Trouwforum: Vader Vragen Weggeven - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Vader Vragen Weggeven

#1 Gebruiker is offline   Laura84 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 20-December 11

Gepost 20 December 2011 - 19:50

Hoi allemaal,

Weet niet of ik dit onder het goede topic plaats, maar kan zo niet vinden waar het anders beter past.
Op kerstavond wil ik mijn vader vragen of hij mij wil weggeven. Mijn zusje wil ik vragen of ze mijn getuige wil zijn. Alleen... dan zit mijn moeder en zo bij te kijken (haar kennende zal ze dit helemaal niet erg vinden hoor). Maar toch.. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie het gewoon zo gelaten, of heeft iemand een idee om de moeder van de bruid er op een leuke manier bij te betrekken?

Groetjes, Laura.
0

#2 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 20 December 2011 - 21:14

Bekijk Post Laura84, op 20 December 2011 - 19:50, zei:

Hoi allemaal,

Weet niet of ik dit onder het goede topic plaats, maar kan zo niet vinden waar het anders beter past.
Op kerstavond wil ik mijn vader vragen of hij mij wil weggeven. Mijn zusje wil ik vragen of ze mijn getuige wil zijn. Alleen... dan zit mijn moeder en zo bij te kijken (haar kennende zal ze dit helemaal niet erg vinden hoor). Maar toch.. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie het gewoon zo gelaten, of heeft iemand een idee om de moeder van de bruid er op een leuke manier bij te betrekken?

Groetjes, Laura.

Ik weet niet of je 2 getuigen wilt maar waarom vraag je je moeder ook niet als getuige?
0

#3 Gebruiker is offline   Maaike J 

• Groep: Admin
  • Lid geworden: 24-January 10

Gepost 20 December 2011 - 21:24

Vind je het niet leuk als je moeder mee gaat je jurk uitzoeken?
0

#4 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 20 December 2011 - 21:30

Of als je niets bijzonders wilt vragen aan je moeder, (jurk uitzoeken of tweede getuige)
kun je alleen je zus als getuige vragen en je vader een andere keer om je weg te geven.
Dan valt het niet zo op.

Ik heb het wel zo gedaan trouwens, vader en zus als getuige gevraagd en mijn moeder 'niets'.
Maar die is wel betrokken, meegeweest met jurken uitzoeken en komt overmorgen meehelpen taartjes bakken.
0

#5 Gebruiker is offline   Lies86 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 20 December 2011 - 22:10

Wij vertellen de ouders met kerst dat we gaan trouwen.
We doen het (als alles gaat zoals we hopen ;-)) als volgt:

AS onderhandeld met pa over mij met boerderij beesten, mijn bruidsschat moet immers betaald worden.
We gaan binnenkort samen wonen dus houden het eerst nog even daarop, dan moet er vast ook wel betaald worden.
(familie grapje waar we graag op in spelen)
Als ze uit de onderhandelingen zijn gekomen krijg ik van Emiel mijn verlovingsring, want tja dat hoort er dan toch bij.
Opa en de moeders krijgen een bruidstijdschrift met daarop een gedichtje of ze mee gaan trouwjurken uitzoeken.
Oma krijgt een goede doos bonbons om het te vieren.
Kortom iedereen iets ;)
0

#6 Gebruiker is offline   missy-ila 

• Lid geworden: 21-April 11

Gepost 21 December 2011 - 07:46

@Lies - wat bijzonder, gaan je opa en moeder mee bruidsjurken uitzoeken maar je oma niet? Ik had eerder gedacht oma en moeder mee, opa doos bonbons.

@Laura - ik zou zelf wel ook iets leuks voor je moeder doen, ook al vindt ze het waarschijnlijk helemaal niet erg als zij 'niets' heeft. Het hoeft niks groots te zijn, maar er is vast wel een rol voor haar tijdens de bruiloft.
0

#7 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 21 December 2011 - 10:37

Je zou je moeder kunnen vragen of zij de ringen wil brengen, of het kussentje ervoor wil maken. Of als dat door kinderen wordt gebracht, misschien dat ze met ze mee kan lopen..

Je kan ook vragen of zij misschien een speech wil houden tijdens het diner ( 'officieel' gezien taak van de vader.. maar ach, niemand houdt zich daar nog aan toch ;) ). Of dat ze een gedichtje voorleest tijdens de trouwceremonie / trouwdienst ind e kerk..

Anders kan je haar vragen of zij degene wordt die jou 's ochtends helpt met aankleden? Of dat zij meehelpt bij de fotoshoot van het goedleggen van e jurk?

Zoiets?
0

#8 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 21 December 2011 - 12:25

Je hoeft je moeder echt geen taak te gaan geven (1 bedenken) omdat ze anders niets heeft. Je kunt ook gewoon heel even het 'woord' tot je moeder richten met kerst dat zij als moeder uiteraard gewoon lekker overal al bij betrokken is. Wat je zelf al aangeeft denk niet dat je moeder zich er ook maar een moment druk over maakt dat je zus en je vader wel speciaal voor een taak gevraagd worden, maar dat ze het gewoon al fantastisch vind dat haar dochter getuige mag zijn en haar man je wegbrengen (enuiteraard haar dochter trouwen ;)). Als moeder van de bruid is het al heel erg bijzonder dat het gebeurt en dat ze erbij aanwezig kan zijn. Ze zal je waarschijnlijk ook wel ergens mee helpen, zoals met jurk uitzoeken ofzo ze mag je 'gezeur' over alle details aanhoren. (Kun je ook een geintje over maken :P)
0

#9 Gebruiker is offline   Lies86 

Gepost 21 December 2011 - 13:47

[quote name='missy-ila' date='21 December 2011 - 07:46' timestamp='1324450007' post='460478']
@Lies - wat bijzonder, gaan je opa en moeder mee bruidsjurken uitzoeken maar je oma niet? Ik had eerder gedacht oma en moeder mee, opa doos bonbons.

Oeps, typfoutje.
De moeders gaan mee jurken zoeken.
Opa wordt gevraagd als getuige.
0

#10 Gebruiker is offline   Laura84 

Gepost 21 December 2011 - 16:26

Wauw, wat een snelle reacties! Super dat er zoveel mensen meedenken. Ze gaat zeker mee de jurk uitzoeken en ik betrek haar idd bij een heleboel dingen. Ik zal eens kijken of ik voor alle drie een passend gedichtje kan maken. Met jullie ideeën ga ik zeker een heel eind komen. Bedankt allemaal!

@Lies: veel plezier met het vertellen van het leuke nieuws! Jullie hebben een leuke manier bedacht!
@Twijfeltje: voor jou is het bijna zover! Geniet van de dag, heel veel plezier gewenst!
0

#11 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 21 December 2011 - 16:49

Inderdaad. De laatste dingen nog en dan is het zover :)

Fijn dat je een beetje een plan hebt.
Gedichtje is leuk.
Komt vast goed!
0

#12 Gebruiker is offline   Lies86 

Gepost 21 December 2011 - 21:53

Hier ligt alles ingepakt klaar.
Is het al eerste kerstdag?
Laat je weten hoe het was Laura?
0

#13 Gebruiker is offline   Laura84 

Gepost 22 December 2011 - 21:06

Nog even wachten en dan is het kerst! Succes!
Ik zal laten weten hoe het ging. Ben ook benieuwd naar jouw verhaal straks!
0

#14 Gebruiker is offline   Lies86 

Gepost 26 December 2011 - 10:32

Hier was het helemaal fantastisch!
Vriendlief vroeg pa wat hij voor mij als bruidsschat wilde hebben.
Koeien en kamelen was het antwoord, kamelen had hij niet bij zijn boerderij dieren zitten.
Een paard wel, dat was ook wel goed, maar dan moest er nog wel wat bij.
Toen ze uitgeonderhandeld waren deden ze handjeklap en ging AS op 1 knie voor me zitten.
Moeders huilen, opa grote ogen en oudtante van 92 riep, dat ik dit nog eens mee mag maken in mijn leven!
Na het aanzoek de moeders gevaagd om mee te gaan op jurkenjacht, en opa gevraagd getuige te zijn.
Erg mooi allemaal, de hele avond riep er wel iemand hoe leuk ze het vonden.
Wij zijn blij!

En jij laura???
0

#15 Gebruiker is offline   Esprit 

Gepost 26 December 2011 - 11:19

Mooi hoor!

Mijn vader zei gisteravond: Ik weet niet wat je allemaal gaat regelen, maar ik wil jou weggeven!

Dus dat is ook geregeld :)
0

#16 Gebruiker is offline   Laura84 

Gepost 27 December 2011 - 09:52

@:Lies: Wauw! Jullie plan is helemaal geslaagd! Het klinkt echt super!
@Esprit: Fijn dat je vader zo'n mooie voorzet gaf! Hoefde je em alleen nog maar in te koppen.

Ik heb uiteindelijk toch de raad van Twijfeltje opgevolgd (weet niet of je dit nog leest Twijfeltje, maar ben erg benieuwd naar jullie dag! Maar zal zo even rondlezen op het forum. Misschien heb je het onder een ander topic al helemaal verteld).
Ik heb alleen mijn zusje als getuige gevraagd en ik vraag mijn vader wat later. Tegen die tijd zitten we vol in de voorbereidingen en dan is mijn moeder ook al bij allerlei dingen meer betrokken.
Ik heb een simpele pen gekocht, in keukenpapier gewikkeld en ingepakt (ook van internet trouwens, dit idee). Ze snapte er natuurlijk helemaal niks van! Toen vroeg ik of ze mijn getuige zou willen zijn. Ze zei 'ja' en toen zei ik dat ze die pen dan iig wel nodig zou hebben. Was erg leuk, heel verrassend. Wilde eerst een gedichtje maken, maar was begonnen en het kwam maar niet. Achteraf was het zo extra leuk!
0

#17 Gebruiker is offline   dees87 

• Lid geworden: 07-January 12

Gepost 17 January 2012 - 21:10

Ik heb het via een gedichtje gevraagd, een mooie kaart gekocht en daar een gedicht ingeschreven, en toen ging mijn papa huilen! :P

Lieve papa,

Bij elke nieuwe stap van mij
stap jij steeds voor mij uit,
En volg ik dan jouw grote stappen
Juich jij mij toe, Trots en luid.

Aangemoedigd groei ik verder
En stap ik stevig door
Want ik wist al snel heel goed
In deze grote wereld, gaat papa mij steeds voor,

Daarom lieve pap, wil ik vragen of jij mij aan mijn grote liefde wilt overdragen.
0

#18 Gebruiker is offline   clau-john 

• Lid geworden: 28-January 11

Gepost 18 January 2012 - 15:43

Bekijk Post dees87, op 17 January 2012 - 21:10, zei:

Ik heb het via een gedichtje gevraagd, een mooie kaart gekocht en daar een gedicht ingeschreven, en toen ging mijn papa huilen! :P

Lieve papa,

Bij elke nieuwe stap van mij
stap jij steeds voor mij uit,
En volg ik dan jouw grote stappen
Juich jij mij toe, Trots en luid.

Aangemoedigd groei ik verder
En stap ik stevig door
Want ik wist al snel heel goed
In deze grote wereld, gaat papa mij steeds voor,

Daarom lieve pap, wil ik vragen of jij mij aan mijn grote liefde wilt overdragen.

wauw .. wat mooi !!!
0

#19 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 18 January 2012 - 16:16

Wow
ik ben er helemaal emotioneel van van je gedichtje! mooi zeg!!
0

#20 Gebruiker is offline   missy-ila 

• Lid geworden: 21-April 11

Gepost 19 January 2012 - 17:46

Wat een mooi gedichtje! :) Ik kan me voorstellen dat je pa emotioneel werd!
0

#21 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 19 January 2012 - 19:23

Wat een mooi gedichtje Dees!

Fijn dat het zo leuk was Lies.
En bij Esprit ook geregeld, helemaal goed.

Laura, in het getrouwd gedeelte heb ik een topic aangemaakt.
Gelukkig allemaal goed uitgepakt met keukenpapier.
Klinkt wel grappig.
Wie heb je nog meer als getuige(s)?
0

#22 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 20 January 2012 - 20:08

Supermooi Dees!

Ik had dit jaar met de sint-surprises mijn vader, en heb in zijn gedicht ook iets gezegd over het weggeven. Ik had het gedicht in een envelop gestopt met een zakdoekje erbij, omdat hij altijd volschiet om het minste geringste (dus ook toen mijn vriend om mijn hand kwam vragen, en ook toen ik vroeg of hij mij weg wilde geven op de dag zelf). En ik kan er slecht tegen als hij huilt (want dat ga ik zelf meedoen), dus ik heb nu gezegd dat hij me alleen mag weggeven als het zonder janken kan... :P
0

#23 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 21 January 2012 - 18:46

Wow Dees, wat een super mooi gedicht! Ik heb nu spijt dat ik mijn vader op een hele gewone manier heb gevraagd. Dit was natuurlijk veel leuker geweest!
0

#24 Gebruiker is offline   Veer 

• Lid geworden: 06-November 08
  • Interests:Samen met mijn ventje trotse ouders van drie kinderen!

Gepost 21 January 2012 - 18:59

Prachtig!
0

#25 Gebruiker is offline   dees87 

• Lid geworden: 07-January 12

Gepost 21 January 2012 - 21:12

Ik moet zelf ook nog steeds wel slikken als ik het terug lees en bedenk hoe mijn pap reageerde, Als hij verlegen wordt dat wordt hij eerst heel druk, gaat hij stomme grapjes maken, maar uiteindelijk dan slaat zijn keel dicht en weet je dat je hem geraakt hebt!
Op onze bruiloft zelf ga ik het nog erger maken voor hem, Als mijn AS mij komt halen,komt mijn vader mij boven ophalen, en wandelen we samen de trap af, Dan speelt beneden het nummer I loves her first van heartland, Zoek hem maar eens op op google, echt tranen!! Maar heel toepasselijk omdat ik veel te vroeg geboren ben, doordat mijn mam de waterpokken had, mocht de 1e 10 dagen alleen mijn vader bij mij :)
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers