Trouwforum: Themakleur - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Themakleur Hoe verwerken jullie je thema kleur?

#1 Gebruiker is offline   JM2012 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 20-September 11

Gepost 18 October 2011 - 19:42

Onze locatie ziet er prachtig uit, maar we willentoch graag onze thema kleuren, Wit en Roze , verwerken in wat decoratie/versieringen etc. Nou hebben we al een aantal leuke ideeën:

Vaasjes ( 65 cent bij de action) met witte tule en een roze lint eromheen (daarin komt op onze trouwdag een roze roos). Deze vaasjes komen samen met een roze kaars op de tafels te staan.

In de bedankjes zitten ook onze kleuren verwerkt (ook zelf gemaakt).

Hebben jullie nog leuke tips/ideeën voor zelf gemaakte decoraties?

Bijgesloten bestand(en)

0

#2 Gebruiker is offline   missy-ila 

• Lid geworden: 21-April 11

Gepost 19 October 2011 - 06:34

Wij willen brede linten gaan gebruiken in verschillende kleuren, zoals op de foto. Verder zou je ook zelf een ringenkussen kunnen maken in bijpassende kleuren, een enveloppendoos, misschien stoelversieringen of gekleurde ballonnen. Je kunt ook nog wat doen met gekleurde bloemblaadjes om de tafel leuk aan te kleden. Ik weet natuurlijk niet hoe de ruimte er precies uitziet en of je bijvoorbeeld dingen mag ophangen aan het plafond. Hopelijk heb je er wat aan!

Die vaasjes zien er trouwens al heel leuk uit! :)

Bijgesloten bestand(en)

0

#3 Gebruiker is offline   ChrisenMarieke 

• Lid geworden: 07-December 10

Gepost 19 October 2011 - 09:20

Wij hadden de kleuren groen en wit. Uitnodiging was groen/wit, bedankjes ook (glazen potje met groen en witte snoepjes erin met een groen bedankkaartje eraan). Groen witte aankleding: bloemen, corsages, bruidsboeket, groen witte ballonnen bij feestlocatie en huis van mijn ouders. Daarnaast hadden de ceremoniemeester een appelgroen papier meegestuurd met de uitnodiging. Daarop hebben mensen een tekst geschreven die op de avond aan een appelboom gehangen kon worden. Deze appelboom staat nu bij ons in de achtertuin! En de daggasten en goede vrienden moesten een wijn uitzoeken en daar het groene kaartje op doen. Deze wijnen stonden bij ons op de trap naar boven en in de slaapkamer de dag na de bruiloft als verrassing. Dat was echt heel erg leuk. Oh ja en we hadden gevraagd of mensen een touch of green aan wilde doen op die dag. Zo hadden veel mannen een groene stropdas en vrouwen soms een ketting, riem etc om in het groen. Dat was ook heel erg leuk!

Oh ja, ook onze bruidstaart was groen/wit. Heb twee foto's toegevoegd. Op tafel zie je groen/witte bloemen en ballonnen erachter. En op tweede foto nog net een stukje van onze bruidstaart.

Bijgevoegd bestand  IMG_9729.jpg (98.86K )
Aantal downloads : 228Bijgevoegd bestand  IMG_9866.jpg (94.25K )
Aantal downloads : 213
0

#4 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 19 October 2011 - 16:47

@missy-ali : IEts aan het plafond ophangen gaat niet lukken, die linten zien er echt stoer uit zeg! Maar die rozenblaadjes moet zeker gaan lukken, leuk idee. We hebben al een ringkussentje en we moetyen de uitnodigingen nog gaan uitzoeken, dus daar kunnen we ook mooi wat mee doen.

@ChrisenMarieke: Leuk zeg, dat groene! Wij hebben helaas geen taart ;) Maar wel petit fours, misschien dat het restaurant daar iets met roze mee zou kunnen doen.

We hebben ook witten, rieten harten gehaald bij de xenos die we met een roze lint aan de trap (is een wenteltrap die goed zichtbaar is) gaan hangen :).
0

#5 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 20 October 2011 - 09:50

Bekijk Post JM2012, op 18 October 2011 - 19:42, zei:

Onze locatie ziet er prachtig uit, maar we willentoch graag onze thema kleuren, Wit en Roze , verwerken in wat decoratie/versieringen etc. Nou hebben we al een aantal leuke ideeën:

Vaasjes ( 65 cent bij de action) met witte tule en een roze lint eromheen (daarin komt op onze trouwdag een roze roos). Deze vaasjes komen samen met een roze kaars op de tafels te staan.

In de bedankjes zitten ook onze kleuren verwerkt (ook zelf gemaakt).

Hebben jullie nog leuke tips/ideeën voor zelf gemaakte decoraties?

Wat leuk die vaasjes!! Ik denk dat ik dat idee van je ga stelen ;)
Wij hebben ook als themakleur fuchsia roze.
We verwerken het in onze trouwkaart, de bedankjes, de taart en cupcakes en ik wil het ook in decoraties laten terugkomen.
Bij onze locatie zit een brug naar de ingang toe (het is een kasteeltje met rondom een gracht) en die brug willen we ook versieren door aan beide kanten een lang stuk stof in wit en roze om de zijkanten heen te draaien. Ik weet niet of ik het zo duidelijk beschrijf maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Lantaarntjes neerzetten met roze kaarsen is ook altijd leuk. En verder nog balonnen in die kleuren in en om de locatie.
0

#6 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 20 October 2011 - 10:44

@ Roxymilan: Leuk dat jullie dezelfde kleur hebben! :) Ik ben gisteravond weer even bezig geweest, misschien is het ook wel wat voor jullie om de ingang mee te versieren? Het zijn witte rieten harten ( 2 euro bij xenos) en houten, donkere harten ( 1 euro bij xenos). Leuk roze en wit lint eraan en klaar!

Bijgesloten bestand(en)

0

#7 Gebruiker is offline   missy-ila 

• Lid geworden: 21-April 11

Gepost 21 October 2011 - 16:33

Laat ik nou vorige week precies dezelfde hebben gekocht :lol: Ze zijn wel erg gaaf vind ik! Mooi met dat roze.
0

#8 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 21 October 2011 - 16:37

Haha! Leuk :)
Mijn as begint al te zeuren dat t miss wat te roze wordt xp
0

#9 Gebruiker is offline   Marlie 

• Lid geworden: 28-November 11
  • Interests:Bergsport, hardlopen, hondje Spanky, bakken

Gepost 06 January 2012 - 03:39

Ik doe veel leuke ideeen op via www.wedspiration.nl..
Ook leuke Do it yourself-jes...
0

#10 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 07 January 2012 - 10:00

Leuke ideeen allemaal!
Bij ons is het lichtroze rood wit.
De uitnodigingen zijn in die kleuren, balonnen en slingers ook, voor op tafel weet ik het nog niet, ik ga eerst aan de zaal vragen of zij al wat hebben voor op tafel. anders lijken die vaasjes van Action me erg leuk om wat mee ted oen bijv!
Ik heb bij vistaprint een groot spandoek laten maken, met onze foto erop, en tekst: just Married - onze namen en datum. Die is lichtroze. De bedankjes zijn in het rood/roze.
Dan komt het nog terug in het bruidsboeket, en de visitekaartjes (zonder tekst) waar onze gasten iets op kunnen schrijven (die ik voor het gastenboek ga gebruiken) zijn ook lichtroze :)
Ik geloof dat we dan al een eind op weg zijn ;)
0

#11 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 07 January 2012 - 10:47

Leuke ideeen allemaal! En een leuke website is voorbij gekomen!

Doen jullie ook corsages voor de daggasten?

Ik heb verder nog een klein roze lintje in mijn schoenen verwerkt, de enveloppendoos is roze/zwart/wat en het gastenboek wordt inderdaad ook roze.. :)
0

#12 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 07 January 2012 - 10:51

Ik wil alleen corsages voor onze ouders, en voor as zelf natuurlijk :)
0

#13 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 07 January 2012 - 11:19

Wij doen voor alle daggasten en voor de CMs een wat grotere variant daarop :) En AS idd !
0

#14 Gebruiker is offline   petra1979 

• Lid geworden: 16-January 12

Gepost 16 January 2012 - 15:14

Wij waren een keer op een bruiloft waar ze voor alle mannelijke daggasten een fuchsia roze stropdas hadden gekocht Vre-se-lijk. Op de foto zag je alleen mar roze stropdassen, het leidde zoveel af van de personen die'm droegen. En daarbij, wat moest ik aan naast mn kerel met z'n roze geval!!
0

#15 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 16 January 2012 - 19:23

@ Petra: Mag ik vragen wat dat toevoegd aan dit topic? We delen hier onze knutselwerken omtrend een thema kleur.. We zijn hier niet bruilofts ideeen van anderen aan het afkraken. Plus niemand hier heeft het over stropdassen gehad, de kleur fuchsia is voorbij gekomen in de vorm van corsages.
0

#16 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 16 January 2012 - 22:37

Onze themakleuren zijn zwart en wit, en het lijkt me in ons geval geen goed idee om daar dresscode van te maken. Niemand durft natuurlijk wit aan te trekken op een bruiloft, en dan komt dus iedereen in het zwart, en tsja, het is geen begrafenis, haha!
We gaan het zwart-wit in ieder geval terug laten komen in de kaart (wordt een zwart-wit foto plus eigengemaakt logo in zwart-wit), in de taart en hopelijk in de aankleding van de zaal (ik zat te denken aan mooie zwarte tafellopers, ballonnen e.d., standaard is de aankleding wit).
0

#17 Gebruiker is offline   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost 17 January 2012 - 08:38

Wij gaan ook geen dresscode maken van onze kleuren hoor! Past niet helemaal bij ons. Ik denk dat zelfs een kleurenthema al redelijk 'chique' is. Hier wordt het wit/ivoor met groen en veel hout. Beetje een rustiek thema. We laten het terug komen in de aankleding, kaarten en dat soort dingen, verder niet.
0

#18 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 17 January 2012 - 09:02

@ October bride. Ons kleurenthema wordt ook zwart wit. Inderdaad niet zo'n goed idee als dresscode te doen. Had ik nog helemaal niet over nagedacht. Maar omdat wij in de winter trouwen zie ik inderdaad nog niet zo veel wit aan doen ;) . Toch handig zo'n forum!! Ik wou ook het zwart en wit terug laten komen in de taart, enveloppendoos en wat aankleding. Ook mijn trouwjurk is wit met zwart! Ik kom trouwens dit kleurenthema bijna nergens tegen...
Ik heb ook nog een zwarte kunstkerstboom. En omdat wij vlak voor kerst trouwen wou ik die nog op de feestlocatie neerzetten met witte en zilveren ballen erin. Lijkt me erg leuk!
0

#19 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 17 January 2012 - 13:16

Gaaf, zwart wit als thema! Heel strak en chique :)

Wij doen ook geen dresscode hoor.. Met roze en wit ( en een vleugje zwart ) als themakleuren. De daggasten krijgen een witte corsage op. En om nu van alle mannen te vragen of ze iets met roze aantrekken, beetje sneu ;). Tenzij ze het leuk vinden of course :P.

Onze bedankjes zijn trouwens zwart wit! (met een roze bedankkaartje erin ;) ). De doosjes heb ik bij light in the box vandaan, zijn echt heel erg gaaf! Misschien ook iets voor jullie?

Bijgesloten bestand(en)

0

#20 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 17 January 2012 - 21:07

@JM2012! Hey die bedankjes zien er echt heel erg leuk uit! Idd misschien ook iets voor ons! Ik zal het effe opslaan. Bedankt!
0

#21 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 18 January 2012 - 21:49

JM: Superleuk inderdaad! Ik was eigenlijk van plan zelf bedankjes te maken, maar misschien dat ik dit na kan maken met origami o.i.d. Zijn het platte doosjes (meer envelopjes), of zie ik dat verkeerd?
0

#22 Gebruiker is offline   JM2012 

Gepost 19 January 2012 - 08:50

Het zijn inderdaad een soort envelopjes, om het zo maar te zeggen!
0

#23 Gebruiker is offline   Marry24 

• Lid geworden: 02-September 09

Gepost 19 January 2012 - 13:10

Wij hadden als thema kleur rood en iedereen trok er zwart bij aan, terwijl ik hoopte op wit:P Dus het zegt niks over dat mensen wel of geen zwart naar een bruiloft aan durven trekken:P
0

#24 Gebruiker is offline   gympie 

• Lid geworden: 16-December 11

Gepost 19 January 2012 - 16:20

wij gaan voor wit en zilver, met een heel klein beetje lichtroze om het nog wat te kleuren zal ik maar zeggen.
Die kleuren komen terug in onze kaarten (diy) en de bedankjes (diy) en de kaartjes voor mij het diner (diy)
en wij willen ook een soort van desert/snoep buffet maken waar ook de bruidstaart op komt en ik heb al
tegen mijn zus gezegd dat ik die kleuren wil en ga dan zelf de taart uitzoeken (ook in die kleuren dus)
maar qua kleding weet ik het eigenlijk niet zo goed nog. Denk dat zilver niet zo goed bij mijn as past.
Ohja en wit/zilver en roze ballonnen op het feest denk ik. En wat er op de tafels komt weet ik nog niet
heb maandag as gesprek met locatie en dat hoor ik ook over de stoelhoezen, decoratie etc.
0

#25 Gebruiker is online   trouwen2012 

• Lid geworden: 20-April 10

Gepost 20 January 2012 - 18:39

@woeligepaulien ik heb nog een witte kunstkerstboom. Ik vind me heel mooi, maar m'n as niet. Dus hier mag hij niet staan hahaha. M'n ouders zijn mijn oude spullen aan t opruimen en kwamen m tegen. Mocht je m willen :)

Wij (echt ik en m'n cm) gaan ook veel zelf doen. We willen de komende maand maar eens rustig aan beginnen. Dus dan zal ik hier ook m'n creaties posten :-)
0

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers