Alles Zelf Regelen Voor Feest? Iemand met verstand van horeca?
Gepost 01 April 2011 - 22:36
wij zijn ook druk bezig met het plannen van onze grote dag. We gaan voor een soort van grote picknick met een man of 60/70 niet echt een enorm feest dus.
De locatie is zo goed als geregeld maar zonder catering. Nu willen we dit dus gewoon lekker zelf doen maar ik zit een beetje met de aantallen...
We hebben 2/3 dames die drank en hapjes gaan serveren maar hoeveel drank heb ik nodig? Ik weet dat het er een beetje van af hangt wie wat drinkt maar ik heb dus echt geen idee...Iemand die me een beetje een indicatie kan geven? We willen:
*Bier
*Wijn
*Frisdrank
*mixdrankjes zoals bacardi etc
Ik heb best wat drinkers er tussen zitten vooral de heren :rolleyes:
Qua hapjes hebben we een candytafel die de gehele avond zal staan. Hoeveel hapjes is gebruikelijk per persoon?
Ik hoop dat jullie me een beetje een idee kunnen geven zodat ik een beetje een kostenplaatje kan maken :)
Alvast bedankt!
Gepost 01 April 2011 - 23:24
maar hou het gemiddeld op 4 drankjes p.u en p.p
en dan bedenken met alcohol
bij de stellen drinkt de een wel en de ander niet
edit: ik zag net pas je vraag over de hapjes
4-6 pp
Deze post is bewerkt door charlie1986: 01 April 2011 - 23:26
Gepost 02 April 2011 - 15:25
Dadels met roomkaas.
Wraps met zalm of kipfilet.
Kaas met een olijf erop.
Ham met asperge
Is van te voren heel makkelijk zelf te maken.
Bitterballen hebben we rond 23.00 laten bezorgen door de plaatselijke friet tent en voor de vegatariërs onder de gasten had ik wat mini kaassoufles laten brengen.
Bij ons is er 80 liter bier en 12 liter witte wijn doorheen gegaan :ph34r:. Het feest duurde ongeveer 7 uurtjes.
Gepost 02 April 2011 - 16:45
Gepost 02 April 2011 - 17:28
Ik weet niet of je taart erbij wil?
Wij hadden cupcakes op een plateau gestapeld, dan zit je ook niet met gebaksbordjes en vorkjes.
Als je op deze site kijkt bij bruidtaarten zie je de witte cupcakes met rode roosjes erop.Die hadden wij.
Gepost 02 April 2011 - 18:02
Gepost 25 April 2011 - 10:24
Happy Bride, op 02 April 2011 - 16:25, zei:
Dadels met roomkaas.
Wraps met zalm of kipfilet.
Kaas met een olijf erop.
Ham met asperge
Is van te voren heel makkelijk zelf te maken.
Bitterballen hebben we rond 23.00 laten bezorgen door de plaatselijke friet tent en voor de vegatariërs onder de gasten had ik wat mini kaassoufles laten brengen.
Bij ons is er 80 liter bier en 12 liter witte wijn doorheen gegaan :ph34r:. Het feest duurde ongeveer 7 uurtjes.
Happy bride,
Ik mis alleen nog even hoeveel mensen er op jullie feest waren?
Wij gaan het wat betreft eten/drinken ook grotendeels zelf doen (catering en drinken wordt bezorgd, daarna zelf uitserveren). Vandaar onze nieuwsgierigheid.
Hoi Nessa,
Zijn jullie er inmiddels al uit hoeveel van welke drank jullie bestellen?
Wij zitten met hetzelfde dilemma, maar dan voor een heel weekend (2x avondmaal, 1x feest en 1x ontbijt/brunch). Over het eten maken we ons niet zo heel druk, dat laten we door een cateraar regelen en zal dus wel goed zitten. MAar ja, hoeveel drinken hebben we nodig? En we trouwen hartje zomer, maakt dus ook een groot verschil of het 20 graden en bewolkt/regenachtig is of 30+ en volop zonnig.
Qua hoeveelheid drinken/drank, denk we dat we met voor het eerste uur 3 drankjes nodig hebben en voor elk volgend uur 2 drankjes. Zo drinkt men in 7 uur tijd zo'n 15 drankjes, is ongeveer 2 a 2,5 liter.
Gepost 08 May 2011 - 07:31
Ook ik ben van plan de catering zelf te doen, omdat ik het 1. heel leuk vind en 2. het zooo veel geld scheelt. Daarbij wil ik graag zoveel biologisch en dan is catering helemaal ongelooflijk duur. Maargoed, daardoor zit ik wel een beetje met hetzelfde probleem.
Wij hebben weliswaar geen avondfeest, maar wel zo'n 60 gasten voor de receptie/lunch en ca 25 voor het diner.
Voor 's middags gaan we zelf lemonade maken, lekker Amerikaans. Ik heb zulke mooie 'beverage dispensers' gezien *kwijl kwijl*. Dat past helemaal bij ons thema van buiten en 'groen'. Na heel lang zoeken heb ik er vijf op de kop weten te tikken (want hoewel ze in Amerika honderden modellen hebben, zijn die in NL nergens te krijgen :huh: ). Er kan iets van 7/8 liter in, dus ik twijfel nog enorm hoeveel ik er ga vullen... Het zal een uurtje of twee duren en mensen kunnen tijdens de lunch dus alleen dat drinken.
Voor 's avonds heb ik helemaal geen idee. Ik heb al wat lekkere biologische wijnen voorgeproefd, maar heb ook geen idee hoeveel ik er moet inslaan... Weten jullie trouwens hoe lang je die kunt laten staan (wit, rood en rosé)? Want als ze een keer in de aanbieding zouden zijn scheelt dat natuurlijk wel een slok op een borrel. We hebben geen echte kelder, wel een redelijk koele kelderkast.
Isabella
Bijgesloten bestand(en)
-
Barrie_Ariel_Wed-034.jpg (162.63K )
Aantal downloads : 59 -
011%20Stewart.jpg (84.63K )
Aantal downloads : 66
Gepost 09 May 2011 - 07:11
Gewone supermarktwijnen kan je thuis in gesloten fles ongeveer een half jaar tot een jaar bewaren. Daarna gaat de smaak vaak wel wat achteruit.
Gepost 09 May 2011 - 10:26
Wat betreft rood-wit-rose durf ik niets te zeggen. Mijn eigen ervaring is dat er steeds meer mensen zijn die wit of rose drinken, maar het hangt ook sterk van je gezelschap af en van wat je serveert. Je zou zelf ook bij elke gang een andere wijn kunnen doen, op die manier maak je het jezelf wat makkelijker om in te schatten hoeveel je nodig hebt.
Gepost 14 May 2011 - 11:19
avelache, op 25 April 2011 - 10:24, zei:
Hier hetzelfde probleem!!
Vrijdagavond wordt het soep met broodjes, das niet zo moeilijk. Die avond wordt er ook geborreld. Zaterdag dus ontbijt, lunch, diner (wordt gebracht) en feest (60-65p, waarvan er 30 blijven slapen) en dan zondag nog brunch.
Buiten het eten op zaterdag moeten we dus alles zelf inkopen. Wat drinkt men overdag?? tot aan de lunch zal men geen fris of alcohol drinken. Na de ceremonie is er champagne en daarna alleen fris. Vanaf het eten wordt er pas alcohol geschonken ivm het feest. Het is niet leuk als iedereen al flink aangeschoten is en er dan nog feest gasten komen ;-)
Lastig inschatten ja!
Happy Bride, op 02 April 2011 - 19:16, zei:
Ik heb ook het geluk dat mijn broer banketbakker is geweest (doet nu heel wat anders). Hij heeft nog vrienden die wel banketbakker zijn en waar hij af en toe nog extra werkt. Hij gaat dus ook onze taart maken in de bakkerij!
Gepost 17 May 2011 - 14:20
Wij hebben zelf alle drank ingeslagen, dit is mijn lijstje:
Bier 10
Champagne 7
witte wijn 12
rode wijn 6
bessenjenever 1
jenever 1
beerenburger 2
wiskey 1
Cola 10
Sinas 8
7-up 4
Cassis 3
Dubbelfris 8
Druivensap 6
Spa 6
Jus d'orange 8
Totaal 180 liter
We hebben gerekend op 66 personen waarvan ongeveer 20 kinderen. Er zullen minder mensen zijn door het overlijden van een getuige, zijn vrouw en kids komen nu ook niet.
Volgens mij moet het zo goed komen.
Gepost 23 May 2011 - 10:41
Cola 8 (waarvan 2 light)
casis 4
sinas 6 (waarvan 2 light)
Ice tea 2
sprite 4(waarvan 2 light)
Spa rood 1
Spa appel 1
Cool best 4
Dubbelfris/dubbeldrank etc. 10
Bier 2
wijn 2
Koffie 1 pak
Ik had genoeg, de rest drinken we nu gewoon van :) Maar toch had ik minder over dan ik had verwacht. Ik was met de chips/180 koude hapjes/150 warme hapjes en de taart 220 euro kwijt :)
Gepost 03 June 2011 - 22:02
missy-ila, op 08 May 2011 - 07:31, zei:
Ook ik ben van plan de catering zelf te doen, omdat ik het 1. heel leuk vind en 2. het zooo veel geld scheelt. Daarbij wil ik graag zoveel biologisch en dan is catering helemaal ongelooflijk duur. Maargoed, daardoor zit ik wel een beetje met hetzelfde probleem.
Wij hebben weliswaar geen avondfeest, maar wel zo'n 60 gasten voor de receptie/lunch en ca 25 voor het diner.
Voor 's middags gaan we zelf lemonade maken, lekker Amerikaans. Ik heb zulke mooie 'beverage dispensers' gezien *kwijl kwijl*. Dat past helemaal bij ons thema van buiten en 'groen'. Na heel lang zoeken heb ik er vijf op de kop weten te tikken (want hoewel ze in Amerika honderden modellen hebben, zijn die in NL nergens te krijgen :huh: ). Er kan iets van 7/8 liter in, dus ik twijfel nog enorm hoeveel ik er ga vullen... Het zal een uurtje of twee duren en mensen kunnen tijdens de lunch dus alleen dat drinken.
Voor 's avonds heb ik helemaal geen idee. Ik heb al wat lekkere biologische wijnen voorgeproefd, maar heb ook geen idee hoeveel ik er moet inslaan... Weten jullie trouwens hoe lang je die kunt laten staan (wit, rood en rosé)? Want als ze een keer in de aanbieding zouden zijn scheelt dat natuurlijk wel een slok op een borrel. We hebben geen echte kelder, wel een redelijk koele kelderkast.
Isabella
Ik ben zwaar verliefd op jouw beverage dispensers waar heb je die vandaan?????? Helaas geen ervaring met bio dingen hier. Maar mocht je recepten hebben voor lekkere frisse drankjes hoor ik het heeeeel graag!! Echt super super leuk! Ik weet dat je wijn gesloten een aardige tijd kan bewaren maar of dit voor biowijn ook geld weet ik niet. Keertje op de datum op de fles kijken?
Zo ik ben even een flinke tijd niet op dit forum geweest dus ook een erg late reactie van mij....Ben net van baan gewisseld en de bruiloft wilden we verschuiven ivm financieen dus had het allemaal even uit mn hoofd gezet. Maar wegens een meevaller gaan we toch voor komend jaar. *dansje* Ik vind het nogsteeds moeilijk hoeveel we nodig hebben maar hebben de volgende lijst gemaakt:
15x cola light/cola.
10x Sinas.
10x sinasappelsap en andere vruchtendrank.
7x 7up.
4x kratje bier.
8x rode wijn
10x mede.
5x rose.
2x bacardi.
2x pasoa.
1x wiskey (voor mn pa)
2x spa rood.
(En moet zeggen dat ik dat meloensap van die dispensers van Isabella ook erg zie zitten :P )
Denk dat we hier een heel end mee komen. We hebben maar heel veel genomen omdat we nog niet precies weten hoeveel mensen er komen. Kunnen er 60 zijn maar ook 110.. Dus liever teveel dan te weinig. Op het bier en de rode wijn na drinken we zelf alles dus als het niet op gaat dan hoeven wij voorlopig geen drinken te kopen :P
Qua hapjes laten we via een catering een hapjes tafel komen met quiche/stokbroodjes/salades etc. Komt er een candy bar (lang leven mama met makro pas) En willen we 2 dozen borrelhapjes halen (makro formaat dus geloof iets van 100 hapjes per doos) Ook hierbij weer liever te veel dan te weinig. En ik zorg dat mn vriezer dan leeg is mocht er weer heel veel mee naar huis komen.
*Iets zegt mij dat ik de winter van 2012 wel doorkom zonder al te veel boodschappen :unsure: *
Gepost 04 June 2011 - 08:31
Dan denk ik dat 4 kratjes bier weinig zijn.
Of bedoel je dat ze wijn drinken en andere drank?
Bij ons zou er bv meer bier moeten komen.
Fijn dat je een nieuwe baan en een meevaller hebt!
Gepost 04 June 2011 - 15:54
twijfeltje, op 04 June 2011 - 08:31, zei:
Dan denk ik dat 4 kratjes bier weinig zijn.
Of bedoel je dat ze wijn drinken en andere drank?
Bij ons zou er bv meer bier moeten komen.
Fijn dat je een nieuwe baan en een meevaller hebt!
Daar heb je wel een punt. Weet van veel niet wat ze drinken...Wat zou jij doen dan? dubbele? dus 8 kratjes? Of meer? Blijf het lastig vinden hoor!
Gepost 04 June 2011 - 17:15
Ik weet niet wanneer je trouwt (zomerse temperaturen zoals vandaag?)
Dan zijn 10 flesjes bier per persoon echt niet gek.
Heb het even nagevraagd bij mij vriend.
Met een beetje mazzel kun je alles wat over is weer terug brengen, even afspreken met de winkel waar je het koopt.
Beter te veel dan te weinig denk ik.
Even kijken hoeveel mannen er komen die bier drinken, kun je dat niet uitvogelen?
Wordt mede veel gedronken?
Ken ik niet echt.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote