Trouwforum: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven... - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...

Poll: Drank en hapjes tijdens een feest (137 gebruiker(s) hebben gestemd )

Drank

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.

Hoeveel (luxe) hapjes?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 Gebruiker is offline   Femke~ 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 09-April 10

Gepost 12 May 2010 - 20:38

Hoi Hoi meiden

We hebben inmiddels 2 locaties op het oog, nu zijn we bezig met de begroting en offertes van de 2 locaties.

Wij beginnen om 20.00 met bruidstaart en koffie/thee voor alle avondgasten ( 70 personen ) en vanaf 21.00 gaat het feest helemaal los, ook 70 personen.

Nu vroeg ik mij af of het slim is om drank af te kopen hiervoor vraagt men € 6,00 per persoon per uur, inclusief sterke dranken. Wij hebben geen extreme drinkers erbij zitten, wat hebben jullie gedaan op jullie feest? En wat waren jullie bij de turven gemiddeld per persoon kwijt?

Thanxx alvast
0

#2 Gebruiker is offline   miru 

• Lid geworden: 31-December 09

Gepost 12 May 2010 - 20:51

Op basis van jarenlange ervaring in de horeca, voornamelijk in het verzorgen van bruiloftsfeesten, kan ik je zeggen dat in 9 van de 10 gevallen het veel voordeliger is om te laten turven. Zeker als je weet dat er geen extreme drinkers bij zitten. Uiteraard moet je dan wel even kijken welke prijzen de locatie hanteert per drankje. Dit kan per locatie enorm verschllen. Je kan per persoon 2 tot 3 drankjes per uur rekenen. Lijkt misschien weinig maar in de praktijk komt dit vrijwel altijd uit.

Wij hebben vooraf verschillende offertes van verschillende locaties gekregen waar de onderlinge verschillen best groot waren (bier 1.70 tot 2.40 en fris 1.60 tot 2.30 etc.) Wij gaan dus ook voor het turven en trouwen hoogzomer en we hebben gemiddelde drinkers. Uiteindelijk zijn we ook bij de locatie uitgekomen die de goedkopere prijzen hanteert, al hebben we niet op basis daarvan onze uiteindelijke keuze gemaakt, maar op basis van sfeer en service.

Daarnaast vind ik de afkoop die jullie locatie voorstelt redelijk hoog maar goed, dat wisselt dus per locatie.

Succes ermee!!
0

#3 Gebruiker is offline   debby* 

• Lid geworden: 03-January 08
  • Interests:Lezen, luieren, musical en cabaret.

Gepost 13 May 2010 - 07:39

6 euro per uur vind ik behoorlijk aan de prijs eerlijk gezeg. Wij hadden ons feest van 20.00 tot 13.00 uur, en waren geloof ik 25 euro kwijt, of minder.
0

#4 Gebruiker is offline   Bellie 

• Lid geworden: 30-August 09

Gepost 13 May 2010 - 09:49

Hoi,

Om 20.30 ontvangst om 21.00 bruidstaart en van 21.30 tot 01.00 feest.

Wij hebben het afgekocht en betalen 19,50 voor binnenlands gedestilleerd, dus zonder bacardi enz,

8 hapjes, waaronder de standaard bitterbal en blokje kaas en een aantal luxe `toastjes` met zalmtartaar en rauwe ham enz. voor 7,10
0

#5 Gebruiker is offline   ~M*M~ 

• Lid geworden: 26-July 08

Gepost 13 May 2010 - 10:08

Wij hebben een borrel van 3,5 uur, onbeperkte zelfgemaakte luxe hapjes en drank voor 22,50 pp. Ik vind het standaard 5 hapjes pp zo sneu staan (sorry no offence)
0

#6 Gebruiker is offline   Trouwring 

• Lid geworden: 23-January 09

Gepost 13 May 2010 - 17:37

Wij hebben laten turven, en mochten de hapjes zelf regelen. Maar na het diner en de taart gingen de meeste hapjes (nootjes, garnituur) niet zo hard meer. We hebben zelfs nog weer taart mee naar huis genomen. Ik ben heel blij dat we hebben laten turven!
0

#7 Gebruiker is offline   wievie 

• Lid geworden: 04-August 09

Gepost 13 May 2010 - 18:06

Afkoop!! zeker weten, ik denk dat de meesten bij ons het er zeker uitdrinken (niet dat ze altijd zo bezopen zijn, ze kunnen gewoon veel hebben :D )
En dan ben je ook gewoon klaar, en hoef je niet na die tijd nog weer een rekening te betalen.
0

#8 Gebruiker is offline   LeanneK 

• Lid geworden: 16-August 09

Gepost 30 May 2010 - 22:19

Wij kunnen niet afkopen. De drankjes zijn 1,70-2,20 euro bij ons, dat is inclusief buitenlands gedistilleerd (houden wij zelf erg van ;)).

Voor de hele avond is de schatting 3000 euro, dit is inclusief
-Broodmaaltijd 30 gasten
150 gasten
-Petitfourtje
-2x Koffie/thee
-Drankjes, binnenlands en buitenlands gedistilleerd
-5x hapje warm/koud
-Nootjes op tafel
-'Oprot' bakje koffie/thee

De eigenaresse zei dat het een paar honderd euro zou kunnen schelen. (Wij vroegen, 500 euro? Maar dat zou zeer onwaarschijnlijk zijn, vertelde ze ons). Wij hebben erg veel vertrouwen in de locatie, het ziet er gewoon al super uit! We kennen het al wat langer, ik heb nog muziekles gehad in dat gebouw en mijn musical van groep 8 opgevoerd. Echt een soort dorpshuis, maar dan chiquer.
Over twee weken weten we meer :D
0

#9 Gebruiker is offline   Suusjeuh 

• Lid geworden: 08-May 09

Gepost 31 May 2010 - 04:23

Wij hadden een combi; diner was vaste prijs, 's avonds turven. Wij waren voor 35 daggasten en 15 kinderen bij het diner ( Luxe buffet ) en 's avonds 120 man op de receptie, daarna een avond voor ca 70 - 80 man, 2800 euro kwijt. 's Avonds was er aan drankjes zeker geen tekort, en aan hapjes ook niet. De reden dat we 's avonds moesten turven, was omdat we niet wisten hoeveel mensen er kwamen. We hadden nl bewust gekozen om geen "Laat je even weten of je komt?" kaartje mee te sturen. Toch is 99% van de gasten gekomen.
0

#10 Gebruiker is offline   Nienke82 

• Lid geworden: 10-October 09

Gepost 19 June 2010 - 15:28

wij hadden gekozen voot turven... maaaaaaaaaaaaaaaaaaar dat bleek achteraf bij het feest niet helemaal te zijn doorgekomen (beetje jammer) na overleg zijn tot een bedrag gekomen maar dat het meer is dan er is gedronken daar is wel een grote kans van <_<

gr
0

#11 Gebruiker is offline   Samantha22 

• Lid geworden: 15-June 10

Gepost 02 July 2010 - 09:28

Wij hebben het afgekocht...wij betalen 21 euro per persoon voor 5 uur lang opbeperkt drinken inc buitenlands gedestileerd en koffie...Aangezien de dames bij ons vooral mixjes drinken halen we het er wel uit denk ik...
0

#12 Gebruiker is offline   Maidenofmay 

• Lid geworden: 03-June 10

Gepost 02 July 2010 - 10:14

Wij geven geen feest maar een diner dansant (met wijnarrangement enzo). Er wordt geturfd, maar wij hadden liever afgekocht (was niet mogelijk bij onze locatie). Dan weet je tenminste precies waar je aan toe bent zonder verrassingen achteraf. Ik vind 6 euro per uur niet overdreven veel, zeker niet als er buitenlands gedestilleerd bijzit! Een glas whiskey kost al gauw een paar euro, en een mixje ook.
0

#13 Gebruiker is offline   wij gaan trouwen 

• Lid geworden: 15-November 09

Gepost 02 July 2010 - 13:34

voor het feest konden we kiezen tussen afkopen of turven..en de keuze serveren of zelf afhalen aan de bar.
bij het afkopen zat alleen binnenlands gedistileerd en dat vonden we al wat minder...

er werd ons verteld dat laten turven in combinatie met zelf halen aan de bar ws het voordeligste zou zijn...
anders worden halfvolle glazen al omgeruild voor volle; men zet ergens een glas neer en "vergeet" deze, men neemt na het dansen in de loop een nieuw glas van het blad mee enzovoort... daarbij wordt het feest minder statisch omdat gasten lopen, elkaar tegen komen en zo sneller bij een ander aan tafel gaan zitten.

uiteindelijk hebben we afgesproken dat de luxe bitter- en borrelgarnituur wordt geserveerd, de drank (binnen- en buitenlands gedestilleerd) wordt geturfd en aan de bar geschonken, het kopje koffie/thee met brabants worstenbroodje wordt een kwartier voor einde feestavond geserveerd zodat duidelijk is dat we naar het einde gaan en de bar zo gaat sluiten. we vonden het ook heel eerlijk dat ons verteld werd dat hooguit 2/3 van de gasten gebruikt maakt van de koffie/thee zodat ook deze geturfd gaat worden.

er is een ruwe schatting gegeven wat de kosten ongeveer zullen worden...daar gooien we zelf voor de zekerheid 10% bovenop dan kan het alleen maar meevallen!!
0

#14 Gebruiker is offline   Ashja 

• Lid geworden: 05-August 09

Gepost 03 July 2010 - 13:53

Wij kopen ook af, voor 24 euro pp, alleen binnenlands gedistileerd. Wel fors vind ik, maar goed, in ieder geval geen verassingen achteraf ;)

Wij hebben gekozen voor een hapjes buffet, dus heel ruim voorzien. Is een combi tussen warm en koud (satétafel & luxe happen met stokbroodjes en tapenades.)

totale avond is voor 100 personen, incl. trouwceremonie (en bijdrage momumentenzorg e.d.), prosseco, voor 50 personen luxe gebakjes (rest doen we met een bruidstaart) en dus het hapjesbuffet en als afsluiter luxe engelse sandwiches met koffie/thee. Dan zijn we 5100 euro kwijt...

Kinderen worden niet meegerekend in het aantal gasten, alleen hun drankjes worden apart in rekening gebracht. Dat vond ik dan wel erg netjes. Buitenlands wordt alleen met toestemming geschonken.

Al met al best heel fors, maar we hebben eigenlijk alleen gekeken naar wat wij leuk/lekker/praktisch vonden en de locatie is nou eenmaal erg bijzonder en ook bijzonder prijzig :lol: Het is het volgens ons in ieder geval wel waard ;) en als het goed is, staan onze gasten zeker na afloop niet hongerig buiten :lol:
0

#15 Gebruiker is offline   Ctje 

• Lid geworden: 16-September 08

Gepost 03 July 2010 - 14:03

Bekijk Post Ashja, op 03 July 2010 - 14:53, zei:

Wij kopen ook af, voor 24 euro pp, alleen binnenlands gedistileerd. Wel fors vind ik, maar goed, in ieder geval geen verassingen achteraf ;)

Pff... nou dat is echt duur! Ik zou liever verrast worden, want volgens mij ben je dan goedkoper uit en is het alleen een leuke verrassing. (of de drankjes moeten al 4 euro los zijn)
0

#16 Gebruiker is offline   Ashja 

• Lid geworden: 05-August 09

Gepost 03 July 2010 - 21:09

Het is voor 4 uur, dus ook 6 euro per uur... Moet zeggen dat ik de eerste keer ook wel schrok van hun prijslijst hoor. Ze zijn érg duur. Maar ja, die locatie is zo vreselijk mooi, dat je het voor lief neemt ;) Ze turven trouwens ook niet, dus erg veel keus hadden we ook niet, al hadden we het anders gewild.

Omdat de drank voor hun echt een vaste prijs heeft, hebben we op veel andere dingen wel wat lopen duwen om de prijs naar beneden te krijgen, dat is dan weer aardig gelukt, dat compenseerd weer een heel klein beetje. <_<
0

#17 Gebruiker is offline   Kastanjaa 

• Lid geworden: 29-June 10

Gepost 03 July 2010 - 22:08

Wij zitten niet met dit probleem (hebben eigen locatie), maar meer met het inschatten van inkopen. Iemand daar ervaring mee?
0

#18 Gebruiker is offline   Annemiek1975 

• Lid geworden: 07-May 09

Gepost 04 July 2010 - 09:17

Bekijk Post Kastanjaa, op 03 July 2010 - 23:08, zei:

Wij zitten niet met dit probleem (hebben eigen locatie), maar meer met het inschatten van inkopen. Iemand daar ervaring mee?

Ik weet niet waar je de drank ed wilt inkopen, maar vaak kun je alle gesloten flessen/pakken wel weer terug brengen, in dat geval kun je zorgen dat je ruim te veel hebt, kom je ook nooit te kort.
0

#19 Gebruiker is offline   Kastanjaa 

• Lid geworden: 29-June 10

Gepost 04 July 2010 - 19:09

Zou dat ook bij de Sligro kunnen??
0

#20 Gebruiker is offline   stimpy 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 02-October 09

Gepost 26 July 2010 - 12:43

Heb dit topic even vastgezet omdat er veel vragen zijn mbt. afkopen/turven en mbt. de hoeveelheid hapjes... Zo kan één en ander centraal op een vindbare plek worden besproken... :)
0

#21 Gebruiker is offline   Siske 

• Lid geworden: 10-July 10

Gepost 26 July 2010 - 17:57

Wij doen afkoop voor 20.45 euro voor 4,5 uur. Hier binnen vallen alle dranken van fris,bier tot mixen en sterke dranken. Dus als iemand heel de avond aan de Bali of jonge jenever wil zitten is dat geen probleem. En haha omdat we nog wel wat mensen hebben die dat lekker vinden komt dat goed uit. En geen verassingen achteraf.
0

#22 Gebruiker is offline   Maidenofmay 

• Lid geworden: 03-June 10

Gepost 30 July 2010 - 10:26

Voor zelf inkopen zou ik zeggen: twee keer zoveel als je denkt nodig te hebben en dan nog wat extra :-) Je moet er toch niet aan denken dat je zonder drank komt te zitten!
0

#23 Gebruiker is offline   very happy 

• Lid geworden: 08-August 08
  • Interests:scrappen

Gepost 11 August 2010 - 17:44

Wij gaan na ons trouwen naar een dichts bijzijnde lokatie.
Waar de genodigden een bakje koffie/thee met gebak kunnen krijgen.
En voor de kinderen lekkere ranja.
Aangezien wij het niet groot doen vonden wij 1 1/2 uur wel te doen.

Dus hebben wij gevraagt wat de kosten zouden worden.
Nu zij die man 750 euro incl de huur van het zaaltje.
Nou dat zaaltje kost maar 50 euro excl btw.

Wij hebben door gegeven 40 volwassenen en ruim 25 kinderen.
Dat zijn incl de psz kinderen van mijn groep.

Hier berekend hij 2x koffie/thee met gebak , voor de kinderen ranja , nootjes en 2x bittergarnituur.

Is dat teveel of niet voor die 1 1/2 uur??
0

#24 Gebruiker is offline   mijkevg 

• Lid geworden: 27-June 10

Gepost 29 August 2010 - 12:16

Ga gewoon eens op zoek naar prijzen. Er zijn veel locaties die a standaard hun prijzen op internet zetten (met korting er bij).
Wij hebben dit ook gedaan en zo wisten wat we konden verwachten en wat een schappelijke prijs is.
Wij wonen in Oisterwijk en daar in de buurt liggen De Michel (Haaren) en de Herberg van Boxtel (Haaren) en deze hebben beide een zeer uitgebreidde prijslijst op internet. Ideaal :applaus:!!! Ook als je niet uit de regio komt kun je op de site kijken van locaties naar prijzen.
0

#25 Gebruiker is offline   Bloemetje82 

• Lid geworden: 27-February 10

Gepost 29 August 2010 - 12:25

Wij betalen voor koffie en thee 2,50 pp onbeperkt ( van 14.00 uur tot 18.30 uur ) Ranja 2 euro per liter en de rest van de drankjes 1,50 / 1,70 per flesjes. We hebben geen sterke drank, wel bier en wijn. We mogen zelf een Kir Royal maken, en het eten (brunch/hight tea-achtig iets )verzorgen we ook zelf. ( maarja...we zitten in een indoor speelparadijs met iedereen :D ) S avonds gaan we uit eten en daar betalen we 35 euro pp voor onbeperkt eten en drinken pp, voor 3 uur.( we zijn met 8 personen dan )
0

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers