Trouwforum: Zwarte Trouwkaarten - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Zwarte Trouwkaarten Zelf doen of laten drukken?

#1 Gebruiker is offline   Saylan 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 19-November 10

Gepost 14 January 2011 - 09:43

Hoi,

Wij willen graag zwart papier als basis voor onze trouwkaarten. Nu willen wij als kleuren groen en wit erop gebruiken. We vragen ons alleen af of dat duidelijk en mooi te printen is zelf met een huis tuin en keuken printer. Of dat we het beter kunnen laten drukken door een drukkerij. Is er iemand met ervaring die ons wijzer kan maken hierover?

Liefs,

Saylan
0

#2 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 14 January 2011 - 09:49

volgens mij kan dat niet; je zal een ontwerp moeten maken waarbij je een zwarte achtergrond hebt met witte letters, waarbij het wit van de witte letters tijdens het drukken uitgespaard blijft en de groene letters in het ontwerp worden opgenoemen. Dit wordt dan op wit papier gedrukt. Dat kan wel (op mijn uitgeverij doen we dan ook) maar dat gaat je ws niet lukken met de huistuinenkeuken-printer omdat het gevaar dat dat de witte letters toch dichtslibben met de zwarte inkt groot is. Beter dus offset laten doen door een drukkerij, waar overigens wel een flink prijskaartje aan zal hangen.
0

#3 Gebruiker is offline   MaFo 

• Lid geworden: 27-November 08

Gepost 14 January 2011 - 10:20

Saylan, geweldig idee. Helaas niet zelf uitvoerbaar. Al was het maar om de doodeenvoudige reden dat jullie huis, tuin en keuken printer geen witte inkt heeft. Geen schande: ik heb geen huis, tuin en keuken printer en die heeft het ook niet.
Als je zelf een bestand zou opmaken met een zwarte achtergrond - dus je gaat wit papier zwart printen - kost je dat een kapitaal aan inkt. Beter uitbesteden aan een drukker (let wel: drukkerijen krijgen graag een 300Dpi bestand!) en een beter resultaat ontvangen. Vermoedelijk zouden de kosten mee kunnen vallen. Vistaprint is niet de beste drukker, maar het scheelt soms wel. Dat het hun dan een kapitaal aan inkt kost, is niet jouw probleem B) .
Zelf zou ik eens bij compleetdrukwerk.nl kijken. Laatst met hun te maken gehad. Ik wilde een bijzonder visitekaartje wat helaas voor hun technisch over the top was. Maar dit soort dingen kunnen ze wel, en ook redelijk betaalbaar.
Als je hulp nodig zou hebben bij het opmaken van een ontwerp wil ik je wel helpen. En nee, voordat er opmerkingen over komen: daar maak ik geen rekening voor. :P
0

#4 Gebruiker is offline   Saylan 

• Lid geworden: 19-November 10

Gepost 16 January 2011 - 12:15

Bedankt voor de reacties! :) Wij zijn inmiddels al zover dat we inderdaad niet zelf aan de gang gaan met zwarte kaarten. Ook niet eventueel zwart papier met witte/groene inleg. Dat wordt dus of een andere kleurkeuze of inderdaad kaarten kopen bij een drukker. Dit hangt nog enigszins af van de kleurkeuze voor mijn jurk.
0

#5 Gebruiker is offline   vlinder84 

• Lid geworden: 18-August 10

Gepost 18 January 2011 - 20:22

Echt goedkoop zijn ze niet maar bij poobies.nl kun je ook zwarte kaarten afdrukken, met de foto die je zelf wilt. De qualiteit is prima, wij hebben daar een proefdruk laten maken en hebben ook een zwarte kaart. De letters zijn heel scherp en echt goed wit. Onze kaarten kosten 2.45 per stuk, excl envelop. De enveloppen hebben we goedkoper bij Boekenvoordeel gekocht. Ik heb geen idee van de prijzen van een drukker dus ik weet niet of dat duurder of goedkoper is.
0

#6 Gebruiker is offline   Marjannn 

• Lid geworden: 18-December 10

Gepost 22 January 2011 - 10:35

Je kunt ook kiezen voor printwerk op stevig papier bij een drukker/copyshop in de buurt. Als je voor een praktische afmeting kiest kun je de kaarten dan al voor minder dan € 1,- per stuk laten printen incl. envelop (afhankelijk van de oplage natuurlijk). Als je het zelf wilt ontwerpen zul je het inderdaad wel op wit papier moeten laten drukken. Ik zou gewoon eens informeren bij een drukker/printshop bij jou in de buurt. Zij kunnen ook een proefdrukje voor je maken. Mocht het dan tegenvallen kun je alsnog kiezen voor een van de kaarten van de drukker. Succes!
0

#7 Gebruiker is offline   Rixt 

• Lid geworden: 08-October 07

Gepost 23 January 2011 - 00:46

Bekijk Post MaFo, op 14 January 2011 - 10:20, zei:

Saylan, geweldig idee. Helaas niet zelf uitvoerbaar. Al was het maar om de doodeenvoudige reden dat jullie huis, tuin en keuken printer geen witte inkt heeft. Geen schande: ik heb geen huis, tuin en keuken printer en die heeft het ook niet.
Als je zelf een bestand zou opmaken met een zwarte achtergrond - dus je gaat wit papier zwart printen - kost je dat een kapitaal aan inkt. Beter uitbesteden aan een drukker (let wel: drukkerijen krijgen graag een 300Dpi bestand!) en een beter resultaat ontvangen. Vermoedelijk zouden de kosten mee kunnen vallen. Vistaprint is niet de beste drukker, maar het scheelt soms wel. Dat het hun dan een kapitaal aan inkt kost, is niet jouw probleem B) .
Zelf zou ik eens bij compleetdrukwerk.nl kijken. Laatst met hun te maken gehad. Ik wilde een bijzonder visitekaartje wat helaas voor hun technisch over the top was. Maar dit soort dingen kunnen ze wel, en ook redelijk betaalbaar.
Als je hulp nodig zou hebben bij het opmaken van een ontwerp wil ik je wel helpen. En nee, voordat er opmerkingen over komen: daar maak ik geen rekening voor. :P

Een drukker heeft ook geen witte inkt hoor... geen enkele printer/drukker kan dat...

Enige oplossing is inderdaad wit papier, waarbij het papier zwart geprint of gedrukt wordt. Dat is goed te doen, maar niet iedere printer geeft het mooiste resultaat. Vind een zwarte kaart wel een hele mooie luxe uitstraling hebben.

Off topic... was wel nieuwsgierig wat voor bijzonderheid dat visitekaartje had, waardoor het niet gedrukt kon worden...
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers