Hoeveel Kost(Te) Jullie Huwelijk All Inn?
Gepost 28 December 2011 - 21:15
Wat betreft sluiten topics - toen ik admin was heb ik een keer zo'n sluit-actie gedaan en ben opnieuw begonnen, maar dat is echt enorm veel werk, en ik heb me toen alleen aan de meest populaire topics gehouden (zie sectie archief). Het is onbegonnen werk om alle lopende topics te gaan sluiten en er iets nieuws voor aan te maken.
Gepost 29 December 2011 - 14:01
wat wij graag willen (naja wil :) jullie snappen mij wel he ) is 20 gasten die de hele dag erbij zijn (vanaf 3 of 4 uur) en dan gewoon bij mij wat eten, hopen dat het mooi weer is kunnen we de tuin in.
's avonds komen er rond de 100 gasten, we hebben toch besloten dat het er niet meer gaan worden, sommigen heb ik gewoon niks mee en zijn ook niet bij mn dochter geweest. en vond het al zooo moeilijk, wie wel wie niet, wie stoten we voor het hoofd etc etc naja zo is het simpel vinden wij.
wij willen dan in een zaal met drankjes (binnenlands) en een paar borrelhapjes... onze oude buurman was dj en die willen we vragen en die is echt niet duur. Tussendoor willen we een soort grappenmaker, die de mensen wat vermaakt zodat er wel ff wat actie wordt ondernomen :)
Ik wil een jurk van rond de 500 en en het pak naja dat zal ook wel niet te duur worden want mijn man is geen pakkenmens dus gaan ze even verzinnen wat goed past.
Ik zat te denken aan een koets met paarden, maar een leuke auto is ook wel goed hoor :)
ohja fotograaf doet mn oom, die volgt cursussen en heeft van alles voor zn camera en vind dat erg leuk om te doen.
Zo willen we het ongeveer...
Wel bedankt voot jullie reactie's, er staan dingen bij dat ik opeens denk van OOOOHJAA!! dus ik ben blij met dit topic ;)
Gepost 29 December 2011 - 14:43
En verder, fotograaf scheelt al 1000, DJ scheelt al snel 600/1000, eten in de tuin kan je dus ook al zo'n 800/1000 euro schelen.. En dan ook nog wat 'goedkopere ' kleding ( dan wij gewend zijn in trouwland :P ).
Ik denk dat je het voor veel minder kan doen hoor! Wij hebben zonder hulp van allerlei partijen een volledige bruiloft voor 8000..
Gepost 29 December 2011 - 15:02
Het allerbelangrijkste is, is dat jullie dag exact is zoals jullie willen! Of dat nou met weinig of veel budget is ;-)! Zolang je het kan betalen (door goed te sparen) en als je er allebei achter staat, dan wordt het zeker weten een perfecte dag!
Gepost 29 December 2011 - 15:03
patatje, op 28 December 2011 - 19:27, zei:
i) 3-gangen menu- 72 euro p.p.
ii) Huiswijn- 7 euro per glas
iii) Sapje- 6,50 euro per glas (all in all, hebben wij een drankje per uur gerekend p.p. dus = 100 euro p.p. total, onbeperkt dranken= 30 euro per uur p.p!)
iv) Hapjes- 2 euro per hapje
v) Locatiekosten- 2147 euro
vi) Fotograaf (vriendin)- 488 euro
vii) Haar & Make-up - 575 euro (duur vanwege transportkosten)
viii) Uitnodiging- 470 euro
x) Postzegels- 70 euro (buiten Europa)
xi)Jurk- 2750 euro incl. vermaakosten etc. (ook exclusief ander jurken voor mijn ander recepties etc.)
xii) Pak- 500 euro
xiii) Bloemen- 1100 euro
Band, Trouwringen etc.etc.etc.etc.
Wij kunnen geen taart betalen, geen videograaf, geen dure schoenen etc.
Maar goed...wij hebben wel een mooie locatie hahaha
Ik ben zelf bloemist dus niet zo goed voor de business http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif maar mag ik vragen wat je voor 1100 euro krijgt aan bloemen?
Ik zou persoonlijk dan het bloemenbudget halveren en toch een taart nemen ofzo. En voor 500 euro moet je aardig wat bloemen kunnen krijgen hoor...
Ontopic: Onze bruiloft heeft ongeveer 6500 euro gekost en alles zat erbij wat we wilden. 26 daggasten en 65 avondgasten, jurk en pak hebben we gekregen :)
Gepost 29 December 2011 - 15:51
(alleen een koets is helaas niet haalbaar ivm de afstand tussen thuis en de locatie, zijn 35 autominuten, reken maar uit hoe lang de arme paardjes dan zouden moeten lopen met 15 kmh :rolleyes:)
Alles excl huwelijksreis zitten we nu op plm 8.000
We hebben de fotograaf gratis, maar wel een ingehuurde videograaf, ik heb mijn jurk gekregen, mijn stiefvader heeft een lexus die we als trouwvervoer gebruiken, DJ is een vriend van AS en betalen enkel zijn gehuurde apparatuur, boeket krijg ik van mijn oud collega.
Als je creatief bent en je "out of the box" denkt kun je een hoop besparen, en zeker wanneer kennissen en vrienden iets voor je kunnen betekenen ;)
Gepost 30 December 2011 - 11:56
Ik denk dat voor een aantal mensen diner, een feest met 100 man, jurk, trouwpak, auto/koets, uitnodigingen, ringen, bloemen etc 10.000 euro niet echt heel veel is. Zeker niet super luxe.
Het kan voor een kleiner budget, met name als je locatie niet duur is.
Gepost 02 January 2012 - 09:26
Wij hebben ook eigenlijk nergens op bezuinigd en hadden alles erop en eraan, voorwat wij graag wilden.
Fotograaf, bruidstaart, trouwauto (toch nog :P), trouwringen, uitnodigingen, bedankjes, luxe locatie, 6 persoons band, weddingplanner, balonnen
23 daggasten en ongeveer 75 avondgasten.
Gepost 11 March 2012 - 21:57
We hebben nergens op bezuinigd. Band en DJ voor de avond hebben we wel gratis. Band zijn vrienden en DJ is beste vriend van mijn broertje. In ruil daar voor eten zij wel mee met de daggasten.
Gepost 17 April 2012 - 12:54
140 gasten waarvan:
30 gasten van 13-17 (receptie)
110 gasten tot einde feest (tijd onbekend) waar van 80 gasten van 13 tot de volgende dag na ontbijt (slapen met ons op de locatie)
Feest tot?
BBQ
Activiteit (huren een hele vette attractie)
Jurk, schoenen
Pak
Foto's
Decoratie
We trouwen op donderdag ochtend in amsterdam met onze naaste familie. En doen nog een ceremonie op locatie voor alle vrienden/familie.
We gaan alleen niet op vakantie omdat we allebei nog met een studie bezig zijn.
Als ik het hier lees hebben we het nog goedkoop gedaan... Terwijl ik het al zo veel geld vind haha

Log in
Registreer
Help 
Multi quote