Trouwforum: Hoeveel Kost(Te) Jullie Huwelijk All Inn? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Hoeveel Kost(Te) Jullie Huwelijk All Inn?

Poll: Hoeveel kost(te) jullie huwelijk all inn?

Hoeveel kost(te) jullie huwelijk all inn?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 Gebruiker is offline   Tiny Love 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 17-December 11

Gepost 27 December 2011 - 20:18

Hey!

Wij hadden een discussie over de prijs, familie hield stug vol voor een huwelijk zoals wij het ONGEVEER willen zouden we zo 10.000 euro kwijt zijn. Ik en partner zijn het daar dus niet mee eens maar schrokken wel enorm en bracht ons aan het twijfelen of we sommige dingen niet moesten aanpassen.
Het is een beetje een brutale vraag maar je hoeft niet percies te vertellen wat jullie kwijt waren of je zegt helemaal niets mag ook, maar voor diegene die het wel kwijt willen zouden jullie de poll eens willen invullen? ben gewoon zo benieuwd.
Het verbaasde mij gewoon, 10,000 euro!! dat is dan wel heeeeeel luxe toch?
wij hebben al besloten alleen mensen uit te nodigen die intresse hebben getoont in de kraamtijd van ons dochtertje en die we graag om ons heen hebben en vaker zien. als ik iedereen moet uitnodigen die ik vaag ken of eens in het jaar zie ja dan wordt het echt te gek! dus reken nu op 150 mensen ongeveer....

kunnen jullie eens vertellen hoeveel man er dan waren, wat voor zaal, jurk, eten, entertainment en de auto/koets?

niks verplicht maar gewoon voor wie het wel wil delen!
bedankt meiden! (en misschien heren ;)?)
0

#2 Gebruiker is offline   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 27 December 2011 - 20:25

Klik
0

#3 Gebruiker is offline   Tiny Love 

• Lid geworden: 17-December 11

Gepost 27 December 2011 - 20:31

ohh was er wel een topic over, ik heb gezocht in zoeken onder verschillende termen maar kwam niks uit....
bedankt!
0

#4 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 27 December 2011 - 21:06

Hier nog een algemeen topic, over wat je waar aan kwijt bent!
Het Budget Topic
Met nog wat recentere reacties..
0

#5 Gebruiker is offline   Esprit 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 27 December 2011 - 21:59

Een topic die gestart is in 2004 lijkt me niet heel representatief in 2011/2012.....
0

#6 Gebruiker is offline   Lies86 

Gepost 27 December 2011 - 22:40

En daar vermeld ook bijna niemand hoeveel gasten er komen! Met 50 daggasten en geen feest ben je vaak goedkoper uit dan 100 feestgasten en 50 daggasten.
Hier nog geen concreet iets, hadden een butget opgesteld, komen beide ouders met de mededeling dat ze onze kleding betalen :wub:
Dus tja, nog maar eens kijken wat we zelf gaan aanvullen of dat we het zo houden!
0

#7 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 27 December 2011 - 23:10

tja helaas zit je toch al snel aan 10.000 euro. Laatst las ik zelfs dat een bruiloft in Nederland gemiddeld 16.000 euro kost! Dat vind ik ook wel aan de hoge kant moet ik zeggen.

Wij komen op ruim 11.000 euro uit. Hebben niet eens hele gekke of extreme dingen hoor. Wel vrij veel daggasten (ca 50) en 's avonds in totaal 100 gasten inclusief de daggasten. Verder alles redelijk gemiddeld maar tel je alles bij elkaar op dan zit je toch al gauw aan een flink bedrag :ph34r:
Natuurlijk zijn er dingen die goedkoper kunnen zoals een goedkopere trouwjurk of goedkopere ringen, dat zijn dingen waar je best op kunt bezuinigen dus daar zou je dan naar kunnen kijken.

Dit is onze begroting:

Ringen € 1.500,00
Bloemen € 100,00
Bruidssieraden € 100,00
Trouwjurk € 1.350,00
Pak Bruidegom compleet € 750,00
Lingerie/schoenen bruid € 150,00
Muziek (DJ) € 675,00
Fotograaf + album (maak ik zelf) € 1.100,00
Bruidstaart € 200,00
Drukwerk gratis
Bedankjes € 50,00
kapper en bruidsmake-up € 230,00
cadeaus ceremoniemeester/getuigen € 100,00
locatie € 4.475,00
auto € 135,00
overnachting hotel € 310,00

totaal € 11.225,00
0

#8 Gebruiker is offline   Esprit 

Gepost 28 December 2011 - 08:28

Ja, je kan idd bezuinigen, maar op de ringen zou ik het zeker niet doen. Het is toch de bedoeling dat die de rest van je leven mee gaan. Als je dan over een paar jaar naar je ring kijkt en het toch niet helemaal je droomring was vanwege je budget wordt je daar altijd mee geconfronteerd.

Wij hebben als ringbudget 1400euro, maar de ringen die wij hebben gezien kosten 1900euro. Lastig, maar we hopen nog op een aanbieding :D

Mijn jurk betaald mijn moeder en het pak van mijn vriend wordt betaald door zijn moeder. Die kosten hebben we dus niet.

Onze grootste kostenpost is de locatie, de drank is afgekocht.

Daar zit bij:
- bruidstaart voor 135 personen
- receptie voor 135 personen met hapjes en drankjes
- diner en onbeperkt drinken voor 48 daggasten
- feest voor 110 personen beginnend met een petit-four. Hapjes, drankjes en wat lekkers als afsluiter van het feest
- de feestlocatie geheel voor ons alleen, dus geen andere feestjes/bruidjes

Verder hebben wij het qua budget nog niet helemaal geregeld, dus meer info volgt tzt!
0

#9 Gebruiker is offline   Violet 

• Lid geworden: 13-March 08

Gepost 28 December 2011 - 08:47

wij hadden zo'n 20 eters, zo'n 75 feestgasten. Waren een kleine 10.000 euro kwijt alles bij elkaar. Je zit idd wel echt snel aan de 10.000 als je alles bij elkaar optelt.
0

#10 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 28 December 2011 - 08:56

Wij krijgen ongeveer 200 eters, en hebben absoluut niet bezuinigd op ringen (ik zou dat niet doen hoor idd!) en zijn bij elkaar iets meer dan 10.000 kwijt.
Het is gewoon geluk hebben met locatie, en natuuriljk met wat je wilt. een 3 gangen diner of een buffet.
Plus hoeveel wil je uitgeven voor een jurk. Tegenwoordig zijn er zoveel mooie zaakjes met mooie jurken, die binnen een mooie budget blijven :)
0

#11 Gebruiker is offline   Nogevengeduld 

• Lid geworden: 19-August 09

Gepost 28 December 2011 - 09:44

Wij zaten ook rond de 11.000 euro met ons budget. En dan hebben we beide onze trouwkleding van onze ouders gekregen.
We hadden 75 gasten waarvan 15 daggasten,
- dure fotograaf en we hadden ook een vidograaf.
- De ringen waren zo'n 300 euro duurder als dat we eigenlijk wilden uitgeven. Ze waren 2 halen, 1 betalen (2 ringen voor 800 euro)
- We zijn voor de kerk getrouwd
- heb uiteindelijk mijn make-up en haar proffessioneel laten doen omdat mijn vriendin had afgezegd.
- De uitnodigingen had ik zelf ontworpen en gemaakt
- de taart was door een hobby bakster gemaakt.
- boeket door een dochter van een kennis
- bedankjes (zelf samengesteld), trouwauto (via marktplaats, deze man is met pensioen), hotel, feest, band (o.a. neef+vriendin) e.d meegerekend

Je zit dus al gauw aan de 10.000 euro als je er alles op en aan wilt.
0

#12 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 28 December 2011 - 10:18

Wij bezuinigen ook niet op ringen het was een voorbeeld van iets waar je op ZOU kunnen bezuinigen (net als heel veel andere dingen bv geen trouwauto, geen bruidstaart, geen avondfeest, zou allemaal kunnen maar wij kiezen daar ook niet voor).

Wij hebben onze ringen laten maken bij de goudsmid (voor 1290 euro) en we hebben een hele mooie diamant gekregen van de broer van AS die diamanten verkoopt (daar boffen we echt mee want anders hadden we dat echt noooooit kunnen betalen, die diamant alleen al kostte omgerekend 2000 euro). Maar ik schrijf veel mee in het topic van 2012 daar zijn een aantal meiden die ook wel mooie ringen hebben gevonden voor max 1000 euro. Dus het kan wel maar het is een keuze die je maakt, ik zou daar (net als op bv fotograaf) ook niet op bezuinigen omdat dat tastbare dingen zijn die je aan de bruiloft overhoudt....
0

#13 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 28 December 2011 - 10:24

Klinkt mooi je ring roxymilan!
Ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor! Ik zou alleen zelf daar ook niet op bezuinigen, de rest eigenlijk wel. Dat kun je zelf zo gek maken als je wilt. (en fotograaf idd maar gelukkig is dat n kennis van ons ;))
Maar kijk bijv voor je taart bij een hobbybakster, scheelt je zo!
Nou moeten wij voor 200 mensen taart dus dat scheelt nogal in 1 keer, maar het scheelt ons 600 euro! (3 euro pp dus!)
0

#14 Gebruiker is offline   marian1313 

• Lid geworden: 07-May 09

Gepost 28 December 2011 - 10:28

Tiny Love, maar hoe zien jullie de dag voor je, wat wil je allemaal wel en niet?
Ga je echt voor een avondfeest, of meer een receptie. Een avondfeest alleen al met 150 gasten kost toch wel 3000 euro als je het op locatie doet, met wat hapjes en obers. Doe je het thuis of in een zaaltje waar je zelf de drank e.d. kunt regelen is het wat goedkoper.
Een fotograaf kost vaak ook veel, maar het is wel leuk om later foto's te kunnen terugkijken.
Een dj komt meestal ook niet voor niks (of je moet net als wij geluk hebben dat een bekende het wel voor niks kan doen), maar ik vind dat wel leuker dan wanneer je zelf wat cd'tjes opzet.
Wij hebben wel bezuinigd op het trouwvervoer, daar hebben we onze eigen auto voor gebruikt, we vonden iets anders geen meerwaarde hebben.
0

#15 Gebruiker is offline   smsje 

• Lid geworden: 18-November 11

Gepost 28 December 2011 - 12:32

Ik heb op al die trouwsite's (waar en nogal wat van zijn!!) al die budgetten (budgets) bekeken en daar zie je heel veel verschillen.
Ben zeer benieuwd naar wat je nu allemaal wilt en wat je daar nu voor gebudgetteerd hebt.

Mijn vriend en ik hechten niet zoveel waarde aan een ring, als hij kapot is of wat, kopen we toch samen gewoon weer een nieuwe. Dus daar zullen wij echt niet veel voor kwijt zijn.

Wat ik wel wil vragen, zit er in jullie budget ook jullie huwelijksreis of niet?
0

#16 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 28 December 2011 - 13:13

Wij zijn exclusief de huwelijksreis (geen geld meer voor, plus geen tijd voor om te gaan, dus gaan sparen tot aan de zomervakantie) ongeveer 8000 euro kwijt.

Daar zit in:
De feestlocatie ( 22 daggasten met wie we eten, verder receptie met gebak, koffie/thee, 3 drankjes en schalen met hapjes voor 60 man, savonds feest met vrij drinken van de bar en schalen met hapjes voor 75 man . Dat is dus inclusief de daggasten). Daar zijn we ongeveer 3000 euro aan kwijt.

Jurk van mijn ouders gekregen: Maar in totaal is mijn outfit 1000 ( wel bij het totaal gerekend)
Pak krijgt AS ook van zijn ouders
Fotograaf 1000
Videograaf 500
Het Huwelijk opp zich: ongeveer 500

En verder: Wij hebben wel bezuinigd op de ringen, daar is gewoon geen geld voor over en we hebben voor 500 euro prachtige ringen gevonden ( goud in combinatie met staal en drie diamanten voor mij ), we bezuinigen op uitnodigingen (maken we zelf) bedankjes, trouwauto etc..
0

#17 Gebruiker is offline   chantal3-9 

• Lid geworden: 14-October 09

Gepost 28 December 2011 - 13:23

E8000 exclusief huwelijksreis.

inclusief;
jurk en pak
trouwen stadhuis
35 daggasten (drankjes en buffet)
bruidstaart door hobbybakker
ringen (titanium)
feestavond met hapjes en drankjes voor zo'n 75 man
drive in en djs (gratis via lief)
fotograaf voor 8 uur
haar en make up
auto (onze eigen auto ;))
boeket (gratis via oom)

Dus ja, je zit makkelijk aan 10.000, aangezien wij echt wel hebben bezuinigd op bepaalde dingen (ringen, dj's, bloemen, de dag pas om 3 uur laten beginnen voor de daggasten, in het stadhuis), ook als je niet al te gek doet. Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je wilt. een luxe locatie op een kasteel of een gebouw van de scouting dat je zelf versiert en eten en drinken regelt? Een jurk van een duur merk van de nieuwste collectie of een goedkopere jurk? enz enz...
0

#18 Gebruiker is offline   Maaike999 

• Lid geworden: 24-October 07
  • Interests:Muziek (vooral metal),taarten!, tattoos en piercings, mijn man, onze dochters Lena en Merle en onze dieren (2 katten, 1 berner sennen).

Gepost 28 December 2011 - 14:23

Wij waren zo'n €12.000 kwijt, en dan hadden we ons feest behoorlijk uitgebreid.
Hele dag exclusief op een kasteel, met zo'n 40 daggasten en 100 avondgasten (dat dus niet zoveel).
Maar wel een valkenier, videograaf, fotograaf, zwaardvechters, band, vervoer daggasten, uitgebreid buffet en dessertbuffet, iedereen mocht drinken wat hij wou, Mustang trouwauto etc.
En een huwelijksreis naar Schotland.
Wij trouwden 'middeleeuwse stijl' en hebben daarom flink op kleding kunnen bezuinigen (laten maken) en ik heb heeeeeel veel gegoogled naar goedkopere prijzen.
Trouwringen waren ook heel goedkoop, ik geef daar niks om.

Oftewel, je zit zo op een hoog bedrag, maar als je veel zoekt op internet dan kun je dingen echt wel veel goedkoper vinden.
Kijk naar hobbyisten, op speciale fora voor trouwauto's, taart etc.
Is vaak net zo goed, maar scheelt veel geld.
0

#19 Gebruiker is offline   Lyanna 

• Groep: Members - besloten
  • Lid geworden: 04-June 07

Gepost 28 December 2011 - 14:40

Bekijk Post Esprit, op 27 December 2011 - 21:59, zei:

Een topic die gestart is in 2004 lijkt me niet heel representatief in 2011/2012.....

Misschien wel als dat topic doorloopt tot in 2010 - even verder lezen zou ik zeggen ;)

Wij zaten in 2008 met all in op 20.000 euro ongeveer. Dat was met 75 receptiegasten, 25 daggasten, ceremonie, fotograaf, kleding (gedeeltelijk, jurk kreeg ik), stadspaleis in Den Haag, huwelijksreis naar Bali.
0

#20 Gebruiker is offline   HiPe 

• Lid geworden: 20-April 11

Gepost 28 December 2011 - 17:31

Hoi Tiny Love,

Hopelijk heb je hier wat aan: We wilden eerst 15.000 uitgeven, ingegeven door geld en het aantal mensen wat we er overdag en s avonds bij wilden hebben. Al snel hebben we de begroting naar realistischer proporties omhoog geschroefd, vooral gezien onze wensen naar 20.000 en daar zijn we aardig mee uitgekomen.

Heb net de laatste rekening binnen gekregen en dat brengt de teller op... 200011,40 (ja echt!). Kan zijn dat ik wat kosten tussendoor ben vergeten maar de bedoeling is dat hier alles in zit. Tot en met taxiritten, de paraplu en het afsluitend etentje met de ceremoniemeesters aan toe :-)

aantal gasten uiteindelijk: 57 dag, 112 avond.
Voor het bedrag hadden we:
- gedrukte uitnodigingen
- jurk uit bruidszaak + vermaakkosten, niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste.
- ondergoed en schoenen ed goedkoop(er) geshopt
- wel dure oorbellen, tasje en trouwringen (begroting daarom ook omhoog geschroefd)
- man had pak op maat
- belegde broodjes thuis voor naaste familie
- klein boeket en 20 corsages
- taxi naar locatie (dus geen speciale cq dure auto)
- ceremonie op kasteeltje
- boottocht incl. koffie thee, toast en drank (budget hadden we daarom halverwege het organiseren maar opgehoogd)
- taart en koeken uit de streek van mijn man en mijzelf (geen bruidtaart dus)
- 3 gangen diner voor 60 mensen
- feest in restaurant, hapjes en drank, niet afgekocht, voor 120 mensen
- fotograaf, 450 foto's + boek
- DJ
- geld voor cm's waar ze zelf dingen voor konden regelen (gastenboek, bellenblaas, versieringen voor huis ed)

meeste geld is in het eten en drinken gaan zitten. verder hebben we het ons zo makkelijk mogelijk proberen te maken, dus veel lokaal regelen, dure keuze qua trouw- en feest locatie. Dus geen locatie wat we zelf nog moeten aankleden of waar je zelf de drank en/of hapjes kan regelen. Het kan dus echt veel goedkoper! Huwelijksreis was een lang weekend weg en hebben we geld voor gevraagd en gekregen.

Een hele uitgave, maarrrr het cliché klopt: het was het waard...

ow ja, om even compleet te zijn: notaris zit er ook bij. Huwelijkse voorwaarden en testamenten. Is toch ook al gauw 1000 euro.
0

#21 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 28 December 2011 - 18:27

Wij hadden gerekend op 50 daggasten en 120 avondgasten, dus ongeveer zoals jullie het zullen hebben?
kleding hebben we van de ouders gekregen net als de auto en de taart (kleding samen zo'n 3000, auto 400 en taart 200).
Wij zelf hebben iets meer dan 8000 uit gegeven.
Hiervan was ruim 1500 voor de ringen, en zo'n 5000 voor het feest (dat was dan wel voor de hele dag incl. eten voor de daggasten).
De rest van het bedrag is op gegaan aan de kaarten, bedankjes, dj etc.

Ik denk dat 10.000 heel netjes is. Het klinkt als een enorm bedrag (en dat is het ook) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het zo nog 10 keer zou uitgeven als ik wist dat het weer zo'n fantastische dag zou worden. Mijn man denkt er hetzelfde over.
Daarnaast hebben veel mensen het er over dat het maar voor 1 dag is, maar wij genieten nog zeer regelmatig na van deze topdag!

0

#22 Gebruiker is offline   Sofraine 

• Lid geworden: 01-May 11

Gepost 28 December 2011 - 20:05

Wij hadden vooraf een bedrag ingeschat van 15000 euro, inclusief huwelijkreis. Uiteindelijk hebben we dat wat naar boven bijgesteld, omdat hetgeen wat wij voor ogen hadden simpelweg niet mogelijk was voor dat geld.

Nu zitten we op een bedrag van ongeveer 19200. En daar hebben we 55 daggasten voor, 60 avondgasten, we vieren alles op een kasteel, zowel de huwelijksvoltrekking, het diner en het feest. Voor ons is het eten erg belangrijk, dat dat echt heel goed is, dus daar zit meer geld in. Daar staat dan weer tegenover dat we bijvoorbeeld behalve mijn boeket verder geen bloemen/corsages doen. En hoewel we veel DIY doen, gaat daar stiekem toch ook best veel geld in zitten aan materialen.

De huwelijkreis (4 weken Thailand) komt uit op 4281 euro, de huur van het kasteel + huwelijksvoltrekking is 1650. De kosten van de cateraar bedragen 6340.

Ik heb de kosten va de cateraar voor de duidelijkheid uitgespecificeerd:
*Ontvangst met koffie/thee/water : 1.25 x 50 pers = €62.50
*Na de voltrekking van ons huwelijk een glas cava sangria: 3.10 x 50 pers = €155
*Servieskosten taart (de taart krijgen we cadeau van een vriendin): 1 x 50 pers = 50
*Tapas buffet, met 17 soorten hapjes (o.a. vers gegrilde sardines, gamba's met knoflook en groene asperges omwikkeld met Spaanse ham) en kannen sangria op de tafels erbij: 21.50 x 50 pers = 1075
*Koffie met luxe bonbons en koekjes: 2.25 x 50 pers = 112.50
*Hapjes avond 6 p.p. (o.a. lolly geitenkaas met sesamzaad, prikker met scampi en zongedroogde tomaat, zakje patatas bravas met knoflookmayo) en daarnaast nog de hele avond gebrande notenmix, knoflook olijven, en kaasstengels op de tafels: 9.95 x 100 pers = 995
*Drankarrangement (onbeperkt bier/wijn/fris/binnenl. gedest.)daggasten van 15-24 uur : 31.50 p.p x 50 = 1575
*Drankarrangement (onbeperkt bier/wijn/fris/binnenl. gedest.)avondgasten van 19.30-24 uur : 16.25 p.p x 50 = 812.50
*Borden, bestek en afwaskosten: 2.50 x 50 pers: 125
*personeelskosten: 52 uur x 26.50 p.u = 1378

Dan zitten we al op ruim 12000 euro. Verder de overige kosten, zoals fotografie, DJ, jurk & pak, huwelijksnacht, uitnodigingen, bedankjes, vervoer, bedankjes voor de getuigen en cm's, ringen, uitnodigingen, haar en make-up en spullen voor decoratie maakt samen nog eens zo'n 7000 euro. En dan zit je dus al op die 19000... Het blijft een smak geld, eigenlijk niet normaal he, voor 1 dag. Maar dan hebben we het ook echt precies zoals we het voor ogen hadden, en we geven het er echt met liefde aan uit. En zolang je je er niet voor in de schulden hoeft te steken, waarom ook niet?
0

#23 Gebruiker is offline   patatje 

• Lid geworden: 25-February 11

Gepost 28 December 2011 - 20:27

We hebben maar een kleine(45-50 mensen) bruiloft maar zitten wij al op 19 000+ euro (zonder huwelijksreis, verlovingsring etc.).

i) 3-gangen menu- 72 euro p.p.
ii) Huiswijn- 7 euro per glas
iii) Sapje- 6,50 euro per glas (all in all, hebben wij een drankje per uur gerekend p.p. dus = 100 euro p.p. total, onbeperkt dranken= 30 euro per uur p.p!)
iv) Hapjes- 2 euro per hapje
v) Locatiekosten- 2147 euro
vi) Fotograaf (vriendin)- 488 euro
vii) Haar & Make-up - 575 euro (duur vanwege transportkosten)
viii) Uitnodiging- 470 euro
x) Postzegels- 70 euro (buiten Europa)
xi)Jurk- 2750 euro incl. vermaakosten etc. (ook exclusief ander jurken voor mijn ander recepties etc.)
xii) Pak- 500 euro
xiii) Bloemen- 1100 euro

Band, Trouwringen etc.etc.etc.etc.

Wij kunnen geen taart betalen, geen videograaf, geen dure schoenen etc.

Maar goed...wij hebben wel een mooie locatie hahaha
0

#24 Gebruiker is offline   Nogevengeduld 

• Lid geworden: 19-August 09

Gepost 28 December 2011 - 20:50

HiPe, dat was ik bijna vergeten mee te vermelden. Notariskosten huwelijkse voorwaarden zit ook bij die 10.000 euro inbegrepen
0

#25 Gebruiker is offline   Esprit 

Gepost 28 December 2011 - 21:02

Bekijk Post Lyanna, op 28 December 2011 - 14:40, zei:

Misschien wel als dat topic doorloopt tot in 2010 - even verder lezen zou ik zeggen ;)

Als de poll vanaf 2004 loopt is die echt niet meer representatief!

Ik bedoel het niet aanvallend, maar het lijkt mij slimmer om sommige oude topics te sluiten en met een schone lei te beginnen. Ik vind het echt onoverzichtelijk met die topics met 70 pagina's die al lopen sinds 2004 !

Ons budget is excl huwelijksreis, daar gaan we apart voor sparen, willen heel graag op een super toffe huwelijksreis!
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers