Trouwforum: [Verlovingsring] Wel Realistisch Blijven? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

[Verlovingsring] Wel Realistisch Blijven?

#26 Gebruiker is offline   jassou 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 19-February 10

Gepost 11 December 2011 - 20:40

Geld wat je ergens voor gebudgetteerd hebt is nooit absurd, naar mijn idee. Je hebt het immers opzij gezet voor dat item. Sommigen zouden dat geld gewoon aan iets anders uitgeven, en jij aan een ring. Wij hadden bijvoorbeeld een redelijke prijzige huwelijksreis (categorie ring twee-plus-nog-wat), wat anderen misschien absurd zouden vinden. Maar dat was onze beslssing, en op andere zaken sparen we weer geld. De een koopt een dure auto, de ander een dure ring, het is gewoon maar wat je wilt (een ring is dan wat waardevaster). 'Absurd' is een andere woord voor: 'ik zou het ergens anders aan uitgeven'. Een lening afsluiten voor een aankoop die je niet kan betalen, is weer wat anders.

Dat gezegd hebbende lijkt het me wel verstandig een ring te kiezen die bij je aanstaande past. Als ze nooit sieraden draagt, lijkt me ring twee persoonlijk iets te opzichtig. Wat je ook kan doen: laat de juwelier een selectie ringen klaarleggen die je vantevoren uitzoekt, en laat haar kiezen. Dat is overigens nog traditioneler dan een ring presenteren in een doosje. De ringen liggen dan in jouw budget (whatever that may be) en daarmee hoef je niet zo'n moeilijke beslissing alleen te maken. Wie weet houdt ze wel van ring twee, wie weet wil je een eenvoudigere. Ik zou niet praten over geld met haar, ten eerste is het jouw geld, ten tweede is het niet zo leuk als het een cadeau is. Iedereen die een beetje bescheiden is zal dan zeggen 'oh, dat is veel te veel voor mij!'.

Als je je zorgen maakt over mogelijke diefstal, zou je kunnen informeren naar mogelijkheden de ring hiervoor te verzekeren. Misschien dat de voorwaarden en kosten hieromtrend je afschrikken van ring 2 ;-)

ps: informeer ook even naar conflict-free diamonds, wel zo liefdevol :)
0

#27 Gebruiker is offline   patatje 

• Lid geworden: 25-February 11

Gepost 11 December 2011 - 20:58

Mijn ring is best wel 'grote' (Nederlandse standaard) en kost maar 2000 euro. Kijk maar op Blue Nile
0

#28 Gebruiker is offline   marian1313 

• Lid geworden: 07-May 09

Gepost 11 December 2011 - 21:35

Ik draag zelf nooit sieraden (op mijn trouwring na) en zou het eerlijk gezegd wel ongemakkelijk vinden om te weten dat ik een ring van duizenden euro's zou krijgen. Maar ik weet niet of jouw aanstaande er hetzelfde over denkt.

Als je zelf de eerste ring eigenlijk het mooist vond (ik moet zeggen dat ik die ook beter vind passen bij iemand die weinig sieraden draagt) zou je eventueel ook naar een edelsmid kunnen gaan met de vraag of ze hem voor je kunnen maken. Misschien is het dan zelfs goedkoper.
0

#29 Gebruiker is offline   Boriskje 

• Lid geworden: 11-December 11

Gepost 11 December 2011 - 21:41

Hartelijk dank voor al jullie (snelle) reacties.
Ik denk dat het mij wel weer even in de realiteit heeft gezet en dat ik het inderdaad veel te ver zoek. De stad waar ik woon wil dat nog wel eens veranderen… iets met alleen banken om me heen (en dan niet het soort waar je op zit ;)

Om toch even in te gaan op hoe ik tot deze twee ringen kwam.
Initieel heb ik ook niet gekeken naar de prijzen, heb gewoon uitgezocht wat ik mooi vind (diverse juweliers en natuurlijk internet). Moet zeggen dat ik heel veel mooi vind, echter als voor een keuze dan was het de eerste ring.
Vervolgens de prijs opgezocht en na het zien ervan kwam ik dus met de vraag is dit normaal. Op de website staat verder niet echt vermeld naar de kwaliteit van de diamand en dergelijke, welk grote invloed kan hebben. Ik ben vervolgens bij hun langs geweest en kreeg te horen dat ze deze niet meer direct hadden. Hierop kreeg ik de tweede ring daar te zien en dat was wel even anders dan op de foto.

Zoals ik aangaf, kan ik het betalen, echter zoals velen hier aangeven is het toch wel exorbitant. Ik deel die gedachte, maar met de gedachte van het is iets speciaal voor iemand speciaal en voor een heel leven kwam het geheel toch tot wankelen.

Het is ook niet de bedoeling dat ze de ring ook maar even draagt, integendeel juist wanneer ze wil. Of ze deze ook als trouwring wil nemen, dat laat ik aan haar over, ik zou het wel mooi vinden. Maar de trouwring hoeft van mij namelijk ook niet duurder te zijn. Dit is een geschenk van mij aan haar met een speciale betekenis en daarvoor ben ik tot veel bereid. Voor mijn gevoel heeft de verlovingsring meer emotionele waarde dan de trouwring. Ik kan het volledig verkeerd hebben natuurlijk, maar dan hoor ik graag jullie meningen/ervaringen.

Ik zal dan ook toch nog even wat beter mijn best doen met zoeken. Tevens, wacht ik ook nog even af voor de eerste ring (zou deze ring toch in het echt even willen zien). De tweede, hoe mooi ik hem ook vind, maar nee, het moet geen Amerikaanse vormen aannemen.

Nogmaals mijn dank is dan ook groot voor al jullie reacties.
Heb hier ook al aardig wat threads doorgelezen :) erg leerzaam.
0

#30 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 11 December 2011 - 22:24

Soms kan het zijn dat je de Nederlandse nuchterheid nodig hebt! haha..

Succes met zoeken naar de perfecte verlovingsring. Ik denk dat wat je ook uitzoekt, dat ze het ongetwijfeld allemaal fantastisch zal vinden ;) . Het gaat ten slotte om de boodschap erachter ..
0

#31 Gebruiker is offline   Lies86 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 11 December 2011 - 23:04

Ik heb orige week mijn verlovingsring uitgezocht, deze kostte 45 euro inclusief graveren, wij kozen voor een vriendschapsring, waarvan alleen ik hem zal dragen.
Ja, samen uitgezocht, maar zo doen we het nou eenmaal.
Ik zou niet gelukkiger worden van een ring die zoveel kost!

Doe wat goed voelt, kies wat je denkt dat zij mooi vind.
Maar ik zou niet willen weten dat de ring zo duur was geweest.
Ik zou hem niet durven dragen inderdaad.....
Zou dan ook liever een goedkopere ring hebben en een mooi spaarpotje voor het trouwen en alles wat erbij komt kijken!
0

#32 Gebruiker is offline   manike 

• Lid geworden: 22-October 07

Gepost 12 December 2011 - 13:29

Als je dat budget hebt is en of vindt je het idee van een groei ring misschien ook wel mooi en kan je kiezen voor de wat grotere en duurdere diamanten/briljanten erin.
De eerste dan bij de je verloving, de tweede met trouwen (aanschuif) en eventueel uitbreiden bij eventueel kinderen of andere bijzondere gelegenheden.
Als je vriendin al niet veel sieraden heeft of ringen draagt is comfort misschien wel het belangrijkste.
Een grote steen is leuk, maar als het een actief persoon is, is dat niet altijd even makkelijk. Ook is het bijvoorbeeld als iemand heel veel aan sport doet, niet
altijd even makkelijk die ring dan ergens op te bergen. Als je dan vergeten bent om de ring thuis al af te doen.
Succes met het uitzoeken, als je een goede juwelier wilt hebben om te vergelijken is tiffany's altijd een goede.
0

#33 Gebruiker is offline   Bride from Nijkerk 

• Lid geworden: 02-September 10
  • Interests:Green stuff, tenor drumming, photography

Gepost 12 December 2011 - 13:41

De tweede ring doet me erg denken aan mijn eigen verlovingsring, maar ben er vrij zeker van dat manlief dat niet uitgegeven heeft :)
Je moet jezelf er vooral goed bij voelen, als jij het niet erg vind om een aardig bedrag uit te geven dan is dat wat voor jou okay is.
Jij kent je vriendin natuurlijk het beste en weet ook wel of zij zich daar goed bij zou voelen.

Wat manike ook zegt, het is misschien ook handig om te kijken of de ring bij je vriendin past qua werk en hobby's.
Hoe mooi ik mijn verlovingsring ook vind is het niet de meest praktische ring voor mij, en ik heb dan ook vrij gauw een steentje uit de ring verloren. Gelukkig konden ze deze nog wel maken.

Oh ook handig om te weten, de setting van de 2e ring is niet te verkleinen/vergroten als deze niet past.
Hier liepen wij tegen aan toen ik te huwelijk was gevraagd, de ring was te groot voor mij ringvinger maar ze hadden deze niet kleiner en vermaakt kon ie ook niet worden.
Ik mocht een ander ring uitzoeken maar ja dat was natuurlijk niet dé ring. Uiteindelijk ben ik m toen maar gaan dragen om mijn middelvinger.
0

#34 Gebruiker is offline   kumarie 

• Lid geworden: 30-November 11

Gepost 12 December 2011 - 16:14

Ik zie ook twee dezelfde plaatjes! Dus ik kan niet aangeven welke ik mooier zou vinden.

Ik zou een ring van 3000 euro niet durven dragen, laat staan eentje van 10.000 euro.
Maar ik heb dan ook een verlovingsring die door mijn schatje zelf is gemaakt van materiaal van zijn geliefde motor waarmee hij een ongeluk heeft gehad. Heeft hij twee maanden stiekem aan gewerkt en ik ben er superblij mee! Is niet in waarde uit te drukken (waarom omdat ie ook nog eens heel erg mooi is)

Ik denk dat ik heel erg vereerd zou zijn als iemand zo'n dure ring voor mij zou kopen maar ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen.
Je moet bedenken of je vriendin de ring zou durven dragen of niet. Tis toch de bedoeling dat ie niet meer af gaat :)
Denk dat je voor veel minder ook al hele mooie ringen zou kunnen uitzoeken.
0

#35 Gebruiker is offline   HiPe 

• Lid geworden: 20-April 11

Gepost 12 December 2011 - 16:45

Hallo Boriskje,

ik ga voor optie B

En toch even nieuwsgierig: Wat maakt dat je je geliefde graag een verlovingsring wilt geven? Is het omdat 'het zo hoort , graag wilt dat zij je ring draagt, weet/ denkt dat zij een verlovingsring heel erg op prijs stelt? En is het je het geld waard? Volgens mij zit daarin ook het antwoord of je een dergelijke ring uberhaupt moet gaan kopen.

De sieraden die ze draagt, hoe draagt ze die? Bijvoorbeeld, vaak dezelfde oorbellen die van oma x heeft gekregen? En verder, past het model bij haar handen? Je hebt vrij dikke exemplaren uitgezocht en mij zouden ze geen van beiden staan. Anderzijds, het is echt jouw keuze. En daarmee bedoel ik de ring en het gebaar. Ongeacht wat anderen om je heen vinden en doen.

Zelf heb ik een volgens mij best prijzige (en semitraditionele) verlovingsring gekregen. Al haalt hij zeker niet de bedragen waar jij aan denkt. Ik vind het zo bijzonder dat mijn man zoveel moeite heeft gedaan om deze ring uit te zoeken en hij staat symbool voor mooie herinneringen. En ik vind de ring prachtig, gelukkig :-) Ik wordt elke keer blij wanneer ik er naar kijk... Ik draag hem dus iedere dag. Aan mijn andere hand overigens mijn trouwring die me ook heel dierbaar is en we samen hebben uitgezocht. Ben ik bang dat er iets mee gebeurt? Ja, maar om hem daarom niet te dragen, dat vind ik ook weer zonde. Met verre reizen en schoonmaken gewoon niet om doen en daarbij, wie weet denken mensen wel dat het nep is :-)

En tot slot, dit klinkt misschien een beetje gek en ouderwets, op een of andere manier zie ik het ook als een soort van verzekering. Denk aan vroegere tijden of nu nog in India of China. Het idee dat ik in tijden van nood altijd nog die ring heb... al hoop ik natuurlijk dat het nooit voor zal komen (en er achter kom dat het toch een stukje glas was :-P ).
0

#36 Gebruiker is offline   mvr 

• Lid geworden: 14-May 07

Gepost 12 December 2011 - 21:58

Ik ben getrouwd met een juwelierszoon en heb daardoor ook wat duurdere ringen dan gemiddeld. Maar toch heel fijn en niet heel opzichtig. Hij heeft me ten huwelijk gevraagd met een traditionele verlovingsring; de soletair. Geelgoud met diamant 20 punts (zoals foto 1). Als trouwring draag ik een alliance, ring helemaal rondom met diamantjes (zie foto 2). Hoewel ik het erg gaaf vind dat ik zulke mooie ringen heb gekregen hoeft het van mij niet te opzichtig te zijn. En ik gok dat jouw vriendin ook wat meer van fijntjes houdt als ze verder niet veel sieraden draagt. De traditionele ringen zijn ook heel draagbaar en tijdloos en niet aan mode onderhevig. Wat ik wel weer fijn vind, want ik draag ze tenslotte mijn hele leven.
Mijn advies; ga toch voor een meer traditionele ring!

Bijgesloten bestand(en)

0

#37 Gebruiker is offline   Boriskje 

• Lid geworden: 11-December 11

Gepost 13 December 2011 - 00:35

Nou ik heb het model gevonden!
Met dank aan patatje voor de referentie naar Blue Nile

Het is exact waar ik eigenlijk naar zocht, maar niet kon vinden hier in de stad.
Ring van Blue Nile

Echter heb ik na wat reviews lezen over Blue Nile (merendeel spreekt er goed over) nog een andere website gevonden met een haast identiek model. Namelijk van James Allen (welke als de betere uit de test komt).
Ring van JamesAllen

Nu lijkt mij de ring van JamesAllen beter afgewerkt.
Maar de ring van Blue Nile heeft de "comfort" afwerking, dus dat de ring aan de binnenkant ook afgerond is. Kan mij iemand vertellen of dat echt veel beter is?

Tevens op James Allen is de presentatie wat beter en kan ik kiezen uit wit goud en platinum (ook yellow gold maar dat is geen optie ;) ).
Ben er nog niet helemaal over uit wat beter is.

Maar dit is hem gewoon!

---
Moet zeggen het idee van een "groei ring" ook erg leuk is!

"Wat maakt dat je je geliefde graag een verlovingsring wilt geven?"
Omdat ik in het buitenland zit, wij beiden werken en dus mekaar momenteel iets van 4 keer per jaar zien (alleen met vakanties van ongeveer een week of twee weken). Een verlovingsring vind ik dan juist extra mooi. Ik weet zeer zeker dat het van haar niet eens hoeft! Maar ik weet ook dat ze het wel heel erg leuk zal vinden.

Ik denk, bij nader inzien, dat ze zich ook erg ongemakkelijk zou voelen met een "erg" dure ring. Hoewel het mij er vooral om gaat dat het iets moois is voor haar waar ze erg blij mee zal zijn. Zou dus ook niet wakker liggen van de prijs (lig wel wakker van het moment waarop ik de ring zal geven, ben daar dan ook nog even mee bezig om dat uit te werken ;) )

Wederom dank voor de reacties :)
0

#38 Gebruiker is offline   patatje 

• Lid geworden: 25-February 11

Gepost 13 December 2011 - 08:27

Kan je de ring ruilen bij James Allen als je aanstande willen graag een andere?

Ik draag ook geen sieraden (alleen mijn verlovingsring en straks mijn trouwring). Persoonlijk zou ik nooit de ring die je mooie vindt dragen want het is niet echt klassiek maar de ring is zeker niet lelijke! Je weet de smaak van je aanstande best natuurlijke.

P/S: Ik ben niet Nederlandse- that's why my Dutch is odd;)

P/S/S: If you are interested in the 2nd ring (the one in your first post), you can definitely find a similiar one elsewhere (not cheaper looking than the one in your link)- perhaps even Tiffany's. I would be quite annoyed if my boyfriend spent that much on a ring which look like that (not so much because of the actual amount but because I think you can get a nicer one with much larger diamonds for that price haha).
0

#39 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 13 December 2011 - 11:50

Bekijk Post Boriskje, op 13 December 2011 - 00:35, zei:

Nu lijkt mij de ring van JamesAllen beter afgewerkt.
Maar de ring van Blue Nile heeft de "comfort" afwerking, dus dat de ring aan de binnenkant ook afgerond is. Kan mij iemand vertellen of dat echt veel beter is?

Ik heb verschillende ringen gepast en wij hebben uiteindelijk gekozen voor een binnen afwerking die iets bol loopt omdat wij dat wel veel lekkerder vonden zitten (wij hebben onze ringen uiteindelijk bij een goudsmid laten maken). Maar misschien kun je dat wel vragen of ze (van JamesAllen) dat kunnen maken? Vaak kun je de ring nog best wel 'customizen' qua vorm, kleur etc. D
0

#40 Gebruiker is offline   kumarie 

• Lid geworden: 30-November 11

Gepost 13 December 2011 - 14:28

Hele mooie ring Boriskje. Vind deze persoonlijk veel mooier (minder opzichtig en toch elegant) dan de vorige.
Goed gedaan. Je aanstaande zou vooral helemaal vereerd zijn als ze hoort hoeveel tijd je hebt gestoken in het vinden van de perfecte ring voor haar. Dat laat in elk geval blijken dat je heel veel om haar geeft. Ze mag in d'r handjes knijpen.

Veel succes met je aanzoek. Kan me voorstellen dat je er wel een beetje wakker van ligt.
Mijn aanstaande had me al gevraagd, maar de ring paste niet. (Had natuurlijk wel al ja gezegd) Vervolgens heeft hij me een paar dagen later opnieuw gevraagd, en deze keer op zijn knieen. Later zij hij dat hij die tweede keer opnieuw zenuwachtig was :)
(Ik ook trouwens)
Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken.
0

#41 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 13 December 2011 - 14:34

Ik kies persoonlijk voor pascomfort. Bij het uitzoeken van onze trouwringen had ik ook de keuze uit twee prachtige ringen, eentje was rechter van afwerking, de andere boller. Toch voor de bollere gekozen, omdat dat prettiger aanvoelt.

Ik vind deze ringen trouwens prachtig! Ik denk ook dat je vriendin een van deze ringen fantastisch zal vinden. Ze klinkt als iemand die houdt van subtiele, bescheiden sieraden. Goede keuze dus!
0

#42 Gebruiker is offline   HiPe 

• Lid geworden: 20-April 11

Gepost 13 December 2011 - 20:04

vind dit ook een erg mooi model!

ow ja, het valt me nu ook op dat de stenen in de ringen iets anders gezet zijn. Misschien toch een keer naar een juwelier om te vragen wat in de praktijk nu het verschil is? Misschien dat de modellen verschillen in draagcomfort, maar ook in onderhoud (die gaatjes onderin?) en in schittering?
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers