Trouwforum: Verlanglijst Of Envelopje? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Verlanglijst Of Envelopje?

Poll: Verlanglijst Of Envelopje? (58 gebruiker(s) hebben gestemd )

Zetten jullie een envelopje op de kaart of hebben jullie een verlanglijst?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.

Hoe show je de verlanglijst aan je gasten?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 Gebruiker is offline   Faith 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 08-March 10

Gepost 25 June 2011 - 21:36

Hoi,

Ik dacht dat het misschien wel leuk was hier ook een poll over te hebben.

Wij hebben geen envelopje op de kaart gezet omdat we mensen een keus willen geven om ook iets anders te geven (en stiekem hopen we ook op veel onverwachte en grappige kado's).
Omdat veel mensen echter vragen wat we willen hebben, zijn we eens gaan inventariseren en hebben we nu online een verlanglijst staan waarop mensen het ook kunnen aangeven als iets al gekocht is (om te voorkomen dat iets dubbel wordt gekocht). Zo'n website is een gouden tip, vind ik zelf! (www.gratisverlanglijstje.nl)
Geld staat er trouwens wel bij als optie.
0

#2 Gebruiker is offline   eertje 

• Lid geworden: 16-June 09

Gepost 25 June 2011 - 21:45

Wij gaan voor het envelopje we wonen al samen dus hebben alles voor het huis al. We willen graag een nieuwe keuken en tuinset dus alles wat we krijgen komt daar bij.
0

#3 Gebruiker is offline   Anna Livia 

• Lid geworden: 23-September 08

Gepost 26 June 2011 - 10:12

Wij hebben een huwelijkslijst bij de Bijenkorf neergelegd, daardoor hebben we nu een prachtig uitgebreid servies, daar ben ik echt heel blij mee! Werkte perfect; je gaat naar de Bijenkorf, zoekt alles uit wat je zou willen vragen (beperkt zich natuurlijk niet tot servies, kan ook dvds zijn of een koffer of espressomachine) en levert de lijst in.

Via de website van de Bijenkorf kunnen je gasten een cadeau bestellen, dat ontvang je dan niet fysiek, maar het geld dat ziij eraan besteden wordt allemaal verzameld op een Bijenkorfcadeaucard die je kunt gaan besteden. In theorie kun je dus ook iets anders kopen, maar dat is een beetje raar. ;) Na je bruiloft ontvang je de cadeaukaart en een lijst met wat je van wie hebt gekregen, inclusief een persoonlijjke boodschap. Voordeel vond ik dat je niet op de trouwdag loopt te sjouwen met alle cadeaus maar die na afloop rustig kunt gaan uitzoeken en ophalen. :)
0

#4 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 26 June 2011 - 10:16

Wij hebben in de kaart gezet dat we graag geld willen.
Dit omdat we het trouwen net kunnen betalen, maar toch ook nog wel graag een huwelijksreis(je) willen maken.
Ik weet wel dat sommige mensen hebben aangegeven toch een tastbaar cadeau te kopen omdat ze iets blijvens willen geven, en dat vind ik ook heel leuk!
Mensen weten ook dat we het geld willen gebruiken voor de huwelijksreis, en dat vind ik prettig. Zou zelf minder graag geld geven als het toch aan de wekelijkse boodschappen wordt uitgegeven.

0

#5 Gebruiker is offline   hopelessinlove 

• Lid geworden: 08-September 09

Gepost 26 June 2011 - 10:59

wij hadden ook een envelopje op de kaart gezet
we wilde graag lekker op huwelijks reis
heb ook een kado gekregen van me schoon familie
iets wat ik al heel graag wilde hebben

en set koffers met een zwart wit patroon ( zebra patroon ) echt super leuk :D
was er heel blij mee

mijn cm had een leuke enveloppe doos gemaakt met daarop vakantie plaatjes en een heel leuk blikken vliegtuigje
waardoor de gasten ook gelijk wist waarvoor het was :)
0

#6 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 26 June 2011 - 12:39

Wij wilden niets, maar áls mensen iets wilden geven wilden we geld omdat we sparen voor een nieuw bankstel. Dit hebben we niet op de kaart gezet, persoonlijk vind ik dat een beetje not done, op de uitnodiging vermelden wat je hebben wilt. Daar gaat het immers niet om, je wilt mensen uitnodigen.
Het stond op onze bruiloftsite.

We hebben uiteindelijk geld en ook cadeautjes gekregen. :) Superleuk!
0

#7 Gebruiker is offline   Anna Livia 

Gepost 26 June 2011 - 18:43

Tsja, maar mensen willen vaak toch graag wat geven ook al is dat niet het doel als je een bruiloft viert. Dus dan vind ik het persoonlijk wel handig om te weten wat het bruidspaar wil hebben in plaats van dat de cms platgebeld worden. ;)
0

#8 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 26 June 2011 - 19:14

wij hebben ook iets gezet in de trant van 'het is al heel fijn als je komt, maar mocht je toch nog iets willen geven dan graag geld' wel anders geschreven hoor... stond er leuk in een rijmpje enzo...
Dus naar mijn mening niet eisend dat mensen met een cadeau moeten komen, maar dat als ze willen....
En voor zover ik weet is het vaak wel aangeven. Heb nu 3 bruiloften gehad waarvan bij 2 het op de kaart stond en bij 1 stond dat we daarvoor de CM moesten contacteren.

0

#9 Gebruiker is offline   zusje 

• Lid geworden: 28-May 09

Gepost 26 June 2011 - 21:12

Wij hebben er niks opgezet. Wij zijn uit huis getrouwd, dus dachten als mensen wat wilde geven ze wel konden bedenken ons blij te kunnen maken met een envelopje...;)
0

#10 Gebruiker is offline   Djulietaah 

• Lid geworden: 11-March 11

Gepost 26 June 2011 - 22:09

Wij hebben een envelopje erop gezet, omdat we praktisch al alles hebben. En we kunnen wel dingen vragen, maar daar hebben we geen bergruimte voor. Toch hebben we een klein verlanglijstje achter de hand, mochten mensen toch echt graag wat willen geven. Hiervoor kunnen ze contact opnemen met de CM.
0

#11 Gebruiker is offline   Inx 

Gepost 27 June 2011 - 08:46

In de meeste gevallen zit er bij de uitnodiging ook een brief van de cm, dan zou ik er eerder voor kiezen om het op die brief te laten vermelden dan op de uitnodiging. Maar dat is persoonlijk hoor :)
0

#12 Gebruiker is offline   Risje 

• Lid geworden: 08-September 10

Gepost 27 June 2011 - 09:18

Wij vonden juist zo'n brief een beetje stom bij de uitnodiging.

Wij hebben op de uitnodiging gezet:

Mocht je ons met iets leuks willen verrassen
dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen

Niet heel originieel, maar vonden wij leuker dan een envelopje.
0

#13 Gebruiker is offline   Anna Livia 

Gepost 27 June 2011 - 09:30

Bekijk Post Inx, op 27 June 2011 - 09:46, zei:

In de meeste gevallen zit er bij de uitnodiging ook een brief van de cm, dan zou ik er eerder voor kiezen om het op die brief te laten vermelden dan op de uitnodiging. Maar dat is persoonlijk hoor :)
Ooh dat bedoel je, ja daar ben ik het mee eens, wiji hadden ook een brief en op de kaart stond niets over cadeaus. :)
0

#14 Gebruiker is online   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 27 June 2011 - 10:02

Bekijk Post Anna Livia, op 27 June 2011 - 10:30, zei:

Ooh dat bedoel je, ja daar ben ik het mee eens, wiji hadden ook een brief en op de kaart stond niets over cadeaus. :)

Zo hadden wij het ook :)
0

#15 Gebruiker is offline   Marliese 

• Lid geworden: 29-December 10

Gepost 27 June 2011 - 11:00

Wij hadden geen envelopje en geen brief van de cm bij onze uitnodiging. Dat laatste wisten we niet eens dat het bestond haha. We hebben de keuze aan onze gasten over gelaten. Ik vind cadeau's totaal niet belangrijk, als mensen maar komen en er samen een gezellige dag van wilden maken was ik al tevreden!
De meeste gasten gaven uit zichzelf al een envelopje maar sommigen vonden het juist leuker om iets te geven. We hadden ook niet veel gasten en met allemaal hadden we erg goed contact, dus dat maakt het natuurlijk wel makkelijker.
0

#16 Gebruiker is offline   Veer 

• Lid geworden: 06-November 08
  • Interests:Samen met mijn ventje trotse ouders van drie kinderen!

Gepost 27 June 2011 - 14:15

Wij hebben drie keer een babyborrel gegeven na de geboorte van onze drie kinderen. En op de kaartjes aangegeven dat we een geboortelijst hadden in de winkel en een tekentje van een envelopje. Een aantal is wat gaan kopen in die winkel, een ander aantal had een ander cadeautje bij en de grootste meerderheid had een envelopje bij. En wanneer we de enveloppen openden :blush: dan schrokken we elke keer hoe gul ze voor ons waren geweest.
0

#17 Gebruiker is offline   suzanned 

• Lid geworden: 23-January 11

Gepost 27 June 2011 - 16:49

Wij hebben niets op de kaart gezet over cadeaus. We vinden het wat ongepast om een envelopje erop te zetten terwijl iedereen weet dat we dat niet nodig hebben. We hebben onze CM ingelicht over onze wensen. Voor een paar mensen hebben we iets speciaals en blijvends bedacht. Als anderen mensen ernaar vragen dan wordt het toch geld voor de huwelijksreis. Maar daar laten we ook bij zeggen dat we geen reisgidsen van de locatie willen !!! (zit je straks met een hele stapel goedbedoelde reisgidsen die je niet gaat gebruiken
0

#18 Gebruiker is offline   Liz30 

• Lid geworden: 25-February 11

Gepost 28 June 2011 - 13:34

Wij zetten in het klein, onderaan cadeautip neer en dan zetten we daar een envelopje bij.
0

#19 Gebruiker is offline   Fee 

• Lid geworden: 03-October 10

Gepost 08 July 2011 - 07:12

Wij hebben op de kaart een link gezet naar onze website. Op onze website hadden we eerst een rijmpje met dat het belangrijkste is dat mensen aanwezig zijn en als ze dan toch cadeaus willen geven, hadden we twee opties:
  • we hebben een supermooi servies gevraagd wat via een website kon worden besteld bij een winkel bij ons in de buurt. Dit servies is twee dagen voor ons huwelijk bezorgd, echt een heerlijke voorpret. En voor zowel voor ons als onze gasten geen gesleep met cadeaus (ongeveer 1/3 van de gasten heeft hier gebruik van gemaakt)
  • voor mensen die servies niet leuk vonden om te geven, hadden we een cadeulijst neergelegd bij onze CM, helaas hebben hier maar heel weinig mensen gebruik van gemaakt. (Hier stonden cadeuas tussen €5,= en €100,= op)

We hebben alsnog geld gehad van sommige gasten. Het enige praktische is, is dat het weinig volume inneemt als je naar huis gaat. Maar cadeaus krijgen is vele malen leuker!!!
De leukste cadeaus waren cadeaus die we zelf niet eens hadden bedacht, die waren allemaal precies in de roos. Met als topper een paar conservenblikken zonder etiket (ik vermoed erwtensoep). Het is zo'n persoonlijk cadeau, met veel herinneringen aan die gasten van wie we het ontvingen. Dit is voor ons veel waardevoller dan €100,- in een envelop.

Ik vind het onzin om te zeggen dat als je 'alles al hebt' je dan maar geld vraagt. Waarom wil je dan geld? Vraag dan mensen om geld te geven aan een goed doel, er zijn (bij weze van spreke) genoeg kindertjes in Afrika die het harder kunnen gebruiken dan wij. En ook tegoedbonnen voor een dagje uit kan je altijd vragen, kan je nooit genoeg van hebben.
0

#20 Gebruiker is offline   Inx 

Gepost 08 July 2011 - 08:14

Bekijk Post Fee, op 08 July 2011 - 08:12, zei:

Ik vind het onzin om te zeggen dat als je 'alles al hebt' je dan maar geld vraagt. Waarom wil je dan geld? Vraag dan mensen om geld te geven aan een goed doel, er zijn (bij weze van spreke) genoeg kindertjes in Afrika die het harder kunnen gebruiken dan wij.

Ze kunnen het zeker harder gebruiken dan wij, maar jij kunt niet in de portemonnee van anderen kijken: Wij bijvoorbeeld hebben het helemaal niet zo breed. We hadden dan ook een relatief simpele bruiloft waaraan beide ouders ook nog iets hebben bijgedragen. Wij hebben dus wel geld gevraagd (maar zoals gezegd, niet op de kaart), omdat we dat gewoon heel goed kunnen gebruiken. Het bruiloftsgeld staat op een spaarrekening want we willen heel graag een mooi nieuw bankstel kopen. Dat hebben we ook als "spaarreden" opgegeven waarom we geld wilden. Mijn ervaring is dat mensen het leuk vinden om te weten waar je het geld voor gaat gebruiken.
Die nieuwe bank gaan we deze zomer uitzoeken, en dat had veel langer moeten wachten als we voor onze bruiloft geen geld hadden gevraagd.

Oh, en blikken zonder etiket een persoonlijk cadeau? Het is niet erg origineel op een bruiloft, en om nou te zeggen dat je door het eten van ingeblikte erwtensoep (of bruine bonen, of tuttifrutti of wat er ook maar in zit :P) een eeuwige herinnering aan tante Truus en ome Henk hebt is ook wel wat vergezocht... :unsure:
Ik begrijp de emotie achter een zorgvuldig uitgezocht cadeau heel goed, maar dit voorbeeld begreep ik dan niet helemaal. ;)

Wij hebben ook een paar cadeaus gekregen en die vond ik geweldig. Van mijn ouders en zus samen kregen we bijvoorbeeld een prachtige fotolijst, bestaande uit allemaal kleine lijstjes, waarin zij foto's van zichzelf en van ons hadden gedaan. Helemaal geweldig en écht persoonlijk. De verrassing was dan ook groot dat er áchter die foto's cadeaubonnen van een geweldig woonwinkeltje hier in de buurt bleken te zitten. We hebben er een mooie staande lamp en een sierradenkistje uitgezocht en hebben nu nog wat tegoed over voor als we weer tegen iets leuks aanlopen.
0

#21 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 08 July 2011 - 08:41

Leuke poll,

Wij zullen op onze uitnodiging verwijzen naar onze trouwsite. Hierop staat een routebeschrijving informatie over de dag (globale planning) over de locatie en we willen ook een lijst erop zetten met onze verlanglijst. Ik wil ook heel graag een servies, dus we willen iets van een winkel regelen. (Beetje amerikaans, dat je met zo'n treepjescode meter langs kado's gaat die je wel wat lijkt zeg maar ;):P).

Ben zelf helemaal geen fan van envelopjes op een uitnodiging. Zelf durf ik dan eigenlijk al niet meer een (origineel) kado te kopen... (komt ook door reacties hierop het forum moet ik zeggen :P
0

#22 Gebruiker is offline   Fee 

• Lid geworden: 03-October 10

Gepost 08 July 2011 - 09:55

Bekijk Post Inx, op 08 July 2011 - 08:14, zei:

Ze kunnen het zeker harder gebruiken dan wij, maar jij kunt niet in de portemonnee van anderen kijken: Wij bijvoorbeeld hebben het helemaal niet zo breed. We hadden dan ook een relatief simpele bruiloft waaraan beide ouders ook nog iets hebben bijgedragen.

Je hebt recht in Nederland om gratis te trouwen. Alles wat je extra wilt, is een keuze die jezelf maakt. Ik weiger principieel om aan een huwelijk van een ander in de vorm van geld bij te dragen.
Al het geld wat ik aan mijn eigen huwelijk heb besteed, heb ik tijdens mijn studie bij elkaar gespaard door extra te werken, terwijl vrienden geld aan het uitgeven waren in de kroeg. Geld hebben is vooral een questie van keuzes maken in het leven.

Die nieuwe bank gaan we deze zomer uitzoeken, en dat had veel langer moeten wachten als we voor onze bruiloft geen geld hadden gevraagd.

Als je duidelijk uitlegd waarvoor je het geld gaat gebruiken, dan vind ik het wat anders. Maar mijn ervaring is dat je dat 9 van de 10 keer niet te horen krijgt.

Oh, en blikken zonder etiket een persoonlijk cadeau?

Misschien niet goed uitgelegd, maar ik heb veel met die vrienden meegemaakt, en er zit een heel verhaal achter. Het klopt helemaal.
0

#23 Gebruiker is offline   Carmen 

• Lid geworden: 17-December 10

Gepost 08 July 2011 - 09:57

hier staat er een envelopje op de kaart, we zijn beiden al jaren het huis uit, hebben onze "uitzet" al, maar willen wel wat moois gaan doen van wat we krijgen.

Mijn mam geeft ons een heel mooi jachtservies (compleet) cadeau, wrs gaan we er een mooie bestekset bij zoeken.
0

#24 Gebruiker is offline   Inx 

Gepost 08 July 2011 - 12:08

Bekijk Post Fee, op 08 July 2011 - 10:55, zei:

Je hebt recht in Nederland om gratis te trouwen. Alles wat je extra wilt, is een keuze die jezelf maakt. Ik weiger principieel om aan een huwelijk van een ander in de vorm van geld bij te dragen.
Al het geld wat ik aan mijn eigen huwelijk heb besteed, heb ik tijdens mijn studie bij elkaar gespaard door extra te werken, terwijl vrienden geld aan het uitgeven waren in de kroeg. Geld hebben is vooral een questie van keuzes maken in het leven.

Vertel dat even aan de gemiddelde bijstandsmoeder.
Tenzij je bedoelt dat het een kwestie is van proiriteiten stellen waar je je geld aan uitgeeft, dan ben ik het met je eens.
Wij zijn ook gratis getrouwd, geregistreerd partnerschap op een gratis maandagochtend in 2008, gratis voor onze eigen kerk in 2010. Met een borrel erbij en een afsluitend buffet voor de daggasten. Kosten: zo'n 3000 euro, allemaal zelf bij elkaar gespaard. Dat ik m'n jurk van m'n ouders kreeg was een enorme meevaller. Vriends ouders zitten ruimer in hun geld en boden ons, behalve zijn pak, als verrassing ook nog een bijdrage in de kosten voor de borrel aan. Superleuk, maar we hebben dus bij het plannen van onze bruiloft niet op voorhand rekening gehouden met bijdragen die we zouden krijgen van ouders en/of het geld dat we zouden krijgen van de gasten, we hebben gekeken naar wat wij er voor wilden en konden uitgeven.
En dankzij de cadeau-envelopjes van de gasten is onze spaarrekening nu niet bijna leeg, maar staat er een bedrag van 1000 euro op, gereserveerd voor een nieuw bankstel, dat we anders nooit (nu al) hadden kunnen kopen.
0

#25 Gebruiker is offline   Anna Livia 

Gepost 08 July 2011 - 13:40

Bekijk Post Fee, op 08 July 2011 - 10:55, zei:

Geld hebben is vooral een questie van keuzes maken in het leven.

Tuurlijk joh!

Inx, je hoeft je niet te verantwoorden lijkt me.

Fee, als je een bijdrage levert aan iets specifieks wil je dat dan ook niet? Wij hebben uiteindelijk bv een espressoapparaat gekocht van het geld dat we kregen, wilden we echt zelf uitzoeken. Ik denk dat dat het ook vaak is, dat mensen zelf voor een grote aanschaf een keuze willen maken (dat kun je ook vooraf doen en dan het grote ding als cadeau vragen, maar dat is nogal onhandig als je niet kunt inschatten hoeveel geld je zult krijgen).
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers