Dieetclubje
Gepost 16 January 2012 - 21:28
Gepost 17 January 2012 - 12:13
Veel groenten eten, niet of nauwelijks vlees en weinig aardappels.
Dit voelt absoluut niet moeilijk, maar werkt schijnbaar wel!
Ben nu 2 kilo kwijt in 2 weken kwam ik vandaag achter!
Ik heb zelf geen weegschaal, weeg me 1x in de 2 weken bij een kennis ;).
Zou mooi zijn als er zo nog een paar kilo af gaan.
Gepost 04 February 2012 - 16:00
Happy Bride, op 04 February 2012 - 15:26, zei:
Ik volg het dieet cambrigde. De eerste weken 3 keer per dag een shake, toen 2 keer een shake en 1 keer een reep. en dat was 500 calorieën per dag.
Toen stond ik een tijdje stil en ben ik overgegaan naar de 800 calorieën, bestond uit 2 producten en avondeten savonds. 4 weken gestopt en toch niks bijgekomen. En inmiddels weer het 500 programma.
Gepost 15 February 2012 - 15:35
Gepost 15 February 2012 - 16:07
@Hakkie: jaloers! Snoepen en toch afvallen, klinkt wel erg goed! ;)
De afgelopen 2 weken m'n sportregime aan de wilgen gehangen. Ik heb geschaatst! Bijna iedere dag en toch wel minimaal 1,5 uur per keer dus je zou zeggen dat de kilo's er af vliegen, maar ik wordt eerder zwaarder.. Chocolademelk (met berenburg! ;)) heeft daarbij niet geholpen vrees ik. Tijdens tochten heb ik steeds fruit en ander gezonde dingen meegenomen, maar blijkbaar is dat niet genoeg geweest. Ik ben al een tijdje min of meer op gewicht en merk dat ik wat verslap. Ik neem sneller weer iets van chips enzo en blijkbaar heeft dat toch z'n effect, alhoewel ik niet het idee heb dat ik nu echt aan het overeten ben ofzo. Best jammer, want ik had echt het gevoel dat ik een balans had gevonden.
Ik ga hier toch maar weer ff meeschrijven. Het is niet druk hier, maar het helpt toch als een soort van stok achter de deur. Ik weet niet precies hoe zwaar ik ben; morgenochtend maar weer eens ff wegen en indien nodig weer zo'n mooie teller!
Gisteren heb ik wel weer gewoon m'n hardlooptraining gedaan en vanavond ga ik ook weer sporten. Vrijdag dan nog een hardlooptraining en vanaf die dag ga ik ook weer beginnen met m'n spiertraining.
Gepost 15 February 2012 - 16:41
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de fysio! Ik wilde al héél lang weer lekker gaan hardlopen, mis het echt ontzettend... Maar door een steeds opspelende blessure lukt het steeds niet. Dus toch maar de drempel overgegaan en een afspraak bij de fysio gemaakt. Hopelijk kan hij me helpen om weer pijnvrij te kunnen lopen!
Gepost 16 February 2012 - 11:01
Hopelijk kan de fysio je helpen pijnvrij te kunnen lopen. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet m'n grootste hobby is, maar de voldoening na de tijd maakt veel goed. Verder is het buiten en dat vind ik toch wel erg prettig! Het voelt gewoon alsof het erg goed voor je lijf is.
Vanochtend even op de weegschaal gestaan en eigenlijk valt het me heel erg mee. Ik had ergens het gevoel dat ik richting 71 of 72 aan het kruipen was. Komt vast door de leggings die ik de afgelopen weken steeds onder m'n broeken heb aangehad. De kleding voelt dan wat strakker... ;)
Toch wil ik er wel weer een paar kilo af, richting de 67. Op die manier zit ik niet zo weer boven de 70 als ik eens een weekendje flink m'n best doe. ;) M'n gewicht schommelt altijd behoorlijk, dus als ik 67 ben, dan wordt de bandbreedte 67-69 of 66-68. Net wat prettiger.
Deze week boerenkool chips gemaakt, verrassend lekker!
Gepost 28 February 2012 - 16:43
Al ruime tijd bezig om op gewicht te komen. 2 jaar geleden woog ik 90 kilo, ik zit nu op 75. Ik wil er graag nog 5 kwijt voor de bruiloft. Sport regelmatig erg intensief en let goed op wat ik eet. Doordeweeks gaat dat prima, maar in eht weekend is de verleiding van een wijntje of lekker eten toch de groot, waardoor ik nu alweer een tijdje schommel tussen 74 en 76. Nu moet echt de knop om. Wie doet er mee?
Gepost 28 February 2012 - 17:14
Ik wil er 5 kilo af en als het lekker loopt, misschien ook wel 7. Dan is het een mooi rond getal;-) Anderhalf jaar geleden ben ik al zo'n 15 kilo afgevallen en ik merk dat nu ik er een poos niet meer zo op gelet heb, het toch weer wat omhooggaat, dus op tijd maar weer actie ondernemen.
