Trouwforum: Huwelijksreis - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Huwelijksreis Niet alleen maar zon en strand maar ook bezienswaardigheden

#1 Gebruiker is offline   Annick&Richard 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 13-November 11

Gepost 08 January 2012 - 13:32

Goedemiddag!

Wij gaan trouwen op 6 september dit jaar.
En we zijn nog druk op zoek naar een honeymoon.
We zitten te twijfelen tussen een groeps of zelf op pad reis.
Heeft iemand ervaring met een groepsreis in bijv. Amerika/Portugal/een ander land waar genoeg bezienswaardigheden zijn?
Want wij houden er niet van om de gehele reis met onze voeten in het zand te zitten zegmaar ;)

Of is voor het een honeymoon toch beter om met z'n 2een weg te gaan? (ipv groepsreis)
En welk land is dan jullie keus?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Annick en Richard
0

#2 Gebruiker is offline   Irene85 

• Lid geworden: 19-January 11

Gepost 08 January 2012 - 14:09

Tja, het is net wat je zelf wilt. Wij zijn vorig jaar augustus getrouwd en daarna bijna vier weken op huwelijksreis naar Amerika gegaan. We hadden de hele reis van te voren uitgestippeld en alles al vast gelegd. Zelf vonden we het heerlijk om gewoon lekker met z'n tweetjes te zijn en alles op onze manier en in ons ritme te doen. We hebben ontzettend veel mooie en bijzondere dingen gezien. De laatste drie dagen hebben we nog even lekker gerelaxed in Santa Barbara, omdat het wel een 'bezige' reis was. Het was voor ons de perfecte vakantie, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Mocht je naar Amerika willen en nog dingen willen weten; vraag gerust.

Veel plezier met het bedenken, dromen en plannen!
0

#3 Gebruiker is offline   Sel 

• Lid geworden: 21-October 10

Gepost 08 January 2012 - 14:18

Als je dan toch richting Amerika wilt, zou ik ook zelf gaan boeken ipv bij een groepsreis. Het is veel te leuk alles zelf te doen.
En idd een paar dagen strand eraan plakken kan prima!
In 2010 zijn we naar west gegaan, een rondreis zelf gepland, waar ik tevens ten huwelijk ben gevraagd :)
en voor onze huwelijksreis gaan we naar florida, met een cruise naar de bahamas.

Mocht je de routes willen zien hoor ik het wel.
Maar volgens mij is er ook al een amerika topic hier :)
0

#4 Gebruiker is online   Happy Bride 

• Lid geworden: 01-September 08

Gepost 08 January 2012 - 14:49

Wij hebben een groepsreis door India/Nepal gedaan.
Niet romantisch maar wel erg gaaf om te zien.
Je moet het treffen met de groep en je bent niet vaak met z'n tweeën omdat je vaak toch met de groep optrekt.
Wij zijn door Australië getrokken met z'n tweeën zonder al te veel voorbereiding.
Ik denk dat je in Amerika ook niet persee met een groepsreis hoeft mee te gaan. Het land is goed ingericht op reizigers.
0

#5 Gebruiker is offline   Charley 

• Lid geworden: 13-August 10

Gepost 08 January 2012 - 16:01

Wij hebben vorig jaar een individuele reis gedaan in Jordanië, dat wel volledig georganiseerd is. Er was toevallig een ander koppel die dezelfde reis deed, maar daar trokken we alleen mee op als wij daar zelf zin in hadden.

Voor een huwelijksreis zou ik er zelf voor kiezen om samen op pad te gaan, en vooral geen groepsreis te doen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
0

#6 Gebruiker is offline   Femke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 02-November 07

Gepost 08 January 2012 - 17:22

Ik zou geen groepsreis doen, maar zelf dingen uitstippelen. Maleisië, Vietnam, Indonesië zijn zeer geschikt om zelf te reizen!

en er is super veel te zien, te doen en ook mogelijkheid om te relaxen!
0

#7 Gebruiker is offline   Esprit 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 08 January 2012 - 21:41

Ik zou ook geen groepsreis doen als huwelijksreis. Amerika kan je zonder probleem zelf regelen, maar ook Maleisie is heel goed op eigen gelegenheid te doen. Wij hebben afgelopen jaar een 23daagse reis naar Singapore en Maleisie gedaan (zonder Borneo) Het was echt een fantastische reis, en in verhouding met bv de USA erg goedkoop. En mooi, zo schitterend mooi, jungle, grote steden en strand, een ideale combie!
0

#8 Gebruiker is offline   Sofraine 

• Lid geworden: 01-May 11

Gepost 09 January 2012 - 05:54

Voor je huwelijkreis zou ik zeker geen groepsreis doen. Als de sfeer in de groep onderling niet zo goed is, of er bijvoorbeeld iemand bijzit die heel sfeerbepalend is, kan dit wel echt een stempel op jullie huwelijkreis drukken. Ook heb je wellicht niet altijd de privacy waar je behoefte aan hebt. Als je op huwelijkreis gaat lijkt het me juist ook zo fijn dat je samen nog rustig de indrukken van de bruiloft kan verwerken en nog even lekker met zijn tweetjes kan nagenieten!

Landen als Amerika (waar ik momenteel woon) en Portugal (hier ben je overigens wel vrij snel doorheen gereisd, maar wel leuk te combineren met bijv. Spanje of Frankrijk) zijn heel goed zelf te bereizen en genoeg te doen en te zien. Wat verder leuk is en goed met zijn tweetjes te doen: Thailand, Marokko, Jordanië, Maleisië, de Scandinavische landen, Australië, de UK, Nieuw Zeeland.

Als je er toch een beetje huiverig voor bent om het helemaal op eigen houtje te doen, zou je bijv. eens kunnen kijken op de site van NRV reizen. Zij bieden ook privérondreizen voor een scherpe prijs aan, en een goed reisbureau kan ook een maatwerkreis voor je samenstellen, zodat je van te voren al weet van hoe en wat, maar toch lekker met zijn 2tjes bent!
0

#9 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 09 January 2012 - 21:27

Wij hebben twee jaar terug ook een (auto)rondreis door Zweden geboekt: de overnachtingen in de hotels waren al geboekt (logies ontbijt), maar wat je precies in elke stad ging doen was totaal vrij. Wij vonden het ideaal, omdat we gewoon per dag konden bekijken wat er te doen was in de bewuste stad en hoe druk we ons zouden maken die dag. We denken eraan om voor de huwelijksreis ook zoiets te gaan doen, alleen dan ergens anders. Ik geloof dat we dat toen via OAD geboekt hadden. Ik zie nu dat andere aanbieders ook wel rondreizen hebben, maar dat het per aanbieder verschillend is of er ook excursies bijzitten of niet...
0

#10 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 09 January 2012 - 23:51

Wij hebben ook een individuele rondreis gemaakt met een huurauto door Cuba.
Reis is ook met een bus te doen, maar dat wilden wij niet.
(Sowieso niet, maar al helemaal niet als huwelijksreis)
Verder qua omschrijving hetzelfde als October Bride.
Hotels geboekt, zelf zorgen dat je daar steeds komt en wat je verder doet mag je zelf weten.
Heerlijk.
Wij waren trouwens via TravelTrend gegaan.
De enige die boden wat wij wilden en vlogen op de dagen die we wilden.
Verder dus niet heel veel onderzoek gedaan.

Kijk ook naar de temperatuur van het land in september en of er regenseizoen is.
0

#11 Gebruiker is offline   Britttt 

• Lid geworden: 25-January 12

Gepost 25 January 2012 - 09:43

Wij gaan zelfstandig op rondreis door Vietnam, wat mij betreft een perfecte combi van strand en bezienswaardigheden.

We starten in Hanoi waar we na lang vliegen in een super luxe hotel een paar nachten doorbrengen. Vanaf daar rijden we waarschijnlijk met de trein langzaam naar het zuiden. Halverwege komen we dan nog bij een plaatsje waar we in een resort zitten aan het witte zandstrand.

De reden om nu zelfstandig te gaan is dat we voor Vietnam niets soortgelijks konden vinden en het graag een keer zelf willen regelen. Alles is redelijk voor te bereiden door het gebruik van de trein. Twee jaar geleden hebben wij via een bekend reisbureau een geheel verzorgde privéreis geboekt door Indonesië. Voor 3 weken privé reizen in plaats van met een groep betaalden we iets van 300/400 euro extra in totaal. Per week per persoon dus maar iets van 70 euro als ik het mij goed herinner. In die 3 weken hadden we dus een auto met chauffeur en gids tot onze beschikking, heerlijk! Alles al geregeld, hoefden alleen maar te genieten.

Mocht je willen weten welke organisatie het was, stuur dan even een pbtje.
0

#12 Gebruiker is offline   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost 25 January 2012 - 11:31

Pff, ik vind dit echt heel erg lastig! Een groepsreis per bus is niets voor ons, maar met een huurauto op pad eigenlijk ook niet.. We gaan al jaren in Europa op vakantie met het vliegtuig en doen alles daar vervolgens lopend, met OV of via excursies. Zowel AS als ik vinden dat een heerlijke manier van vakantie vieren. We zijn dus niet heel erg avontuurlijk ingesteld. Nu wil ik wel graag naar Amerika, maar het schijnt dat je dan echt wel een huurauto nodig hebt. Ik zat te denken aan het bezoeken van een paar steden en mooie stranden d.m.v. binnenlandse vluchten en dan veel relaxen en een klein beetje op pad, maar dan dus met excursies ofzo, die we zelf kunnen vastleggen. Dit schijnt nogal een 'bijzondere' manier van reizen door Amerika te zijn, dus ik ben benieuwd of iemand daarvoor tips of ervaringen heeft!
0

#13 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 25 January 2012 - 11:35

@bb, het kan heus wel zonder huurauto maar dat ligt helemaal aan je vakantie en welke afstanden je wilt afleggen.
(NY en DC heb ik met OV gedaan, prima te doen; maar een rondreis zoals M&M gaat maken kan eigenlijk niet zonder auto. Met auto is het gewoon sneller en flexibeler dus je kan dan meer in de tijd die je hebt).

Welke stranden denk je aan? Florida? Of de andere kust?
0

#14 Gebruiker is offline   leentjeb 

• Lid geworden: 08-April 11

Gepost 25 January 2012 - 11:45

Mijn voorkeur gaat ook naar individueel uit. Gaan zelf altijd zo op vakantie.

In Aziatische landen is het heel makkelijk en niet zo duur om een privé chauffeur te regelen. In Amerika is een huurauto idd het makkelijkst, maar met binnenlandse vluchten, de trein en bus kun je ook op veel plaatsen komen. Ook kun je in alle grote Amerikaanse steden bij bv greyline excursies boeken. Deze hebben boekingskantoortjes in het centrum en zijn vaak ook bij de receptie van je hotel te regelen. vanuit New York kun je bv naar Washington, Niagara falls, outlet shopping mall buiten de stad. vanuit Las Vegas worden diverse excursies naar de Grand Canyon aangeboden etc etc.

Vietnam is idd een aanrader, daar zijn wij afgelopen zomer geweest. Hebben daar 3 weken rondgetrokken van zuid naar noord. Alleen naar Sapa zijn wij met trein gegaan de rest hebben wij met privé chauffeurs en binnenlandse vluchten gedaan. Voor Vietnam kun je alles zelf op voorhand al regelen, ze komen echt hun afspraken na. (wij hadden de hotels, vervoer en de excursies op voorhand rechtstreeks geboekt)
0

#15 Gebruiker is offline   blondbruidje 

Gepost 25 January 2012 - 11:52

@Elina: bedankt voor je reactie! Ik zat in eerst instantie te denken aan de steden Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas en Miami en misschien nog New York. Haha, nog erg in de oriënterende fase zoals je kunt merken, dus we zullen ze ook vast niet allemaal aandoen. Mijn idee is een vlucht naar één van deze steden te nemen, dag of wat relaxen en eens iets bekijken en dan met een binnenlandse vlucht naar een volgende locatie om zo uiteindelijk 3 of 4 steden te bezoeken in een week of 3 tijd. LA, SF en LV liggen nog relatief dichtbij elkaar, vandaar dat je die ook vaak terug ziet komen bij rondreizen in deze regio, maar al dat rijden in een auto is niets voor ons vrees ik.

Het is dan ook nadrukkelijk niet onze bedoeling om in die periode zoveel mogelijk te zien van de regio, gewoon een paar highligts. Het relaxen vinden we ook heel erg lekker. Voor sommige mensen misschien niet voor te stellen, maar wij kunnen daar echt van genieten.

@leentjeb: bedankt voor de tips, zoiets is dus wel mogelijk.
0

#16 Gebruiker is offline   Britttt 

Gepost 25 January 2012 - 12:00

@leentjeb: Enige wat bij ons vaststaat is vlucht heen en terug en eerste hotel. Excursies bekijk ik nog even, schijnt daar een stuk goedkoper te zijn. Lees al een tijdje mee op een forum over reizen, zo is ook veel te ontdekken. We reizen trouwens van noord naar zuid, Sapa slaan we even over, hoorde dat het momenteel al bijna een maand vooraf volgeboekt is. Misschien zoeken we ter plekke een chauffeur die ons richting meer geisoleerde dorpen brengt. Nog verdere tips voor een strand break of leuk hotel? :-)

@blondbruidje: is de trein voor jullie dan niet een optie? Zie Seat61 voor info over treinreizen in elk land met spoor. Denk dat rondreizen anders met name met huurauto's worden uitgevoerd.
0

#17 Gebruiker is offline   blondbruidje 

Gepost 25 January 2012 - 12:23

@Britttt: hmm, ik hoor overal dat het vervoer per trein in Amerika zo slecht is t.o.v. Nederland, maar als ik die website lees is het best een optie om zo van stad naar stad te reizen. Dan kunnen we de dichter bij elkaar gelegen steden per trein bezoeken en eventueel nog een binnenlandse vlucht nemen voor een stad die wat meer uit de richting is. Bedankt voor de tip.

Iemand nog meer handige tips en trucks? Volgens mij kun je dit soort reizen het best zelf samenstellen en boeken of in overleg met een reisbureau samenstellen, maar ik vrees wel dat je dan veel duurder uitkomt.
0

#18 Gebruiker is offline   Irene85 

• Lid geworden: 19-January 11

Gepost 25 January 2012 - 17:16

Bekijk Post blondbruidje, op 25 January 2012 - 12:23, zei:

@Britttt: hmm, ik hoor overal dat het vervoer per trein in Amerika zo slecht is t.o.v. Nederland, maar als ik die website lees is het best een optie om zo van stad naar stad te reizen. Dan kunnen we de dichter bij elkaar gelegen steden per trein bezoeken en eventueel nog een binnenlandse vlucht nemen voor een stad die wat meer uit de richting is. Bedankt voor de tip.

Iemand nog meer handige tips en trucks? Volgens mij kun je dit soort reizen het best zelf samenstellen en boeken of in overleg met een reisbureau samenstellen, maar ik vrees wel dat je dan veel duurder uitkomt.

Wij zijn naar New York gevlogen en vanaf daar met de trein naar Washington gegaan. Helemaal niets mis mee. Maar misschien dat de treinen niet zo vaak rijden en mensen daarom het ov slechter noemen. Maar wij hadden onze hele dag-tot-dagplanning met het reisbureau doorgenomen en alles lag al vantevoren vast. Vanaf Washington zijn we naar Las Vegas gevlogen. Vanaf daar hadden we dan wel een huurauto om langs een aantal NP's, LA en SF te gaan.

Ik zal je wel willen adviseren om wat meer tijd te nemen in de steden, met name New York. In 2 dagen heb je nog lang niet alle highlights gezien. Ik vind het persoonlijk ook een beetje zonde om zo'n reis te ondernemen en dan maar de helft te zien, maar dat is mijn mening.

Succes met het samenstellen van jullie droomreis
0

#19 Gebruiker is offline   Sofraine 

• Lid geworden: 01-May 11

Gepost 25 January 2012 - 17:43

@ Blondbruidje, ik woon momenteel een aantal maanden in de USA voor het werk van mijn verloofde, maar ik moet zeggen dat je zonder auto hier wel behoorlijk immobiel bent. Waar ik woon (een voorstad van Chicago) kan je amper zonder auto naar de supermarkt, dit zou een half uur lopen heen en een half uur lopen terug (met al je boodschappen) zijn. Ook naar het treinstation (om de metra te pakken naar Chicago) is weer een kwartier met de auto. Afstanden zijn hier vele malen groter dan in Nederland, en openbaar vervoer e.d. vind ik hier een stuk minder goed geregeld dan in Nederland. Ook als je bijvoorbeeld een wat langere afstand met de bus neemt, zou het zomaar kunnen dat de bushalte vervolgens nog een half ur met de auto naar je hotel is (en dat vinden ze hier dan close by). Alles is hier ingericht op vervoer met de auto, dus ik zou je reis heel erg goed voorbereiden en van te voren goed bedenken wat het precies is wat je wil zien en hoe je van A naar B gaat komen. Maar het is een geweldig land, enorm divers, dus het is zeer zeker de moeite waard om te bezoeken!

Overigens heeft een kennis van mij van de zomer met zijn vrouw een reis door de states gemaakt, hij is toen aangevlogen op NY, is daar een aantal dagen gebleven, toen doorgevlogen naar San Francisco, heeft daar zijn (vooraf geboekte) huurauto opgehaald en van daaruit doorgereden via Yosemite NP, Sequoia Np en Death Valley naar Las Vegasen van daaruit geeïndigd in Los Angeles. En daarvandaan hebben ze de huurauto ingeleverd en zijn ze weer teruggevlogen naar NL. Behalve NY-SF en LA-NL verder alles met de auto gedaan, en hij vond dat heel goed te doen, juist omdat ze daardoor heel erg hun eigen tempo konden bepalen. Zij hebben overigens ter plaatse slaapplaatsen geregeld, de ene keer in een hotel, dan weer in een motel of lodge (in de parken), maar dat was wel goed te doen en gaf veel vrijheid zei hij.
0

#20 Gebruiker is offline   blondbruidje 

Gepost 26 January 2012 - 08:26

@Irene85: ik denk inderdaad dat dat het is. Als je het vooraf plant met de trein, dan lijkt het me goed te doen. Wij zouden dan ook een dagplanning maken en niet zomaar naar het station lopen om te kijken of er toevallig een trein rijdt, dat werkt daar niet. 2 dagen NY zou ik ook nooit doen hoor! Dat is een foutje als ik dat ergens heb aangegeven. Verder is het goed dat je het over jullie reis hebt. Ik weet dat veel mensen het niet voor kunnen stellen dat je ervan kunt genieten te 'niksen' als er zoveel te bekijken valt. Wij hebben daar absoluut geen last van! ;)

@Sofraine: gaaf zeg, in de USA wonen! Haha, ja over de afstanden moet ik me inderdaad niet vergissen. Als je zo'n kaart van Amerika ziet dan lijkt het alsof SF en LA erg dichtbij elkaar liggen, maar in de praktijk zal dat ook nog best een eind zijn. Gelukkig is er op internet veel info te vinden en te vragen. De reis die je kennis heeft gemaakt klinkt gaaf!

Bedankt voor alle info! Erg leuk te lezen wat verschillende mensen denken over m'n idee. Ik begrijp heel goed dat het anders is dan gebruikelijk, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk is. Het is ook echt afhankelijk van het soort vakantie dat je voor ogen hebt. Soms denk ik ook wel dat het gaaf zou zijn naar Hawaii te gaan, bijvoorbeeld in combinatie met LA of SF. Dan zou je er nog wat meer een relaxvakantie van kunnen maken. Maar dat is behoorlijk duur en als ik toch in de buurt ben zou ik toch ook graag LV zien! Zoals gezegd, we zitten nog helemaal in de oriënterende fase en het zou ook prima kunnen dat we uiteindelijk niet eens naar Amerika gaan ;). Toch ben ik blij met de reacties. Het geeft toch even aan wat ervaringsdeskundigen er van vinden. We kijken vrolijk verder naar leuke mogelijkheden voor onze huwelijksreis!
0

#21 Gebruiker is offline   Britttt 

Gepost 26 January 2012 - 16:58

Voorpret, zoeken, orienteren, hoort allemaal erbij en o zo leuk. Jullie vinden vast iets wat jullie helemaal geweldig vinden!
0

#22 Gebruiker is offline   Esprit 

Gepost 31 January 2012 - 14:37

Wij hebben van het weekend de tickets voor onze huwelijksreis geboekt. Ruim 3 weken rondtrekken in de USA, bijna net zoveel zin in als onze bruiloft :D
0

#23 Gebruiker is offline   ~M*M~ 

• Lid geworden: 26-July 08

Gepost 31 January 2012 - 14:57

Leuk! waar gaan jullie heen?
Heb je nog gebruik kunnen maken van de werelddealweken van de KLM?
0

#24 Gebruiker is offline   Esprit 

Gepost 31 January 2012 - 15:13

We rijden op de bonnefooi van Oost naar West!

We vliegen wel met KLM, maar niet via de werelddealweken. We hebben de optie 'met de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol' gekozen. Daarmee bespaarden we ruim 300euro per persoon en onze vluchten zijn rechtstreeks. Terug stappen we natuurlijk niet in de trein naar Antwerpen, maar heen ontkom je er niet aan.
0

#25 Gebruiker is offline   Zankyou 

• Lid geworden: 30-January 12

Gepost 31 January 2012 - 16:05

Een groepsreis is een mooie, toegankelijke manier om op reis te gaan, en als jullie beiden niet gewend zijn om een verre vakantie te plannen en het leuk vind om nieuwe mensen te leren kennen, zou ik dat gewoon doen, een huwelijksreis gaat om wat JULLIE leuk vinden tenslotte! Plan van tevoren en achteraf een paar dagen in een fijn hotel (New York?) om bij te praten en na te genieten, zodat je ook genoeg tijd met z'n tweetjes doorbrengt. Daarnaast kun je in een groepsreis meestal zelf bepalen in welke mate je betrokken bent bij de rest, als je een middagje samen iets wilt doen, skip je gewoon een deel van het programma.

Mocht je toch liever zelf op pad gaan, dan kan ik je een campertocht langs de west-kust zeker aanbevelen. je kunt naar New York vliegen, daar een paar dagen doorbrengen, daarna door naar Las Vegas, camper huren en gaan met die banaan. Kan het je erg aanbevelend!

Veel plezier!
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers