Dieetclubje
Gepost 26 April 2010 - 20:10
Ik ben 7 weken geleden begonnen met WW-online. Ben al 8 kilo kwijt en het gaat me tot nu toe goed af moet ik zeggen. Moet nog 5 kilo tot ik weer het gewicht van voor de zwangerschap heb maar wil in totaal eigenlijk graag nog iets van 22 kilo afvallen (was eigenlijk al een jaar geleden begonnen toen ik net achter kwam dat ik zwanger ben).
Nu twee weken met vakantie (vrijdag), hoop dat ik het makkelijk vind om gewoon door te gaan...
Nu twee weken met vakantie (vrijdag), hoop dat ik het makkelijk vind om gewoon door te gaan...
Gepost 26 April 2010 - 20:46
Met ww kan je eigenlijk gewoon blijven eten maar je leert er wat beter over na te denken wat je eet. Op dit moment kijk ik alleen nog na de punten, straks als ik het allemaal een beetje onder controle heb wil ik met de fit formules beginnen (genoeg water en fruit en zo), daar let ik nu wel op maar ik houd het niet bij en ik drink graag een cola light nu, voor het zoet hoewel ik dat vroeger niet deed.
Ik heb geen idee of je altijd op dieet moet blijven als je een keer bent begonnen. Bij mij is het eigenlijk zo dat ik meestal aankom als ik onbewust ben afgevallen, zonder dieet, vaak na een buikgriep of zo. Die kilos raak ik dan meestal niet meer kwijt.
Ik heb geen idee of je altijd op dieet moet blijven als je een keer bent begonnen. Bij mij is het eigenlijk zo dat ik meestal aankom als ik onbewust ben afgevallen, zonder dieet, vaak na een buikgriep of zo. Die kilos raak ik dan meestal niet meer kwijt.
Gepost 27 April 2010 - 09:17
@Nadkin, je zou ook kunnen overwegen om bij een dietist langs te gaan.
Zelf dieet ik niet echt, alles met tijdelijke dieten en maaltijdvervangers heb ik best slechte ervaringen mee. Ik jojo dan daarna toch weer omhoog, en door het verbrande spierweefsel heb ik dan ook nog eens een hoger vetpercentage. Daarom ben ik in December gestart met 'fit in shape' Delft, ook op aanraden van mijn chiropractor. Het is een combinatie van oefeningen (spieropbouwend), infraroodcabines en voedingsadvies:
Voordelen zijn dat de dietiste mij leert met gewone producten gezonde menu's samen te stellen die ik goed kan volhouden. Door de oefeningen blijft mijn spierpercentage op peil (en stijgt zelfs). Om de paar weken wordt ik helemaal doorgemeten (kg's, centimeters, vetpercentage, spierwwefsel, rustverbranding, BMI) En bij ieder bezoek moet ik op de weegschaal, dat werkt ook goed bij mij :D
Afvallen gaat langzaam (gemiddeld 300-400 gr per week) maar wel op een gezonde manier waar bij ik ook goede langetermijn gewoontes aanleer. Nadeel is dat al die begeleiding die ik krijg wel met een prijskaartje komt. Maar goed dat heb ik er nu wel (even) voor over.
Met WW heb ik totaal geen ervaring, maar kan me niet voorstellen dat je er met alleen punten tellen komt, goed gebalanceerd eten en bepaalde voedingsmiddelen juist op je menu zetten is misschien wel belangrijker.
Zelf dieet ik niet echt, alles met tijdelijke dieten en maaltijdvervangers heb ik best slechte ervaringen mee. Ik jojo dan daarna toch weer omhoog, en door het verbrande spierweefsel heb ik dan ook nog eens een hoger vetpercentage. Daarom ben ik in December gestart met 'fit in shape' Delft, ook op aanraden van mijn chiropractor. Het is een combinatie van oefeningen (spieropbouwend), infraroodcabines en voedingsadvies:
Voordelen zijn dat de dietiste mij leert met gewone producten gezonde menu's samen te stellen die ik goed kan volhouden. Door de oefeningen blijft mijn spierpercentage op peil (en stijgt zelfs). Om de paar weken wordt ik helemaal doorgemeten (kg's, centimeters, vetpercentage, spierwwefsel, rustverbranding, BMI) En bij ieder bezoek moet ik op de weegschaal, dat werkt ook goed bij mij :D
Afvallen gaat langzaam (gemiddeld 300-400 gr per week) maar wel op een gezonde manier waar bij ik ook goede langetermijn gewoontes aanleer. Nadeel is dat al die begeleiding die ik krijg wel met een prijskaartje komt. Maar goed dat heb ik er nu wel (even) voor over.
Met WW heb ik totaal geen ervaring, maar kan me niet voorstellen dat je er met alleen punten tellen komt, goed gebalanceerd eten en bepaalde voedingsmiddelen juist op je menu zetten is misschien wel belangrijker.
Gepost 28 April 2010 - 21:33
Hahaha, ja ik doe het ook hoor! :lol: Maar dan met eigen merk van de hoogvliet de meusli variant. Dan wel in joghurt, niet melk :bleh:
Maar het is toch een heel programma ofzo? Zit nog steeds te dubben om een dieet te gaan doen, maar wil geen levenslang... :unsure:
En ijzer is slecht?
Maar het is toch een heel programma ofzo? Zit nog steeds te dubben om een dieet te gaan doen, maar wil geen levenslang... :unsure:
En ijzer is slecht?
