Rondreis Westkust Usa
Gepost 11 May 2011 - 10:32
Hebben jullie nog tips, aanraders of dingen die absoluut niet hoeven?
Vooralsnog willen we op de heenweg een tussenstop in new York maken, daarna doorvliegen naar San Fransisco.... de nadruk zal komen te liggen op de nationale parken....
Wat is absoluut de moeite waard? En wat zijn ook de minder bekende, maar zeker mooie plekken om te bezoeken??
Alvast bedankt!
Gepost 11 May 2011 - 11:23
Heb je zelf al een globale route in gedachten of staat dat nog open? En vlieg je zowel heen als terug op San Francisco?
Zelf vind ik de Highway 1 (kustroute tussen San Francisco en Los Angeles) een echte aanrader. Alleen kan het weer je op deze route tegenzitten. Heb hem in maart gereden, prachtig weer en afgelopen september, hele weg dikke bewolking met weinig zicht.
Wel toeristisch maar een echte aanrader is Yosemite NP. Blijf meerdere dagen zodat je echt de tijd hebt om dit geweldige park te ontdekken.
Mooie parken iets verder landinwaarts zijn Bryce Canyon (vond ik zelf mooier dan de Grand Canyon), Zion, Arches NP, Mesa Verde NP en natuurlijk de Grand Canyon.
Mocht je voor de noordelijke route gaan (iets minder toeristisch)Lassen Volcanic NP, Crater Lake NP, Redwood NP en Napa valley (wijnstreek van Californië)
Er zijn zoveel mooie plekken aan de westkust, Kijk voor jezelf welke parken, plaatsen je perse wilt zien/ bezichtigen en plan daar de rest van je vakantie omheen. En het volgende vind ik zelf altijd heel moeilijk, maar probeer niet teveel bezienswaardigheden/ plaatsen in je route te proppen. Je bent dan meer van uitzichtpunt naar uitzichtpunt aan het rijden dan dat je daadwerkelijk kunt genieten van alle prachtige natuurschoon.
Los Angeles zelf vond ik trouwens tegenvallen, alleen leuk als je graag de huizen van de celebs ziet.
Groetjes Heleen
Gepost 11 May 2011 - 12:04
Gepost 11 May 2011 - 14:10
Bryce vond ik echt fantastisch! Ook zeker mooier dan Grand Canyon (wij reden eerst langs bryce toen naar GC, moet zeggen dat alles na bryce een beetje tegenviel)
Death Valley was ook erg mooi!
En een park met Secoya tree's weet niet welke, ook erg mooi!
Gepost 11 May 2011 - 17:26
ik zou de reis zo weer doen en als ik dit allemaal weer lees!! wij hebben trouwens op de terugreis New York mee gepakt! Ook geweldig!
Gepost 11 May 2011 - 20:28
Wij zijn vorig jaar op rondreis geweest!
Wij wilden eerst ook naar NY, maar omdat er zooooveel te zien is in west, hebben we dat overgeslagen, en dat raad ik zeker aan :)
Ikzelf vond overigens Grand Canyon het mooiste park en niet Bryce.. Misschien omdat ik er ook ten huwelijk gevraagd ben hahha.
Maar we sliepen vlakbij de rim, en het was prachtig!!
Als je meer wilt weten hoor ik het wel :) En er zijn er meer met tips zie ik ;)
Gepost 16 December 2011 - 08:58
Verder kun je met een huurauto prima op de bonnefooi. Een ipad/laptopje mee is wel handig. Alle hotels hebben gratis Wifi, dus je kunt met gemak je volgende hotel on-line boeken.
Verder sluit ik mij bij de rest aan! Bryce is zooo prachtig! Death valley is ook indrukwekkend (en warm). Ga je naar Death Valley, bezoek dan ook Vegas. (Nog een bizardere plaats dan Death valley!:P ) Plan wel dat je daar niet in het weekeinde zit, want dan is het daar 3x zo duur.
Gepost 16 December 2011 - 09:44
Annebloem, op 16 December 2011 - 08:58, zei:
Verder kun je met een huurauto prima op de bonnefooi. Een ipad/laptopje mee is wel handig. Alle hotels hebben gratis Wifi, dus je kunt met gemak je volgende hotel on-line boeken.
Verder sluit ik mij bij de rest aan! Bryce is zooo prachtig! Death valley is ook indrukwekkend (en warm). Ga je naar Death Valley, bezoek dan ook Vegas. (Nog een bizardere plaats dan Death valley!:P ) Plan wel dat je daar niet in het weekeinde zit, want dan is het daar 3x zo duur.
Vooruit boeken voor Grand Canyon is niet per se nodig, ligt er wel heel erg aan in welk seizoen je gaat. Wij hadden trouwens geen ipad/laptop mee, hotels hebben vaak ook een computerhoek en nog vaker zijn we gewoon naar een volgende stad/plek gereden en hebben we daar ter plekke slaapplaats geregeld. Is altijd goed gegaan, ik had niet zo'n zin om met computerspullen te gaan zeuelen. Death Valley is fantastisch, ik ben daar echt uit mijn dak gegaan. Voor Vegas vond ik 1 dag genoeg (ik was binnen no time overprikkeld).
Een leuke stop voor 1 nacht is trouwens ook Sutter Creek, en Palm Springs is ook supergaaf.
Gepost 16 December 2011 - 09:54
Wij zijn zelf in las vegas 3 nachten gebleven, hebben er echt van genoten, maar het ligt er maar net aan waar je interesses liggen :)
Overigens, heb ik alle hotels via booking.com gezocht, en daar geboekt, of evt via de hotelwebsite zelf, soms was dat goedkoper.
Ik vond het wel prettig om alles van te voren geregeld te hebben, ben niet zo avontuurlijk als elina, om daar pas alles te regelen! haha. Ben een regelmiep. Maar vond het wel leuk zelf de route uitgestippeld te hebben. En heb nergens spijt van gehad :)
Gepost 19 December 2011 - 12:26
Kijk voor een gewone vakantie met een tentje kan ik het begrijpen.
Maar voor je huwelijksreis vind ik het wel heerlijk dat alles voor mij geregeld wordt.
Ik bedoel het regelen van je trouwdag is al hectisch genoeg!
Maar jullie tips over waar we zeker naar toe moeten, neem ik mee in onze keuze!
Gepost 28 December 2011 - 21:12
Wij hadden zelf een dag-tot-dagplanning gemaakt en het reisbureau (Holland International) heeft de hotels erbij gezocht. Die hebben wij gecheckt en toen hebben zij alles (vliegreizen, auto, hotels) geregeld. Zij waren zelf ook in Amerika geweest, dus konden ons ook goed adviseren.
Mocht je dingen willen weten; vraag gerust.
Heel veel plezier met plannen. Wij hebben echt een onvergetelijke huwelijksreis gehad, en jullie gaan dat vast ook hebben!
Gepost 31 December 2011 - 17:10
We zijn vandaag naar Holland International geweest en hebben toch een groepsrondreis geboekt.
Gewoon omdat wij lekker willen genieten van alles om ons heen en ons niet druk hoeven te maken of we de verkeerde afslag hebben gemaakt.
Gepost 17 January 2012 - 14:26
Juni is voor de westkust echt het hoogseizoen, de hotels in juli zijn zo een paar tientjes goedkoper! Gelukkig hebben we heel goedkope tickets kunnen boeken.
Ons rondje wordt: LA, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand, Page, Moab, Teton, Yellowstone, Yosemite, SFO.
Mochten jullie nog leuke tips hebben voor overnachtingen oid.
Gepost 17 January 2012 - 16:59
~M*M~, op 17 January 2012 - 14:26, zei:
Juni is voor de westkust echt het hoogseizoen, de hotels in juli zijn zo een paar tientjes goedkoper! Gelukkig hebben we heel goedkope tickets kunnen boeken.
Ons rondje wordt: LA, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand, Page, Moab, Teton, Yellowstone, Yosemite, SFO.
Mochten jullie nog leuke tips hebben voor overnachtingen oid.
Wij haddenn soms een hotel in- of anders vlak bij het np. Het is makkelijk, maar ook erg leuk.
In LA zijn we naar de Universal Studio's geweest; best prijzig, maar erg leuk! Je bent zo een hele dag zoet.
In Las Vegas zijn we naar Cirque du Soleil geweest; erg prijzig, maar ook erg mooi! Ook hebben we een nacht in het Bellagio hotel geslapen; erg leuk om een keer zo luxe te doen en relatief erg goedkoop.
In San Fransisco zijn we naar Alcatraz geweest; erg leuk met een Nederlandse (!) audiotour. Mocht je hier heen willen, kan je dit beter van te voren reserveren.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote