Trouwforum: [Verlovingsring] Wel Realistisch Blijven? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

[Verlovingsring] Wel Realistisch Blijven?

#1 Gebruiker is offline   Boriskje 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 11-December 11

Gepost 11 December 2011 - 10:52

Hallo allemaal,

U raad het vast al, dit topic is omtrent de aanschaf van een mooie ring voor mijn aller liefste.
Voor mijn aanzoek wou ik echter geen "traditionele" ogende ring geven (ring met block diamant erop). Begrijp me niet verkeerd, het zijn erg mooie ringen maar enkelt vanuit praktisch oogpunt niet zo handig.
Daarom ben ik gaan kijken naar ringen waarbij "de steen" embedded is.

Eerst even wat achtergrond informatie:
Momenteel studeer ik nog (promoveren) in het buitenland, en leef verder vrij zuinig. We wonen nog niet samen (wil ik natuurlijk verandering in brengen, echter zal dat na mijn studie zijn, nog ongeveer 1 jaar)
Ik heb over de jaren heen geld gespaard en de aanschaf van een van de onderstaande vermelde ringen is dan ook geen probleem.
Mijn vriendin is zelf ook vrij zuinig en heeft verder ook niet veel sieraden. Welk het zoeken naar een ring extra moeilijk maakt.

Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt (noujah, gereduceerd tot twee ringen), maar ik wil weten of ik wel goed bezig ben en niet wegens teveel excitement te ver ga. (enkelt van de gedachte dat ik naar een juwelier ga gaat mijn hart van over de toeren).

Na veel zoeken en zaken aflopen heb ik nu twee ringen gevonden die ik mooi vind en waarvan ik denk dat zij het ook mooi zou vinden (fingers crossed).
Ik heb mijn oogjes laten vallen op deze mooie ring met 1 diamant in de vorm van een hart (>3000 Euro)
Echter komt deze uit de collectie van afgelopen jaar en is het niet meer beschikbaar (ik krijg aankomende week te horen of er toch nog een exemplaar is)

En dan is er deze
ring met veel diamantjes. (>10.000 euro) Zo mooi!
Met dezelfde basis, echter wel 'wat' prijziger zoals aangegeven. (*prijzen op de gegeven website moet je nemen als een indicatie, kunnen lichtelijk veranderen namelijk. )

Doch met deze ringen, met name de laatste vraag ik me dus af ga ik niet te ver?
Als ik kijk naar mijn vrienden, familie, collega's doen die niet zo 'gek'
Zou ze er wel elke dag mee lopen? Bang om het te verliezen/beschadigen
Brengt het gevaar met zich mee (ik kan soms een beetje para zijn)? Zoals potentieel target om te beroven. Nu kan het me niet zo veel uit maken als de ring gejat zou worden (het is jammer), maar ik weet dat het mijn vriendin dan helemaal devastated zou zijn !

Graag zou ik dan ook wat (nuchtere?) Nederlandse meningen/ervaringen willen lezen.

Eventuele opmerkingen als "ik zou het geld beter besteden aan een leuke reis". Helemaal mee eens, maar ook daar heb ik voor gespaard (ben zuinig enzo)
0

#2 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 11 December 2011 - 11:10

Ik moet zeggen dat ik meer dan 10.000 euro voor een verlovingsring echt bizar vind!!! Dat is het budget voor onze hele bruiloft....Je geeft aan dat je zuinig leeft en nog studeert, waarom dan zo'n dure verlovingsring??? Je hebt bij juweliers de meest prachtige ringen voor een paar honderd euro, met bv wat kleine diamantjes. Waarom kies je niet zoiets? En dan zou ik de rest van je gespaarde geld mooi voor de bruiloft gebruiken. Want dat kost ook al genoeg!
0

#3 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 11 December 2011 - 11:20

Helemaal eens met Roxy.
Ik vind het bizar veel geld
(ik heb dus ook niet zoveel, ondanks dat ik al 7 jaar werk)
Zou me bezwaard voelen zo'n ring te krijgen en me er ongemakkelijk bij voelen.
Zo'n ring die jij uitzoekt zou bij mij helemaal niet passen, hopelijk wel bij je vriendin.
Ik zou haar wat vaker met kleine dingen verwennen, leuke dingen doen en iets minder zuinig leven.

Het is natuurlijk een super gebaar, erg lief van je, maar voor mij persoonlijk over de top.
Als je vriendin weinig sieraden draagt zou ik het ook niet zo snel doen.
Ik ben ontzettend blij met mijn ring waarvan ik niet weet wat hij heeft gekost, maar niet meer dan 100 euro.
Gewoon het idee dat hij die voor mij heeft uitgezocht en me ermee ten huwelijk heeft gevraagd is voor mij bijzonder genoeg.

PS Je eerste link klopt volgens mij niet.
0

#4 Gebruiker is offline   hopelessinlove 

• Lid geworden: 08-September 09

Gepost 11 December 2011 - 11:24

Vond eerlijk gezegt voor de prijs van wat er bij die ringen op de plaatjes stond ook een beetje
te overdadig

ik zelf heb wel een mooie verlovings ring gehad met briljant , maar moet je heel eerlijk zeggen
die was lang niet zo duur als deze ringen , is dus echt wat je zelf wil
0

#5 Gebruiker is offline   missy-ila 

• Lid geworden: 21-April 11

Gepost 11 December 2011 - 11:31

Ook ik zou niet blij zijn met een ring van 10000 euro. Het is echt heel veel geld voor alleen de ring. Misschien is het leuk om een wat goedkopere ring te geven en de rest opzij te zetten voor de bruiloft? Volgens mij vinden veel vrouwen het zeker zo leuk om daar alles bij te kunnen plannen en meer te kunnen besteden!
0

#6 Gebruiker is offline   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost 11 December 2011 - 11:42

Beide ringen vind ik erg mooi, dus ik zou het helemaal geweldig vinden zo'n ring te krijgen. Het bedrag vind ik echter wel erg hoog en of dat over de top is of niet, hangt denk ik samen met hoeveel geld je te besteden hebt. Als je bijvoorbeeld 50.000 op je rekening hebt staan, dan zou ik zo'n uitgave wel kunnen verantwoorden. Helaas hebben wij dat niet, dus verwacht ik ook nimmer zo'n ring te krijgen.
0

#7 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 11 December 2011 - 11:46

Ik vind de eerste ring zelf het mooist...
Maar ik vind de prijzen ook wel erg duur. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar wat al gezegd is, onze hele bruiloft heeft (ons) nog geen 10.000 euro gekost (in totaal wel, maar we hebben wat dingen gekregen van de ouders).
Ik denk dat als je naar een betere juwelier gaat, je voor een veel lagere prijs soort gelijke ringen kunt krijgen.

0

#8 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 11 December 2011 - 12:01

Bekijk Post Lotte09-09, op 11 December 2011 - 11:46, zei:

[font="Century Gothic"]Ik vind de eerste ring zelf het mooist...

Ik zie dezelfde plaatjes
0

#9 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 11 December 2011 - 12:18

Ik vind de tweede ring het mooist, maar zoiets kun je ongetwijfeld ook voor (heel veel) minder geld krijgen.
0

#10 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 11 December 2011 - 12:29

zuinige promovendus, een dikke pluim voor jou!
Ga je nog postdoccen?

En ik vind alletwee de ringen niet mooi, dus aan mij heb je niks :) Ik had een verlovingsring ook niet op prijs gesteld ben ik bang.
Draagt je vriendin normaliter ook ringen en bling-achtige sieraden?
0

#11 Gebruiker is offline   TrouwM 

• Lid geworden: 10-August 10

Gepost 11 December 2011 - 12:46

Ik zou adviseren: verplaats je in je vriendin. Hoe zou zij het vinden als ze hoort/er achter komt wat de ring gekost heeft? Zou ze de ring aannemen? Zou ze de ring dragen?
Ga je de ring als trouwring gebruiken?

Beiden ringen zijn niet mijn smaak. Persoonlijk vind ik het geld wat je wilt uitgeven voor een ring over de top. Je kan er een nieuwe auto voor kopen, je bruiloft van betalen, nieuwe meubels voor als je gaat samenwonen etc. Maar daar heb je vast over nagedacht.

Dat mijn vriend mij gevraagd heeft, omdat hij van mij houdt is mij veel meer waard dan een ring. Liefde zit voor mij in de kleine dingen die het leven mooier maakt.

Maar als jij er gelukkig van wordt om de ring te geven en je vriendin er gelukkig van wordt om de ring te krijgen, waarom niet?
0

#12 Gebruiker is offline   Nails 

• Lid geworden: 18-November 11

Gepost 11 December 2011 - 13:20

Ik vind beide ringen mooi, maar moet zeggen als iemand weinig sieraden draagt het wel enorme en dure ringen zijn. Persoonlijk zou ik bang zijn om het te dragen, bang hem te verliezen.
Verder ben ik het eens met de andere je kan zulke ringen ook voor minder geld krijgen en kan je voor dat geld leuke andere dingen doen samen.
Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat geven!
0

#13 Gebruiker is offline   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 11 December 2011 - 14:28

Als ik eerlijk ben denk ik dat je voor €10.000 een veel mooiere ring kan kopen of voor minder geld een vergelijkbare.
De eerste vind ik een beetje tuttig met dat hartje erin, niet mijn smaak.

Ik denk als je €10.000 euro hebt en dat er voor uit wil geven je dat zeker moet doen.
Maar het moet niet zo zijn dat je het om het prijskaartje wat er aan hangt doet maar juist omdat je de ring prachtig vind.
En zoals ik het zie:Je twijfelt tussen 2 ringen, dan zijn het beide niet de juiste ring.
Als je de juiste had gevonden dan had je niet getwijfeld.......
0

#14 Gebruiker is offline   deniesje 

• Lid geworden: 07-April 11

Gepost 11 December 2011 - 14:40

Sjemig, ik vind 3.000,- voor een ring al duur, dus ik hou mijn mond wel over de ring van 10.000 :ph34r:
Ik vind ze beiden niet mooi. Te dik/bol niet mijn smaak. Ik zou niet blij zijn met zo'n dure ring, ik zou hem niet durven dragen in de angst deze te beschadigen laat staan te verliezen...

Ik ken een verhaal van een jongen die in de USA een dikke verlovingsring voor zijn aanstaande heeft gekocht voor $10.000
Bleek te groot te zijn, en omdat deze zo geclompiceerd in elkaar zat én bezaaid was met diamanten durfde geen enkele juwelier hier in NL het aan om de ring te verkleinen. Sja, dan zit je lekker met een ring van 10.000 in je maag...

Eerlijk, er zijn veel mooiere soortgelijke ringen te krijgen voor een minder hoog bedrag.
0

#15 Gebruiker is offline   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 11 December 2011 - 14:56

Eens met de rest. Al had ik het geld voor zo'n dure ring, ik zou het er nooit voor over hebben (nog afgezien dat ze beide mijn smaak niet zijn). En aangezien je vriendin weinig sieraden draagt, vraag ik me af of zij er wel zo blij van zou worden.
0

#16 Gebruiker is offline   smsje 

• Lid geworden: 18-November 11

Gepost 11 December 2011 - 15:35

Ook ik vind het bedrag wat je wilt uitgeven aan een ring absurd!
Natuurlijk moet je eigenlijk zelf weten wat je wilt uitgeven.
Zeker als je vriendin niet zoveel om sieraden geeft, waarom zou ze dan zo'n dure ring wel om willen.
Ik heb ook een verlovingsring gehad, had tegen mijn vriend gezegd, als hij maar niet te duur is en er 1 diamantje oid inzit.
Hij kostte € 70,00 en ben er zo gelukkig mee dat ik deze ook niet eens inruil voor mijn trouwring, ik draag er dan wel 2!
Het gaat echt niet om wat een ring kost, hoeveel je er ook voor kan en wil neerleggen.
0

#17 Gebruiker is offline   Pepper 

• Lid geworden: 20-June 08

Gepost 11 December 2011 - 15:53

Ik vind de eerste ring geweldig en zou heel blij zijn als ik hem zou krijgen. Maar als ik daarna van mijn lief zou horen hoeveel hij waard is, dan zou ik wel even vragen of hij wel helemaal bij zijn hoofd is :).
Ik zou je inderdaad even verplaatsen in jouw lief, houdt ze hiervan?
0

#18 Gebruiker is offline   boukezz 

• Lid geworden: 30-January 11

Gepost 11 December 2011 - 16:27

Pff...ik zou er niet mee om m'n vinger willen lopen...stel je voor dat je het kwijt raakt? Zou helemaal gek worden! M'n lief heeft een prachtige ring van Ti Sento met veel briljantjes uitgezocht voor een mooi bedrag....en echt helemaal geweldig vind ik 'm! Maar uiteindelijk vind ik het belangrijkste dat hij me gevraagd heeft, dat we gaan trouwen en de verlovingsring is alleen een mooie toevoeging... ;-)!
0

#19 Gebruiker is offline   deniesje 

• Lid geworden: 07-April 11

Gepost 11 December 2011 - 16:35

sterker nog, ik heb geen verlovingsring :P
0

#20 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 11 December 2011 - 17:19

Ik heb ook geen verlovingsring hoor, ook geen behoefte aan. Maar inderdaad, als ik er één had gekregen dan zou hij van mij maximaal een eurootje of 100 waard mogen zijn ;) Ik vind mijn trouwring namelijk veel waardevoller dan een ring die je maar in zo'n korte tijd draagt (je verloving. En ja, ik weet dat de meeste dames hun verlovingsring (al dan niet samen met de trouwring) blijven dragen, maar toch zou de ring waarmee ik mijn man trouw beloof voor mijn gevoel meer waard zijn). En zelfs die kostte 'maar' 300 euro.

Als ik zou horen dat mijn ring duizend(en) euro's waard zou zijn dan zou ik 'm A. Niet durven dragen en B. Me afvragen wat ik voor dat geld óók/liever (samen met mijn lief) had kunnen doen en kopen... :blush:
0

#21 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 11 December 2011 - 17:22

Bekijk Post Inx, op 11 December 2011 - 17:19, zei:

Ik vind mijn trouwring namelijk veel waardevoller dan een ring die je maar in zo'n korte tijd draagt (je verloving). En zelfs die kostte 'maar' 300 euro.

Ik blijf mijn verlovingsring wel dragen.
Blijft ene geweldige herinnering van het moment dat hij me ten huwelijk vroeg.
(En waar het wat mij betreft ook om gaat)
Hij is een beetje aangepast door de goudsmid en gaat aan mijn rechterhand.
Trouwring links.
0

#22 Gebruiker is offline   Maaike J 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 24-January 10

Gepost 11 December 2011 - 17:23

Ik zou ook niet zo'n dure ring hoeven. Ik heb officieel geen aanzoek gehad, maar kort nadat we besloten te trouwen wel een ring gekregen die we samen een keer hadden gezien en ik toen heel mooi vond, kostte wel 30 euro. B) Onze trouwringen waren samen trouwens net geen 1000 euro. Dat vind ik al duur, maar omdat we die ring de rest van ons leven dragen (hoop ik!) wel het geld waard.
Ik zou persoonlijk zonder het puur over (verlovings-)ringen hebben bij je vriendin eens peilen wat voor sieraden zij zou willen hebben als de prijs geen rol speelt. Dan weet je een beetje waar haar smaak en keuze naar uit gaat en weet je misschien iets beter of zij een ring van 3000 of 10.000 euro zou waarderen of teveel zou vinden.
0

#23 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 11 December 2011 - 17:44

Ook voor mij niet van die dure ringen.. Zoals al gezegd: Je draagt zo'n ring alleen tijdens de verloving en het gaat mij omhet gebaar/teken van liefde en niet om het prijskaartje dat ergens aanhangt.

En als ik zo hoor dat je vriendin toch niet veel sieraden draagt, zou ik me toch eens goed afvragen of ze dit dan echt op prijs zou stellen..Of dat ze liever jou heeft als man (en een goedkopere ring die ze wel wil/durft te dragen)..
0

#24 Gebruiker is offline   Charley 

• Lid geworden: 13-August 10

Gepost 11 December 2011 - 18:01

Ik zou me ook afvragen wat mijn partner zou vinden als zij de prijs van de verlovingsring hoort. Ik draag ook niet veel sierraden, maar mijn ring draag ik wel heel trouw. Overigens was deze ook iets van 40 euro ('gewoon' sterling zilver). Onze trouwringen zijn 625 euro. Ik zou het er niet voor over hebben om een peperdure ring aan mijn vinger te hebben.
0

#25 Gebruiker is offline   Lyanna 

• Groep: Members - besloten
  • Lid geworden: 04-June 07

Gepost 11 December 2011 - 18:23

Ik zie hier heel veel dames reageren met "absurd" en "ik vind ze niet mooi", "niks voor mij" ... maar daar gaat het uiteindelijk niet om toch? Misschien vindt topic starter de ringen prachtig en is dit ook de smaak van zijn vriendin. Zijn vraag gaat meer over de prijs van de ringen en of die niet over the top zijn.

Ik persoonlijk zou aan de ene kant ontzettend gevleid zijn als ik een ring kreeg van mijn vriend die zo veel waard zou blijken te zijn. Dat is toch wel ontzettend speciaal. Maarrrrr ... ik weet niet of ik hem zou durven dragen inderdaad. Stel je voor dat je hem kwijt raakt of zoiets. Daarnaast vraag ik me af - als de verlovingsring al zo duur is, wat doe je dan met de trouwring straks? Of wordt de verlovingsring uiteindelijk de trouwring?

En tja, mij maak je ook blij met een met veel liefde uitgezochte ring van 100 euro. En dan heb je ineens een mooi spaarpotje staan waar je straks (een deel van) je bruiloft van kan betalen. Dan zou ik toch echt voor die optie kiezen ;)
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers