Tekst Kerstkaart Met Trouwfoto
Gepost 11 December 2011 - 13:06
Op de achterkant wil ik een leuke tekst schrijven. Iets in de trant van: 'mede dankzij jouw/uw/jullie aanwezigheid hadden wij een geweldige dag. Fijne kerstdagen ... etc.'
Het mag in rijm vorm, hoeft niet.
Heeft iemand leuke ideeen?
Gepost 11 December 2011 - 20:35
Tuurlijk kan je op je kerstkaart mensen (nogmaals) bedanken dat ze op je trouwdag zijn geweest.
Afgelopen jaar was ons jaar en dank zij jullie hadden wij een prachtige trouwdag.
Wij wensen jullie voor 2012 net zo veel geluk.
Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Dank voor jullie aanwezigheid op ons huwelijk.
Genoten hebben wij van onze trouwdag.
wij hoppen dat je van komende feestdagen net zo genieten mag.
Hartelijk dank en een goed 2012!!
Gepost 11 December 2011 - 21:07
Gepost 11 December 2011 - 21:41
Wij hebben helemaal geen bedankkaartjes gedaan, er is ook maar één bruiloft waar ik ooit geweest ben waar ze achteraf bedankkaartjes verstuurd hebben, dus ik vind het helemaal niet 'goedkoop' maar een leuk idee.
Gepost 11 December 2011 - 21:49
Happy Bride, op 11 December 2011 - 20:35, zei:
Wij wensen jullie voor 2012 net
wij hoppen (cool!) dat je van komende feestdagen net zo genieten mag.
niet om HB te stangen, maar wel omdat het misschien op een kaartje komt te staan ;)
Gepost 11 December 2011 - 23:13
Persoonlijk vind ik het ook niet 'cheap' om een kerst- en bedankkaartje in één te doen, al vind ik de tijd tussen bruiloft (september) en feestdagen (eind december) wel een beetje groot, ik zou eerder voor zoiets kiezen als je bruiloft dicht op de feestdagen zat. Maar een kaartje als onderstaand (van ons dus) zou ik persoonlijk rustig hebben aangevuld met "We wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig 2012"
Maar blijkbaar is dat eigenlijk 'not done' ;)
Ik zou me voor kaartjes met bruilofts-verwijzing wél beperken tot mensen die ook daadwerkelijk interesse in jullie bruiloft hebben getoond, d.m.v. aanwezig zijn op de dag of het sturen van kaartjes o.i.d.
Met kerstkaarten stuur je misschien toch ook mensen die je minder vaak ziet/spreekt en om die dan, als zij niets hebben laten horen op jullie dag, toch nog je bruiloft 'onder de neus te wrijven' vind ik een beetje raar.
Kortom, ik zeg wél doen en ook rustig met voorbedrukte tekst, maar alleen naar de mensen die iets met jullie bruiloft te maken hebben gehad, en aanvullen met persoonlijk geschreven tekst op de achterzijde voor bepaalde mensen :)
Bijgesloten bestand(en)
-
bedankkaartbruiloft.jpg (188.59K )
Aantal downloads : 83
Gepost 11 December 2011 - 23:54
Inx, op 11 December 2011 - 23:13, zei:
Dat bedoel ik met een beetje raar, omdat er best een poos tussen de bruiloft en de feestdagen zit. Aangezien je bedankkaartjes toch wel binnen een aantal weken na je bruiloft verstuurd.
Gepost 12 December 2011 - 01:07
En bedankkaartjes en kerstkaart in een cheap....wij hebben helemaal geen bedank kaartje gestuurd wat maakt dat ons dan :ph34r:
Ben het wel met Inx eens dat je die kerstkaarten natuurlijk niet naar mensen moet sturen die niet op je bruiloft zijn geweest maar dat had je zelf misschien ook wel bedacht
Gepost 12 December 2011 - 06:52
Gepost 12 December 2011 - 08:11
Misschien had ik het niet goed verwoord: het is GEEN bedankje. Dat hebben onze gasten op de dag zelf al gehad.
Het is idd een persoonlijke kerstkaart met foto als verwijzing naar die belangrijke dag in ons afgelopen jaar. (Op de foto proosten we met champagne.)
Naast de gebruikelijke tekst met 'Fijne kerstdagen etc', zoek ik naar een leuke tekst. En dan kom ik toch snel uit op een tekst waar 'bedankt' in zit, maar dat is prima.
@ Happy Bride, thanx voor je berichtje! Zoiets zoek ik!
@ Inx, gave kerstkaart! Heel mooi!
We sturen de kaart idd alleen naar mensen die op de bruiloft zijn geweest en die interesse hebben getoond.
Gepost 12 December 2011 - 08:26
Ik hoor ook inderdaad dat er steeds minder bedankkaartjes gestuurd worden, maar dat zie ik eerder als een afbreuk aan (durf ik het te zeggen?) goede manieren. Daarmee wil ik niet zeggen dat je onbeschoft bent als je geen bedankkaartjes stuurt ofzo, alleen dat het sturen ervan gewoon aardig is en eigenlijk zo hoort, naar mijn idee. 'Dat doen anderen ook niet' is naar mijn idee dus geen reden om iets te laten. Maar your mileage may vary, zoals ze zeggen :)
Overigens hebben we altijd wel kaartjes gehad, en ook zelf gestuurd. Het schrijven ervan kost even tijd ja, maar bedenk dat het bijwonen van een bruiloft ook tijd kost: cadeau regelen, kleding regelen, vrije dag opnemen, of oppas regelen voor de avond, afreizen, evt hotel kosten, je beste sociale beentje voorzetten zodat het een beetje gezellig feest is. Niet al deze dingen gelden voor iedereen, en voor sommige mensen kosten deze dingen helemaal geen moeite, voor anderen meer, maar wat ik bedoel over te brengen is dat de gasten ook iets voor het bruidspaar doen wat onzichtbaar is. Soms spreek je het bruidspaar niet eens echt gedurende de dag, dan is het zo leuk een (geschreven) kaartje te krijgen dat wat je gedaan hebt ('er zijn') echt leuk was. Het is niet zo dat als ik geen kaartje zou krijgen (nog nooit gebeurd) zou denken dat dat niet op prijs werd gesteld, zo onzeker ben ik nou ook niet :), maar het is gewoon leuk te krijgen en te lezen!
Wat betreft kerst/bedankkaartje ineen ben ik het met inx eens. Doe het niet bij de mensen die verder van je af staan, die zijn na drie maanden de bruiloft al redelijk vergeten. Schrijf voor de anderen (daggasten?) er persoonlijk iets op. Goede tussenweg?
Gepost 12 December 2011 - 08:41
Jof, op 12 December 2011 - 06:52, zei:
Dat zou eigenlijk wel zo moeten zijn, maar bij veel mensen sluipt het er toch in dat je ook kerstkaarten naar iets verdere 'relaties' stuurt (zoals bij ons: Wat kennissen van m'n ouders, de beste vriendin van m'n (overleden) oma, onze vroegere buren, collega's. Die dingen ontstaan soms door de jaren heen). En wij hadden een kleine bruiloft met alleen naaste familie en close vrienden, dus er waren voor onze bruiloft in totaal 48 uitnodigingen verstuurd. Daar bovenop kregen we nog behoorlijk wat kaartjes van anderen, maar niet van iedereen met wie we normaal kerstkaarten 'uitwisselen'.
Wij hebben de bedankkaartjes dus écht alleen gestuurd naar de mensen die iets van zich hadden laten horen, dus ik zou als je ze als kerstkaart gebruikt goed opletten welke mensen dat niet hebben gedaan, anders staat het 'bedankt' een beetje raar.
Wat trouwens ook leuk is, en denk ik wel kan in jullie geval omdat de bruiloft al wat langer geleden is: Je kunt van sommige mensen wat foto's meesturen. Wij hadden onze foto's al vrij snel en omdat heel veel mensen ook apart op de foto waren gegaan/gekomen hebben we wat foto's uitgeprint. Zo kregen mijn neef en z'n vriendin een heel mooie foto van hen samen, mijn zwager een schoonzus een schattige van de kinderen en vrienden van ons een superlieve van hun pasgeboren baby. Daar kregen we ook heel leuke reacties op!
Gepost 12 December 2011 - 10:36
Wij hebben iedereen na het feest een bedankje gegeven en degene die ons een kaart gestuurd hadden, hebben we een foto gestuurd met achterop een tekst waarin we lieten blijken dat we erg blij waren met hun geluk wensen. Die mensen waren zo lief een kaart te sturen ook al waren zij niet uitgenodigd.
Gepost 12 December 2011 - 14:38
jassou, op 12 December 2011 - 08:26, zei:
Dat vind ik echt een hele vreemde reactie.... Wij worden nog bijna dagelijks wel door iemand gefeliciteerd, dus vergeten zijn mensen het echt niet hoor.
En wat ik al zei je weet gewoon niet wat er in de tussen tijd allemaal gebeurt is. Bij ons bijvoorbeeld: mam heeft in het ziekenhuis gelegen hele goede vriend is overleden. We zijn zelf 5 weken weg geweest, wanneer hadden we dan bedankkaartjes moeten doen. Wij hebben juist persoonlijke gemaakt van foto's van de fotograaf, zodat iedereen die niet op de bruiloft geweest is toch nog kan zien hoe wij eruit zagen op die dag (en dus wel aan ons gedacht heeft door een kaartje te sturen of in elk geval iets van zich laten horen). En voor de mensen die er geweest zijn een leuk aandenken.
Wat betreft het mensen bedanken die de moeite genomen hebben om te komen... dat heb je toch allang gedaan door ze iets mee te geven op de bruiloft zelf? En ik weet niet maar gratis drank, hapjes en een feestje lijkt me toch ook een bedankje op zich. Je geeft toch ook geen bedankje als mensen op je verjaardag komen :blink: Daar doen mensen dan toch ook moeite voor (oppasregelen, je omkleden, naar je toe reizen etc).
Gepost 12 December 2011 - 14:59
Bedankkaartjes schrijf je redelijk makkelijk tussen de zaken door. Bijvoorbeeld: Je kijkt altijd wel eens een keer TV, tijdens een reclameblok heb je zo een paar kaartjes geschreven. Tel vijf kaartjes op die manier per dag (1 of 2 reclameblokken, dat is dus een comedieserie) en twee weken verder heb je zo al de kaartjes al wel af. Is maar een voorbeeld hoor. Al doe je ze in etappes in drie maanden, kerstkaartjes schrijf je ook niet in 1 keer toch? Wij deden er ook een paar maanden over, zat ziekenhuis toestanden e.d. tussen. Life goes on...
Bedankkaartjes voor een verjaardag lijkt me ook wat vreemd, maar een verjaardag is ook heel wat anders dan een bruiloft: je wipt even binnen, bent niet verplicht lang te blijven, bent uberhaupt een stuk minder verplicht te komen, je hoeft je pak niet van de stomerij te halen, cadeautjes zijn meer een aardigheidje. Om een bruiloft hangt veel meer zwaarte en betekenis. En nee, hapjes en drankjes zijn geen bedankje, dat is gewoon gastvrijheid. Je kunt toch slecht je gasten een bruiloft lang droog laten staan?
Maar we verschillen gewoon van mening, dat is niet erg hoor! :) Het zal ook schelen dat ik de gemaakte bedankjes om mee te nemen nooit zie in onze omgeving, maar alleen de geschreven kaartjes naderhand.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote