Voor school ben ik bezig met een onderzoekje. Hierbij is de vraag waarom mensen die niets met de kerk hebben toch in de kerk trouwen.
Als je getrouwd bent of gaat trouwen in de kerk, maar je hebt niets of heel weinig met de kerk, zou je dan je motivatie met mij willen delen?
Heel erg bedankt!
Groetjes Manuelle
Pagina 1 van 1
Waarom Trouw Je In De Kerk Als Je Verder Niets Met De Kerk Hebt
Gepost 14 December 2011 - 13:16
Wij trouwen in de kerk.
We houden daar het burgerlijk huwelijk, niet het kerkelijk huwelijk.
We trouwen dus niet voor de kerk.
Reden: mooi gebouw, sfeervoller dan het gemeentehuis en het is een officiele trouwlocatie van de gemeente.
Ik heb dus niets met de kerk als geloof, maar wel het gebouw.
We houden daar het burgerlijk huwelijk, niet het kerkelijk huwelijk.
We trouwen dus niet voor de kerk.
Reden: mooi gebouw, sfeervoller dan het gemeentehuis en het is een officiele trouwlocatie van de gemeente.
Ik heb dus niets met de kerk als geloof, maar wel het gebouw.
Gepost 14 December 2011 - 19:10
Wij trouwden voor de kerk omdat dat vooral voor mij heel belangrijk was/is. Het was ook het mooiste moment van de hele dag.
Het is niet zo dat we wekelijks in de kerk komen.
Wat mij betreft hoef je niet iedere week in de kerk te zitten om toch gelovig te zijn. En daarmee bedoel ik niets negatiefs naar degene die dat wel doen.
Ik (wij) geloof op mijn (onze) manier.
Het was ons in ieder geval niet om de foto's te doen, er zat wel meer achter.
Het is niet zo dat we wekelijks in de kerk komen.
Wat mij betreft hoef je niet iedere week in de kerk te zitten om toch gelovig te zijn. En daarmee bedoel ik niets negatiefs naar degene die dat wel doen.
Ik (wij) geloof op mijn (onze) manier.
Het was ons in ieder geval niet om de foto's te doen, er zat wel meer achter.
Gepost 15 December 2011 - 14:26
Ik ben niet gelovig. Mijn AS niet, maar van huis uit wel met het geloof opgevoed. Als hij er waarde aan had gehecht had ik het wellicht voor hem wel gedaan (heb me er nu niet echt in verdiept dus kan het niet met zekerheid zeggen)
Verder kan ik het me voorstellen dat de hele sfeer en ambiance van de kerk wel iets speciaals heeft. Beter dan een steriel zaaltje van het gemeentehuis. Dit is voor mij natuurlijk geen reden om het wel te doen. Ben gewoon op zoek gegaan naar een locatie met veel sfeer.
Verder kan ik het me voorstellen dat de hele sfeer en ambiance van de kerk wel iets speciaals heeft. Beter dan een steriel zaaltje van het gemeentehuis. Dit is voor mij natuurlijk geen reden om het wel te doen. Ben gewoon op zoek gegaan naar een locatie met veel sfeer.
Gepost 15 December 2011 - 14:42
Wij zijn ook in de kerk getrouwd, zelf heb ik niet zo heel veel met het geloof maar mijn man weer wel.
Als is het niet zo dat hij elke week in de kerk zit.
Je stapt samen de toekomst in en voor mij hoort daar ook zijn geloof bij, de kerkdienst is wel zo gemaakt zodat ook ik me er prettig bij voelde.
Als is het niet zo dat hij elke week in de kerk zit.
Je stapt samen de toekomst in en voor mij hoort daar ook zijn geloof bij, de kerkdienst is wel zo gemaakt zodat ook ik me er prettig bij voelde.
Pagina 1 van 1

Log in
Registreer
Help 
Multi quote