Succes allemaal!
Gepost 28 February 2012 - 17:32
En ik drink eigenlijk vrijwel geen sap, maar bijna altijd water. En ik weeg me elke ochtend. (al weet ik ook van mensen die dat juist slecht vinden en dat liever om de zoveel weken doen, maar bij mij werkt dat wel)
Wat zijn jullie tips?
Gepost 28 February 2012 - 19:22
Het schommelt een beetje.
Voor de bruiloft wel een paar kilo's kwijt, maar na de huwelijksreis weer twee terug, weer een eraf, een erbij...
Dus nu gewoon opletten, wil er graag nog 3 kwijt.
Toen ik 25 kilo ben afgevallen vooral veel gefietst (was student, had toen geen auto)
Ik was trouwens eerst gestopt met roken.
Verder veeeel groente bij het avondeten en amper vet.
Mijn man kookt altijd en deed dat toen ook al.
Hij wilde toen ook afvallen, dus gezond eten voor ons.
Daarnaast vegetarisch, scheelt ook weer wat in de dierlijke vetten.
Verder snoepte/snackte ik toen een half jaar bijna niet.
Alleen verantwoord eten op het moment dat je honger hebt en niet zomaar tussendoor als je zin hebt.
Beetje hardlopen, niet echt veel, een keer zwemtraining, verder weet ik het niet meer.
Bij mij moet er echt een knop om en dan ga ik ervoor.
Bij mijn man ook, dus toen was het wel een beetje extreem, maar het is wel gelukt.
Hij is toen nooit op de weegschaal gaan staan, maar volgens mij een vergelijkbare hoeveelheid afgevallen.
Gepost 28 February 2012 - 20:53
Ik ben ook 15 kg afgevallen. Eerst door punten te tellen (het dieet van weight watchers, maar dan zonder naar het clubje te gaan) en later door gewoon goed en gevarieerd te eten. Dus ontbijt, lunch, diner, en dan 2 keer per dag een tussendoortje. Altijd gevarieerd en altijd de gezonde keuzes (dus weinig aardappelen/rijst en vleest en juist veel groente). Ook sporten erbij. In het begin zumba, nu buitentraining in een groepje (hardlopen en spieroefeningen).
Ik geloof ook niet zo in crashdieten, voor mij werkt dat niet, dan denk ik de hele dag alleen maar aan eten :D. Wat voor mij ook een eye-opener is, is om gewoon niet te grote porties te eten. Voorheen kon ik wel 2 pistoletjes op bij de lunch, nu houdt ik het netjes bij 2 boterhammen of 1 pistoletje :rolleyes:
Gepost 28 February 2012 - 22:13
Ben in mijn studententijd / sinds ik met AS samen ben (komt eigenlijk zo goed als overeen) veel te veel aangekomen, en zou dat er idealiter allemaal weer af willen! Ik geef regelmatig AS gekscherend de schuld omdat hij zo ontzettend lekker kookt en dan net iets te veel met lekker jus enzo... maar ik moet gewoon minder eten.
Ik ben van de 60/65kg omhoog geschoten naar 82. :blink: :o niet leuk. Ik ben nu al ruim een half jaar een beetje aan het letten op wat ik eet enzo, maar nog steeds niet veel succes. Aan t begin al relatief snel gezakt naar zo'n 80kg maar daarna is het gestagneerd.
Heb een poos de wii fit gebruikt om dagelijks wat extra beweging te krijgen, maar nu is de tv stuk en beweeg ik eigenlijk veel te weinig... gelukkig dit weekend zouden we een nieuwe tv moeten krijgen (oude tv van as' vader, boeiend!) dus dan kan ik weer lekker aan de slag.
Hoop dat dit ook een beetje stok achter de deur motivatie werkt!
Gepost 29 February 2012 - 07:42
Wel lekker dat je straks weer kan wii-en! Ik heb ook een wii thuis staan, maar die staat eerlijk gezegd niet zo vaak meer aan :ph34r:
Gepost 29 February 2012 - 09:22
Ook ik ben in het verleden afgevallen, ruim 10 kg en ruim een jaar tijd, dus ook erg rustig aan. Voor mij werkt de manier die hier meer genoemd wordt: gezond eten en bewegen. Geen gekke dingen doen, maar 'logisch' nadenken. Ik heb zelfs een periode heel uitgebreid caloriën geteld. Het heeft absoluut negatieve kanten, maar het werkt wel. Ik ben er mee opgehouden, omdat ik na ruim een jaar ook wel eens iets wilde eten zonder dat ik van te voren een schema had gemaakt. Ik voelde me op een gegeven moment geleefd door die tabellen, dus dat is wel het negatieve eraan. Verder werkt het bij mij goed als ik producten met geraffineerde suikers mijd. Geef me 1 product met suiker en ik wil meer!! Ik ga dan overeten.. Als ik van die producten met suiker af blijf, dan gaat het meteen stukken beter. Ik maak daarom zelf wel eens lekkere tussendoortjes die je vind op van die Amerikaanse foodblogs. Leuk om te doen en erg lekker! (al is AS het daar niet mee eens..)
