Trouwforum: Kaartjes Op Tafel - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Kaartjes Op Tafel

#1 Gebruiker is offline   Kriekske 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-April 11

Gepost 16 April 2011 - 18:16

Hallo,

Voor onze bruiloft zoek ik nog iets wat ervoor moet zorgen dat we niet de hele avond in de rij staan om handjes te schudden. Ik wil eigenlijk in een dichtvorm een kaartje op tafel zetten waarop staat dan we het super vonden dat iedereen er was en dat ze geen handje hoeven te geven als ze gaan. Nu heb ik al wat gezocht op internet maar tot niks gekomen. En mijn dichtkunsten zijn ook niet echt je van het <_< !
Iemand een goed idee?

0

#2 Gebruiker is offline   Ctje 

• Lid geworden: 16-September 08

Gepost 16 April 2011 - 20:09

Wij waren pas naar een receptie, 1.5 uur rijden, receptie duurde 1.5 uur, bruidspaar kwam 15 minuten later en toen de geplande recpetietijd voorbij was hield de ceremoniemeester een babbel en het bruidspaar vertrok naar de feestzaal. Ik vond het heel onpersoonlijk, mede omdat ik ze niet vaak zie en we er zo'n eind voor gereden hadden.

Bij een ander bruidspaar stond er een bordje 'welkomshand = afscheidshand' of zo iets.

Toen we zelf trouwden vond ik het ook erg leuk om iedereen in ieder geval 2x kort te spreken (met afscheid heb je daar meestal meer tijd voor). Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten ;).
0

#3 Gebruiker is offline   Faith 

• Lid geworden: 08-March 10

Gepost 16 April 2011 - 20:37

Hmm ik sluit me aan bij Ctje.
Maar heb je al gehoord van de ballonnen-methode? Iedere gast heeft een ballon gevuld met helium en het bruidspaar loopt bij de gasten langs, zodra het bruidspaar langs is geweest prik je de ballon stuk. Dan weet je bij wie je al geweest bent en vergeet je niemand, zonder dat je in de rij hoeft te staan.
0

#4 Gebruiker is offline   Fee 

• Lid geworden: 03-October 10

Gepost 17 April 2011 - 09:39

Recepties zijn nou eenmaal drukke gebeurtenissen waarbij je amper tijd hebt om met iedereen te praten (wij hebben bv een repcetie van 2,5 uur = 150 minuten en verwachten meer dan 100 gasten, dus nog geen 1,5 minuut per gast!). Als mensen graag met ons gezellig persoonlijk willen praten moeten ze tijdens onze ondertrouw tijd maar bij ons thuis op bezoek komen.

Bij ons komt er aan het gastencadeautje een klein kaartje te hangen met 'Bedankt voor jullie aanwezigheid".
Na onze huwelijkreis sturen we onze gasten nog een mooie kaart met bruidsfoto waar we dan per persoon een persoonlijk bedankje op schrijven (ingaan specifiek op het cadeau wat we van hem hebben gehad enzo)
0

#5 Gebruiker is offline   inge250284 

• Lid geworden: 12-April 11

Gepost 18 April 2011 - 07:45

Wij denken er ook over om zo'n soort kaartje op de tafel te zetten, je bent al super lang bezig met handjes schudden aan t begin, dan kan je misschien een uurtje of 1,5 feesten en zou je weer kunnen beginnen met de eerste mensen die gaan!
nee, vind ik toch zonde van mijn feest.
0

#6 Gebruiker is offline   Nanna 

• Lid geworden: 01-June 10

Gepost 18 April 2011 - 07:49

Wij hadden ook liever niet dat de mensen ons ook nog weer gedag kwamen zeggen toen het feest afgelopen was. Maar het gebeurde toch! Mensen voelden zich er niet prettig bij om zomaar weg te gaan. Achteraf vond ik het ook heel erg leuk. Iedereen vertelde meteen wat ze van het feest gevonden hadden. Was dus helemaal niet erg en het duurde ook niet zo heel erg lang.
0

#7 Gebruiker is offline   inge250284 

• Lid geworden: 12-April 11

Gepost 22 April 2011 - 12:21

Mensen die nog willen komen kunnen dan nog komen, maar als er mensen zijn die gewoon gaan is t ook prima!
0

#8 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 22 April 2011 - 12:41

Waarom geef je een groot feest voor veel mensen als je ze niet eens allemaal wilt spreken?
0

#9 Gebruiker is offline   marian1313 

• Lid geworden: 07-May 09

Gepost 22 April 2011 - 13:36

Op onze receptie heb ik wel van iedereen een hand gehad, maar verder niet iedereen uitgebreid gesproken. Ik heb niet het idee dat de gasten dat zelf echt heel erg vonden, ik vind een receptie ook anders dan een feest. Bij de receptie waren er ook een aantal gasten 'omdat het hoort', terwijl we op het feest voor mensen hebben gekozen die belangrijk voor ons zijn.

Maar vond het wel zo prettig om gefeliciteerd te worden, mensen komen toch voor jullie neem ik aan. Het is ook aan jezelf hoe lang het praatje is wat je met iedereen maakt, met de meeste mensen hebben we tijdens de felicitatie maar een paar zinnen gewisseld, en het viel qua tijd reuze mee.
0

#10 Gebruiker is offline   Kriekske 

• Lid geworden: 01-April 11

Gepost 22 April 2011 - 16:51

Het gaat over onze feestavond. Waar dus alleen maar mensen komen waar we een directe band mee hebben.
Ik vind het super dat alle mensen natuurlijk voor ons komen en daar wil ik alle tijd insteken. Maar ik zou het jammer vinden als we een feest hebben wat pas om 21.30 uur kan beginnen (omdat inderdaad iedereen komt feliciteren en wij een praatje maken) en waar wij vanaf 00.00 uur niets meer van meemaken omdat dan de eerste mensen naar huis gaan.

Maar goed misschien laten we het wel gebeuren en kijken hoe de avond loopt.
0

#11 Gebruiker is offline   suzanned 

• Lid geworden: 23-January 11

Gepost 27 April 2011 - 10:57

Wij zijn ook bang dat we de halve feestavond handjes moeten schudden met al die ooms en tantes die er nou eenmaal bij horen. Daarom hebben wij gekozen voor een receptie na de plechtigheid. Op de uitnodiging zetten we neer dat mensen ons daar ook alvast kunnen feliciteren. Hebben we misschien al de helft gehad. En ik denk dat je ook mensen moet clusteren in groepjes!
0

#12 Gebruiker is offline   jennenjos 

• Lid geworden: 17-November 10

Gepost 08 June 2011 - 09:36

Bij ons eet iedereen mee en op de kaart staat ook de tijdsperiode waarin het buffet loopt
Ik verwacht het eerste half uur handjes te schudden maar dan zal iedereen er al zijn
Familie is al 95 man en die zijn er al met de huwelijksvoltrekking dus de resterende 60 avondgasten zal het verwelkomen wel meevallen qua tijd.
Ze moeten immers aan tafel hahah
0

#13 Gebruiker is offline   boukezz 

• Lid geworden: 30-January 11

Gepost 08 June 2011 - 10:07

Het is en blijft een lastig iets, maar het handjes schudden hoort er wel bij! Wij starten het feest om 20.30 uur, dan staan we netjes in een rijtje tot 21.00 uur en dan doen we de openingsdans... Mochten er dus mensen later zijn, dan komen ze ons opzoeken op de dansvloer om te feliciteren ;-)! We sluiten zelf af met een dankwoord, vooral richting cm, getuigen etc, en vertrekken dan als eerste uit de zaal...en de rest kan nog even doorfeesten! Als er mensen zijn die toch eerder vertrekken, dan komen ze ons zeker wel gedag zeggen, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar leuk!!
0

#14 Gebruiker is offline   Marjannn 

• Lid geworden: 18-December 10

Gepost 30 June 2011 - 15:06

Ik heb het op een feest nog niet eerder meegemaakt, maar op een receptie heb ik wel eens kaartjes gezien met de volgende tekst:

Omdat u bij binnenkomst al voor ons in de rij heeft gestaan,
kunt u zonder hand te schudden weer naar huis toe gaan.

Misschien bedoel je zo iets?
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers