Trouwforum: Mexico - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Mexico

#1 Gebruiker is offline   gracegladys 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 07-April 10

Gepost 20 July 2011 - 10:36

Mijn aanstaande en ik willen graag op huwelijksreis naar Mexico. Zijn er mensen die hier al eens zijn geweest en wellicht tips hebben?
0

#2 Gebruiker is offline   suzanned 

• Lid geworden: 23-January 11

Gepost 20 July 2011 - 16:21

Wat voor soort vakantie heb je in gedachte? Wil je strand en zon of wil je het land in? Of wil je surfen of wil je de jungle in? En hoe lang heb je?
Er zijn heel veel mogelijkheden. Ben zelf in Yucatan geweest. Heel mooi gebied, strand, cultuur en op weg naar de jungle. Je vliegt dan op Cancun.
0

#3 Gebruiker is offline   Jelly 

• Lid geworden: 28-October 10

Gepost 20 July 2011 - 19:18

Wat leuk!!

Wij gaan in september op huwelijksreis naar Mexico! Weet niet wanneer je uiteindelijk gaat, maar half oktober zijn we weer terug en kan ik je vast van tips voorzien. Wij gaan eerst 10 rondreizen door Yucatan en daar de verschillende trekpleisters bekijken. We gaan lekker zelf rijden van plek naar plek en hotel naar hotel, wel vooraf hotels vastgelegd, puur uit praktisch oogpunt. Daarna nog een kleine week lekker relaxed en All Inclusive aan het strand. Voor ons echt een ideale combinatie van mooie dingen bekijken en uiteindelijk lekker relaxen!

Succes met informatie verzamelen en een keuze maken natuurlijk!
0

#4 Gebruiker is offline   Saskia1983 

• Lid geworden: 08-January 09

Gepost 20 July 2011 - 22:52

Wij hebben vorig jaar een reis naar Mexico gemaakt: 8-daagse groepsrondreis door Mexico, Belize en Guatemala van Oad Reizen. Supermooie archeologische zones en jungles bezocht, nette hotels en geweldige (Nederlandse) gids! Daarna verlenging van een week in Playa del Carmen in het meest luxe hotel dat er was: the Royal. Lekker met jacuzzi op de kamer: super!!
0

#5 Gebruiker is offline   gracegladys 

Gepost 21 July 2011 - 15:14

@Suzanned; Ik wil graag rondreizen maar mijn vriend is daar dus niet zo van. Dus we willen waarschijnlijk naar playa del carmen, maar dan wel excursies zodat we nog wel iets zien van het land. En dan 12 tot 15 dagen... Mij werd aangeraden om naar playa del carmen te gaan, omdat dit 'leuker' moet zijn dan Yucatan. Wat ik begreep is Yucatan erg Amerikaans, en Playa del Carmen wat gezelliger. Klopt dit?

@Jelly; wij gaan volgend jaar pas in juni! Dus ik hoor graag hoe jullie het hebben gehad en wat jullie daar hebben gezien, misschien kan ik mijn vriend alsnog overhalen om toch te gaan rondreizen!

@saskia1983; dat klinkt ook goed!!
0

#6 Gebruiker is offline   Jelly 

Gepost 21 July 2011 - 18:03

Komt goed, ik zal een reisverslag posten wanneer we terug zijn!

En waarom ziet je vriend een rondreis niet zitten? Je kan volgens mij vanuit Playa del Carmen prima excursies maken, soms zul je alleen lang in de bus zitten omdat het naar sommige opgraving/ archelogisch sites e.d. ver weg liggen. Maar goed, misschien een idee om alvast eens naar een reisbureau gaan om wat informatie en reisgidsen te verzamelen. Kun je in ieder geval al wat voorwerk doen en voorpret beleven!
0

#7 Gebruiker is offline   bride2be@2011 

• Lid geworden: 28-July 10

Gepost 21 July 2011 - 18:20

Wij gaan ook in september op huwelijksreis naar Playa del Carmen! Dus daarna kan ik ook mijn ervaringen delen:)
0

#8 Gebruiker is offline   gracegladys 

Gepost 25 July 2011 - 08:26

Mijn vriend wil wel graag excursies doen, maar ziet het niet zitten om telkens in een ander hotel te slapen. Hij wil een vaste slaapplaats om van daaruit excursies te maken!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
0

#9 Gebruiker is offline   CD28 

• Lid geworden: 19-December 10

Gepost 25 July 2011 - 11:47

Wij willen ook naar Mexico gaan, we zitten nu te kijken naar een resort in Yucatan, Playa del Carmen.
Wij willen van daar uit excursies gaan doen. We hebben dit 2 jaar geleden ook gedaan op de Dominicaanse Republiek en dat is heel goed bevallen. Rondreizen lijkt ons super mooi maar we hebben een enorm drukke tijd achter de rug dus we willen een zo relaxed mogelijke vakantie en kiezen daarom voor een resort.
0

#10 Gebruiker is offline   suzanned 

• Lid geworden: 23-January 11

Gepost 10 August 2011 - 10:04

Bekijk Post gracegladys, op 21 July 2011 - 15:14, zei:

@Suzanned; Ik wil graag rondreizen maar mijn vriend is daar dus niet zo van. Dus we willen waarschijnlijk naar playa del carmen, maar dan wel excursies zodat we nog wel iets zien van het land. En dan 12 tot 15 dagen... Mij werd aangeraden om naar playa del carmen te gaan, omdat dit 'leuker' moet zijn dan Yucatan. Wat ik begreep is Yucatan erg Amerikaans, en Playa del Carmen wat gezelliger. Klopt dit?

Je bedoelt denk ik Cancun in vergelijking met Playa del Carmen (Yucatan is de provincie waarin die plaatsen liggen). Cancun is inderdaad erg Amerikaans. Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van Playa del Carmen, maar ja het is maar net wat je zoekt. Wij hebben een paar dagen in de buurt van Playa del Carmen gezeten, Tulum. Dat is iets kleinschaliger en rustiger met ook prachtig strand. Bij playa del Carmen heb je meer All inclusive resorts en bij Tulum heb je kleinere hotels op het strand.

Je kunt vanaf die stranden heel gemakkelijk uitstapjes maken. De wegen zijn goed, er zijn veel bussen of je huurt zelf een auto.
0

#11 Gebruiker is offline   gracegladys 

Gepost 22 August 2011 - 13:52

Ik heb zojuist een optie geplaatst bij het reisbureau voor onze huwelijksreis!!

Riu Tequilla in Playa del Carmen! Nog even goed kijken of we uitkomen met ons budget (optie was namelijk in een opwelling geplaatst) en dan kan ik de boeking definitief maken. Duurt nog zo lang, maar heb er nu al zin in!!

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van bride2be2011 en jelly!
0

#12 Gebruiker is offline   bride2be@2011 

Gepost 22 August 2011 - 18:22

Nog 2 weken en dan zitten we er!! :D Oehh ik heb er zin in!
0

#13 Gebruiker is offline   Jelly 

Gepost 22 August 2011 - 18:43

voor ons nog 4 weken!! Heb er ook onwijs veel zin in! Eindelijk mooi weer... ;-)
0

#14 Gebruiker is offline   bride2be@2011 

Gepost 22 August 2011 - 20:19

Ja ik hoop op mooi weer.. als ik het weerbericht van Mexico bekijk, ziet het er alleen nog niet zo geweldig uit. Maar we houden hoop! :D
0

#15 Gebruiker is offline   gracegladys 

Gepost 23 August 2011 - 09:02

Alvast heel veel plezier en geniet ervan!!!!
0

#16 Gebruiker is offline   bride2be@2011 

Gepost 22 September 2011 - 19:31

@glacegladys en de rest:

Mexico is geweldig!! Echt een super mooi land, heerlijk weer en de stranden... :lol:
We zaten in Iberostar Tucan, echt een aanrader. Ziet er super uit, eten is lekker en het personeel echt heel vriendelijk. Zijn dus vol lof, ik wil weer terug!!
0

#17 Gebruiker is offline   Jelly 

Gepost 23 November 2011 - 20:33

Hoi allemaal,

Terug uit Mexico en alweer helemaal gesetteld in het werkende leven.. hier dan nog een korte impressie van onze reis!

We hebben eerst een rondreis van 10 dagen gemaakt door/ over het schiereiland Yucatan. We zijn met een eigen auto rond gaan rijden volgens een vastgestelde route. Het was echt adembenemend, prachtig, heeeeel divers qua landschappen etc. We zouden het zo weer over doen. Wat wel opvalt is als je wat verder van het 'gebaande' pad afgaat, meer richting het zuiden, hoe minder mensen engels spreken. Gelukkig spreek ik redelijk spaans en hebben we ons goed gered, maar dat zou ik wel als aandachtspunt meegeven, zeker als je niet gewend bent om op deze manier te reizen. Als laatste hebben we een weekje aan het strand in Playa del Carmen: Hotel Sandos Playacar Riviera en Spa. Prachtig hotel, mooi strand, lekker relaxen!

In het kort hebben we enorm genoten van onze super honeymoon naar Mexico!

Heel veel plezier voor degene die nog die kant op mogen!! Mocht iemand nog vragen hebben, stuur me maar een pb!

Groetjes, Jelly
0

#18 Gebruiker is offline   Paulinavanleent 

• Lid geworden: 09-April 12

Gepost 09 April 2012 - 11:17

Wij zouden graag eerst naar isla holbox gaan en daarna rondreis en nog een paar nachten in een riu hotel?

heeft er iemand ervaring met isla holbox? en is dit een beetje makkelijk te bereiken?
0

#19 Gebruiker is offline   Joos85 

• Lid geworden: 11-January 12

Gepost 12 April 2012 - 09:42

Wij trouwen 22 juni 2012 en gaan 27 juni voor 12 dagen naar Isla Holbox! Ons werd het aangeraden door het reisbureau. Op internet is hier en daar wel wat over te vinden. Er is niet veel te doen, maar wij gaan ook voornamelijk voor een ultieme relax vakantie. Het schijnt echt een tropisch eilandje te zijn en je kunt er golfkarretjes huren en het eiland rond rijden. Wij verblijven in villas Flamingos, in een bungalowtje op het strand!
Ik kijk er al erg naar uit!!! Mochten er mensen zijn die al eens op Isla Holbox geweest zijn, ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen!
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers