Trouwforum: Verlovingsringen En Aanzoek - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Verlovingsringen En Aanzoek

#1 Gebruiker is offline   MTL 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 17-November 11

Gepost 17 November 2011 - 01:50

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om mijn vriendin binnenkort ten huwelijk te vragen, alleen ik heb nog geen ring gekocht omdat ik nog met wat vragen zit.
Is het vreemd om een ring te doen met een parel en niet een diamant en hoort de ring 'officieel' ook niet alleen van goud te zijn? ik ben zelf namelijk niet zo een goud fan.
ook wil ik haar ten huwelijk vragen in de sneeuw, maar het lijkt me zo een gedoe met handschoenen en bibberende handjes. En hoe kom ik aan haar ringmaat? we wonen niet samen ( ben van de ouwe stempel, eerst trouwen, dan samenwonen:P) en ik ben niet elke dag op haar kamer te vinden, dus kan niet even snel een ring mee sneaken of opmeten, iemand een idee?

Alvast bedankt

MTL
0

#2 Gebruiker is offline   Duurtnogeven 

• Lid geworden: 24-February 10

Gepost 17 November 2011 - 06:55

Wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk wil vragen!

Wat betreft de ring; zelf heb ik geen ring gekregen, omdat ik dat een beetje onzin vond (ik vind het namelijk een beetje geldverspilling, maar dat is MIJN mening :)). Ik vind het niet belangrijk hoe een ring er uit ziet, zolang hij maar uit een goed hart komt. Je hoeft niet alles via de officiële manier te doen toch? Als jij een mooie ring hebt gezien waarvan jij vindt dat je die wilt geven, zou ik dat gewoon doen. Of dat nu goud is, of niet. Er zijn trouwens ook witgouden ringen, die hebben bijna dezelfde kleur als zilver, maar hebben wel dezelfde samenstelling als een geelgouden ring.
Met de goede ringmaat kan ik je niet goed helpen. Het enige wat ik kan bedenken is dat je misschien een ring op de 'gok' koopt en wanneer deze niet (goed) past, dat je hem omruilt voor de juiste maat of dat ze de ring verkleinen of vergroten. Ik denk dat je dat wel kunt afspreken met een juwelier. Het enige minpunt is dat je vriendin dan haar ring niet direct om kan doen.

Heel succes en voorbereidingsplezier!
0

#3 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 17 November 2011 - 07:28

Wat vor ring je koopt doet er inderdaad ook in mijn ogen niet toe, als zij hem maar mooi vind. Jij kent je vriendin beter dan wij, dus je kunt vast haar smaak wel vinden. Ik heb ook een relatief simpele zilveren ring gekregen. Ik ben er super blij mee!

Voor wat betreft een ring mee sneaken.. Je hoeft toch niet elke dag op haar kamer te zijn om er 1 te pakken te krijgen? Heb je goede band met haar ouders? Wellicht kun je iets met hun regelen of een goede vriend(in) van haar? Heeft ze meerdere ringen die ze niet altijd allemaal draagt? Zo ja dan kun je vast ook wel eens een keer een ring te pakken krijgen als ze naar de wc is ofzo als je bij haar bent?
Overigens zjn wij ook terug geweest naar de juwelier voor de juiste maat. Hij bleek toch niet helemaal goed te zitten en toen is er gewoon de juiste maat besteld en heb k dus een nieuwe ring gekregen, ondanks dat ik hem al een week gedragen had. (krasjes etc kunnen ze heel simpel weer wegwerken, dus verkopen kunnen ze hem zo weer) Dus wat duurtnogeven even al aangeeft dat is vast wel te regelen met een juwelier :)

Qua locatie, tja als je het graag op een speciale plek wilt doen, in de sneeuw ofzo, moet je er wat voor over hebben ;) Aan de andere kant kun je de ring ook relateif makkelijk verbergen in de je handschoen, dus echt koude handen krijg je dan pas als je haar de ring geeft en je dus de handschoen uittrekt :)
0

#4 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 17 November 2011 - 09:54

Maak je niet te veel zorgen.
Het gaat vooral om het gebaar en de vraag die je stelt.
Ik ben ontzettend blij met mijn stalen ring.
Vond het heel bijzonder om die van mijn vriend te krijgen.
Hij is dus wel een keer door mijn sieradenbakje gegaan en heeft een ring 'geleend'.
Ruilen voor een andere maat kan evt ook.
Zou ik zelf ook geen probleem vinden.
Sneeuw lijkt mij supergaaf.
Ik hoop dat het (ondanks de kou) sneeuwt als wij trouwen.
0

#5 Gebruiker is offline   Marijke84 

Gepost 17 November 2011 - 10:27

Super dat je je vriendin gaat vragen! Je moet lekker doen wat jij mooi vindt, beetje cliché maar wel waar! Ik heb een ring gekregen die ik zelf nooit zou uitzoeken, maar omdat mijn vriend er moeite voor heeft gedaan en hem zelf uitgezocht heeft ben ik er super super blij mee! Ik ben er trots op hem te dragen.
Kun je een vriendin vragen welke maat ze heeft? Als je het niet zeker weet, altijd te groot kiezen! Een vriendin was er erg trots op dat ze haar ring kleiner kon laten maken ;-) Veel succes en plezier!
0

#6 Gebruiker is offline   patatje 

• Lid geworden: 25-February 11

Gepost 19 November 2011 - 11:40

Je hoeft geen diamant kopen maar ik denk parels kan niet tegen dagelijks dingen? (sorry for my lousy Dutch) Dus als je een parel ring kopen, mischien moet je een niewe parel inzetten elke jaar of zo?
0

#7 Gebruiker is offline   MTL 

Gepost 29 November 2011 - 02:46

Hallo Allen,

Dank jullie wel voor jullie mening. ik ben ondertussen hard op zoek naar een ring voor mijn vriendin en aanstaande verloofde(hoop ik haha).
ik heb al diverse mooie ringen gezien waarvan ik denk dat zij ze zelf ook mooi zal vinden. ik heb heel stiekem al naar een paar ideeën van haarzelf gevist en denk dat ik er wel uit kom. hopelijk kan ik rond kerst mededelen dat alles geslaagd is. het leuke is dat in die tijd mijn ouders weer terug zijn uit indonesie en wij hun dan zelf het blijde nieuws kunnen mededelen, jeeeejj!!
en patatje, wat je zegt over een parelring klopt, maar als je een ring doet met de parel in de ring en niet op de ring, zal deze langer mee gaan, heb ik mij laten vertellen door diverse juweliers.
ik vind het leuk dat ik dit nieuws toch nog met mensen kan delen, want normaliter kan ik mijn mond niet houden hahaha.
bedankt voor jullie wijze woorden en hopelijk horen jullie snel meer en kan ik een foto laten zien van de ring.

groetjes

ow en twijfeltje, veel plezier op jullie dag!! ik hoop ook voor jullie dat het gaat sneeuwen, maar niet zo erg dat er niemand kan komen;)
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers