Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
Gepost 12 May 2010 - 20:38
We hebben inmiddels 2 locaties op het oog, nu zijn we bezig met de begroting en offertes van de 2 locaties.
Wij beginnen om 20.00 met bruidstaart en koffie/thee voor alle avondgasten ( 70 personen ) en vanaf 21.00 gaat het feest helemaal los, ook 70 personen.
Nu vroeg ik mij af of het slim is om drank af te kopen hiervoor vraagt men € 6,00 per persoon per uur, inclusief sterke dranken. Wij hebben geen extreme drinkers erbij zitten, wat hebben jullie gedaan op jullie feest? En wat waren jullie bij de turven gemiddeld per persoon kwijt?
Thanxx alvast
Gepost 12 May 2010 - 20:51
Wij hebben vooraf verschillende offertes van verschillende locaties gekregen waar de onderlinge verschillen best groot waren (bier 1.70 tot 2.40 en fris 1.60 tot 2.30 etc.) Wij gaan dus ook voor het turven en trouwen hoogzomer en we hebben gemiddelde drinkers. Uiteindelijk zijn we ook bij de locatie uitgekomen die de goedkopere prijzen hanteert, al hebben we niet op basis daarvan onze uiteindelijke keuze gemaakt, maar op basis van sfeer en service.
Daarnaast vind ik de afkoop die jullie locatie voorstelt redelijk hoog maar goed, dat wisselt dus per locatie.
Succes ermee!!
Gepost 13 May 2010 - 09:49
Om 20.30 ontvangst om 21.00 bruidstaart en van 21.30 tot 01.00 feest.
Wij hebben het afgekocht en betalen 19,50 voor binnenlands gedestilleerd, dus zonder bacardi enz,
8 hapjes, waaronder de standaard bitterbal en blokje kaas en een aantal luxe `toastjes` met zalmtartaar en rauwe ham enz. voor 7,10
Gepost 30 May 2010 - 22:19
Voor de hele avond is de schatting 3000 euro, dit is inclusief
-Broodmaaltijd 30 gasten
150 gasten
-Petitfourtje
-2x Koffie/thee
-Drankjes, binnenlands en buitenlands gedistilleerd
-5x hapje warm/koud
-Nootjes op tafel
-'Oprot' bakje koffie/thee
De eigenaresse zei dat het een paar honderd euro zou kunnen schelen. (Wij vroegen, 500 euro? Maar dat zou zeer onwaarschijnlijk zijn, vertelde ze ons). Wij hebben erg veel vertrouwen in de locatie, het ziet er gewoon al super uit! We kennen het al wat langer, ik heb nog muziekles gehad in dat gebouw en mijn musical van groep 8 opgevoerd. Echt een soort dorpshuis, maar dan chiquer.
Over twee weken weten we meer :D
Gepost 31 May 2010 - 04:23
Gepost 02 July 2010 - 10:14
Gepost 02 July 2010 - 13:34
bij het afkopen zat alleen binnenlands gedistileerd en dat vonden we al wat minder...
er werd ons verteld dat laten turven in combinatie met zelf halen aan de bar ws het voordeligste zou zijn...
anders worden halfvolle glazen al omgeruild voor volle; men zet ergens een glas neer en "vergeet" deze, men neemt na het dansen in de loop een nieuw glas van het blad mee enzovoort... daarbij wordt het feest minder statisch omdat gasten lopen, elkaar tegen komen en zo sneller bij een ander aan tafel gaan zitten.
uiteindelijk hebben we afgesproken dat de luxe bitter- en borrelgarnituur wordt geserveerd, de drank (binnen- en buitenlands gedestilleerd) wordt geturfd en aan de bar geschonken, het kopje koffie/thee met brabants worstenbroodje wordt een kwartier voor einde feestavond geserveerd zodat duidelijk is dat we naar het einde gaan en de bar zo gaat sluiten. we vonden het ook heel eerlijk dat ons verteld werd dat hooguit 2/3 van de gasten gebruikt maakt van de koffie/thee zodat ook deze geturfd gaat worden.
er is een ruwe schatting gegeven wat de kosten ongeveer zullen worden...daar gooien we zelf voor de zekerheid 10% bovenop dan kan het alleen maar meevallen!!
Gepost 03 July 2010 - 13:53
Wij hebben gekozen voor een hapjes buffet, dus heel ruim voorzien. Is een combi tussen warm en koud (satétafel & luxe happen met stokbroodjes en tapenades.)
totale avond is voor 100 personen, incl. trouwceremonie (en bijdrage momumentenzorg e.d.), prosseco, voor 50 personen luxe gebakjes (rest doen we met een bruidstaart) en dus het hapjesbuffet en als afsluiter luxe engelse sandwiches met koffie/thee. Dan zijn we 5100 euro kwijt...
Kinderen worden niet meegerekend in het aantal gasten, alleen hun drankjes worden apart in rekening gebracht. Dat vond ik dan wel erg netjes. Buitenlands wordt alleen met toestemming geschonken.
Al met al best heel fors, maar we hebben eigenlijk alleen gekeken naar wat wij leuk/lekker/praktisch vonden en de locatie is nou eenmaal erg bijzonder en ook bijzonder prijzig :lol: Het is het volgens ons in ieder geval wel waard ;) en als het goed is, staan onze gasten zeker na afloop niet hongerig buiten :lol:
Gepost 03 July 2010 - 14:03
Ashja, op 03 July 2010 - 14:53, zei:
Pff... nou dat is echt duur! Ik zou liever verrast worden, want volgens mij ben je dan goedkoper uit en is het alleen een leuke verrassing. (of de drankjes moeten al 4 euro los zijn)
Gepost 03 July 2010 - 21:09
Omdat de drank voor hun echt een vaste prijs heeft, hebben we op veel andere dingen wel wat lopen duwen om de prijs naar beneden te krijgen, dat is dan weer aardig gelukt, dat compenseerd weer een heel klein beetje. <_<
Gepost 04 July 2010 - 09:17
Kastanjaa, op 03 July 2010 - 23:08, zei:
Ik weet niet waar je de drank ed wilt inkopen, maar vaak kun je alle gesloten flessen/pakken wel weer terug brengen, in dat geval kun je zorgen dat je ruim te veel hebt, kom je ook nooit te kort.
Gepost 26 July 2010 - 17:57
Gepost 11 August 2010 - 17:44
Waar de genodigden een bakje koffie/thee met gebak kunnen krijgen.
En voor de kinderen lekkere ranja.
Aangezien wij het niet groot doen vonden wij 1 1/2 uur wel te doen.
Dus hebben wij gevraagt wat de kosten zouden worden.
Nu zij die man 750 euro incl de huur van het zaaltje.
Nou dat zaaltje kost maar 50 euro excl btw.
Wij hebben door gegeven 40 volwassenen en ruim 25 kinderen.
Dat zijn incl de psz kinderen van mijn groep.
Hier berekend hij 2x koffie/thee met gebak , voor de kinderen ranja , nootjes en 2x bittergarnituur.
Is dat teveel of niet voor die 1 1/2 uur??
Gepost 29 August 2010 - 12:16
Wij hebben dit ook gedaan en zo wisten wat we konden verwachten en wat een schappelijke prijs is.
Wij wonen in Oisterwijk en daar in de buurt liggen De Michel (Haaren) en de Herberg van Boxtel (Haaren) en deze hebben beide een zeer uitgebreidde prijslijst op internet. Ideaal :applaus:!!! Ook als je niet uit de regio komt kun je op de site kijken van locaties naar prijzen.
Gepost 29 August 2010 - 12:25

Log in
Registreer
Help 
Multi quote