Wat Is Je Favoriete Borrel? met of zonder alcohol
Gepost 02 September 2010 - 09:48
Of, je bent op zomervakantie en zit na het eten op een terrasje. Wat lest je dorst?
Kortom, wat vind je lekker en haal je voor jezelf in huis of wat bestel je op een terras? Maakt het seizoen nog uit?
Enlighten us!
(hier was toch nog geen topic over?)
Gepost 02 September 2010 - 09:53
Ik houd al jarenlang van safari-jus d'orange; zomer of winter, het maakt mij niet uit. Op een terrasje in de volle zon houd ik het liever bij icetea (met prik). Afgelopen december ontdekte ik in Mexico de Margherita, maar die smaakt hier in Nederland toch anders ;). Thuis drink ik vooral appelsap.
Gepost 02 September 2010 - 09:53
Seizoen maakt voor mij weldegelijk uit. In de zomer ga ik toch voor het witte wijntje/roseetje, witbiertje of rosebiertje (hmm, echt kieskeurig qua alcohol kom ik zo niet over :))
In de winter kan ik echt genieten van een Irish coffee of baileys. Maar wat ik echt lekker vind (en dan maakt het seizoen niet heel veel uit :)) is Amaretto cola (erg he?)
Mijn man is whiskey fanaat, maar dat wil me nog niet echt bekoren!
Oh en mijn zwanger/ik moet afvallen-verwen drankje is Spa Rood met een citroentje. Heel simpel, maar heel feestelijk ;)
Oh en wat ik nu het meest mis is een lekker wijntje bij het eten (wijnsoort ligt dan aan het gerecht). Daar moest ik echt van afkicken.
Gepost 02 September 2010 - 09:56
Op het zomerse terras gaat een rosétje er wel in.
Meestal drink ik droge witte wijn(thuis en op het terras of in een restaurant).
Thuis drink ook ook graag een Baileys.
Ik drink niet zoveel nog niet eens 1x per week denk ik.
Wbt de non alcoholishe dranken drink ik het liefst appelsap en thuis aanmaak limonade :D
In de winter warme chocolade melk van cacao zonder teveel suiker
edit oh ja Ginger ale vind ik ook erg lekker.
Gepost 02 September 2010 - 09:58
zonder alcohol: ginger ale, bitter lemon, spa rood met een limoentje en veul thee http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif (en espresso!)
zoiets http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif
in een grote beker: veel cacaopoeder, beetje melk en beetje suiker. Roeren totdat er een dikke chocosmurrie ontstaat. Dan een verse espresso erop en aanvullen met warme melk. Roeren. Jummie!
(scheutje rum mag ;p)
Gepost 02 September 2010 - 10:01
Helaas mag ik met mijn sulfiet allergie geen wijn drinken. Maar als ik ga stappen neem ik vaak gewoon cola of wodka cola.
Mijn favoriete cocktail in de zomer is zeker met stip op nummer 1 de Mojito! Lekker fris.
Gepost 02 September 2010 - 10:04
Gepost 02 September 2010 - 10:18
Ik drink voornamelijk water en cola light (dat laatste liefst met een sigaret erbij :S). Soms thee, liefst muntthee of zoethout, soms warme anijsmeld of chocolademelk (van cacao).
Wat alcoholische dranken betreft meestal bier of wijn (wit, rood, rosé, lust het allemaal), maar favoriete drankje is toch wel sambuca. Dat drink ik niet zo vaak, maar vind ik wel erg lekker :).
Passoa en safari is voor mij ook heul lang geleden zeg! Ook een jaar of 13 ben ik bang.
Gepost 02 September 2010 - 10:21
Hier ook beperkte alcoholinname, voornamelijk op feestjes en terrasjes en als we vrienden te eten krijgen bijv. Manlief drinkt geen alcohol, en zelf trek ik eigenlijk nooit een flesje wijn open, want dan kan ik ruim de helft na een paar dagen door de gootsteen spoelen omdat het niet meer lekker is. En ik heb eigenlijk ook totaal geen behoefte aan alcohol als ik alleen met manlief thuis ben.
Wat ik graag lust:
Mojito's (met munt uit eigen tuin en echte Cubaanse rum)
Wijn (rosé in de zomer en all year 'round droge witte, rode wijn word ik erg sloom van)
Bier (gewoon een tapbiertje of in de zomer een lekker witbiertje)
Non-alcoholisch:
Ik ben heel erg saai, drink eigenlijk nooit frisdrank of vruchtensap. Niet omdat ik het niet lust, ik vind water gewoon net zo lekker. Ik kom mijn dagen door met koffie (alleen overdag want na 20.00 heeft het tot gevolg dat ik niet voor 03.00 slaap), soms 's avonds een kop thee, en verder veeel water, zeker 1,5 liter per dag.
Soms drink ik bij anderen een glaasje Rivella of vruchtensap of aanmaaklimonade ofzo, en heel af en toe iets van Cola Light of Spa Citroen. De allerlekkerste frisdrank met prik vind ik Spa Rood, en dan in de Marie-Henriette variant.
Gepost 02 September 2010 - 10:24
Ik drink dus alleen:
- thee (lust bijna alle smaken, behalve aardbei en bosvruchten)
- water/spa blauw (liefst ijskoud)
Kan me zelfs niet herinneren wanneer ik voor het laatst iets anders heb gehad dan thee of water. Moet maanden geleden zijn. Héél af en toe op een terras drink ik ijsthee met een schijfje citroen en ijs. En in de winter maak ik weleens warme chocomelk met slagroom, die ik maak met véél cacao en weinig suiker, op de manier van Elina (chocopapje maken maar daar dan hete melk op gieten). Heerlijk.
Gepost 02 September 2010 - 10:30
En ik trek ook geen fles wijn voor mezelf open, maar heb vaak vriendinnen over de vloer die komen vaak eten en zijn echte wijndrinkers/kenners en dan gaat het flesje wel open! Thuis met man bankhangen gaat alchoholloos.
Gepost 02 September 2010 - 10:40
Af en toe een glaasje likeur bij mijn ouders en dan favoriet: die amandel, hoe heet ie ook alweer :)
Maar eigenlijk elke likeur vind ik lekker, ook de koffielikeur. Bailey's vind ik ook erg lekker.
Qua mix drankjes: mailibu cola, blue curacau (?) 7up. Maar dat is echt zeldzaam dat ik dat drink.
Doe mij maar gewoon een sappie :D
Wijn vind ik echt niet lekker, champagne (oud en nieuw) voor de show.
Ik drink sowieso erg weinig. Melk bij het eten en dan nog 2 glazen ander vocht.
Ik hou niet van koolzuur, dus meestal dubbelfriss.
En net als Elina, appelsap aangelengd met water ;)
Dat drinkt veel lekkerder weg dan dat zoete spul. Een fris sapje gaat er dus sneller in dan een zoet sapje.
Gepost 02 September 2010 - 10:55
Qua non-alcoholische drankjes drink ik meestal thee of water. Soms aanmaaklimonade, nep7-up of een sapje. En in de winter natuurlijk warme chocolademelk!
Gepost 02 September 2010 - 11:13
Lust geen wijn/ bier/ kruidenbitter etc.
Alcohol moet voor mij niet naar alcohol smaken zeg maar, haha.
Jonge jenever cassis is ook lekker trouwens.
Vroegâh dronk ik met stappen altijd mixjes.
Dronk toch niet veel, dus was ik net zoveel kwijt als de mensen die veel bier dronken :P.
Non alcoholisch: Ik lust geen koffie en thee ben ik niet gek van.
Hier door de dag water met een heel klein beetje ranja/ roosvicee, spa rood met ranja of roosvicee is ook lekker.
Warme of koude chocomelk (met cacao), mjamm!
Drink ik alleen heel af en toe, beetje te veel calorietjes om de hele dag door te drinken ;).
Bij het eten altijd 2 mokken halfvolle melk, maar dan wel 'echte' melk, en niet van die vieze die je 2 maand kunt bewaren.
Frisdrank, heel fout, heel zoet, maar o zo lekker: champagne pils van Raak, dr Pepper enz.
Maar dat is heel soms.
Fris sowieso maar af en toe, vaak iets van cola/ cassis/ 7up.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote