Wil Trouwen, Maar Hij Vraagt Niet... Ik ben zover, maar hoe vertel ik dit aan hem?
Gepost 31 January 2012 - 13:51
ik ben op dit moment nog een student, maar wil graag trouwen in de zomer na mijn diplomering.
ik woon al bijna 4 jaar met hem samen en komend zomer hebben we al vijf jaar een relatie.
We hebben het er al over gehad om een woning te kopen, nadat ik een baan gevonden heb, alleen zou ik
graag eerst willen trouwen.
hoe vertel ik hem dit, terwijl ik graag wil dat hij mij vraagt......help.
Gepost 31 January 2012 - 13:55
Ik dacht aan een scrapbook maken en dit dan aan hem laten zien, onder het mom van
dit zou ik graag nog eens willen doen.
Gepost 31 January 2012 - 13:56
Als je eerst wilt trouwen, dan moet je hem dat wel laten weten. Hij kan dat ook niet zomaar ruiken.
Misschien ga ik wel kort door de bocht hoor, maar het lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.
Gepost 31 January 2012 - 14:00
Kortom: maak het bespreekbaar.
Gepost 31 January 2012 - 14:09
ano, op 31 January 2012 - 13:51, zei:
graag eerst willen trouwen.
Wil je eerst trouwen voordat je een baan vind? Of voordat je een huis koopt? TZT moet je het toch hebben over een samenlevingscontract en/of trouwen? Ik zou eerst peilen hoe hij daarover denkt, misschien wil hij helemaal niet trouwen, dan kan je heel lang wachten op een aanzoek.
En met een scrapbook het duidelijk maken, tja, als dat jullie manier van communiceren is dan zeg ik: Vooral doen!
Gepost 31 January 2012 - 14:21
Maar misschien dat jouw vriend de hint wel snapt als jij tegen hem zegt dat je er klaar voor bent. Ik zou denk ik niet voor een scrapbook gaan, tenminste mijn man had me heel schaapachtig aangekeken ben ik bang. Maar ja ik ken jouw vriend natuurlijk niet.
Gepost 31 January 2012 - 14:29
Als ik jou was zou ik gewoon eens op een gezellige avond samen over de toekomst beginnen en dan gewoon recht op de man af vragen of hij zou willen trouwen en zeggen hoe jij daar over denkt. Maar ik ben zelf nogal recht door zee en houd helemaal niet van om zaken heen draaien :P
Gepost 31 January 2012 - 15:23
Als ik jou was zou ik ook laten vallen dat je er klaar voor bent en dat het belangrijk voor je is.
Ik zou ook direct peilen hoe dat bij hem zit. Duidelijkheid is altijd fijner dan allerlei zaken voor een ander invullen.
Gepost 01 February 2012 - 10:04
nou ik heb het gisteren geopperd.
hij twijfelt of hij het wel wil. het ene moment wil hij wel
en het ander moment twijfelt hij weer.
hij wil er even rustig over nadenken. maar we hebben wel al besproken dat als we
het gaan doen, hoe we de dag dan voor ons zien, toen het ik dus even mijn scrapbook
erbij gehaald, dit vond hij grappig en we zijn het eens over de dingen die ik had bedacht.
nu is het voor mij afwachten wat hij wil.
hij zei; Ik weet nog niet of ik wil, maar als ik wel wil dan vraag ik je..... tussen nu en twee jaar.
ben dus benieuwd.
gr
Gepost 01 February 2012 - 10:12
Heel veel succes en sterkte met wachten, wees geduldig, hoe moeilijk dit ook is!!
(Wel mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, waarom twijfelt hij? Omdat hij niet weet of hij trouwen wat vind of om een andere reden?)
Gepost 01 February 2012 - 10:21
hij twijfelt omdat:
- hij wil liever niet in de belangstelling staan.
- hij het veel geld vind voor het papiertje
- hij wel wil trouwen of liever een samenlevingscontract heeft.
hij is wel heel duidelijk geweets, dat hij de rest van zijn leven wel bij mij wil zijn :D :applaus: :wub:
Gepost 01 February 2012 - 12:22
Terugkijkend had gewoon met twee getuigen naar het gemeentehuis gaan op een ochtend en daarna lunchen met wat familie beter bij me gepast. Misschien heeft hij hetzelfde gevoel?
Ik lees dus dat hij eerder twijfelt over de dagindeling, maar niet dat hij twijfelt over een toekomst met jou! B)
Gepost 01 February 2012 - 12:45
dus als ik het goed begrijp, had je liever met zijn 4en in het gemeentehuis gestaan?
gr
Ik vind het trouwens wel heeeel erg moeilijk om nog zo lang te moeten wachten.
pff wachten duurt lang.
ik zit steeds te denken aan wanneer hij mij kan vragen (als hij uberhaubt gaat vragen).
valentijnsdag, vant zomer, tijdens de kerst
en die 2 laatste dingen duren nog zo lang :(
gr
Gepost 01 February 2012 - 13:41
Maar over dat wachten: Waar ben je precies ongeduldig voor? Kun je echt niet wachten? Dan zou je een afweging moeten maken tussen wat je belangrijker vindt: het romantische beeld van je vriend die op zijn knieen gaat, of snel trouwen, want dan kun je net zo goed het heft in eigen handen nemen en zelf je vriend vragen. Of ben je ongeduldig omdat je eigenlijk gewoon nieuwsgierig bent en uitziet naar wat eventueel komen gaat, en heb je vrede met nog een paar jaar wachten (ook niets mis mee)?
Gepost 01 February 2012 - 14:07
wat al eerder werd verteld de bruiloft kan je zo duur maken als je zelf wilt wij willen zelf ook geen hele grote bruiloft maar ook niet heel klein wij trouwen in nov 2013 omdat we op deze manier elke x wat kunnen aanschaffen en niet alles in 1x hoeven te betalen ook maken wij veel zelf dat scheelt ook best in de kosten.
ik had ook altijd gehoopt dat me vriend me zou vragen maar daar is hij het type niet voor miss is dat bij jou vriend ook wel, bij ons is het eigenlijk gewoon ter sprake gekomen ook hij wilt niet te veel in de belangstelling staan en hebben gewoon goed afgesproken wat hij wel en niet ziet zitten en andersom.
het is jullie dag en moet je er allebei prettig bij voelen.
als ik jou was zou ik dus gewoon aan hem vragen als jullie gaan trouwen waar hij zich dan in kan vinden je kan ook in veel gemeentes gratis trouwen ga je gewoon met de getuigen naar binnen teken en klaar.
eventueel kan je daarna gewoon met een aantal mensen gaan lunchen of s'avonds dineren.
gr bianca

Log in
Registreer
Help 

Multi quote