Zelf Een Bruidstaart 'Topper' Maken De poppetjes bovenop de taart!
Gepost 26 January 2012 - 12:07
De standaard poppetjes vind ik nogal cliché, en aangezien mijn vriend een hobby heeft die veel voor hem betekent, leek het me leuk daar iets mee te doen voor op de taart.
Heeft iemand van jullie een eigen (eetbare of niet-eetbare) 'topper' gemaakt voor op de bruidstaart? Was die moeilijk te maken en welke materialen heb je gebruikt? En wat is een goede niet-giftige lijm (want hij komt toch in de buurt van je eten) om hiervoor te gebruiken (voor niet-eetbare 'toppers')?
En als je foto's hebt van je zelfgemaakte taart 'topper' wil ik die natuurlijk ook graag zien! :D
Gepost 26 January 2012 - 13:03
Gewoon van fondant waar de taart ook mee was bekleed.
Ik heb prikkertjes in de taart gestoken die het gewicht van het toppertje konden dragen.
Lijm heb ik niet gebruikt, maar je kunt poedersuiker mengen met water en dat gebruiken als plaksel.
Bijgesloten bestand(en)
-
fototaart.JPG (122.22K )
Aantal downloads : 88
Gepost 26 January 2012 - 13:09
twijfeltje, op 26 January 2012 - 13:03, zei:
Gewoon van fondant waar de taart ook mee was belkeed.
Ik heb prikkertjes in de taart gestoken die het gewicht van het toppertje konden dragen.
Wat leuk zeg! Had je de taart ook zelf gebakken?
twijfeltje, op 26 January 2012 - 13:03, zei:
Qua lijm doelde ik meer op 'gewone' lijm om toppers van niet-eetbaar materiaal (zoals fimo of plastic) aan elkaar of op een ondergrond te lijmen, ik heb het even aangepast. Maar zo'n poedersuikermengsel werkt natuurlijk prima voor eetbare toppers. :)
Gepost 26 January 2012 - 19:03
Succes ermee!!
Gepost 26 January 2012 - 19:28
Anders is fondant inderdaad ook nog een optie.
Is dat een beetje te doen als je figuurtjes wilt maken met dunne beentjes en armpjes? Hoe verstevig je bijvoorbeeld een gebogen arm als je die van fondant maakt?
Gepost 26 January 2012 - 21:55
Eerst een geraamte maken en daar 'omheen kleien'.
Weet niet wat voor poppetjes hij verzamelt, maar misschien heb je ook wel voordelige, die niet bijzonder of zeldzaam zijn die je kunt gebruiken.
Dan zou ik gewoon iets van secondelijm gebruiken / contactlijm / twee componenten...
Als je de lijm goed laat drogen kan dat geen kwaad hoor.
Zolang je het niet aan de onderkant van je plastic ondergrond / standaard smeert.
Gepost 26 January 2012 - 22:15
twijfeltje, op 26 January 2012 - 21:55, zei:
Eerst een geraamte maken en daar 'omheen kleien'.
Bedankt, ik zal eens kijken waar ik dat kan krijgen.
Het lijkt me wel leuk om een keer te proberen iets van fondant te maken! :D
twijfeltje, op 26 January 2012 - 21:55, zei:
Dan zou ik gewoon iets van secondelijm gebruiken / contactlijm / twee componenten...
Er zijn ook wel goedkopere, maar die hebben geen of veel minder scharnierpunten, waardoor ze dan stokstijf naast elkaar op de taart zouden komen te staan. Degene die meer scharnierpunten hebben kun je toch wat 'levendiger' neerzetten, zodat het lijkt alsof ze elkaar vasthouden bijvoorbeeld, maar die zijn dus ook wat duurder.
Gepost 27 January 2012 - 20:40
Lies86, op 27 January 2012 - 20:24, zei:
Oh, dat is wel heel slim bedacht! :D
Edit: Ik heb de post aangepast omdat ik niet wil dat AS me hier vindt via Google. ;)
Gepost 09 February 2012 - 21:46
Ik heb een referentie nodig om de grootte van mijn poppetjes te kunnen bepalen. :D
Alvast bedankt! B)
Edit: Nevermind, iemand uit Amerika gaat onze taart topper maken! :D *stuiter*

Log in
Registreer
Help 
Multi quote