Trouwforum: Verlovingsring Verkeerde Hand! - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Verlovingsring Verkeerde Hand!

#1 Gebruiker is offline   marjolein1987 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 03-January 09

Gepost 07 January 2012 - 08:36

Hallo allemaal!

Ik moet even mijn frustratie kwijt....hopelijk staat het in het goede onderwerp.

Op 31-12-2011 hebben wij besloten om te gaan trouwen...we hebben daarna samen ringen uitgezocht om het toch te "bezegelen" Geen goude verlovingsringen(zoals de juwelier zei) maar gewoon zilver.
We hebben op dat moment ook gezegd dat wij protestants zijn en gevraagd om welke vinger we de ring moeten dragen.
Hij zei dat dit rechts moest.
Dus, wij gister de ringen opgehaald en bij mijn ouders laten zien.
Mijn moeder zei dat ze links moesten, dus heb ik dat opgezocht op internet.
En ja hoor! Het is waar!!! Alleen helaas, voor mijn linkervinger is de ring te groot!
Ik baal als een stekker! Al zal niemand het opvallen. Toch baal ik, waarom zegt hij dat de ring rechts hoort terwijl hij er dus geen verstand van heeft!
Ook natuurlijk niet slim dat wij dat niet eerder hebben opgezocht...

Grrrrr....

Maak ik me druk om niks?(wat ik wel vermoed:-) )

Gr marjolein
0

#2 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 07 January 2012 - 09:51

Volgens mij had ik ergens gelezen, dat het aan je geloof ligt waar je je verlovingsring draagt. Daarnaast ook waar je het mooi vind natuurlijk.
Ik droeg hem eerst rechts, omdat ik rechts 'de' hand vind (ofzo haha) en ik de ring te mooi vond. Nud raag ik hem links sinds een half jaar, omdat we in mei gaan trouwen, en dan is links er maar aan gewend.
Maar als je het echt zo belangrijk vind, dan laat je hem verkleinen?
0

#3 Gebruiker is offline   marjolein1987 

Gepost 07 January 2012 - 10:01

Het is dus niet "vreemd"? Ik kan hem dus nog wel laten verkleinen voordat we gaan trouwen? Zodat ik hem uiteindelijk links kan dragen?
0

#4 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 07 January 2012 - 10:11

Ja natuurlijk :) maar als jij je er nú onprettig bij voelt, zou ik het gewoon alvast laten doen. en ik weet niet wat voor verlovingsring je hebt maar misschien doen ze het wel als extra service als je het verhaal erbij uitlegt.
maar ikzelf vind het niet vreemd in ieder geval. Het is maar wat voor waarde je er zelf aan hecht aan welke hand hij gaat.
0

#5 Gebruiker is offline   Richelle 

• Lid geworden: 05-January 11

Gepost 07 January 2012 - 10:28

Misschien dat de juwelier zich vergist heeft in verlovingsring en trouwring.
Bij het protestantse geloof (en bij ongelovigen) draag je de trouwring namelijk wel rechts.
Bij het katholieke geloof draag je de trouwring links.

Logischer wijs draag je dan dus de verlovingsring (als je die hebt) tot aan je trouwdag aan je andere hand.

Misschien dat de juwelier zich hierin vergist heeft.

Maar ik zou het idd ook gewoon laten verkleinen zodat hij wel goed past aan je linkerhand.
Ik kan me wel voorstellen dat dit voor jou belangrijk is. Zo wil ik perse mijn trouwring links dragen omdat ik katholiek ben.
MIjn as is NH en draagt zijn trouwring dus straksjes gewoon rechts....

greetz
0

#6 Gebruiker is offline   Dwencke 

• Lid geworden: 16-March 11

Gepost 07 January 2012 - 11:05

Wat je ook kan doen is je verlovingsring en je trouwring straks bij elkaar dragen. Dat heb ik gedaan omdat ze voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. En dan is het wel handig als hij rechts past ;)
0

#7 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 07 January 2012 - 11:30

Bekijk Post Dwencke, op 07 January 2012 - 11:05, zei:

Wat je ook kan doen is je verlovingsring en je trouwring straks bij elkaar dragen. Dat heb ik gedaan omdat ze voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. En dan is het wel handig als hij rechts past ;)

Dit ben ik ook aan het overwegen, alhoewel het wordt afgeraden i.v.m. slijtage van beide ringen doordat ze tegen elkaar komen. Of heb je ze aan elkaar laten maken?
0

#8 Gebruiker is offline   marjolein1987 

Gepost 07 January 2012 - 11:32

Uhm...dat is ook een idee, hij is alleen erg breed om dat te doen. Mijn AS maakt er geen probleem van. Hij zegt: " niemand die daar op let" is misschien ook wel weer zo!
Ik ga er nogeens een nachtje over slapen geloof ik.... ;)
0

#9 Gebruiker is offline   Lies86 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 07 January 2012 - 13:09

Ik draag de mijne links, gewoonweg omdat de trouwring straks rechts komt.
Het maakt echt niet uit, het is een oude gewoonte, en het brengt echt geen ongeluk oid.
En wat andere mensen ervan vinden? Het blijkt nu al dat veel mensen verschillende ideeen erover hebben.
Als jij maar weet dat het je verlovingsring is toch? En als je maar gewoon heel veel van elkaar kan houden! Links of rechts ringdragend!
0

#10 Gebruiker is offline   e_vlyne 

• Lid geworden: 11-May 05

Gepost 07 January 2012 - 13:55

Samen dragen veroorzaakt écht enorme slijtage, zonde!
0

#11 Gebruiker is offline   Dwencke 

• Lid geworden: 16-March 11

Gepost 07 January 2012 - 15:22

In hoeverre het slijtage veroorzaakt hangt heel sterk af van de ring. Ik heb 2 hele simpele platte ringen, beide verschillend van kleur en m'n trouwring is iets breder, maar verder lijken ze heel erg op elkaar. Volgens onze juwelier krijg je vooral slijtage als je ongelijkvormige ringen samenvoegt, dan kun je ze beter aan elkaar vast laten maken.
0

#12 Gebruiker is offline   marjolein1987 

Gepost 07 January 2012 - 15:59

Ik heb er nogeens over gedacht. Tegen de tijd dat de bruiloft nadert laten we hem kleiner maken zodat hij om de linkerring vinger kan... :D
0

#13 Gebruiker is online   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 09 January 2012 - 07:58

Wat je ook heel vaak ziet is dat mensen tot hun trouwdag hun verlovingsring aan de kant van hun trouwring dragen en daarna over zetten naar de andere hand.
Overigens draag ik mijn trouwring links, zodat hij het minst beschadigd word. Ben zelf namelijk rechtshandig en dan zie je veel meer slijtage aan je ring. Mijn verlovingsring heb ik eerst links gedragen en draag ik nu rechts. Overigens word er in de huidige tijd nog weinig waarde gehecht aan welke kant je de ring draagt. (Maar als je daar zelf een belangrijk gevoel bij hebt, houd je daar dan voor jezelf aan!)
Mijn man zou hem eerst ook links gaan dragen, hij vind hem alleen aan de linkerhand niet lekker dragen en draagt hem nu rechts.
0

#14 Gebruiker is offline   Annebloem 

• Lid geworden: 07-April 11

Gepost 09 January 2012 - 11:20

Hoezo verkeerde hand? Ik heb twee handen en ik vind ze allebei fijn. ;)
Verder wat Jof zegt. Ik draag mijn ring ook links omdat ik rechtshandig ben. En of je je ring nu links of rechts draagt.. wat maakt dat verder uit? Als je maar gelukkig bent in de liefde toch? :D
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers