Trouwforum: Orginiele Ideetjes Ipv In De Rij Staan Op Het Feest, Om Handjes Te Schudden Wie Weet Iets? - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Orginiele Ideetjes Ipv In De Rij Staan Op Het Feest, Om Handjes Te Schudden Wie Weet Iets?

#1 Gebruiker is offline   sophos 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 10-September 10

Gepost 25 February 2012 - 13:21

Wij willen absoluut niet in de rij staan samen met de ouders op het feest. Dus willen we iets gaan maken waardoor we zelf op de gasten kunnen afstappen. Tegenwoordig doet dat iedereen met een ballon (als de gast aan de beurt is geweest dan laat ze de ballon los) of met hartlampjes. We beginnen dit standaard te vinden, na zo'n 5 x gezien te hebben op de feesten.

Mijn verloofde stelde voor om een uitroepteken-bordje of een pijltje (dat naar de gast wijst) te maken of een tekstballon zodat de gast er iets op schrijft en zo vasthoudt tot wij naar hun lopen. Misschien niet superhandig maar ja je moet ook anders een ballon vasthouden denk ik dan. Ik wil toch nog even verder kijken. Heeft iemand anders het anders aangepakt?laat me inspireren!:)

Groetjesss
0

#2 Gebruiker is offline   kloko 

• Lid geworden: 16-July 10

Gepost 25 February 2012 - 13:28

Als de zoekfunctie gebruikt kom je zeker tips tegen!
Heb dit ook even voor je gedaan en kijk in ieder geval even hier en hier

succes!
0

#3 Gebruiker is offline   sophos 

• Lid geworden: 10-September 10

Gepost 25 February 2012 - 13:39

Bedankt voor de links! Maar ook daar zeggen ze allemaal ballonnen of een openingsdans, maar we willen een praatje maken met de gasten, en als we een openingsdansje doen dan wil ik alleen maar feesten:)
0

#4 Gebruiker is offline   Mir1013 

• Lid geworden: 11-February 12

Gepost 25 February 2012 - 15:25

Bekijk Post sophos, op 25 February 2012 - 13:39, zei:

Bedankt voor de links! Maar ook daar zeggen ze allemaal ballonnen of een openingsdans, maar we willen een praatje maken met de gasten, en als we een openingsdansje doen dan wil ik alleen maar feesten:)

Helemaal mee eens! We willen ook echt wel iedereen begroeten en een praatje maken, we nodigen de mensen niet voor niets uit. Maar we willen ook graag zelf een feestje bouwen en dansen. Ik was laatst op een bruiloft en daar was het bruidspaar pas om 23 uur voor het eerst op de dansvloer. We hebben onze CM's gevraagd om hier ook over na te denken.
0

#5 Gebruiker is offline   Lies86 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 25 February 2012 - 16:28

Wij gaan gewoon niet in een rij staan, gaan zelf rond, en mensen mogen zich vrij voelen naar ons toe te komen!
0

#6 Gebruiker is offline   boogschutter 

• Lid geworden: 13-February 12

Gepost 26 February 2012 - 11:17

Ik hoorde laatst van een vriend dat hun ceremoniemeester bij binnenkomst allemaal bloemen had uitgedeeld (dezelfde als die in het boeket zaten). Als ze handen hadden geschud, namen ze zelf de bloem mee. Zo konden ze precies herkennen bij wie ze wel en niet waren geweest.
0

#7 Gebruiker is offline   Britttt 

• Lid geworden: 25-January 12

Gepost 09 April 2012 - 20:26

Onze CM stelde gisteren een feliciteer Bingo voor. Moesten er even over nadenken, maar het voordeel bij deze manier is dat het het geheel zelf kunt regiseren, niemand in de rij hoeft te staan, we tussendoor even kunnen plassen, mensen die op dat moment zelfs iets te vertellen hebben ook even aandacht krijgen enz.

Het idee is dat iedereen bij binnenkomst een nummer krijgt, ons bruidsmeisje (onder begeleiding van onze CM) de nummertjes kiest en de gasten zo naar ons toe komen.

Was superblij met zijn suggestie! :)
0

#8 Gebruiker is offline   Anneli 

• Lid geworden: 03-January 12

Gepost 09 April 2012 - 22:35

Wij willen ook geen rij - en zeker niet met ouders. Tegen onze ouders hebben we gewoon gezegd dat we dat niet willen en verder hebben we met onze ceremoniemeester en de baas van de locatie afgesproken dat zij, als er toch een rij ontstaat, een gesprek aanknopen met de voorste in de rij, zodat wij uit de rij kunnen stappen en zelf rond gaan. Hoop dat dat werkt!
0

#9 Gebruiker is offline   boogschutter 

• Lid geworden: 13-February 12

Gepost 12 April 2012 - 17:05

Bekijk Post Britttt, op 09 April 2012 - 20:26, zei:

Onze CM stelde gisteren een feliciteer Bingo voor. Moesten er even over nadenken, maar het voordeel bij deze manier is dat het het geheel zelf kunt regiseren, niemand in de rij hoeft te staan, we tussendoor even kunnen plassen, mensen die op dat moment zelfs iets te vertellen hebben ook even aandacht krijgen enz.

Het idee is dat iedereen bij binnenkomst een nummer krijgt, ons bruidsmeisje (onder begeleiding van onze CM) de nummertjes kiest en de gasten zo naar ons toe komen.

Hmm, ik zou hier niet zo blij mee zijn. Hiermee 'verplicht' je je gasten om de hele tijd op te letten totdat hun nummertje aan de beurt is. Als ze even niet opletten wordt het nummertje nog een keer omgeroepen? Het lijkt mij meer ontspannen als je de gasten zelf kan benaderen.
0

#10 Gebruiker is offline   jassou 

• Lid geworden: 19-February 10

Gepost 12 April 2012 - 17:19

Bekijk Post Britttt, op 09 April 2012 - 21:26, zei:

Mij lijkt het ook niet echt iets. Als of je met je nummertje in de hand bij de slager staat... Die ideeen met balonnen en bloemen zijn wat charmanter, hoewel in principe ongeveer hetzelfde...
0

#11 Gebruiker is offline   DeborahL 

• Lid geworden: 31-March 12

Gepost 14 April 2012 - 17:33

Wij gaan in de rij staan. Heb er weinig behoefte aan, maar met een half uurtje is het klaar en dan kunnen we feesten.
0

#12 Gebruiker is offline   Ingepinge87 

• Lid geworden: 03-May 10

Gepost 15 April 2012 - 09:28

Wij hebben ook in de rij gestaan en hoewel ik er wel een beetje tegenop zag, viel het reuze mee! Ik voelde me eigenlijk best speciaal! Het ging ook allemaal best snel, wij waren denk ik met 3 kwartier wel klaar en toen konden we feesten en met de rest van gasten praten. Het hoort er toch een beetje bij denk ik. Bij ons was het ook echt zo dat de gasten zo'n rij min of meer wel verwacht hadden en het helemaal niet vervelend vonden. Zo waren ze meteen van hun kado af en konden ze zelf lekker dansen en kletsen.
0

#13 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 15 April 2012 - 10:02

Eens met Ingepinge en Deborah.
Ik vond het niet heel erg om in de rij te staan, mijn man iets meer.
Maar het was wel heel fijn om iedereen even te spreken en te zien.
Daarna ga je toch iedereen nog wel een keer langs.
Ook vind ik het voor de gasten fijn dat ze hun cadeau persoonlijk kunnen overhandigen en ons even te spreken.
Anders moeten ze de halve avond wachten en hun cadeau de halve avond bewaren of mogen ze het op een tafel zetten en dat vind ik zelf niet zo netjes.
0

#14 Gebruiker is offline   Cahira 

• Lid geworden: 14-March 12

Gepost 15 April 2012 - 11:22

Wij gaan denk ik gewoon even klaar staan voor handjes te schudden. Ik hou er ook nooit zo van. Maar wij houden het klein en de helft van de mensen zijn er overdag al dus er komen īs avonds ongeveer 20 mensen meer die we dan nog even de kans hoeven te geven om ons te feliciteren. Dat moet te doen zijn.
0

#15 Gebruiker is offline   marjolein--1984 

• Lid geworden: 16-September 09

Gepost 16 April 2012 - 12:17

Ik wilde van te voren ook echt geen rij voor het in ontvangst nemen van de felicitaties maar achteraf vond ik het toch wel heel erg leuk!
Ik zal het niet zo strak regisseren het loopt vanzelf wel los en een bruiloft met een rij tot 11 uur? Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord of gezien!
0

#16 Gebruiker is offline   Lies86 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost 16 April 2012 - 12:20

Ook hier zien we wel hoe het loopt. Mijn ouders en schoonouders hoeven van ons niet perse ook in de rij te staan.
Die zijn al zo slecht ter been. En verder... Het loopt zoals het loopt!
0

#17 Gebruiker is offline   Djulietaah 

• Lid geworden: 11-March 11

Gepost 17 May 2012 - 18:58

Wij hebben er eigenlijk helemaal geen punt van gemaakt of veel over nagedacht. We liepen gewoon rond en sloten zelf aan bij gesprek of dat mensen naar ons toekwamen. Vond het heerlijk zo :)

Hangt heel erg af van de mensen die uitnodigt, hoe zij zich ook gedragen. Veel mensen verwachten in een rij te staan, dus doen ze dat ook. Soms kun je dat maar beter doen, omdat je er daarna ook weer gewoon vanaf bent.
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers