Trouwforum: Vakantie 2012 - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Vakantie 2012

#1 Gebruiker is offline   Elina 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 29 November 2011 - 11:43

hallo allemaal,

R en ik willen volgend jaar graag een weekje op wandelvakantie. Is er iemand wel eens in Snowdonia geweest? Misschien tips? Of een heel ander gebied?
0

#2 Gebruiker is offline   Pepper 

• Lid geworden: 20-June 08

Gepost 29 November 2011 - 11:45

:ph34r: Ik heb nog nooit van Snowdonia gehoord

Vakantie 2012 moeten we na de vakantie maar eens bespreken, kijken of lief lang weg kan met zijn werk. En dan misschien lekker zijn paps opzoeken(VS). Of zijn oma tijdens het EK!
0

#3 Gebruiker is offline   Elina 

• Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 29 November 2011 - 11:49

Het is een gebied in het noorden van Wales, met veel wandelen en vogels kijken :)

VS & EK, allebei gaaf lijkt me :)
0

#4 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 29 November 2011 - 11:50

Sorry geen tips Elina, maar klinkt echt heerlijk (en te zien aan de informatie op internet)!
Wij willen binnenkort ook een keer die richting op, maar dan voor een weekendje. Dus lees even stiekum mee :)
0

#5 Gebruiker is offline   Patriesje78 

• Lid geworden: 19-June 08

Gepost 29 November 2011 - 12:02

Wat betreft wandelvakanties kan ik je de Azoren aanbevelen (via Stap Reizen, zitten op de Nieuwe Gracht), maar dat is geen Wales.
0

#6 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 29 November 2011 - 12:12

Thanks Patriesje, zag dat ze ook een reis naar Kroatië hebben (ook gaaf!). Ik kijk ook nog even bij SNP maar ik wil het liefste gewoon een huisje en een wandelkaart, niet per se via een reisbureau.
0

#7 Gebruiker is offline   Patriesje78 

Gepost 29 November 2011 - 12:17

Stap Reizen boekt voor je de huisjes/quinta's en geeft je een stapel wandesuggesties met stafkaarten. Of wil je nog meer vrijheid?

Wijzelf willen volgend jaar weer 2 locaties aan doen. Locatie mag best kindvriendelijk zijn (graag zelfs), maar de omgeving moet voor ons voldoende uitdaging bieden qua natuur en cultuur. Damien is dan bijna 2 en wil waarschijnlijk niet veel meer in de buggy. Wandelingen moeten dus niet al te moeilijk en lang zijn. We dachten zelf aan 1 weekje Luxemburg en 1 weekje Belgische Ardennen, maar andere suggesties zijn ook welkom.
0

#8 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 29 November 2011 - 12:23

@Patriesje, een huisje en kaarten kan ik zelf ook goed regelen. Daar heb ik dat bureau dan niet voor nodig (behalve als een huisje goedkoper geregeld kan worden, maar dat is niet altijd).
Voor kindvriendelijk en wandelen zijn de Eifel, de Sachsische Schweiz en Bohemen ook leuk.
0

#9 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 29 November 2011 - 12:34

Als het puur om wandelvakanties gaat, Noorwegen en noord Zweden zijn ook echt prachtig en bieden verschillende gebieden.
0

#10 Gebruiker is offline   Patriesje78 

Gepost 29 November 2011 - 13:31

Elina, dan vallen de Azoren denk ik af. De Azorenverantwoordelijke zei dat hij eigenlijk geen stafkaarten kon vinden en deed het nu met iets van 30 jaar oud. Maar omdat ik net als Pepper nog nooit van Snowdonia gehoord heb (ondanks mijn goede wereldkennis), kan ik je daarmee niet helpen.

Eiffel lijkt me ook leuk!
0

#11 Gebruiker is offline   lalalalala 

• Lid geworden: 13-December 08

Gepost 29 November 2011 - 18:00

ik hoor goede verhalen over wandelvakanties in Scandinavie, maar ook Ierland.
0

#12 Gebruiker is offline   Fammie 

• Lid geworden: 27-March 07

Gepost 01 December 2011 - 09:52

Noorwegen is geweldig om te wandelen. Met name Jotumheimen.

Patriesje wij zijn toen Ole 1 jaar was in het Zwarte Woud geweest en dat was geweldig met kinderen. Ook lekker kunnen wandelen. Dit jaar in de Jura in Frankrijk geweest en ook dat was super. Veel mooie gebieden om te wandelen wat ook voor kinderen prima te doen is en leuke stadjes bezocht. Is een draagzak (voor op de rug) dan niks om Damien in te vervoeren als jullie willen wandelen? Ole vind het nog steeds geweldig om in te zitten.

Hier gaan we in januari een lang weekend naar stroombroek en in de zomer naar Frankrijk.
0

#13 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 01 December 2011 - 09:55

De Jura is idd ook prachtig!
0

#14 Gebruiker is offline   marjolein--1984 

• Lid geworden: 16-September 09

Gepost 01 December 2011 - 10:18

Elina, is Zwitserland niet een optie in combinatie met een treinreis?

Ik ben ook nog op zoek naar een laatste vakantie met z'n tweetjes. We willen er nog even lekker tussenuit maar wanneer is het beste om te gaan qua zwangerschapstermijn? Het liefst zoeken we ook iets zonnigs met max 25 graden. Help!
0

#15 Gebruiker is offline   Fammie 

• Lid geworden: 27-March 07

Gepost 01 December 2011 - 10:56

Marjolein het is ook afhankelijk hoe lang je wil gaan en of je wil gaan vliegen. Ik ben toen ik van Ole zwanger was met 37 weken nog een lang weekend naar Drenthe geweest en verder niks. Met Elin zijn we toen ik 20 weken zwanger was een week in Frankrijk geweest.
0

#16 Gebruiker is offline   Anna Livia 

• Lid geworden: 23-September 08

Gepost 01 December 2011 - 11:25

Marjolein, ik ben twee jaar gelden in februari naar Lanzarote geweest voor een week. Ik vond het echt een heerlijke tijd omdat het hier toen nog zo koud was en ik daar zo lekker "opgewarmd" was. Lanzarote is wel erg toeristisch natuurlijk, maar je zou bijvoorbeeld in het algemeen kunnen kijken naar de Canarische eilanden of iets in die buurt.
0

#17 Gebruiker is offline   Patriesje78 

Gepost 01 December 2011 - 11:33

Marjolein, wil je rusten of ook iets doen? Ik was 5,5 maand tijdens onze fly-drive naar Andalusie. Dat is dus veel lopen in de steden. Toen kon ik het nog goed, maar ik denk niet dat ik dat 1 of 2 maanden later ook nog had gekund.
0

#18 Gebruiker is offline   marjolein--1984 

• Lid geworden: 16-September 09

Gepost 01 December 2011 - 12:21

Fammie, ongeveer 8 dagen ofzo, vliegen is geen bezwaar.
AL, Ik had ook al in die hoek gekeken maar is het daar dan wel al een beetje mooi weer? Zag dat Ibiza dan rond de 15 graden was ofzo.
Patriesje, Er moet wel in de omgeving wat te doen zijn, maar als het niet gaat dan blijf ik lekker luieren. :lol:
0

#19 Gebruiker is offline   vangarderen 

• Lid geworden: 29-August 08

Gepost 01 December 2011 - 22:52

Marjolein: wij zijn eind maart/begin april een weekje naar portugal geweest. Vliegvakantie met huurauto. Net boven de 20 graden, dus lekker weer en met 25 was dat prima!
0

#20 Gebruiker is offline   11-06-2010 

• Lid geworden: 06-May 09

Gepost 01 December 2011 - 23:02

@ Marjolein: Ik ben toen met 18 weken zwangerschap op vakantie geweest.
Vond dat een hele fijne termijn. Zou t niet al te lang uitstellen als ik jou was, je weet nooit hoe je je aan t eind van je zwangerschap voelt.
Wij zijn naar Malta geweest, was heerlijk weer, maar was wel in juni.

@ Elina: Sorry, geen tips.
0

#21 Gebruiker is offline   14/8/2009 

• Lid geworden: 25-February 09

Gepost 02 December 2011 - 08:25

@ Marjolein: hier met 22 weken een week in New York geweest, het was daar toen 30 graden (augustus). Ondanks de warmte, de jetlag etc een hele fijne vakantie gehad, en ik heb gewoon alles kunnen zien en doen wat ik wilde. Rond die termijn ben je nog niet zo log en immobiel, wat mij betreft een hele fijne tijd om op vakantie te gaan. Na de 30 weken kan het op zich ook nog wel, maar dan moet je een andersoortige vakantie uitzoeken denk ik, meer relaxen in de schaduw aan het strand of het zwembad. Bovendien moet je er dan rekening mee houden dat je niet zo makkelijkmmeer uren in de auto kunt zitten en dat vliegmaatschappijen moeilijk kunnen gaan doen.
0

#22 Gebruiker is offline   Mar1981 

• Lid geworden: 27-August 07

Gepost 03 December 2011 - 22:14

Marjolein, ik ben toen ik 26 weken zwanger was van nadine twee weken naar fuerteventura geweest. Heerlijk weer, leuk eiland! Vond t vliegen nog goed te doen. Nu Ben ik met 10 weken naar lanzarote geweest, ook erg leuk! Canarische eilanden zijn altijd fijn qua klimaat. Met kerst waren wij ook op lanzarote en het was er lekker weer, strandweer zelfs.
0

#23 Gebruiker is offline   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 13 December 2011 - 17:53

Wij willen in september misschien naar Portugal.
Wat is nou een leuke plek, niet te toeristisch maar wel wat te doen ook voor Elin.
0

#24 Gebruiker is offline   zusje 

• Lid geworden: 28-May 09

Gepost 13 December 2011 - 18:28

Portugal is heerlijk in September! Wij zijn dit jaar naar Albufeira geweest, erg touristisch, maar de plaatsjes er omheen schijnen ook erg leuk te zijn!
0

#25 Gebruiker is offline   vangarderen 

• Lid geworden: 29-August 08

Gepost 13 December 2011 - 19:18

HB: wij zijn in maart hier geweest, maar dat was nog wel zonder kind natuurlijk. ;)
0

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers