Trouwforum: Wie Helpt Mij? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (5 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Wie Helpt Mij? en de zielige kindjes in tanzania?

#1 Guest_CCBloom_*

• Groep: Guests

Gepost 31 May 2010 - 22:57

Na lang wikken en wegen, heb ik besloten de Dam tot Dam loop te gaan doen voor het goede doel: Malaika Kids! Dit is een goed doel, opgericht door een mede-hagenees waarvoor we met mijn werk al enige tijd vrijwilligerswerk doen. Zij bouwen een kinderdorp in Mkuranga, vlakbij Dar es Salaam. alle info over het kinderdorp, het weeshuis en het relative support program vind je op: www.malaika-kids.nl

Mijn pagina vind je hier
0

#2 Gebruiker is offline   Inx 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 09-March 09

Gepost 01 June 2010 - 08:02

Tof dat je dit doet! Ik ga je steunen! *slaat pagina op*
0

#3 Guest_CCBloom_*

Gepost 01 June 2010 - 08:18

thank you, thank you! :-) Dit keer heb ik me erin laten kletsen door Brenda (TFmeiden die op mijn verjaardag waren, hebben haar wel gezien) Zij gaat ook D2D lopen, maar niet voor MK...het leuke aan malaika kids is dat het best wel klein is en ik de mensen erachter wel een beetje ken, anders zou ik dit nooit doen haha

oh, over mijn verjaardag gesproken: de rucola gaat als een dolle, meiden!
0

#4 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 01 June 2010 - 08:33

Hoei, ik ga ook sponsoren!
0

#5 Gebruiker is offline   Yvonne1978 

• Lid geworden: 07-August 09

Gepost 01 June 2010 - 08:38

Ik help ook mee, cool dat je dit doet.

Done.
0

#6 Guest_CCBloom_*

Gepost 17 June 2010 - 13:08

eindelijk!!! mijn teller is van de 0 af en staat al op 110 euro :-) hoe cool is dat? ik wil in dit onderwerp de trainingen gaan bijhouden trouwens!
0

#7 Gebruiker is offline   Elina 

• Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 17 June 2010 - 13:10

ik had t nog niet overgemaakt http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/ph34r.gif
komt morgen!
0

#8 Guest_CCBloom_*

Gepost 17 June 2010 - 18:07

yeah yeah yeah, meer dan welkom! vandaag ff 5 kilometer gelopen, ging wel aardig maar niet echt super...ik zoek een afdoende remedie tegen pijnlijke schenen...wie weet iets?
0

#9 Gebruiker is offline   wievie 

• Lid geworden: 04-August 09

Gepost 17 June 2010 - 18:12

Zitten je sokken niet te hoog? Als het daar knelt dan kan dat best problemen opleveren.
En meteen douchen na het lopen, of nog beter: in een warm bad gaan zitten!!
Meestal gaan knellende schenen vanzelf over, maar als je echt aan het trainen bent dan moet je dat wel even in de gaten houden!!
0

#10 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 17 June 2010 - 18:28

ah de schenenlooppijn :s
is er een remedie dan? ik hoor het graag..
0

#11 Gebruiker is offline   wievie 

• Lid geworden: 04-August 09

Gepost 17 June 2010 - 18:35

nee er is volgens mij niet echt een oplossing voor, maar op mijn werk (defensie) wordt er (uiteraard) veel gelopen en scheenbeenvliesontsteking is een veel voorkomende kwaal. Dat moet je echt in de gaten houden!!!
Het zal wel niet met zo'n vaart gaan, maar wel zorgen dat je schenen kunnen ontspannen, na de inspanning!
0

#12 Guest_CCBloom_*

Gepost 17 June 2010 - 21:33

ik ken wel de nodige oefeningen die je kan doen en wat bij mij goed werkt is juist wisselbaden/douches en dan eindigen met koud....het zijn ook geen knellende schenen (door teveel op je voorvoet landen) maar echt een irritatie (nog geen ontsteking maar dat kan het dus wel worden) van het scheenbeenvlies.......

oefeningen: staan op je twee voeten (duhuh) en dan je tenen van de grond heffen...of met je benen recht vooruit zitten en je tenen naar je gezicht laten wijzen.
been uitstrekken, voet punten en met grote teen naar buiten proberen te wijzen
etc
dan zijn er ook nog allerlei evenwichtsoefeningen die je kunt doen...
0

#13 Guest_CCBloom_*

Gepost 14 July 2010 - 16:34

Ik gooi dit topic ff omhoog want VANDAAG (of morgen, noodweer en Amerikaanse vriend komen vanavond) ga ik echt serieus beginnen met trainen. Mijn eerste loop is 50 minuten waarvan 45 mins in D1, direct gevold door 5 mins in D2 (dit zijn hartslagzones, ook hier moet ik mij nog over inlezen, maar gelukkig heeft B een beschrijving van de diverse zones meegestuurd, met wat je voelt enzo...)

Wie steunt tante CC? ;-) (vooral mentaal!!!!!!!!!!!!!!)
0

#14 Guest_CCBloom_*

Gepost 19 July 2010 - 16:43

Nou, donderdag mijn eerste loop gehad zoals hierboven beschreven. Ging best lekker behalve dan dat ik moeilijk veel pijn kreeg in mijn rechter schuine buikspier...en nee, dit waren helaas geen gewone zijsteken vanwege te hard lopen :(

Gister mijn tweede training gehad: Intervallen!!! 10 x 400 meter in D2/D3 (behoorlijk hard, met hijgen enzo) en daartussen 1,5 min rust....ik ben echt helemaal kapot gegaan gister...vol in de zon over het gras in het zuiderpark...pffffff nu pijn in mijn kont en in mijn zijkanten :(

vanavond moet ik een uur en tien minuten lopen...Ik skip dan 1 duurloop, maar lig dan wel op schema om over 9 weken los te kunnen gaan ;-)
0

#15 Gebruiker is offline   debby* 

• Lid geworden: 03-January 08
  • Interests:Lezen, luieren, musical en cabaret.

Gepost 19 July 2010 - 18:16

Respect CC!! B)

Zeker met dit warme weer!
0

#16 Gebruiker is offline   suzan1983 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 26-July 07

Gepost 19 July 2010 - 18:47

Jeetje, ik doe het je niet na! Nou ben ik sowieso al niet zo een volhouder met dat soort dingen ;)
Respect indeed!
0

#17 Guest_CCBloom_*

Gepost 19 July 2010 - 22:49

gelukkig, ik hoefde maar een uur: 50 mins in D1, 5 mins in D2 en nog 5 mins in D1....

had nog moeilijk veel pijn in mn benen van gisteren, dus rustig aan gedaan en nu ff een ice pack op mn schenen....
0

#18 Guest_CCBloom_*

Gepost 27 July 2010 - 17:12

Er zitten weer twee trainingen op, en vanavond mag ik weer!!

Donderdag 6 keer 800 meter in D2/D3: erg hard gelopen :-) We waren woensdagavond al naar het oosten gegaan om van daar uit naar Zwitserland te rijden, dus voor de boerderij samen met Frans heen en weer gerend. Op een gegeven moment klokte ik een tijd van 3 mins en 26 seconden op de 800 meter. Eigenlijk moest ik afgelopen zaterdag weer en dan zondag een herstelloopje van 40 mins, maar dat heb ik niet gered. Ik heb zondag een uur en tien mins gelopen, waarvan de laatste 5 mins in D2. Op 1600 meter was dat best zwaar, maar wel echt training ;-) we hebben uiteindelijk maar 9,5 km per uur gelopen maar flink gehijgd ghehe

Vanavond moet ik een uur en een kwartier, wat betekent dat ik geen tijd heb voor body pump...wel jammer, maar helaas!!

Sponsorgeld staat een beetje stil, maar dat is nu niet zo erg... wat ik nodig heb is aanmoediging! :)
0

#19 Gebruiker is offline   Violet 

• Lid geworden: 13-March 08

Gepost 27 July 2010 - 20:31

kom op CC! Je bent hartstikke goed bezig!!!

(heb net wat geld overgemaakt :D)
0

#20 Guest_CCBloom_*

Gepost 27 July 2010 - 21:29

ah lief! Dankje Violet:) (vooral voor de mentale steun)

Ik moet zeggen, vooral VOOR de training heb ik die mentale steun nodig, om het te gaan DOEN en niet te denken ach dat komt wel...

Nu net 50 mins in D1 (makkie) en daarna een KWARTIERRRRR in D2/D3: ik zat echt in een soort trance, en maar proberen om F bij te houden lol (wat wel ging maar ik hijg dan echt als een dolle, compleet met piepgeluiden erbij ghehehe)

donderdag gaan we er weer voor: Intervallen van 800 meter, 8 stuks :-)
0

#21 Gebruiker is offline   Violet 

• Lid geworden: 13-March 08

Gepost 28 July 2010 - 09:47

wow, klinkt pittig hoor!
Wel fijn dat jullie samen kunnen trainen, dat motiveert ook wel denk ik?
0

#22 Guest_CCBloom_*

Gepost 28 July 2010 - 10:04

Ja dat helpt wel goed :) hij loopt van zichzelf iets harder dan ik, en het is altijd fijn om te sporten met iemand die beter is dan jijzelf (niet voor die ander, maar goed ;))

Ik ben er trouwens wel achter dat ik nieuwe sportBH's nodig heb...degene die ik gister aanhad heeft geschuurd!! Ik loop nu met een schaafwondje in het midden net onder mn tieten, van die band zeg maar :(

Ik heb ook weleens gehoord dat na vaak wassen de rek uit die dingen gaat... daarbij zijn mn tieten ook kleiner geworden denk ik, met al dat geren :(
0

#23 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 28 July 2010 - 10:19

het zout in je zweet tast de stof/elastiek van sportbh's aan, vaak kan je ze een paar keer in alleen water uitspoelen en dan weer echt in de wasmasjien.

verder, gogo CC!
0

#24 Guest_CCBloom_*

Gepost 28 July 2010 - 10:33

hmmm...interessante info, Elina...niet over nagedacht maar makes sense :) met nieuwe BH's zal ik dan ook wat zorgvuldiger omgaan...
0

#25 Guest_CCBloom_*

Gepost 29 July 2010 - 10:23

Wie scchopt mij de straat op voor de intervaltraining van vandaag? Wel gaan eerst even naar de stad voor de uitverkoop en sport bhs kijken maar straks heb ik het wel weer nodig ...
0

• (5 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers