Trouwforum: Mijn Boeket! - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Mijn Boeket!

#1 Gebruiker is offline   son 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-October 09
  • Interests:interieurstyling, shoppen, creatief

Gepost 06 January 2011 - 21:48

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GPDGG84.jpg

Dit is mijn zelfgemaakte bruidsboeket, inclusief corsage voor de bruidegom :D
Het is gemaakt van zijden bloemen. Was erg fijn op een zomerse dag, want 's avonds was het nog steeds erg mooi!
Ben er natuurlijk erg trots op en het staat nu te pronken in huis. :)

Zijn er meer bruidjes die kiezen voor een zijden boeket?
Vind het echt een aanrader en was ook erg leuk om al een tijdje voor de grote dag mee bezig te zijn!
0

#2 Gebruiker is offline   Marlayne 

• Lid geworden: 04-January 11

Gepost 07 January 2011 - 10:55

Mooi zeg!
Ik ben niet zo handig dus laat mijn aanstaande een boeketje halen (met hele duidelijke instructies:P )
0

#3 Gebruiker is offline   Maewyn 

• Lid geworden: 24-July 10

Gepost 07 January 2011 - 12:49

Ik heb geen zijden boeket, maar een boeket van gehaakte rozen! http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gifGeen echte bloemen dus, en ik vind het echt geweldig!

[attachment=15546:SDC10710.JPG]

Ik hou niet van bloemen, dus voor mij was de keuze logisch, maar mag ik vragen wat jouw reden was om voor zijden bloemen te kiezen?
0

#4 Gebruiker is offline   son 

Gepost 07 January 2011 - 20:33

Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief voor een standaard trouwboeket dat je maar 1 dag gebruikt.
Eerst dacht ik aan echte bloemen, maar had geen zin in stress een dag voor mijn bruiloft. Toen zag ik ergens zijden bloemen die zoooo mooi waren dat ik direct besloten had het daarmee te doen. Bijkomend voordeel was dat wij midden in de zomer zijn getrouwd en dus kans hadden op een hele warme dag. Slap hangende bloemen zag ik niet zo zitten...

Omdat wij als themakleur turquoise hadden wilde ik graag dat alles mooi op elkaar was afgestemd. Dus het lint om mijn boeket had exact dezelfde kleur als de das van mijn man en de kleuren van de bloemen pasten daar mooi bij.

Een vriendin zei laatst: ''Goh, wat ziet je boeket er nog mooi uit!'' Haha, die dacht dat het echte bloemen waren! En ja, ik heb er zo nog jaren plezier van! Geen weggegooid geld dus!
Bovendien heb ik alle corsages (25 stuks) zelf gemaakt voor de gasten en in totaal een heleboel geld uitgespaard!
0

#5 Gebruiker is offline   bride2be@2011 

• Lid geworden: 28-July 10

Gepost 08 January 2011 - 11:00

Wat leuk gedaan zeg! Mag ik je vragen waar je die bloemen vandaan hebt en hoeveel zoiets ongeveer kost?
0

#6 Gebruiker is offline   son 

Gepost 08 January 2011 - 13:28

De zijden bloemen komen van verschillende tuincentra. Ik heb er wel wat afgestruind om de bloemen mooi bij elkaar te laten matchen :rolleyes:
Ik denk dat ik tussen de 125 en 150 euro heb uitgegeven (boeket, 25 corsages, lint, spelden, bloemistentape etc.).
Bij de bloemist zou ik voor hetzelfde boeket en het aantal corsages bijna 100 euro duurder uit zijn geweest en dan had ik er nu niets meer aan gehad!
In twee tot drie dagen heb ik alles gemaakt en het was erg leuk (maar wel een pittig klusje...) om te doen! En ik wist nu natuurlijk ruim van tevoren dat mijn aanstaande met een perfect boeket zou verschijnen, haha!

De kosten die je maakt zijn natuurlijk helemaal afhankelijk van de soort zijden bloemen die je gebruikt en de grootte van je boeket (en het aantal corsages) :D
Ik ga binnenkort voor een vriendin een zijden boeket maken, heb er nu al zin in! :applaus:
0

#7 Gebruiker is offline   Molletje 

• Lid geworden: 25-April 11

Gepost 28 April 2011 - 20:07

Voor degenen die een boeket met echte bloemen zouden willen, maar dit uit kostenoogpunt niet kunnen doen, het kan ook een stuk goedkoper!
Wij hebben vanalles afgezocht naar een goede huwelijksbloemenpersoon. Omdat we ons daar niet prettig bij voelden zijn we eigenlijk min of meer voor de grap naar het bloemenstalletje bij ons op de hoek gaan vragen. Die mevrouw was echt superaardig, dacht volledig mee (de professionele bloembinder zei dat we maar wat leuks op internet moesten zoeken en dan zou hij het wel even namaken...) vroeg ons een weekje later terug te komen dan had ze wat ideetjes, etc. Al met al komt het erop neer dat ze voor mij een simpel veldbloemenboeketje maakt in ons kleurenthema, voor nog geen 20 euro. Ze berekend de dagprijs van de bloemen, het lint en rekent geen extra kosten omdat het nauwelijks meer tijd kost om dit te binden dan een gewoon boeket te maken. Ze deed het voor onze neus om ons een idee te geven en de kwaliteit doet er zeker niet voor onder.
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers