Pagina 1 van 1
Ik Weet Het Niet Meer (Trouwlocatie) Moet ik mijn hart volgen?
Gepost 06 September 2010 - 09:41
Ik zie mijzelf sinds kleins af aan het gemeentehuis uit komen, over de rode loper. Mijn vriend wil graag in de kerk trouwen omdat hij gelovig is. Nu is de kerk in de plaats waar hij vandaan komt goedkoper dan waar we nu wonen. In totaal is het prijsverschil €1000 met hier trouwen en daar een feest of in zijn oude plaats trouwen en hier een feest. We zouden zowel daar als hier iets doen.
Wat zouden jullie doen?
(ivm herkenbaarheid even de post aangepast)
Wat zouden jullie doen?
(ivm herkenbaarheid even de post aangepast)
Gepost 06 September 2010 - 09:50
marian1313, op 06 September 2010 - 10:46, zei:
Waarom doe je geen kerkelijk huwelijk in de kerk als je vriend gelovig is? Of heb jij daar wat op tegen? Dan zou je ook in het stadhuis kunnen trouwen.
Ik zou in elk geval je hart volgen!
Ik zou in elk geval je hart volgen!
Mijn vriend wil geen dienst die alleen om ons draait. Hij bezoekt zelf de kerk niet meer en geeft een eigen invulling aan het geloof. De bedoeling is dat de BABS een bijbeltekst voorleest oid.
Gepost 06 September 2010 - 19:42
Flashy, op 06 September 2010 - 10:50, zei:
Mijn vriend wil geen dienst die alleen om ons draait. Hij bezoekt zelf de kerk niet meer en geeft een eigen invulling aan het geloof. De bedoeling is dat de BABS een bijbeltekst voorleest oid.
Ik snap snap het even niet meer.....je begint met Mijn vriend wil graag in de kerk trouwen omdat hij gelovig is en nu schrijf je bovenstaande :confused:
wat is nu eigenlijk je dilemma?
Of je nu wel of niet in de kerk trouwt...je moet altijd een burgelijk huwelijk aangaan, waarbij je in de eerste plaats aan het gemeentehuis denkt.
Je vriend wil geen dienst die alleen om jullie draait....draait je huwelijksceremonie / je huwelijksdag niet helemaal alleen om jullie?
Dat het de bedoeling is dat de BABS een bijbeltekst voorleest lijkt in mijn ogen niet de juiste persoon hiervoor.
Je vriend geeft een eigen invulling aan het geloof....zo kan je toch je eigen invulling geven aan de teksten en muziek tijdens het kerkelijk huwelijk..
In ieder geval heel veel succes met het maken van de juiste keuze!!
Gepost 07 September 2010 - 08:19
Ik was laatst bij een huwelijk in de gemeente Woensdrecht. De trouwzaal van het gemeentehuis IS een oude kerk. Misschien wat voor jullie, dan kan jij in een echt gemeentehuis trouwen en je AS tevreden houden omdat hij toch in een kerk voor de wet kan trouwen.
Gepost 08 September 2010 - 15:48
Gepost 08 September 2010 - 18:20
Je kan toch alle twee doen.
Eerst trouw je gewoon in het gemeentehuis met de rode loper en daarna zoals je vriend wil, ergens in een mooi kerkje.
Het is toch oo zij dag? En als je vriend gelovig is, dan zal dat kerkelijke huwelijk veel emotionele waarde hebben.
Eerst trouw je gewoon in het gemeentehuis met de rode loper en daarna zoals je vriend wil, ergens in een mooi kerkje.
Het is toch oo zij dag? En als je vriend gelovig is, dan zal dat kerkelijke huwelijk veel emotionele waarde hebben.
Gepost 09 September 2010 - 11:39
anietje, op 08 September 2010 - 19:20, zei:
Je kan toch alle twee doen.
Hij wil dus NIET een kerkelijke dienst. Dus nee alle 2 is geen optie.
Gepost 09 September 2010 - 11:51
Hij wil wél in een kerk trouwen, maar géén kerkelijke dienst? Dit gaat wellicht bot overkomen maar eh... waarom dan die kerk, als hij op eigen wijze invulling geeft aan zijn geloof? Wat maakt het gebouw dan uit?
Dan kan het toch ook op het stadhuis zijn met een paar mooie woorden over zijn geloof?
En jij wil dus alleen het stadhuis, incl. rode loper en alles... Ik stel dat voor dat jullie samen in een gemeente waar je zou willen trouwen, een mooi gebouw gaan zoeken dat kan dienen als huwelijkslocatie. Dat kan een stadhuis zijn, maar ook een verbouwde kerk, of een kasteel, of een fort, of... en daar kun je altijd wel een rode loper e.d. laten uitleggen en de kamers zijn vaak schitterend, dus dat is voor Flashy, en wellicht heeft een oud gebouw ook nog wel een 'religieus' sfeetje, waardoor Flashy's AS er ook een gevoel bij heeft. Indien dan in de gelofte iets wordt gezegd over zijn geoof, lijkt het me toch een goede mix?
Wat denk je?
Dan kan het toch ook op het stadhuis zijn met een paar mooie woorden over zijn geloof?
En jij wil dus alleen het stadhuis, incl. rode loper en alles... Ik stel dat voor dat jullie samen in een gemeente waar je zou willen trouwen, een mooi gebouw gaan zoeken dat kan dienen als huwelijkslocatie. Dat kan een stadhuis zijn, maar ook een verbouwde kerk, of een kasteel, of een fort, of... en daar kun je altijd wel een rode loper e.d. laten uitleggen en de kamers zijn vaak schitterend, dus dat is voor Flashy, en wellicht heeft een oud gebouw ook nog wel een 'religieus' sfeetje, waardoor Flashy's AS er ook een gevoel bij heeft. Indien dan in de gelofte iets wordt gezegd over zijn geoof, lijkt het me toch een goede mix?
Wat denk je?
Pagina 1 van 1

Log in
Registreer
Help 
Multi quote