Trouwforum: Wat Houdt Je Nu Bezig? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (255 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Wat Houdt Je Nu Bezig? Deel 9, op verzoek

#6301 Gebruiker is offline   Femke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 02-November 07

Gepost 10 March 2011 - 16:15

het is ongeveer 16 uur pw verdeeld over 2 halve en 1 hele dag.

Dex plast net over Yuri heen toen ze op de bank zaten... dus nat dekbedje, spijkerbroek en bank :(
0

#6302 Gebruiker is offline   Inx 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 09-March 09

Gepost 10 March 2011 - 16:19

Gefeliciteerd met je tijdelijke baantje Femke, super dat je aangenomen bent, hopelijk is het een fijne werkplek.
Maar wat sneu voor Dex, en voor jullie, dit is toch niet wat je je voorstelt als je een nieuw katje neemt, al die ellende. Hopelijk knapt hij snel weer op. Ben benieuwd wat de arts van 'm zegt, succes!
0

#6303 Gebruiker is offline   wendy 

• Lid geworden: 14-March 06

Gepost 10 March 2011 - 16:29

Fijn Femke een baan! SUcces alvast en voor nu succes bij de dierenarts!

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik na m´n verlof niet meer terug mag komen op m´n werk. Ik wil minder gaan werken en daar willen ze niet in meegaan. Had het al wel een beetje aan zien komen, maar toch is het wel erg jammer en zuur. Ze zijn over m´n werk ontzettend tevreden maar ze willen gewoon echt dat het kantoor elke dag om half 8 bemand is. Volgende week vrijdag komt er een advocaat op kantoor om me een voorstel te doen. Ga niks meteen tekenen maar ben toch wel benieuwd waar ze mee aankomen.
0

#6304 Gebruiker is offline   Anna Livia 

• Lid geworden: 23-September 08

Gepost 10 March 2011 - 17:01

Wendy dat is jammer zeg. Wat voor werk doe je? Kun je makkelijk iets anders vinden denk je?
Fem, gefeliciteerd! Veel beterschap voor Dex! Ik hoop dat hij echt goed opknapt. Wat vinden Saar en Beer inmiddels van hem?
Vi: stomme huisarts! :angry:
Dat nagelprogramma heb ik gelukkig mooi gemist!
Twijfeltje leuk dat het leuk & informeel was!
idgnv hoe is het afgelopen?
Anna: houd er rekening mee dat de Rabo een tweesporig rentebeleid heeft, dus als je moet verlengen krijg je niet dezelfde rente als nieuwe klanten maar een hogere (een van de redenen dat wij nu niet voor hen gekozen hebben. Wij hadden vorig jaar geloof ik 5,15 bij de ABN). Als je al besloten hebt heb ik niets gezegd. ;)

Zo, na een hele spannende dag met een goede echo als goede afloop ga ik vanavond het zoontje van mijn beste vriendin ontmoeten, hij is nu een week oud. Ik heb als cadeautje een kinderboekenpakketje gemaakt zodat er de komende jaren wat (voor)gelezen kan worden. :)
0

#6305 Gebruiker is offline   marjolein--1984 

• Lid geworden: 16-September 09

Gepost 10 March 2011 - 17:05

Jee, wat vervelend Wendy. Maar volgens mij mag het niet, wat je baas doet.
Kopie van DAS site
Mag een baas het verzoek om na een zwangerschap minder te gaan werken, weigeren?
Feit: Sinds enkele jaren heeft elke werknemer, die minstens één jaar in dienst is bij een bedrijf, het recht om minder (of meer) uren te gaan werken. Een werkgever kan zo’n verzoek eigenlijk alleen weigeren als er sprake is van ‘zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen’. Maar in de praktijk gebeurt dit zelden. Als je een verzoek indient om drie dagen per week te mogen werken in plaats van vijf, zou de werkgever dit dus gewoon in principe moeten toestaan.

Femke: Dat is een fijn aantal uur om zo eens mee te beginnen. Heel veel plezier!
0

#6306 Gebruiker is offline   wendy 

• Lid geworden: 14-March 06

Gepost 10 March 2011 - 17:28

@Marjolein,
Die regels ken ik idd, maar ze gaan me op grond van economische redenen ontslaan om op die manier de ww ook wat zekerder te stellen.
Ik wacht het voorstel van volgende week even af, valt dat erg tegen kan ik altijd nog tegen gaan stribbelen. Feit is dat ze van me af willen en dat gaat ze hoe dan ook lukken.

@AL
Ik heb 2 banen, deze baan is op de orderadminstratie van een steenfabriek. Erg leuk werk met veel klantencontact en veel contact met de chauffeurs die de stenen komen laden enzo. Ik werk daar nu 27,5 uur, maar zou terugwillen naar max 3 ochtenden, dus 16,5 uur en liever nog 2 ochtenden dus 11 uur.
Daarnaast heb ik nog een baan voor 12 uur als management assistent. Superleuke baan, waarbij ik zelf m´n uren mag indelen, gedeeltelijk thuis kan werken, super baas enz. Stiekum hoop ik dat ik daar m´n uren uit kan breiden naar 20 uur. Een baan met zelf in te delen werktijden is met een kleine natuurlijk ideaal!

@Femke
Wat zei de dierenarts?

Heb net afgesproken met een vriendin om vanavond ff bij te kletsen. Zij is nu 30 weken zwanger, genoeg gespreksstof dus lijkt me ;)
0

#6307 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 10 March 2011 - 17:44

Dex heeft inderdaad niesziekte en krijgt nu antibiotica. Zn darmen zagen er beter uit, maar het is dus ordinaire kattengriep.
Hopen dat de ab zn werk gaat doen!
Ze vond t niet heel verontrustend gelukkig, zn beeld hoort bij de ziekte.
Nu zn darmen ook goed in gaten houden in combi met de abkuur.

andere katten: Beer heeft gistern naast m geslapen (we hebben m er gewoon naast gezet en hij tolereerde het), Saar is nog niet enthousiast

@wendy: niet te snel tekenen inderdaad, laat je bijstaan door een juridisch adviseur om zo het meeste eruit te krijgen!!!
0

#6308 Gebruiker is offline   11-06-2010 

• Lid geworden: 06-May 09

Gepost 10 March 2011 - 17:59

@ wendy: Vervelend zeg.
Hopen dat het idd een optie zou zijn om bij je ander baan meer uren te gaan werken!

@ AL: veel plezier vanavond op kraamvisite

@ femke: gefeliciteerd met je baan! leuk!
Hopelijk knapt Dex snel op, fijn dat de dierenarts iig niet verontrust is :)

Ik zit met een dilemma....

Vandaag een sollicitatie gesprek gehad, hun zijn erg enthousiast... Ik niet zo eigenlijk... :unsure:
Wil graag weer werken, maar t liefst wel wanneer is er een goed gevoel over heb, wat nu dus niet zo is...
Denk dat het vooral komt omdat ik hier om t weekend zaterdag en zondag moet werken... :(
Tja, ik hecht (vooral sinds Maarten er is) veel waarde aan het weekend, omdat dat de enige tijd is dat we met zn 3tjes samen zijn...
Ik ga maar voor 16 uur werken, en vind t erg veel dat ik dan toch, net als full timers ook om t weekend moet werken... :(

Maar goed, aan de andere kant heb ik wel een baan "nodig"
Pfff... weet niet goed wat ik moet doen...
0

#6309 Gebruiker is offline   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 10 March 2011 - 20:03

Maaike: vervelend dat je binnenkort weer terug moet naar de tandarts!
Femke: wat fijn dat je die baan hebt gekregen. Succes! Heb je trouwens nog een fotootje van Dex? Volgens mij is het echt een lieverd, sneu dat ie zo ziekig is.
Wendy: balen dat je niet terug kan komen na je verlof! Hopelijk komen ze met wat leuks aanzetten voor iets anders.
11-06: hm, lastig dilemma. Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen, maar het lijkt wel alsof je er al redelijk uit bent..

Hoe het vandaag is afgelopen? Ik ben nog een keer langs het huis gefietst, aangebeld maar er was niemand thuis, sleutel geprobeerd maar kreeg 'm toch echt niet open, dus ik ben weer naar huis gegaan en heb die vrouw ge-sms't dat ik twee keer langs was geweest, maar ik gewoon niet binnen kon komen. Even later belde ze me terug (ze zat in een bespreking). Waarschijnlijk had haar man, die later van huis was gegaan dan zij, het tweede slot op de deur ook dichtgedraaid. Nu mag hij dus deze week schoonmaken ( ;) ) en kom ik volgende week gewoon weer. Wel balen, want we kunnen wel wat geld gebruiken.

(Oja, ik werk dus als huishoudelijk hulp. Bij dit adres 4 uur en bij een ander adres 3 uur :) )
0

#6310 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 10 March 2011 - 20:13

hier is Dex (toen hij nog wat levendiger uit zn ogen keek ;) )
0

#6311 Gebruiker is offline   suzan1983 

• Lid geworden: 26-July 07

Gepost 10 March 2011 - 20:20

Fem, gefeliciteerd. Ookal is het maar tijdelijk.
Wat naar zeg allemaal van Dex, het is zo een schatje.
Is het nou een sfynx eigenlijk?

11-6 ik zou zelf de weekenden ook niet willen.

Wendy, balen zeg. Hopelijk bieden ze iets moois.

Ik heb last van mijn rug. Zaterdag bij mijn fiets gebukt en toen ik omhoog kwam stond het zadel in mijn rug. Is de hele tijd al wat gevoelig, maar krijg er nu echt last van. :angry:
0

#6312 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 10 March 2011 - 20:22

balen van je rug suzan! even rustig aan doen vanavond!

het is een cornish rex, maar dan de amerikaanse versie, met grotere oren en minder haar.
Een kitten heeft altijd weinig haar, pas met 6 mnd weet je ongeveer wat voor vacht hij krijgt.
hoe minder haar, hoe beter hier ;)
Maar sphynxen zijn ook veel werk, die moet je elke week in bad doen ivm hun huidsmeer die ze afscheiden
0

#6313 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 10 March 2011 - 20:44

Heeft ie nou geen snorharen Femke? Ik houd stiekem meer van katten met meer haar, maar ik vind dit ook echt een schatje!
0

#6314 Gebruiker is offline   anna23 

• Lid geworden: 21-September 10

Gepost 10 March 2011 - 20:56

Wat een schatje is dex!!!
0

#6315 Gebruiker is offline   suzan1983 

Gepost 10 March 2011 - 20:58

Je had het er over dat je dezelfde zou nemen als Saar en Beer, maar vond Dex er zo anders uitzien. Ik wist het niet dat ze de eerste tijd kaal zijn. Grappig.
I :wub: die grote oren. Ze zijn nog groter als die van mijn katten.

idgnkv, die van mij hebben ook geen snorharen. Net alsof ze er afgeschroeid zijn :lol: Geweldig!
0

#6316 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 10 March 2011 - 21:32

Rexen hebben hele korte snorharen. Ze hebben krulvacht die afbreekt als die lang wordt, net als de snorharen. Vandaar de korte snorharen ;)
De oren van Dex zijn wel extreem groot hoor, maar ik denk dat hij nog niet helemaal in verhouding is, zn poten zijn ook vrij groot vergeleken bij de rest :D
0

#6317 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 10 March 2011 - 21:36

Wendy: hopelijks kan er iets goeds worden geregeld.
11-06, weekeinden liever niet nee...
Die oren van Dex gaaf! :lol:

We hebben net heerlijk gegeten op de locatie waar we ook trouwen.
Goed verwend door de bediening... :D
0

#6318 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 10 March 2011 - 21:40

Haha Femke, kan je die grote poten van Toeter nog herinneren? Inmiddels is dat ook wel weer redelijk bijgetrokken ;)

http://img245.imageshack.us/img245/5343/toeter4.jpg

Twijfeltje: Fijn dat jullie lekker hebben gegeten! Waar was het?
0

#6319 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 10 March 2011 - 21:47

Leuk die witte voetjes!

Wij zijn fan van de Seterse Hoeve in Oosterhout!
Gezellig, lekker, vriendelijke mensen, mooie locatie...
(Heb geen aandelen hoor, ben gewoon enthousiast :D)
0

#6320 Gebruiker is offline   Femke 

Gepost 10 March 2011 - 22:00

aaah toeter :wub:
0

#6321 Gebruiker is offline   Rixt 

• Lid geworden: 08-October 07

Gepost 10 March 2011 - 22:08

Wat is er een hoop geschreven... probeer zoveel mogelijk even te reageren, maar weet niet of ik nog bij alle onderwerpen de juiste personen nog weet...

Allereerst, Femke!! GEfeliciteerd met je baan!!! Ik ben ook ooit aangenomen voor een tijdelijke baan van 4 weken... uiteindelijk heb ik er anderhalf jaar gewerkt, zelfs na een jaar een vast contract gekregen. Ben er zelf weggegaan omdat het niet helemaal in m'n straatje lag en een andere baan vond, maar anders had ik er vast nu nog gezeten... dus wie weet...

Hopelijk knapt Dex snel weer op... niets aan zo'n ziek beestje in huis, ook voor jullie niet... Moeten jullie wel de dierenartskosten betalen? Of kunnen jullie dat nog verhalen op de fokker? Ik meende dat daar een regel/wetgeving voor was... dat je 'garantie' hebt van een jaar... Dex is een echte Dex, naam past goed bij hem!!! Ben zelf niet van de kortharige katten, maar vind Dex wel ontzettend lief...

Wendy, je had het al wat verwacht, maar het blijft balen. En inderdaad er zijn wel regels dat een baas je niet je wens van minder werken mag weigeren, maar het moet voor een baas wel haalbaar wezen. Kan hem ook wel goed begrijpen... maar als zij een advocaat in handen nemen hiervoor, is het misschien handig om de bond in te schakelen? 't Hoeft natuurlijk niet straks hard om hard te gaan, maar 't is wel fijn als je alles eruit haalt wat er uit te halen valt. Dan heb jij ook iemand achter de hand die je ondersteunt en kan helpen in het maken van de juiste keuzes.

11-06 zou ook niet blij wezen met weekenddiensten... maar lijkt je de baan wel heel erg leuk, als je niet naar de weekenddiensten kijkt? Het voordeel is natuurlijk wel dat je minder oppas nodig hebt, omdat je man dan thuis is, dus je houdt wel meer geld over aan het einde van de maand... En weet niet of het werken in het weekend ook meer verdiend... Misschien dat als ze je willen hebben, je nog kan proberen of je bijv. 1 weekend in de drie weken gaat werken? Succes met het maken van je keuze...

Twijfeltje, gefeliciteerd met jullie ondertrouw, klinkt als een gezellige dag!!

Suzan, balen van je rug.. t zit je ook niet mee :(

idgnkv, Toeter is ook lief... :wub:

Hier onverwacht een middagje vrij. Zit te wachten op een nieuw boekhoudprogramma, hopelijk morgen of overmorgen de overstap. Dus dan begint de drukte wel weer. Vond het wel even lekker, ben er lekker even op uit geweest met vriendin.. .lekker shoppen om accessoires voor in en om huis... maar dan wel bij de action en de maxx... zo leuk shoppen als de prijsjes meevallen :D Dit weekend staan we op een beurs, morgenvroeg de laatste spullen voorbereiden op de beurs... en dan gaan we voor een geslaagd (maar erg druk) weekend!!
0

#6322 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 10 March 2011 - 23:21

Twijfeltje: Ziet er wel leuk uit :)

Die foto van Toeter is al heel oud, toen hij nog brede kittenpoten had. Nu is het al bijna een volgroeide kater..
0

#6323 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 11 March 2011 - 07:51

Bedankt allemaal!
Was een mooi dagje gisteren.

Suzan, balen rugpijn.
Heb er al jaren last van en ook fysio, gewoon continu dat gevoel in je rug, zucht.
Heb nu sinds een jaartje 1 a 2 keer per week training om mijn spieren te versterken en er zit iets vooruitgang in: voel het niet meer altijd.
Alleen was al dat schilderen van de week niet zo slim...
Nu ook weer veel pijn, maar om 9 uur sta ik weer in de trainingszaal!
(En de serre is er zooo mooooi van geworden :wub: daar hebben we wel weer drie dagen pijn voor over, komt vast weer goed)

Rixt, veel plezier met shoppen!
Verder allemaal een fijne dag, het zonnetje komt hier al wat tussen de wolken door :D
0

#6324 Gebruiker is offline   suzan1983 

Gepost 11 March 2011 - 08:15

Rugpijn is ng niet weg helaas. Beetje het gevoel alsof er af en toe een rib in je long prikt ofzo. Bleh. Heb daardoor dus ook niet echt lekker geslapen. Maar nu ik weer in beweging ben gaat het weer iets beter. Hopen dat het snel wegtrekt.

Twijfeltje, mooi een Serre. Heb je een foto?

Foto's van dieren zijn er nooit genoeg :wub:

Zo kids naar mijn moeder brengen. Hopelijk pakt Minte het flesje vandaag wel anders heeft ze geen eten tot ik weet thuis ben. De rest van de week kan ik naar haar toe, maar op vrijdag niet.
0

#6325 Gebruiker is offline   marjolein--1984 

• Lid geworden: 16-September 09

Gepost 11 March 2011 - 08:36

Goedemorgen!!!!!
Suzan: wat vervelend die rugpijn, hopelijk trekt het gauw weg.
Dex en Toeter: :wub:
Rixt: dat is lekker een onverwachts dagje vrij!
Hier: zit nog lekker aan een kopje koffie, zo maar even douchen en dan even flink aan de schoonmaak.
0

• (255 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp