Dieetclubje
#51 Guest_CCBloom_*
Gepost 04 June 2010 - 16:28
Gepost 04 June 2010 - 19:53
Heb behoorlijk wat billen, heupen, borsten en benen.
En ook voornamelijk buik (maar dat is logisch nu ;)).
Ben gelukkig wel in verhouding!
En voor 64 kilo moet ik ook echt mijn best doen, alleen mijn borsten wegen al 12 kilo per stuk ofzo, lol.
Gepost 04 June 2010 - 20:30
Jeetje zeg, de kilo vliegen er echt per dag aan... :ph34r:
ik "lijn" over het algemeen eigenlijk het hele jaar door... :unsure: en nu vanwege de zwangerschap eet ik "normaal" wat betekend dat t een stuk meer is dan voorheen, en ja... dat heeft hele vervelende gevolgen voor de weegschaal... :blink:
Durf t bijna niet te zeggen... maar ben al 10 kilo aangekomen... in 16 weken... :ph34r: :ph34r: :ph34r:
Help....
Gepost 07 June 2010 - 09:48
Zelfs met persoonlijke menus van Sonja weten we het niet vol te houden. Nu hebben we nog een jaar tot de bruiloft en nu moet het echt gewoon gebeuren. Maar ik zie het probleem van de vakantie alweer aan komen. Toch heb ik vandaag netjes 2 broodjes met magere ham mee genomen, en heb ik net een sultana naar binnen gewerkt.
Pfff wat kan ik daar toch depri van worden zeg!
#56 Guest_Jolanda_*
Gepost 07 June 2010 - 10:10
Nu weet ik dus niet hoeveel ik precies weeg, maar mijn kleding geeft heel duidelijk aan dat ik zwaarder ben geworden! :(
Ben vandaag begonnen aan Sonja!
Jnine89: Hou vol meid, het komt echt wel goed!!! Geen verleidelijke etenswaren in huis halen en denk aan je mooie jurk die je over een jaar gaat dragen! Sterkte!
Maaike999: Dat is nog eens een verrassing! :) Super toch? Hou vol!
Gepost 07 June 2010 - 10:21
Heb niet veel gegeten maar echt gebunkerd!!!
Alles wat niet mocht huppekee naar binnen en vandaag weer braaf
Nou even doorzetten tot aan de vakantie.
Ik weet zeker dat ik in de afgelopen 5 dagen min 2 kilo ben bijgekomen
(ik hoef maar naar taart te kijken en ik kom een kilo aan)
Dieeten werken niet voor mij.
Als er op een pagina staat wat ik mag eten ben ik net een puber en vertik ik het.
Dan gaat het mis.
Ik stel gewoon zelf mijn dagen samen.
Geen eten met veel vet. Veel groente en sporten.
Misschien helpt het hier iemand?
Ow ja eet ong om de 2 a 3 uur.
en 5 keer per week sporten op eigen sportkamertje
Gepost 07 June 2010 - 11:18
Jnine89, op 07 June 2010 - 10:48, zei:
Poeh dat zou bij mij alleen maar averechts werken zeg! :blink:
Hier een heerlijk zondig weekend gehad! Vrijdag lekker (en ook heel gezond, maar heel veel carbs) bij Elina gegeten en natuurlijk ook het stukje taart van Hakkie gegeten. Zaterdagavond kwam L. met een bak B&J's aan, zondag lekker uit wezen lunchen. Heerlijk dus. Vandaag een dagje kwark en sla en vanmiddag lekker een lang stuk hardlopen! En dan vier ik dit weekend mijn nieuwe functie wel! :D
Gepost 07 June 2010 - 13:46
ik ben een tijdje weggeweest van het dieetclubje, ik dacht, red het wel alleen... niet dus. Ieder moment kan er gebeld worden dat mijn jurk er is, en ik zou zo graag voor de eerste pas nog wat kilo's kwijt zijn... sinds september al op hetzelfde gewicht, na vorige zomer 8 kilo kwijt geraakt te zijn met sonja bakker. Maar ik begin iedere keer weer met sonja en na 3 dagen heb ik er al geen zin meer in, duik dan de kast in, of het tankstation en eet allemaal verkeerde dingen... die 8 kilo vorig jaar ging zo goed, waar is de motivatie?
stress op het werk, verhuizing net achter de rug, bruiloftspanning, het is allemaal redelijk te verklaren, maar het knopje moet nu eenmaal om! Hebben jullie nog goede ideetjes?
Het enige lichtpuntje, ik begin nu weer mijn zomerkleren aan te trekken en al mijn broeken van vorig jaar zitten veels te los!
Ik lees dat meer mensen hetzelfde probleem hebben, vervelend allemaal!
Gepost 16 June 2010 - 10:41
#62 Guest_CCBloom_*
Gepost 16 June 2010 - 11:11
Gepost 16 June 2010 - 11:43
Gepost 16 June 2010 - 11:46
Ik ga me nu pas weer wegen als ik het gevoel heb dat ik echt iets heb bereikt, dus dat zal pas over een week of 3, 4 zijn, denk ik.
Startpunt: 75 kilo *schaam schaam* (zeker omdat ik voor de vakantie op ong. 71 zat, hahahaha)
Gepost 16 June 2010 - 11:50
Gepost 16 June 2010 - 12:10
Ik heb echt veel te eten bij me (vind ik), maar als ik dat opeet als ik er trek in heb, dan zit ik al om 2 uur 's middags op mijn vingers te kauwen :D
Ik had vandaag bij me:
- 3 rijstwafels
- 2 plakjes ontbijtkoek
- bakje komkommer
- bakje wortels
- appel
- 3 volkorenboterhammer met rookvlees
- heel veel water
Inmiddels heb ik alleen nog de wortels en mijn appel over, maar die redden het ook niet lang meer, vrees ik.
Hoe zorg je dat je niet teveel trek hebt/toegeeft aan de trek?
Want water helpt echt helemaal niet. Heb al 1,5 liter op, maar moet alleen maar meer plassen en zit nog steeds naar mijn worteltjes te loeren http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/tongue.gif
Gepost 16 June 2010 - 12:17
Ook goed dat je zo je bloedsuiker op niveau houdt.
Volgens mij niet zoveel mis mee, probeer het goed over de dag uit te spreiden!
Hier inmiddels afgevallen naar 67 (met kleren aan gewogen midden op de dag), zo'n weekje spastische darm doet wonderen :S
en ik ben op zoek naar nieuwe ontbijtinspiratie!
Gepost 16 June 2010 - 12:26
Wat is nou echt goed? Afgezien van volkorenbrood, want dat krijg ik 's morgens met geen mogelijkheid weg :) Crackers ofzo? Maar met wat erop? Vind ze eigenlijk alleen lekker met jam (wel de light-variant, die is wat zuurder; lekker!)
Spastische darm: :( minder! Fijn voor de lijn, maar niet echt een aangename manier. Ik ben ooit in een week 8 kg afgevallen door een vreselijke buikgriep... Die 8 kilo was wel lekker, maar ik wil echt nooit meer zo ziek zijn... Bah.
#70 Guest_Jolanda_*
Gepost 16 June 2010 - 12:26
Voordat ik met Sonja begon at ik in de ochtend ook (magere) yoghurt met cruesli. Hier kon ik 4 uur op leven (werkte in de kinderopvang, veel tillen en lopen dus). Tussendoor at ik een appel of een ander stuk fruit. Tussen de middag 2 volkoren boterhammen met iets erop waar ik die dag zin in had. In de middag een stuk fruit of een plak ontbijtkoek. Als avondeten aardappelen (2 stuks), groenten en vlees. Daarna niks meer of 1 koekje.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat voor werk je doet en hoeveel uur je op je werk bent.
Ik werkte 9 uur op een dag, waarvan ik 11 uur van huis was.
Naar mijn idee heb je te veel mee! Ik zou de rijstwafels (zit niet echt veel voedingswaarde in) weg laten en 1 plakje ontbijtkoek en een boterham minder.
Groente en fruit is goed zo!
Zelf doe ik nu aan Sonja, maar het werkt eigenlijk niet (meer)! :( Vorig jaar viel ik 4 kilo af.
Nu ben ik alweer 1,5 week bezig en merk nog geen verschil! :huh: Wel raar....
Nu moet ik wel zeggen dat ik mij deze week niet kon wegen want de weegschaal deed het weer eens niet! :angry:
Vorig jaar zag ik mijn buik platter worden met de dag! Nu zie ik niet veel verschil.
Probeer het nog 1,5 week vol te houden en anders stap ik weer over op mijn eigen patroon van wat hierboven beschreven staat.
Gepost 16 June 2010 - 12:29
Voor tussendoortjes is een handje ongezouten nootjes ms ook nog een idee. Of wat gedroogdr pruimen/abrikozen/dadels? let wel op dat deze ook niet extra gezoet zijn! Is er een koelkast op je werk? Ms een bakje kwark daarin zetten?
Gepost 16 June 2010 - 12:38
@ E: shake is een goed idee! En kwark ook! Ik puzzel nog vrolijk even door met mijn dagmenu :P
Gepost 16 June 2010 - 12:49
Jolanda, op 16 June 2010 - 13:26, zei:
Groente en fruit is goed zo!
Je hebt echt niet teveel mee, maar wel de verkeerde dingen inderdaad. Ontbijtkoek is echt een suikerbom, dat je niet verbrand tijdens het kantoorzitten. m.i. vullen wortels veel beter dan dat. Ontbijtkoek is een traktatie, geen voedingsmiddel (vind ik dan) net als koekjes....hoe kan je dat nou verwerken in een dieet? Je mag een koekje (jeej bedankt sonja, ik mag een koekje, wat doe ik met de rest van het pak?? :ph34r: )
Ik ben zelf voorstander van kwark, de helft gewone magere kwark en de helft vruchtenkwark. Jummm!
Naja en ik ben nu dan een aanhanger van lowcarb voedsel.....

Log in
Registreer
Help 
Multi quote