Ook ik drink weinig anders dan thee en water en mijn tip voor het avondeten is ook: veeeel groente! Verder weeg ik me ook graag iedere dag. Het leert me namelijk precies hoe ik op bepaalde zaken reageer en dat vind ik wel prettig om te weten. De natuurlijke schommelingen van m'n gewicht baren me dan ook geen zorgen, als het gewicht uiteindelijk maar wel naar beneden gaat. Het was na het afvallen de bedoeling niet te vaak meer op de weegschaal te staan. Dat is ook gelukt, maar zo ben ik wel weer stiekem wat aangekomen. Eerst ging het een hele tijd goed en dacht ik de balans teruggevonden te hebben. Helaas is het nog maar een hele voorzichtige balans, die snel weer de verkeerde kant op schiet.
Ik heb zo'n mooi tellertje onder m'n berichten gezet. Daar zal ik alleen m'n gewicht aanpassen als het zakt. ;)
Wat doen jullie zoal aan sport? Ik doe aan hardlopen en Zumba en probeer daarnaast 3 keer per week korte, heftige spiertrainingen te doen a la www.bodyrock.tv. Ik ben daar onlangs weer mee begonnen. De dames daar zijn wel akelig strak en 'schaars gekleed'.. Dat hoeft van mij niet, maar de oefeningen zijn superzwaar en doen echt wat voor m'n lichaam. Ik heb het vorig jaar ook een periode gedaan en kreeg toen een mooie vorm in m'n armen, rug en schouders. Best handig in een strapless trouwjurk. ;) Ik heb nu ook weer flink spierpijn van de training van afgelopen zondag en gisteravond. Ik ben eerst weer begonnen met de trainingen die ik van een personal trainer heb gekregen. Deze trainingen zijn nog iets minder zwaar dan die van Bodyrock. Over een paar weken ga ik daar weer mee aan de slag.
Gepost 29 February 2012 - 18:37
Ik volg zelf lessen jazz dance, en doe daarnaast meestal 1 keer per week een workout met youtube filmpjes erbij. ;) Mijn lievelings workout is de 20-minute workout van Spark people: deze.
Bij mij mag er nog 2 of 3 kilo af voor m'n bruiloft, maar volgens mij gaat dat helemaal lukken. :D
Gepost 29 February 2012 - 22:48
Gepost 01 March 2012 - 08:37
Vanavond ga ik hardlopen en aan de pilates, maar ik denk dat ik morgen met les 1 van week 1 begin, ben superbenieuwd!
Gepost 01 March 2012 - 09:15
@twijfeltje: dat vind ik nog eens een gave sport om te doen! Niet dat ik het zelf gedaan heb hoor, maar is weer eens wat anders dan de standaard sporten. Sporten werkt bovendien ook het best als je het leuk vind, dus het is een hobby met voordeeltjes! ;)
Ik zal ook nooit zeggen dat ik helemaal geen suiker eet hoor, maar ik probeer wel zo weinig mogelijk te eten. Gistermiddag werden op het werk soesjes uitgedeeld door een jarige. Zonder er bij na te denken had ik al 1 op en daarna kreeg ik meteen zo'n knagend gevoel: ik moet iets eten, snoep, zoet, lekker!! Gelukkig had ik niets bij me, anders had ik het ongetwijfeld opgegeten. ;)
@Pepper: leuk dat jij ook bodyrock doet/gedaan hebt! De lichamen van die meiden zijn echt niet te geloven. Ik heb steeds het idee dat ik naar photoshop-lichamen zit te kijken. ;) Ergens op hun site staat dat ze alleen die bodyrock trainingen doen en niet veel anders. Ik red het niet om het iedere dag te doen, wegens teveel spierpijn :), maar soms zou ik wel eens willen kijken hoe ver ik zou komen als ik dat zou doen al vind ik het wel (veel) te gespierd voor mij. Ik mis Zuzanna wel trouwens, waar is die gebleven?!
Gisteren naar Zumba geweest, maar ik heb er maar een 'hersteltraining' van gemaakt, dus niet te fanatiek. Het is niet normaal hoeveel spierpijn ik in m'n benen heb.
M'n gewicht blijft wat hangen, maar m'n ervaring leert dat ik met stevige spiertrainingen eerst wat aankom of gelijk blijf. Ik blijf dus vertrouwen houden.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote