Huwelijksreis Niet alleen maar zon en strand maar ook bezienswaardigheden
Gepost 08 January 2012 - 13:32
Goedemiddag!
Wij gaan trouwen op 6 september dit jaar.
En we zijn nog druk op zoek naar een honeymoon.
We zitten te twijfelen tussen een groeps of zelf op pad reis.
Heeft iemand ervaring met een groepsreis in bijv. Amerika/Portugal/een ander land waar genoeg bezienswaardigheden zijn?
Want wij houden er niet van om de gehele reis met onze voeten in het zand te zitten zegmaar ;)
Of is voor het een honeymoon toch beter om met z'n 2een weg te gaan? (ipv groepsreis)
En welk land is dan jullie keus?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Annick en Richard
Gepost 08 January 2012 - 14:09
Mocht je naar Amerika willen en nog dingen willen weten; vraag gerust.
Veel plezier met het bedenken, dromen en plannen!
Gepost 08 January 2012 - 14:18
En idd een paar dagen strand eraan plakken kan prima!
In 2010 zijn we naar west gegaan, een rondreis zelf gepland, waar ik tevens ten huwelijk ben gevraagd :)
en voor onze huwelijksreis gaan we naar florida, met een cruise naar de bahamas.
Mocht je de routes willen zien hoor ik het wel.
Maar volgens mij is er ook al een amerika topic hier :)
Gepost 08 January 2012 - 14:49
Niet romantisch maar wel erg gaaf om te zien.
Je moet het treffen met de groep en je bent niet vaak met z'n tweeën omdat je vaak toch met de groep optrekt.
Wij zijn door Australië getrokken met z'n tweeën zonder al te veel voorbereiding.
Ik denk dat je in Amerika ook niet persee met een groepsreis hoeft mee te gaan. Het land is goed ingericht op reizigers.
Gepost 08 January 2012 - 16:01
Voor een huwelijksreis zou ik er zelf voor kiezen om samen op pad te gaan, en vooral geen groepsreis te doen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Gepost 08 January 2012 - 21:41
Gepost 09 January 2012 - 05:54
Landen als Amerika (waar ik momenteel woon) en Portugal (hier ben je overigens wel vrij snel doorheen gereisd, maar wel leuk te combineren met bijv. Spanje of Frankrijk) zijn heel goed zelf te bereizen en genoeg te doen en te zien. Wat verder leuk is en goed met zijn tweetjes te doen: Thailand, Marokko, Jordanië, Maleisië, de Scandinavische landen, Australië, de UK, Nieuw Zeeland.
Als je er toch een beetje huiverig voor bent om het helemaal op eigen houtje te doen, zou je bijv. eens kunnen kijken op de site van NRV reizen. Zij bieden ook privérondreizen voor een scherpe prijs aan, en een goed reisbureau kan ook een maatwerkreis voor je samenstellen, zodat je van te voren al weet van hoe en wat, maar toch lekker met zijn 2tjes bent!
Gepost 09 January 2012 - 21:27
Gepost 09 January 2012 - 23:51
Reis is ook met een bus te doen, maar dat wilden wij niet.
(Sowieso niet, maar al helemaal niet als huwelijksreis)
Verder qua omschrijving hetzelfde als October Bride.
Hotels geboekt, zelf zorgen dat je daar steeds komt en wat je verder doet mag je zelf weten.
Heerlijk.
Wij waren trouwens via TravelTrend gegaan.
De enige die boden wat wij wilden en vlogen op de dagen die we wilden.
Verder dus niet heel veel onderzoek gedaan.
Kijk ook naar de temperatuur van het land in september en of er regenseizoen is.
Gepost 25 January 2012 - 09:43
We starten in Hanoi waar we na lang vliegen in een super luxe hotel een paar nachten doorbrengen. Vanaf daar rijden we waarschijnlijk met de trein langzaam naar het zuiden. Halverwege komen we dan nog bij een plaatsje waar we in een resort zitten aan het witte zandstrand.
De reden om nu zelfstandig te gaan is dat we voor Vietnam niets soortgelijks konden vinden en het graag een keer zelf willen regelen. Alles is redelijk voor te bereiden door het gebruik van de trein. Twee jaar geleden hebben wij via een bekend reisbureau een geheel verzorgde privéreis geboekt door Indonesië. Voor 3 weken privé reizen in plaats van met een groep betaalden we iets van 300/400 euro extra in totaal. Per week per persoon dus maar iets van 70 euro als ik het mij goed herinner. In die 3 weken hadden we dus een auto met chauffeur en gids tot onze beschikking, heerlijk! Alles al geregeld, hoefden alleen maar te genieten.
Mocht je willen weten welke organisatie het was, stuur dan even een pbtje.
Gepost 25 January 2012 - 11:31
Gepost 25 January 2012 - 11:35
(NY en DC heb ik met OV gedaan, prima te doen; maar een rondreis zoals M&M gaat maken kan eigenlijk niet zonder auto. Met auto is het gewoon sneller en flexibeler dus je kan dan meer in de tijd die je hebt).
Welke stranden denk je aan? Florida? Of de andere kust?
Gepost 25 January 2012 - 11:45
In Aziatische landen is het heel makkelijk en niet zo duur om een privé chauffeur te regelen. In Amerika is een huurauto idd het makkelijkst, maar met binnenlandse vluchten, de trein en bus kun je ook op veel plaatsen komen. Ook kun je in alle grote Amerikaanse steden bij bv greyline excursies boeken. Deze hebben boekingskantoortjes in het centrum en zijn vaak ook bij de receptie van je hotel te regelen. vanuit New York kun je bv naar Washington, Niagara falls, outlet shopping mall buiten de stad. vanuit Las Vegas worden diverse excursies naar de Grand Canyon aangeboden etc etc.
Vietnam is idd een aanrader, daar zijn wij afgelopen zomer geweest. Hebben daar 3 weken rondgetrokken van zuid naar noord. Alleen naar Sapa zijn wij met trein gegaan de rest hebben wij met privé chauffeurs en binnenlandse vluchten gedaan. Voor Vietnam kun je alles zelf op voorhand al regelen, ze komen echt hun afspraken na. (wij hadden de hotels, vervoer en de excursies op voorhand rechtstreeks geboekt)
Gepost 25 January 2012 - 11:52
Het is dan ook nadrukkelijk niet onze bedoeling om in die periode zoveel mogelijk te zien van de regio, gewoon een paar highligts. Het relaxen vinden we ook heel erg lekker. Voor sommige mensen misschien niet voor te stellen, maar wij kunnen daar echt van genieten.
@leentjeb: bedankt voor de tips, zoiets is dus wel mogelijk.
Gepost 25 January 2012 - 12:00
@blondbruidje: is de trein voor jullie dan niet een optie? Zie Seat61 voor info over treinreizen in elk land met spoor. Denk dat rondreizen anders met name met huurauto's worden uitgevoerd.
Gepost 25 January 2012 - 12:23
Iemand nog meer handige tips en trucks? Volgens mij kun je dit soort reizen het best zelf samenstellen en boeken of in overleg met een reisbureau samenstellen, maar ik vrees wel dat je dan veel duurder uitkomt.
Gepost 25 January 2012 - 17:16
blondbruidje, op 25 January 2012 - 12:23, zei:
Iemand nog meer handige tips en trucks? Volgens mij kun je dit soort reizen het best zelf samenstellen en boeken of in overleg met een reisbureau samenstellen, maar ik vrees wel dat je dan veel duurder uitkomt.
Wij zijn naar New York gevlogen en vanaf daar met de trein naar Washington gegaan. Helemaal niets mis mee. Maar misschien dat de treinen niet zo vaak rijden en mensen daarom het ov slechter noemen. Maar wij hadden onze hele dag-tot-dagplanning met het reisbureau doorgenomen en alles lag al vantevoren vast. Vanaf Washington zijn we naar Las Vegas gevlogen. Vanaf daar hadden we dan wel een huurauto om langs een aantal NP's, LA en SF te gaan.
Ik zal je wel willen adviseren om wat meer tijd te nemen in de steden, met name New York. In 2 dagen heb je nog lang niet alle highlights gezien. Ik vind het persoonlijk ook een beetje zonde om zo'n reis te ondernemen en dan maar de helft te zien, maar dat is mijn mening.
Succes met het samenstellen van jullie droomreis
Gepost 25 January 2012 - 17:43
Overigens heeft een kennis van mij van de zomer met zijn vrouw een reis door de states gemaakt, hij is toen aangevlogen op NY, is daar een aantal dagen gebleven, toen doorgevlogen naar San Francisco, heeft daar zijn (vooraf geboekte) huurauto opgehaald en van daaruit doorgereden via Yosemite NP, Sequoia Np en Death Valley naar Las Vegasen van daaruit geeïndigd in Los Angeles. En daarvandaan hebben ze de huurauto ingeleverd en zijn ze weer teruggevlogen naar NL. Behalve NY-SF en LA-NL verder alles met de auto gedaan, en hij vond dat heel goed te doen, juist omdat ze daardoor heel erg hun eigen tempo konden bepalen. Zij hebben overigens ter plaatse slaapplaatsen geregeld, de ene keer in een hotel, dan weer in een motel of lodge (in de parken), maar dat was wel goed te doen en gaf veel vrijheid zei hij.
Gepost 26 January 2012 - 08:26
@Sofraine: gaaf zeg, in de USA wonen! Haha, ja over de afstanden moet ik me inderdaad niet vergissen. Als je zo'n kaart van Amerika ziet dan lijkt het alsof SF en LA erg dichtbij elkaar liggen, maar in de praktijk zal dat ook nog best een eind zijn. Gelukkig is er op internet veel info te vinden en te vragen. De reis die je kennis heeft gemaakt klinkt gaaf!
Bedankt voor alle info! Erg leuk te lezen wat verschillende mensen denken over m'n idee. Ik begrijp heel goed dat het anders is dan gebruikelijk, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk is. Het is ook echt afhankelijk van het soort vakantie dat je voor ogen hebt. Soms denk ik ook wel dat het gaaf zou zijn naar Hawaii te gaan, bijvoorbeeld in combinatie met LA of SF. Dan zou je er nog wat meer een relaxvakantie van kunnen maken. Maar dat is behoorlijk duur en als ik toch in de buurt ben zou ik toch ook graag LV zien! Zoals gezegd, we zitten nog helemaal in de oriënterende fase en het zou ook prima kunnen dat we uiteindelijk niet eens naar Amerika gaan ;). Toch ben ik blij met de reacties. Het geeft toch even aan wat ervaringsdeskundigen er van vinden. We kijken vrolijk verder naar leuke mogelijkheden voor onze huwelijksreis!
Gepost 31 January 2012 - 15:13
We vliegen wel met KLM, maar niet via de werelddealweken. We hebben de optie 'met de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol' gekozen. Daarmee bespaarden we ruim 300euro per persoon en onze vluchten zijn rechtstreeks. Terug stappen we natuurlijk niet in de trein naar Antwerpen, maar heen ontkom je er niet aan.
Gepost 31 January 2012 - 16:05
Mocht je toch liever zelf op pad gaan, dan kan ik je een campertocht langs de west-kust zeker aanbevelen. je kunt naar New York vliegen, daar een paar dagen doorbrengen, daarna door naar Las Vegas, camper huren en gaan met die banaan. Kan het je erg aanbevelend!
Veel plezier!

Log in
Registreer
Help 
Multi quote