Gepost 29 April 2010 - 12:58
Deb, ik ben juni vorig jaar begonnen met WW en ben toen t/m mn bruiloft eind december 12 kilo afgevallen. Omdat dit heel gelijdelijk gaat blijft het er ook lang af. En elke week ging er wel iets af en dat motiveerd enorm. Ik zou echt met WW beginnen, het maakt je meer bewust van wat je in je mond stopt en zo pas je (heel sneaky, want je hebt het eigenlijk niet door) je eet gewoontes aan. De insteek is dan ook: je mag alles eten, maar wel met maten. Dus gewoon die stap maken en naar een bijeenkomst (oh en dat zijn echt niet alleen ouwe mutsen en ze gaan ook niet je gewicht hardop roepen, dan denken veel mensen!) Als mn beeb er is ga ik ook meteen weer naar de bijeenkomsten.
Zo lang verhaal, maar was zo trots op mezelf dat ik 12 kilo was afgevallen en me weer leuk en sexy voelde! (Heb namelijk totaal geen discipline, helemaal niet wat eten betreft)
Zo lang verhaal, maar was zo trots op mezelf dat ik 12 kilo was afgevallen en me weer leuk en sexy voelde! (Heb namelijk totaal geen discipline, helemaal niet wat eten betreft)
Gepost 29 April 2010 - 13:16
Ik zal op internet eens gaan kijken... Dacht dat je het ook online kon doen? Er moet in ieder geval iets gebeuren, ben er klaar mee. Voel me vadsig, voel me er helemaal :( door....
Komt ook wel door mn zwangerschap,maar doordat mn oude kleren nog steeds te strak zitten word ik er de hele tijd mee confronteerd. Ben paar jaar terug depressief geweest en heb merk dat ik weer die zelfde gevoelens krijg,en wil daar helemaal niet naar terug...
Komt ook wel door mn zwangerschap,maar doordat mn oude kleren nog steeds te strak zitten word ik er de hele tijd mee confronteerd. Ben paar jaar terug depressief geweest en heb merk dat ik weer die zelfde gevoelens krijg,en wil daar helemaal niet naar terug...
Gepost 29 April 2010 - 13:20
Nee, zeker niet doen! Je moet die gevoels voor wezen!
Ga gewoon naar zo'n real life meeting. Online is leuk en aardig, maar dan kan je nog steeds jezelf voor de gek blijven houden of weekje uitstellen etc. Tis misschien even een drempel die je over moet, maar het is echt niet eng. Ik lag op een gegeven moment in bed en voelde me weer eens ontzettend vatsig met vet links en rechts en toen dacht ik: Lin, je kan wel blijven zeiken, maar je kan er ook wat aan gaan doen. Toen had ik die knop ook omgezet: en nu ga ik er iets aan doen, ik heb het zelf in de hand en dat is ook zo.
Ga gewoon naar zo'n real life meeting. Online is leuk en aardig, maar dan kan je nog steeds jezelf voor de gek blijven houden of weekje uitstellen etc. Tis misschien even een drempel die je over moet, maar het is echt niet eng. Ik lag op een gegeven moment in bed en voelde me weer eens ontzettend vatsig met vet links en rechts en toen dacht ik: Lin, je kan wel blijven zeiken, maar je kan er ook wat aan gaan doen. Toen had ik die knop ook omgezet: en nu ga ik er iets aan doen, ik heb het zelf in de hand en dat is ook zo.
#21 Guest_CCBloom_*
Gepost 03 May 2010 - 13:03
wij hebben amerikaanse vrienden in huis waarvan de jongen personal trainer is! ben weer helemaal gemotiveerd en mijn 'extra kilo'ook weer helemaal kwijt terijl ik hem de vorige week de hele week had...ben weer keurig 62,5 kilootjes, schoon aan de haak!
Ik houd me nu aan een soort dr Frank schema, maar niet met GEEN koolhydraten ofzo...wel eet ik weinig koolhydraten en vervang die calorieen voor eiwitten zoals een eiwitomelet met spinazie en champignons...mmmm
Ik houd me nu aan een soort dr Frank schema, maar niet met GEEN koolhydraten ofzo...wel eet ik weinig koolhydraten en vervang die calorieen voor eiwitten zoals een eiwitomelet met spinazie en champignons...mmmm
Gepost 04 May 2010 - 19:50
Gepost 06 May 2010 - 09:16
Gesprek tussen L en mij:
L: Jouw weegschaal klopt niet, ik ben nu 2 kilo lichter dan vorige keer
P: Ow dat doet ie anders bij mij nooit
L: ....
P: waag het eens iets gemeens te zeggen
L: Ja, maar jij hebt het toch ook niet nodig?
P: En nu ook zonder te liegen
L: Ik lieg niet, je bent toch goed zo.
Wat een leugenaar he? Maar wel lief..
Owja moet er wel bij zeggen dat L. ook bezig is met een aftrainsessie, die gaat in de zomer in frankrijk fietsen en wil daarvoor nagenoeg 'droog' zijn.
L: Jouw weegschaal klopt niet, ik ben nu 2 kilo lichter dan vorige keer
P: Ow dat doet ie anders bij mij nooit
L: ....
P: waag het eens iets gemeens te zeggen
L: Ja, maar jij hebt het toch ook niet nodig?
P: En nu ook zonder te liegen
L: Ik lieg niet, je bent toch goed zo.
Wat een leugenaar he? Maar wel lief..
Owja moet er wel bij zeggen dat L. ook bezig is met een aftrainsessie, die gaat in de zomer in frankrijk fietsen en wil daarvoor nagenoeg 'droog' zijn.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote