftaart zoveel bloemen af te knippen. Dus er komen waarschijnlijk 4 á 5 bloemen per laag..
0

#14 Gebruiker is offline   Niel 

• Lid geworden: 01-November 08

Gepost 17 January 2010 - 14:31

Gaaf, mooi gemaakt hoor!
0

#15 Gebruiker is offline   Suusjeuh 

• Lid geworden: 08-May 09

Gepost 17 January 2010 - 14:45

Hij is echt prachtig zeg! Maar deze proeftaart heeft je dus ca 150 euro aan ingredienten gekost? En dan je echte taart straks ook nog? Dan zit je al ruim aan de 300 euro, en een bruidstaart bij de banketbakker kost 3,75 per persoon... Dus om de kosten zou ik het niet doen?

Maar ik kan me voorstellen dat je heel graag voor je bruiloft zelf je taart wilt maken, en hij is echt een plaatje!
0

#16 Gebruiker is offline   beebeekids 

Gepost 17 January 2010 - 15:58

Bekijk Post Suusjeuh, op 17 January 2010, 14:45, zei:

Hij is echt prachtig zeg! Maar deze proeftaart heeft je dus ca 150 euro aan ingredienten gekost? En dan je echte taart straks ook nog? Dan zit je al ruim aan de 300 euro, en een bruidstaart bij de banketbakker kost 3,75 per persoon... Dus om de kosten zou ik het niet doen?

Maar ik kan me voorstellen dat je heel graag voor je bruiloft zelf je taart wilt maken, en hij is echt een plaatje!

Nee zoveel kostte deze taart alleen niet hoor! Voor 150 euro hebben we alles. We hebben speciaal voor het maken van deze taart ook extra bakvormen gekocht (ik had niet al die maten natuurlijk) Ook hadden we een paar dingen nodig als een smoother (om strakke luchtbel-vrije marsepein te krijgen) en uitsteekvormpjes om de krullen op de lagen te drukken. (zie je op de foto niet heel goed, maar zit om en om op de lagen)En daarbij komen dus de ingrediënten voor de proeftaart én de definitieve taart, de vulling en de bloemen en ook de lintjes.. Dus 150 all in! van begin tot eind
0

#17 Gebruiker is offline   Suusjeuh 

• Lid geworden: 08-May 09

Gepost 17 January 2010 - 16:07

Ah, that explains!!
0

#18 Gebruiker is offline   Trouwring 

• Lid geworden: 23-January 09

Gepost 18 January 2010 - 20:35

Bekijk Post beebeekids, op 17 January 2010, 14:16, zei:

Ik wilde zelf de bloemen niet in een trappetje maar boven elkaar. Het blijft alleen niet bij 1 bloemetje per laag. Maar omdat het verse orchideeën zijn vond ik het zonde om voor een proeftaart zoveel bloemen af te knippen. Dus er komen waarschijnlijk 4 á 5 bloemen per laag..

Oh oke, dat verklaart het :) Maar wowie, echt knap hoor!
0

#19 Gebruiker is online   chantal3-9 

• Lid geworden: 14-October 09

Gepost 18 January 2010 - 21:27

jee knap hoor! zo'n grote taart ook!

Ik wil onze taart eigenlijk ook zelf maken, iets langer van tevoren en dan invriezen, maar ben bang dat het niet goed lukt of het me allemaal een beetje teveel wordt... Nog maar veel oefenen denk ik, maar dan vraag ik me af of de kosten van zelf maken opwegen tegen laten maken door hobby-bakker...
0

#20 Gebruiker is offline   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 19 January 2010 - 11:45

Prachtig gemaakt hoor!!
0

#21 Gebruiker is offline   MissHappy1980 

• Lid geworden: 25-October 09

Gepost 22 January 2010 - 16:24

Jeetje wat ontzettend gaaf! Wanneer ga je de echte tijd maken? En mag ik vragen hoe je ervoor gaat zorgen dat die heelhuids op de locatie aan gaat komen? Vind het nl zelf ook wel leuk om te doen.....
0

#22 Gebruiker is offline   Celientje 

• Lid geworden: 04-May 09

Gepost 23 January 2010 - 19:08

Supermooi!
Ziet er heerlijk en professioneel uit!

groetjes Celientje
0

#23 Gebruiker is offline   beebeekids 

Gepost 23 January 2010 - 20:12

Bekijk Post MissHappy1980, op 22 January 2010, 16:24, zei:

Jeetje wat ontzettend gaaf! Wanneer ga je de echte tijd maken? En mag ik vragen hoe je ervoor gaat zorgen dat die heelhuids op de locatie aan gaat komen? Vind het nl zelf ook wel leuk om te doen.....

Mijn vriendin helpt me met maken, we gaan hem 2 weken van te voren maken en dan laag voor laag invriezen. 24 uur van te voren moet je hem uit de vriezer halen en IN de koelkast laten ontdooien.. We maken hem "opbouw-klaar" zodat we hem alleen nog maar hoeven te stapelen op de locatie. Aangezien we voor het diner nog een paar uurtjes de tijd hebben gaat mijn vriendin hem op de locatie opbouwen.. We gaan nog vragen of ze hem daar in de koeling kunnen bewaren, anders wordt het last-minute werk en zal iemand hem moeten brengen..
0

#24 Gebruiker is offline   Madeira 

• Lid geworden: 01-February 09

Gepost 23 January 2010 - 21:17

Ziet er goed uit. Lijkt me wel spannend hoor, je eigen taart maken !
Ik zou persoonlijk elke laag evenveel laten verspringen (steeds 5 cm van de rand overhouden). Maar dit lukt misschie niet met de bakvormen die je hebt.
Let je met het ontdooien&uit de koeling halen dat je genoeg tijd hebt ? Als de taart opwarmt gaat hij namelijk zweten.
Veel succes ermee!
0

#25 Gebruiker is offline   Linda(L) 

• Lid geworden: 02-February 10

Gepost 03 February 2010 - 21:31

Bekijk Post Madeira, op 23 January 2010, 21:17, zei:

Ziet er goed uit. Lijkt me wel spannend hoor, je eigen taart maken !
Ik zou persoonlijk elke laag evenveel laten verspringen (steeds 5 cm van de rand overhouden). Maar dit lukt misschie niet met de bakvormen die je hebt.
Let je met het ontdooien&uit de koeling halen dat je genoeg tijd hebt ? Als de taart opwarmt gaat hij namelijk zweten.
Veel succes ermee!

Hij gaat juist zweten als ie pas uit de koeling komt.. Als je hem dan ff laat staan buiten de koeling dan droogt ie weer op. ( moet je wel kijken dat je een vulling gebruikt dat buiten de koeling bewaard kan worden )

Zelf maak ik ook bruidstaarten. En voor iedereen die de taart zelf gaat maken: kijk eens op www.deleukstetaarten.nl daar staan heel veel tips op. Succes!

ps.. weet niet of ik het goed gedaan heb met dit berichtje, het is mijn eerste berichtje op deze site
0

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers