Trouwforum: Ouders Vragen - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Ouders Vragen ..

#1 Gebruiker is offline   Fransman 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-December 11

Gepost 01 December 2011 - 10:53

Beste Lezer,

Mijn vriendin en ik hebben besloten om in Januari naar New York te gaan en ik ga haar daar ten huwelijk vragen..
Het enigste probleem is dat ik van de oude stempel ben en vind dat ik haar vader eerst zou moeten vragen.
Nu wil het zo dat haar ouders voor 2 maanden op vakantie zijn en dus terug komen als wij ook alweer terug zijn....

Je hoort weleens dat eerste de vrouw wordt gevraagd en daarna de vader maar ik zou toch graag eerst de vader willen vragen
maar die zit toch zo'n 8 uur vliegen hier vandaan...dus dat gaat niet werken...ik dacht aan een telegram..die hij pas mag lezen als
ik hem aan de telefoon heb...maar das ook zo onpersoonlijk...

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier nu het beste van ga maken...en graag zou ik willen weten of je normaal alleen echt de vader vraagt
of toch ook de moeder?? Als ik bijvoorbeeld een telegram zou doen ga ik dat dan richten aan beide ouders of alleen aan haar vader??
Of zal ik hem toch achteraf vragen??

Wie O Wie??

Alvast bedankt voor de reactie's.

Gr
Frans
0

#2 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 01 December 2011 - 11:03

Even een vraag: is je vriendin ook van de oude stempel? En wat is voor jou de meerwaarde van het vragen van haar ouders?

Als je het helemaal traditioneel wil doen, zou je alleen de vader moeten vragen maar het is maar de vraag of dat nog van deze tijd is en of je moeder zich niet gepasseerd voelt? Maar dat kan je natuurlijk zelf beter beoordelen.

Kan je je vriendin niet ten huwelijk vragen en bij terugkomst het goede nieuws feestelijk aan de ouders vertellen?

Ben ook benieuwd naar andere reacties.

0

#3 Gebruiker is offline   Sh@ron 

• Lid geworden: 27-January 09

Gepost 01 December 2011 - 11:06

Heeft haar vader/moeder geen mobiele telefoon?

Bestaan telegrams uberhaupt nog wel? :ph34r:
0

#4 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 01 December 2011 - 11:11

Ik vind het idee van vader vragen wel lief, maar zou me er niet te druk over maken en het gewoon telefonisch doen inderdaad, hebben ze geen mobieltje idd? Of achteraf of het gewoon achterwege laten. Waarom is het zo belangrijk voor je?
0

#5 Gebruiker is offline   Nails 

• Lid geworden: 18-November 11

Gepost 01 December 2011 - 15:11

Je kan het inderdaad telefonisch doen, maar persoonlijk zou ik dan bang zijn dat de moeder zich gepasseerd voelt.
Verder zou ik het jammer vinden als de ouders bijvoorbeeld hun dochter nog spreken en zich dan misschien verkletsen.... en ik moet zeggen dat het heel leuk en speciaal is om samen naar de ouders te gaan en het te vertellen die reacties zien is zo mooi!
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers