Schuldgevoel Wie komt er op mijn vrijgezellenfeest?
Gepost 27 June 2011 - 13:32
Nu komt het er dus op neer dat ik een beetje bang ben voor scheve gezichten als ze erachter komen dat ze niet op het lijstje stonden óf dat er zelfs 2 feestjes worden georganiseerd! Misschien dat ze uiteindelijk toch zijn uitgenodigd, maar dat weet ik dus niet. Ik ben er niet heel erg mee bezig, maar toch bekruipt me af en toe zo'n schuldgevoel. Had ik ze toch moeten uitnodigen?
Wat zouden jullie hebben gedaan?
Gepost 27 June 2011 - 13:41
Je hebt wel de kans dat je dus 2 feestjes krijgt.
Ik weet ook niet hoeveel schoonzussen je hebt maar staat het je heel erg tegen, jou aanstaande nodigt bijv. ook jou broers uit of zijn het niet zijn zussen?
Gepost 27 June 2011 - 14:13
Gepost 27 June 2011 - 14:25
Ik vind trouwens dat ik wel voorwaarden kan stellen aan zo'n feestje, ook al mag ik natuurlijk blij zijn als er 1 krijg. Ik ga bijvoorbeeld niet iets doen waarbij ik eindeloos moet lopen oid. Niet uit luiheid, maar om mijn gewrichten te ontlasten (ik heb artrose).
Gepost 27 June 2011 - 14:43
Diamond, op 27 June 2011 - 15:13, zei:
Om daar even op in te gaan... ik moest een lijstje maken. Voornamelijk zodat er geen mensen vergeten zouden worden omdat sommige vriendinnen elkaar niet kennen.
@djulietaah: ik snap je punt van schuldgevoel. Ik had zelf ook toen ik een lijstje moest maken. Ik heb het niet naar familie toe... gewoon allemaal gevraagd, maar wel naar de vriendinnen uit de vriendengroep (van mijn vriend). Ik hoef hun er niet allemaal bij. Heb uiteindelijk een onderscheid gemaakt tussen dag en avondgasten en alleen de daggasten uitgenodigd.
Ik heb aan de regelaarster doorgegeven dat mocht ze 's avonds nog willen stappen en het is niet te ver weg, dat ik dan het leuk zou vinden als mijn softbalteam erbij zou zijn. Maar dan zijn 16 meiden... dus hun en familie (schoonzussen, (schoon)moeders en nichtje) plus andere vriendinnen vond ik zelf te druk.
Maar het komt vast wel goed!
Gepost 27 June 2011 - 14:47
Ik heb zelf vorig jaar een uitnodiging afgeslagen omdat ik me niet op mijn plek voelde daar en er ook niet zoveel geld aan uit wilde geven.
De meiden die ik op mijn lijst had gezet had ik wel van te voren gevraagd of het leuk vinden om erbij te zijn. En probeer gewoon over je schuldgevoel heen te stappen, je kan het nooit helemaal goed doen....
Gepost 27 June 2011 - 15:43
Ik heb zo'n gevoel ook op een moment gehad en ik heb bij de ceremoniemeesters aangegeven dat het me niet lekker zat en die hebben toen iets laten weten zodat het gevoel bij mij weg was. Het is super vervelend om ergens over te piekeren, vooral als het over je bruiloft gaat.
Maar wat ook is..... en ik zou zeker bij je standpunt blijven... het is jouw feestje dus jij bepaald!
Gepost 27 June 2011 - 18:40
Maar als jij die mensen er niet bij wilt hebben, dan is dat toch helemaal prima? Je hebt dan idd de kans dat je nog een VGF krijgt met theeleuten enz.. Maar zou dat dan heel erg zijn? Je hebt de ene VGF die echt in het teken van jou staat en dan misschien nog een iets rustiger VGF.
Gepost 28 June 2011 - 13:49
Ik heb trouwens alleen maar mijn eigen vriendinnen op dat lijstje gezet. Ik heb niet zoveel met de vrienden van mijn vriend en om eerlijk te zijn hij ook niet echt meer. Van zijn vriendengroep heeft hij er maar 2 op zijn lijstje staan en verder zijn het voornamelijk de mannen van mijn vriendinnen. Dat zijn ondertussen ook zijn vrienden geworden. Mijn schoonzus heb ik niet op mijn lijstje. Aardige meid maar ik heb eigenlijk niks met haar. En ik vraag me af of ze het leuk zou vinden want ze kent echt niemand van mijn vriendinnen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik over haar dus nog wel een beetje twijfel. Misschien moet ik de eer maar aan mezelf houden en haar toch maar op het lijstje zetten.
Gepost 28 June 2011 - 15:42
Gepost 29 June 2011 - 12:22
Wie dr uiteindelijk komen, zie we dan wel weer.
Ik vond het nog wel lastig om een aantal meiden van de middelbare school er niet op te zetten. Uiteindelijk dus ook niet gedaan, omdat deze over het algemeen vrij moeilijk doen over geld (vinden dingen snel duur). Dat wilde ik de organisatie niet aan doen.
Gepost 20 May 2012 - 19:06
Als jullie en CM hebben en mensen gaan zonder de CM te raadplegen feestjes organiseren dan is dat in mijn optiek niet zo handig en voor eigen risico van de organisatoren. Ik zou zelf altijd de CM contacten als ik al een plannetje had.
Ik vind lijstjes niet vreemd. Ja het is een soort "cadeautje" maar het is wel de bedoeling dat jij het leuk vindt.
Je mag ook aangeven wat je wel/niet leuk vindt qua activiteit in mijn ogen, maar als het goed is weet de CM/organisatie wel wat je wilt...
Komt vast goed! :)
Gepost Gisteren , 11:23
Ik hoop dat het voor Djulieetaah uiteindelijk goed is uitgepakt en dat iedereen die dit topic nu leest voor zichzelf durft te kiezen, en niet alleen aangaande het VGF maar voor de gehele organisatie!
Anke
Gepost Gisteren , 11:37
Zankyou, op 21 May 2012 - 12:23, zei:
Anke
:lol: dit topic is al van bijna een jaar geleden en de post van Djulieetaah ( dat alles leuk was geweest) ook dus :lol:

Log in
Registreer
Help 
Multi quote