Zelfgemaakte Bruidstaart
Gepost 11 February 2010 - 14:06
Momenteel heb ik mijn verslaving iets getempt. Al zijn mijn taarten nog lang niet zo mooi als op de website van www.deleukstetaarten.nl
Laat je even weten hoe het was om zo'n taart te maken in de 'drukke weken'. Ik wil ook graag mijn taart zelf maken alleen mijn vrined raad het af. Ik ben al een vreselijk stresskip.
Waarmee ga je de taart vullen?
Overigens heb ik 2 maanden geleden een 'simpele' bruidstaart voor mijn schoonouders gemaakt.
Weet alleen niet hoe ik de foto moet tonen.
Gepost 03 August 2010 - 10:41
Het wordt zeg maar een vrijgezell(ig)e(n) dag :D
Gepost 24 August 2010 - 21:56
Gepost 27 August 2010 - 15:41
Wij trouwen over twee weken. We hebben 9 vrienden gevraagd of ze allemaal een taart willen maken. Iedereen reageerde echt super enthousiast! Alle taarten worden ongeveer hetzelfde opgebouwd (ronde taart, met een fondantlaag in dezelfde kleur) maar verder is iedereen vrij. Mijn vader heeft statiefjes gemaakt op verschillende hoogtes, zodat ze mooi bij elkaar staan. We kijken erg uit naar het resultaat!
Gepost 28 August 2010 - 10:05
Gepost 30 August 2010 - 19:40
Heb aan de banketbakster gevraagd of dit mogelijk is, hoe ik de taart moet bewaren en of ze het wel een goed idee vindt.... Want wat als de taart mislukt, of het bewaren niet goed gaat.
To be continued, maar misschien ook leuk idee voor anderen (misschien ook als vrijgezellenfeestje?).
Gepost 04 September 2010 - 21:15
wille-ikke, op 03 August 2010 - 10:41, zei:
Het wordt zeg maar een vrijgezell(ig)e(n) dag :D
Vorige week aan de taarten geknutseld. Ik heb van 3 van de 5 taarten foto's, andere 2 taarten zijn met ivoormarsepein bedekt en weer anders gedecoreerd:
Bijgesloten bestand(en)
-
taart1.jpg (53.25K )
Aantal downloads : 110 -
taart2.jpg (32.45K )
Aantal downloads : 126 -
taart3.jpg (44.07K )
Aantal downloads : 93
Gepost 09 October 2010 - 20:38
Had verschillende mooie voorbeelden gevonden via internet (leukste taarten).
De dag voor de bruiloft hebben AS en ik 40 cupcakes gebakken en de beste 38 gedecoreerd met fondant.
Ik had via een taartenwinkel in Amersfoort een standaard voor 38 cupcakes kunnen huren (10 euro voor 3 dagen).
De cupcakes hebben we van te voren ingeleverd bij de trouwlocatie en zij hebben ze klaargezet voor ons op de standaard.
Hierbij twee foto's omdat ik erg trots ben op het resultaat :D
Bijgesloten bestand(en)
-
IMG_23 klein.JPG (84.42K )
Aantal downloads : 164 -
IMG_4554 klein.JPG (29.43K )
Aantal downloads : 160
Gepost 09 October 2010 - 21:06
Ik had eigenlijk verwacht dat het vierkante taartje kleiner zou zijn, die heb ik namelijk uitgesneden uit het kleinste formaat ronde taartje, vond het echter niet zo storend (voordeel als ik zelf de opdrachtgever ben, kan ik het zelf beslissen, hihi)
De vulling is een laagje frambozen jam en dan een laagje room gemaakt van witte chocolade, yoghurt en slagroom met verse frambozen er in gedrukt. Bekleed met witte chocolade fondant.
Bijgesloten bestand(en)
-
1089762099_5_XaTq.jpeg (70.26K )
Aantal downloads : 246 -
1089772614_5_xON5.jpeg (83.74K )
Aantal downloads : 239
Gepost 11 October 2010 - 23:53
Ik ben niet zo handig dat ik zelf een bruidstaart kan maken, maar mijn vriendin bood spontaan aan zelf een bruidstaart voor ons te maken als haar huwelijkskado...
natuurlijk wel een spannend idee...wat als het niet lukt of niet smaakt?
Waren we wel blij met dit kado?
We hebben ons "zorgen" voor niks gemaakt: de taart was prachtig en smaakte heerlijk!
Alles heeft ze zelfgemaakt tot aan de marsepeinen bloemen toe...
menig banketbakker kan jalours op haar zijn....
Gepost 10 November 2010 - 16:39
O ja, ik vond het juist heeeerlijk. Ik had wel de week van mijn trouwen vrij hoor. Ik heb maandag tot twee uur 's nachts aan de cc gezeten, hihihi. Wel was ik vergeten om de taarten dinsdagavond uit de vriezer te halen (trouwde op donderdag, taart zou woensdag naar locatie, voordat ik mijn nagels liet doen, hihi). Dus die moest ik woensdag buiten de koelkast laten ontdooien en dat ging heeeel erg zweten, ook het deuvelen ging niet makkelijk met keihard bevroren frambozen. Op een gegeven moment liet ik het gewoon los, het gaat zoals het gaat. Ik weet dat de taart veel strakker kon, maar heb even goed complimenten geoogst. Nog veel mooier, ik krijg nu via via complimenten terug, het personeel heeft de cc die over waren opgemaakt. Het schijnt hun ook goed gesmaakt te hebben. Mijn buurvrouw is een zus van de zwager van...hahaha
Gepost 28 December 2010 - 14:36
Linda(L), op 03 February 2010 - 21:31, zei:
Zelf maak ik ook bruidstaarten. En voor iedereen die de taart zelf gaat maken: kijk eens op www.deleukstetaarten.nl daar staan heel veel tips op. Succes!
ps.. weet niet of ik het goed gedaan heb met dit berichtje, het is mijn eerste berichtje op deze site
Inderdaad een mooie taart!
En op www.deleukstetaarten.nl staan inderdaad veel leuke tips!
Ik ben zelf van plan om voor iedereen cupcakes te gaan bakken. Mijn goeie vriendin heeft met behulp van de leukstetaarten.nl een heel leuk cupcake kookboek voor me gemaakt.
Super leuk cadeau met heerlijke recepten!
Een vriend van me heeft hem op zijn site geplaatst. Je kan hem hier vinden.Pdf van kookboekje.Het is zeker een kijkje waard!
Deze post is bewerkt door stimpy: 09 January 2011 - 23:29
Reden voor Bewerking Link neutraler gemaakt

Log in
Registreer
Help 
Multi quote