Ik Wil Ook Op Huwelijksreis alleen kost de bruiloft ook al genoeg...
Gepost 10 May 2010 - 16:30
Wat een leuke huwelijksreis is, is nauurlijk voor iedereen anders. De een wil veel zien en actief zijn, de ander wil luieren op het strand. En alle verschillende vakanties zijn ook in verschillende prijsklassen te vinden.
Eigenlijk is het toch gewoon al tof als je saampjes weg bent zo na de bruiloft?
Gepost 10 May 2010 - 17:23
Er zijn ook websites/organisaties waar je aan huizenruil voor vakantie kunt doen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als je dat doet, in ieder geval goed uitzoeken en oppassen met wie je in zee gaat.
Een andere optie is wellicht om te kijken of er iets op je bruiloft is wat je kunt en wilt vereenvoudigen, zodat je wat extra geld voor je huwelijksreis overhoudt.
Gepost 10 May 2010 - 19:15
je kunt naar de azoren gaan, heel erg mooi en je krijgt meteen het gevoel dat je in azie zit in een tropisch regenwoud zonder de hele wereld over te vliegen. Je kunt het natuurlijk ook spannender maken en naar amerika gaan (tickets via de airline boeken dan ben je a 600 euro de man wel daar) en dan gaan rondtrekken je kunt het dan zo duur maken als je wilt, huurauto ja of nee, je kunt kiezen voor de motels ipv hotels zijn basic maar wel prima gefaciliteerd met meestal een klein eenvoudig ontbijt erbij (stelt niet veel voor maar wij nemen er altijd fruit mee voor de rest van de dag en gaan dan ergens anders wat eten). ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt zon zee strand = last minute of sight seeing of iets dergelijks....
groetjes nicole
Gepost 10 May 2010 - 19:55
lots, op 10 May 2010 - 20:15, zei:
Ik twijfel er niet aan of dit zjin prachtige bestemmingen. Maar ... qua budget lijkt het me nu juist niet wat topicstarter zoekt.
Gepost 10 May 2010 - 22:28
Ligt er ook een beetje aan wat jij "te betalen" vind.
Gepost 12 May 2010 - 09:26
We willen ongeveer 2 weken weg en we zijn niet echt heel actief, dus een mooie zonvakantie is meer iets voor ons...
Ongeveer 1000 euro vind ik wel mooi. Minder is natuurlijk altijd goed! ;-)
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, super mooi daar!
Alleen als huwelijksreis wat minder, toch wel leuk om dan met z'n 2en weg te zijn! :-D
Gepost 12 May 2010 - 11:19
wendyl, op 12 May 2010 - 10:26, zei:
Alleen als huwelijksreis wat minder, toch wel leuk om dan met z'n 2en weg te zijn! :-D
Hebben je schoonouders geen zin om lekker (terug*?) in Nederland te zijn in diezelfde tijd ... Misschien een mogelijkheid voor huizenruil :)
* Ik weet niet of ze Nederlands of Frans zijn
Gepost 12 May 2010 - 15:38
kattekliek, op 12 May 2010 - 12:19, zei:
wendyl, op 12 May 2010 - 10:26, zei:
Hebben je schoonouders geen zin om lekker (terug*?) in Nederland te zijn in diezelfde tijd ... Misschien een mogelijkheid voor huizenruil :)
Hahah dat zou wel een goed plan zijn
Ze zijn Nederlands, maar hier weggegaan omdat ze Nederland niks vinden. Ben bang dat ze zo'n woningruil ook niet zullen doen... :(
Egypte klinkt ook goed! Lijkt me erg mooi en het idee van zo'n enveloppedoos vind ik echt leuk!
Gepost 13 May 2010 - 17:50
Gepost 14 May 2010 - 10:59
wendyl, op 12 May 2010 - 16:38, zei:
kattekliek, op 12 May 2010 - 12:19, zei:
Ze zijn Nederlands, maar hier weggegaan omdat ze Nederland niks vinden. Ben bang dat ze zo'n woningruil ook niet zullen doen... :(
Jammer! Maar vragen staat vrij, toch :) Misschien vinden ze het toch wel leuk, om de gelegenheid te baat te nemen om familie en Nederlandse vrienden op te zoeken bijv.
Gepost 30 August 2010 - 21:14
Ook ik zou wel op huwelijksreis willen, maar onze bruiloft is net voor het hoogseizoen (27 juni) en de bruiloft kost ook een hoop geld :).
Wat ik ENORM kan aanbevelen is het Griekse eiland Santorini. Wij zijn hier een week (en dat is genoeg) geweest in het begin van onze relatie.
Lange tijd heb ik geroepen dat ik hier wilde trouwen. Ik heb veel gezien in Europa maar mijn stem gaat naar Santorini als honeymoon bestemming.
Gepost 08 September 2010 - 16:24
Maar is er misschiennog ergens op te bezuinigen zodat het budget van de reis weer wat omhoog kan?
2 weken voor €1000,- al inn? Ik denk eerlijk gezegd dat dat heel lastig wordt.
Gepost 07 September 2011 - 08:10
Wij zijn net terug van een weekje huwelijksreis in Frankrijk. We zijn gestrand helemaal bovenin Frankrijk; Picardië.
Rustige omgeving, mooie natuur.
Je kunt er wandelen, fietsen enz. Maar ook gewoon lekker voor de openhaard hangen in het huisje :-)
We hadden een ontzettend leuk en romantisch huisje aan een onverhard weggetje. Bakker met verse croissantjes om de hoek, heerlijk!
www.mooihuis.nu
En als leuk detail; het is heel goedkoop en toch heel netjes, schoon en compleet!
Gepost 07 September 2011 - 12:20
In het kader van huwelijksreizen, budget, bestemming en wat dan al meer doet een vriend van mij een onderzoekje: http://www.surveymonkey.com/s/DTZ7PBQ Ik zou het erg leuk vinden als jullie die misschien kunnen invullen, als je even 2 sec de tijd hebt.
Ik dank jullie allemaal heel erg!
Gr Nienke
Gepost 13 September 2011 - 16:20
In een ander topic heb je dit ook al geprobeerd en daar kreeg je de vraag wat voor een onderzoek het eigenlijk is. Misschien wel zo netjes om antwoord te geven ipv die link over al te droppen
Gepost 14 September 2011 - 11:18
Bovendien, ons budget was lager dan in de survey aangegeven, dus een accurate survey is het niet omdat ik dat niet kon aangeven.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote