Het Grote Universele Klaagtopic klagen over alles!
Gepost 12 May 2011 - 10:50
En ik begin:
Ff klagen over het feit dat mijn so called beste vriendin onze vriendschap dood laat bloeden. En ik kan haar niet eens bellen want ze beweert geen bereik te hebben. Ze heeft wel een andere tel, maar dat nummer geeft ze me niet? Het is een ERG lang verhaal, maar het komt er op neer dat we vandaag hadden afgesproken en ik mijn hart wilde luchten. En ze nu WEER af smste. Ik ben er klaar mee en ga haar een lange mail sturen vanavond die best wel eens het eind van onze vriendschap zou kunnen betekenen..
Gepost 12 May 2011 - 10:58
Bellen: zij belt niet. Als ik haar bel neemt ze niet op en smst ze geen bereik te hebben. Het nummer van haar andere telefoon geeft ze me niet.
Langskomen, probeer ik al maanden, smst ze steeds af. Zou er vandaag dus ook heengaan, maar ging weer eens niet door.
Langsgaan, ik mag al niet eens langskomen als ik het afspreek, wil niet 2 bussen pakken met Mart en een uur reizen om dan de deur gewezen te worden of voor een dichte deur te staan.
Heb dus de afgelopen weken/maanden geprobeerd om een manier te vinden het face to face uit te praten (maar wat, er is niks gebeurd naar mijn idee?) maar ze houdt het steeds af..dan maar via de mail...
Gepost 12 May 2011 - 10:59
Ik heb zelf ook een keer een vriendschap uitgemaakt via mail, niet netjes, maar beste manier om te luchten. Nu heb ik een kenniscontact met haar en heb vorige jaar mogen horen: eigenlijk is het heel netjes hoe jij het gedaan hebt, een andere vriendin liet gewoon niets meer horen en het doodbloeden, jij was duidelijk.
Hier zelf ook een vriendin. Krijg steeds te horen dat we moeten afspreken, dus ik vraag haar mee voor zondag en ik krijg reactie dat ze niet kan, maar dat ze me dus snel weer wil zien. Ja kom dan verdorie meteen met een voorstel!
Gepost 12 May 2011 - 11:00
Ik ken het een beetje, ik heb ook een vriendin met wie het contact een beetje doodbloedt. We kennen elkaar al sinds ons 14e ofzo. Toen ik ging studeren (zij deed destijds gymnasium) bleef ik geinteresseerd in haar en zocht haar vaak op (zij mij ook). Toen zij ging studeren ging ze op kamers wonen en dompelde zich helemaal onder in het studentenleven. Toen werd ik ook nog ziek, en was ik (voor mijn gevoel) al helemaal niet meer interessant, nooit vroeg ze wat er nu precies met me was en hoe het met me ging, het ging altijd over haar en haar spannende leven. Nu smsen we af en toe voor het goed fatsoen, maar als we praten gaat het alleen over haar. Ik vind het echt heel jammer omdat we jarenlang zó close zijn geweest, dat het nu zo moet doodbloeden. Maarja, ik laat het maar gaan, vrienden komen en gaan nu eenmaal blijkbaar. Ik heb nog gelukkig nog genoeg échte vrienden over ;)
Maar wat moedig van jou dat jij wél het gesprek aangaat! En wat raar dat ze het zelf dan laat afweten... Ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk pissig van wordt. Hoe is het gekomen dat jullie zo uit elkaar zijn gegroeid?
Gepost 12 May 2011 - 11:00
Lekker zeg, een klaagtopic!
Mijn duit in het zakje:
Ik báál van patienten die doodleuk niet op hun afspraak komen zonder af te bellen. Dan zit ik hier maar te niksen (of op het trouwforum, wat dan wel weer leuk is) terwijl ik iemand anders, die er op zit te wachten, had kunnen inplannen! Grr...
Gepost 12 May 2011 - 11:03
Ik zou je verhaal op de mail zetten. Hoe moet je anders je verhaal kwijt, als ze je compleet ontwijkt... Lees je mail wel heel goed door voor je hem stuurt. In een mail kunnen dingen helemaal verkeerd overkomen.
Toevallig heb ik zelf ook zoiets gehad en wilde toen de eer aan mezelf houden. Ik heb een hele nette mail gestuurd, waarna ik helaas een hele smerige mail terug kreeg met de meest grove verwijten. Reken er dus op dat zoiets ook kan gebeuren.
Succes meid!
Gepost 12 May 2011 - 11:06
Marijkje, op 12 May 2011 - 12:03, zei:
Of een 'hoezo?'-mail waar je ook helemaal niks aan hebt. Zoals ik destijds. "Hoe kom je erbij? No way dat wij uit elkaar groeien, je bent m'n vriendin en ik hou van je. Hopelijk zien we elkaar snel."
*wacht nog steeds op een afspraak* :P
Gepost 12 May 2011 - 11:16
Vi, als ze niet van bellen houdt, dan maar mailen he? Een sms bevat te weinig posities :) Succes! Heb je al wel een andere beste vriendin of moet zoiets eerst groeien?
Bride, o ok niet de kappersschool? Kijk anders eens op dutchheaven.nl: een site waar fotografen, modellen, kapsters en visagisten elkaar ontmoeten. En op de FVS zullen toch ook wel studiofotografen zijn die gebruik maken van een vaste kapster?
Mijn eerste klaagbijdrage: waarom hebben onze buurkinderen zo hard hun TV aan staan? Binnenkort toch maar een keer aanbellen. Altijd tekenfilms of Chinese zenders.
Gepost 12 May 2011 - 11:25
Zelf zit ik op de FVS en merk wel dat je dit soort dingen toch echt zelf moet regelen, misschien een beetje bescherming van wat van "hun/mij" is :)
Gepost 12 May 2011 - 11:51
Patriesje78, op 12 May 2011 - 12:16, zei:
:blink:
Geen aanval hoor, maar ik vind dit een beetje een gekke opmerking. BFF is toch niet een stempel die je afneemt en op een ander plakt? Sowieso moet het groeien. Ik ben zelf gezegend met veel vriendinnetjes, maar ik doe niet aan het stempel "beste vriendin".
Ik was met een superlieve, te gekke vriendin (meeleesmodus hihi) mee met haar trouwjurk (tweede pas) en toen vroeg de verkoopster of ik haar beste vriendin was.
Ik: :unsure: Uhmmm, of ik je beste vriendin ben...
Bruidje: :unsure: Uhhhm
Ik: Volgens mij gebruiken wij beide dat stempel eigenlijk niet
Gepost 12 May 2011 - 12:03
Ook 3 andere (kennissen noem ik het maar, vriendinnen zijn toch wat anders)"ik bel je van de week wel even..." (niet dus!)
Ik denk er maar niet teveel bij na. Laten ze wat van zich horen, gezellig, doen we een bakkie. En zoniet, dan niet. Ookal zit er maanden tussen, dat is beter dan helemaal geen contact heb ik besloten. Is nu in mijn geval ook wel handig, ik ben ook niet zo goed met contacten onderhouden. Alleen met mijn vriendin, die heb ik sinds 3 jaar pas. Maar dat voelt gewoon helemaal vertrouwd.
Maar ik vind het het moeilijkste als er geen duidelijke verklaring is.
Gepost 12 May 2011 - 12:12
Nu smst ze regelmatig en proberen we vaker af te spreken (proberen want beiden een druk leven) maar het komt weer echt van twee kanten.
Ik denk er nu zelfs over haar als ceremoniemeester te kiezen.. Terwijl ik een half jaar geleden nog twijfelde of ik haar uberhaupt als daggast zou willen gezien het vele afzeggen/weinig contact.
Een nette mail met uitleg over je gevoel kan ook heel positief uitpakken! Steek het niet in als 'jij doet dit/dat' maar meer als 'ik voel het als/ het komt bij mij over als'. Dat is vaak effectiever.
@Bride from Nijkerk, ik heb een poos modellenopdrachten allemaal TFP of TFcd via het photoplace. (verstandig om je aan te melden op het forum, dan gaat er een hele wereld open) daar kan je vast goede kapsters (en evt visagisten) vinden!
Gepost 12 May 2011 - 12:19
http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_images/master/snapback.png' alt='Bekijk Post ' />Inx, op 12 May 2011 - 13:11, zei:
aan welke boom groeien die dan?
Gepost 12 May 2011 - 12:32
Bij deze mijn klaagzang: we hebben een beetje de balen van de moeder van mn as. Sinds we haar hebben verteld dat we gingen trouwen heeft ze niet 1x gebeld, of iets laten horen zo van dat ze het leuk vind. Mijn as belt haar wel van tijd tot tijd, want hij vind het het jammer dat ze zo lauw reageert, en hoopt op iets meer enthousiasme. Tot op heden is dat vergeefse hoop. Ze heeft het alleen over zichzelf en haar nieuwe liefde, en vraagt niet naar hoe het bij ons gaat. Over 2 weken komt ze hierheen (op onze uitnodiging) en dan ga ik het tegen haar zeggen, als ze dan niet enthousiaster reageert.
Gepost 12 May 2011 - 12:46
Hmm, dit klinkt wel Bridezilla-achtig.
Gepost 12 May 2011 - 12:50
Gepost 12 May 2011 - 12:55
^^^^
2e klaagbericht in dit topic ;)
Gepost 12 May 2011 - 14:19
@ Inx, hoe het zo gekomen is..ik denk/vermoed dat ze heel erg met zichzelf in de knoop zit. Kan niet te veel hier opschrijven ivm eventuele herkenning. Maar ik weet dat haar relatie slecht is. Eerder had ze het hier dus met me over, nu hoor ik er niks meer van? heel vreemd.
Haar kinderen waren niet gepland en hebben logischerwijs haar leven nogal op de kop gezet. Ik heb ook het idee dat er wat afgunst bij zit, omdat het bij ons wel volgens het "boekje" gaat en is gegaan. al hebben wij op andere vlakken ook geen makkelijke tijd gehad (veel ziekte in de familie en overlijden van mn schoonvader..)
Maar als ik dan mail dat ik zo geniet van maar 16 uur werken krijg ik een reactie van: Ja, dat kunnen we nou eenmaal niet allemaal he! Terwijl ze het best zou kunnen maar het geld niet wil missen. Ik vind dat een keus die je maakt. En dat zeg (nouja mail) ik dan ook. Volgens mij ergert ze zich daar nogal aan.
Ik weet toevallig namelijk wat ze verdienen en hoe hoog hun vaste lasten zijn vandaar..
maar goed, zolang zij niet gewoon zegt wat haar dwars zit zal ik het nooit zeker weten..
@ Nanna, wat doe je voor werk?Neem aan dat je wel die kosten kan declareren als mensen niet komen zonder af te zeggen?
@ Marijkje, ik ga mn mail ook door mn man laten lezen vanaaf voor ik hem stuur. Ook om eventuele nuances aan te kunnen brengen..ik ben wel bang voor een boze mail terug. Maar ik heb nu toch niks te verliezen..
@ Bride, lastig, misschien bij het trouwen gedeelte iemand die tips heeft?
@ Elina, ik verwacht nu maar gewoon niks meer. Had gewoon uitgekeken naar de afspraak van vandaag zodat ik eindelijk een keer dingen uit kon spreken. Maar ja zij kiest er (weer) voor om het af te zeggen..
@ patriesje, idd ff aanbellen, die klnderen zijn toch niet doof?
En andere vriendinnen, ja, leuke meiden zat. 1 andere vriendin waar ik echt altijd bij terecht kan en die echt een super meid is. Maar ik heb niemand die ik al zo lang ken en zo vertrouwde..
@ Suzan, dat is ook vreemd. Snap dat je weer in twijfel schiet nu ze je niet uitnodigd. Klinkt wel een beetje als een typisch geval..
@ trouwen2012, ja, moet ook vanuit mn gevoel schrijven en tactisch blijven..maar ik denk niet dat het zo goed uit zal pakken als bij jou vriendin.
@ Sofraine, inderdaad wel vervelend dat ze zo reageert!
@ Faith, trouwstress! En inderdaad vervelend als dat soort stomme dingen tegen zitten!

Log in
Registreer
Help 
Multi quote