Mexico
Gepost 20 July 2011 - 16:21
Er zijn heel veel mogelijkheden. Ben zelf in Yucatan geweest. Heel mooi gebied, strand, cultuur en op weg naar de jungle. Je vliegt dan op Cancun.
Gepost 20 July 2011 - 19:18
Wij gaan in september op huwelijksreis naar Mexico! Weet niet wanneer je uiteindelijk gaat, maar half oktober zijn we weer terug en kan ik je vast van tips voorzien. Wij gaan eerst 10 rondreizen door Yucatan en daar de verschillende trekpleisters bekijken. We gaan lekker zelf rijden van plek naar plek en hotel naar hotel, wel vooraf hotels vastgelegd, puur uit praktisch oogpunt. Daarna nog een kleine week lekker relaxed en All Inclusive aan het strand. Voor ons echt een ideale combinatie van mooie dingen bekijken en uiteindelijk lekker relaxen!
Succes met informatie verzamelen en een keuze maken natuurlijk!
Gepost 20 July 2011 - 22:52
Gepost 21 July 2011 - 15:14
@Jelly; wij gaan volgend jaar pas in juni! Dus ik hoor graag hoe jullie het hebben gehad en wat jullie daar hebben gezien, misschien kan ik mijn vriend alsnog overhalen om toch te gaan rondreizen!
@saskia1983; dat klinkt ook goed!!
Gepost 21 July 2011 - 18:03
En waarom ziet je vriend een rondreis niet zitten? Je kan volgens mij vanuit Playa del Carmen prima excursies maken, soms zul je alleen lang in de bus zitten omdat het naar sommige opgraving/ archelogisch sites e.d. ver weg liggen. Maar goed, misschien een idee om alvast eens naar een reisbureau gaan om wat informatie en reisgidsen te verzamelen. Kun je in ieder geval al wat voorwerk doen en voorpret beleven!
Gepost 25 July 2011 - 11:47
Wij willen van daar uit excursies gaan doen. We hebben dit 2 jaar geleden ook gedaan op de Dominicaanse Republiek en dat is heel goed bevallen. Rondreizen lijkt ons super mooi maar we hebben een enorm drukke tijd achter de rug dus we willen een zo relaxed mogelijke vakantie en kiezen daarom voor een resort.
Gepost 10 August 2011 - 10:04
gracegladys, op 21 July 2011 - 15:14, zei:
Je bedoelt denk ik Cancun in vergelijking met Playa del Carmen (Yucatan is de provincie waarin die plaatsen liggen). Cancun is inderdaad erg Amerikaans. Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van Playa del Carmen, maar ja het is maar net wat je zoekt. Wij hebben een paar dagen in de buurt van Playa del Carmen gezeten, Tulum. Dat is iets kleinschaliger en rustiger met ook prachtig strand. Bij playa del Carmen heb je meer All inclusive resorts en bij Tulum heb je kleinere hotels op het strand.
Je kunt vanaf die stranden heel gemakkelijk uitstapjes maken. De wegen zijn goed, er zijn veel bussen of je huurt zelf een auto.
Gepost 22 August 2011 - 13:52
Riu Tequilla in Playa del Carmen! Nog even goed kijken of we uitkomen met ons budget (optie was namelijk in een opwelling geplaatst) en dan kan ik de boeking definitief maken. Duurt nog zo lang, maar heb er nu al zin in!!
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van bride2be2011 en jelly!
Gepost 22 September 2011 - 19:31
Mexico is geweldig!! Echt een super mooi land, heerlijk weer en de stranden... :lol:
We zaten in Iberostar Tucan, echt een aanrader. Ziet er super uit, eten is lekker en het personeel echt heel vriendelijk. Zijn dus vol lof, ik wil weer terug!!
Gepost 23 November 2011 - 20:33
Terug uit Mexico en alweer helemaal gesetteld in het werkende leven.. hier dan nog een korte impressie van onze reis!
We hebben eerst een rondreis van 10 dagen gemaakt door/ over het schiereiland Yucatan. We zijn met een eigen auto rond gaan rijden volgens een vastgestelde route. Het was echt adembenemend, prachtig, heeeeel divers qua landschappen etc. We zouden het zo weer over doen. Wat wel opvalt is als je wat verder van het 'gebaande' pad afgaat, meer richting het zuiden, hoe minder mensen engels spreken. Gelukkig spreek ik redelijk spaans en hebben we ons goed gered, maar dat zou ik wel als aandachtspunt meegeven, zeker als je niet gewend bent om op deze manier te reizen. Als laatste hebben we een weekje aan het strand in Playa del Carmen: Hotel Sandos Playacar Riviera en Spa. Prachtig hotel, mooi strand, lekker relaxen!
In het kort hebben we enorm genoten van onze super honeymoon naar Mexico!
Heel veel plezier voor degene die nog die kant op mogen!! Mocht iemand nog vragen hebben, stuur me maar een pb!
Groetjes, Jelly
Gepost 12 April 2012 - 09:42
Ik kijk er al erg naar uit!!! Mochten er mensen zijn die al eens op Isla Holbox geweest zijn, ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen!

Log in
Registreer
Help 
Multi quote