Trouwforum: Verlanglijst Of Envelopje? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Verlanglijst Of Envelopje?

Poll: Verlanglijst Of Envelopje? (58 gebruiker(s) hebben gestemd )

Zetten jullie een envelopje op de kaart of hebben jullie een verlanglijst?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.

Hoe show je de verlanglijst aan je gasten?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#26 Gebruiker is offline   Jof 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 18-September 10

Gepost 08 July 2011 - 13:47

Hmm misschien bedoelde fee meer dat mensen er dan een rijmpje ofzo bij zetten voor een bijdrage voor de bruiloft zelf? Daar zou ik in elk geval wel echt de kriebels van krijgen. Heb zelf er ook geen problemen mee als ik weet dat je het zoals lnx aangeeft doet voor een bankstel of het espresso apparaat van AL etc. Bijdrage huwelijksreis krijg ik ook altijd beetje de kriebels van, maar ach ja iedereen heeft wel weer iets dat ze stom vinden :P
Vrienden van ons reageerden echt achterlijk toen wij zeiden dat we een soort van verlanglijstje wilden gaan maken. Tja kan je ook negatief over zijn uiteraard ;)
0

#27 Gebruiker is offline   Anna Livia 

• Lid geworden: 23-September 08

Gepost 08 July 2011 - 13:52

Oh ja van die spaarvarkenrijmpjes met dtfouten, daar heb ik wel een hekel aan, haha ("ons saldo is vermindert" etcetera).
0

#28 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 08 July 2011 - 15:54

Heb sowieso een hekel aan rijmpjes :P

En AL, ik weet dat ik me niet moet verantwoorden, maar mijn stekels gaan gewoon overeind staan (mijn fout) wanneer ik zulke dingen lees, komende uit de situatie waar wij uit komen, dat je allebei keihard werkt voor heel weinig geld. Is niet echt een keuze.
Inmiddels gaat het ons trouwens financieel prima, dus misschien moet ik gewoon niet zo geprikkeld zijn. Maar ik weet hoe moeilijk het is met weinig geld, en dat heeft niets met keuzes te maken! (tenzij je jezelf in de schulden hebt gewerkt, dan heb je waarschijnlijk verkeerde keuzes gemaakt, maar zelfs dan kun je nog niet alles over één kam scheren)
0

#29 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 08 July 2011 - 16:25

Bekijk Post Fee, op 08 July 2011 - 10:55, zei:

Geld hebben is vooral een questie van keuzes maken in het leven.

Gelukkig hebben Inx en AL al gereageerd.
0

#30 Gebruiker is offline   Dwencke 

• Lid geworden: 16-March 11

Gepost 14 July 2011 - 14:10

Wij twijfelen nog een beetje wat we gaan doen. Ik wil zelf eigenlijk niets op de kaart zetten over cadeaus omdat ik het het leukst vind om iets persoonlijks te kopen en te krijgen. Geld vragen vind ik lastig, wij hebben het breed genoeg om een leuk feest te geven, dus om dan geld te vragen van je gasten, vind ik een beetje raar. Maar misschien dat we op de website wel een kort lijstje zetten met dingen waar we voor aan het sparen zijn, voor de mensen die het moeilijk vinden om zelf iets te verzinnen met daarbij de opmerking dat als ze komen dat voor ons al een cadeau genoeg is. Het gaat ons toch echt om het feestje en cadeaus zijn een leuk extraatje.
0

#31 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 14 July 2011 - 16:07

hmmm... wil toch even reageren op de opmerking "geld hebben is vooral een kwestie van keuzes maken in het leven"
Zal vast niet verkeerd bedoelt zijn maar valt me toch wel in het verkeerde keelgat.

Zeker kan je prioriteiten stellen, maar zo simpel gesteld is het niet. Ik heb ook gewerkt tijdens mijn studie (die overigens bijna afgelopen is) maar ik had dan ook het geluk dat mijn ouders het geld hadden om mijn studie te betalen. De uren die ik werkte kon ik uitgeven aan boodschappen, kleding en sparen (en af en toe een feestje).
Maar ik ken ook echt mensen die zeer zeker hard werken maar daarvan hun boeken betalen. In de praktijk komt dat neer op 6 weken werken om je studieboeken te kunnen betalen. Op 34 weken om de studie te kunnen betalen, en die andere 22 weken werk je dan om te eten. Hierbij ben ik er even (voor het gemak) van uitgegaan dat je je kamer kunt betalen van je studiefinanciering. En dat je (zoals bij mij in de eerste 2 jaar en het afgelopen jaar) hooguit 1 dag in de week kan werken omdat je anders de studie niet haalt. Zeker nu je het binnen de gestelde tijd af moet hebben omdat je anders 3000 euro moet betalen aan inschrijfgeld.

Als jij een 'gemakkelijkere' studie doet en daardoor meer tijd hebt om te werken of leuke dingen te doen, dan kom je (vaak) later op een lager salaris uit.
Van dat lagere salaris moet je vervolgens weer de steeds duurdere dingen als zorgverzekering etc etc betalen. Het is echt niet alleen een keuze, maar ook zeker hoe 'goed' je ouders het hebben. In mijn geval pakt dat zo gunstig uit dat ik heb kunnen sparen en daardoor nu de bruiloft heb zoals ik hem wil, ook al ben ik pas 1 week klaar met studeren als wij trouwen. Dat betekend wel dat wij geen geld hebben voor een huwelijksreis en daarom geld vragen. Geld om het geld zou ik ook niet zo snel vragen. Maar om daarom te stellen dat het hebben van geld een keuze is... kort door de bocht.

0

#32 Gebruiker is offline   marilyn 

• Lid geworden: 08-December 10

Gepost 22 August 2011 - 10:15

Wij hebben op lijstje.nl een verlanglijstje.
Deze wordt elke keer als we nog iets weten weer bijgewerkt.
We zijn er nog niet uit of we op een briefje bij de trouwkaart zetten dat ons lijstje te vinden is op lijstje.nl of dat we het aan de CM doorgeven, zodat de mensen contact met hem/haar op kunnen nemen.

Bovenaan het lijstje hebben we staan (Risje bedankt voor het leuke zinnetje):
Mocht u ons met iets willen verrassen, dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen
Want dubbele artikelen zijn vaak overbodig, alleen onderstaande spullen hebben wij nog nodig.

Zo heb ik ook eens gelezen: heeft u ons iets gegund (d/t??) dan graag in klinkende munt.

Bij onze verloving stond er op ons lijstje: bijdrage voor ons pannenset.
En na onze verloving hebben we deze ook van dat geld kunnen kopen.
0

#33 Gebruiker is offline   Trouwring 

• Lid geworden: 23-January 09

Gepost 22 August 2011 - 11:49

Quote @ Dwencke's: 'Geld vragen vind ik lastig, wij hebben het breed genoeg om een leuk feest te geven, dus om dan geld te vragen van je gasten, vind ik een beetje raar.'

De insteek van geld vragen is toch niet dat je 'entree' heft voor je feest? Wij hadden een envelopje op de kaart, omdat we nog veel spullen moesten kopen voor onze huisraad, omdat we allebei uit huis trouwden. En we hadden genoeg geld om een feest te geven, anders hadden we het niet gedaan.

Rondom een andere bruiloft begreep ik van een vriendin dat een vriendin van haar had gezegd dat je toch wel minstens 50 euro hoorde te geven als feestgast, omdat het bruidspaar dat minstens aan jou heeft uitgegeven. Maar het gaat er toch niet om hoeveel je geeft? (Waar mee ik overigens niet wil beweren dat bij de hoogte van het geldbedrag geen rekening kunt houden met hoe goed je het bruidspaar kent of hoe lang je op de dag aanwezig bent). Volgens mij gaat het erom dat je tegemoet komt aan de wensen van het bruidspaar, het is tenslotte hun dag. En als je geld krijgt, kun je zelf kijken hoe je dat uitgeeft.
0

#34 Gebruiker is offline   stimpy 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 02-October 09

Gepost 22 August 2011 - 22:01

Wij hebben floppen gevraagd omdat we iets moois voor boven de bank willen kopen en een lijstje op lijstje.nl voor de mensen die toch iets willen geven ("we zijn al heel blij met je aanwezigheid") en floppen stom vinden...

Op lijstje.nl is een afstreepfunctie zodat je geen dubbele dingen krijgt. Onze gasten hebben die functie kennelijk niet erg best begrepen, want er is helemaal niks afgestreept. Gek genoeg kregen we wel veel van het lijstje en niks dubbel... :-) Daarnaast hebben we een hoop smurf-gerelateerde zaken gekregen vanwege mijn algemeen bekende smurfverzameltic...

Hoop centjes gekregen. We laten een kunstenaar een persoonlijk kunstwerk maken waarbij we zelf foto's enzo mogen aanleveren (mixed media).
0

#35 Gebruiker is offline   langenf 

• Lid geworden: 29-April 11

Gepost 29 August 2011 - 09:17

Bekijk Post stimpy, op 22 August 2011 - 23:01, zei:

Wij hebben floppen gevraagd omdat we iets moois voor boven de bank willen kopen en een lijstje op lijstje.nl voor de mensen die toch iets willen geven ("we zijn al heel blij met je aanwezigheid") en floppen stom vinden...

Op lijstje.nl is een afstreepfunctie zodat je geen dubbele dingen krijgt. Onze gasten hebben die functie kennelijk niet erg best begrepen, want er is helemaal niks afgestreept. Gek genoeg kregen we wel veel van het lijstje en niks dubbel... :-) Daarnaast hebben we een hoop smurf-gerelateerde zaken gekregen vanwege mijn algemeen bekende smurfverzameltic...

Hoop centjes gekregen. We laten een kunstenaar een persoonlijk kunstwerk maken waarbij we zelf foto's enzo mogen aanleveren (mixed media).

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij niet te zien krijgt wat je gasten afstrepen.. Maar dat zij dat zelf wel kunnen zien
0

#36 Gebruiker is offline   Irene 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 02-November 05

Gepost 29 August 2011 - 17:26

Je ziet dat op lijstje idd alleen als je zelf niet ingelogd bent!
0

#37 Gebruiker is offline   stimpy 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 02-October 09

Gepost 01 September 2011 - 16:24

Ha, daar kwam ik later ook achter! Ik dacht nog dat onze gasten over briljante paranormale gaves beschikten...
0

#38 Gebruiker is offline   Charley 

• Lid geworden: 13-August 10

Gepost 05 September 2011 - 17:54

Ik denk dat wij niks over cadeau's of enveloppen op de kaart of site zetten, of het via de CM laten weten. Ik ga ervan uit dat mijn gasten wel weten dat we inmiddels met twee huishoudens zitten (dus alles al dubbel hebben) haha, en verder zien we wel wat er gebeurt. Ik verwacht niks, dan valt alles mee. :)
0

#39 Gebruiker is online   junebride 

• Lid geworden: 05-March 12

Gepost 05 March 2012 - 19:15

Wij hebben op onze kaart gezet dat we alles al hebben, maar als ze dan toch iets willen geven dan graag in een envelopje. Wel in een gedichtjes vorm. We hoeven niet persee cadeautjes te krijgen en een aantal zal zo en zo iets tastbaars geven.
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers