Wat Doe Jij Met Je Achternaam? Naam van je aanstaande of je eigen naam?
Gepost 24 July 2005 - 16:00
Vervolg op topic "Welke achternaam neem je aan?" (=geen poll).
Ik kies voor de optie "man naam van de partner", omdat ik graag mijn naam wil houden en Brian wil ook graag met mijn naam rondlopen, want hij vindt mijn achternaam mooier dan zijn eigen naam. :rolleyes:
Ik kies voor de optie "man naam van de partner", omdat ik graag mijn naam wil houden en Brian wil ook graag met mijn naam rondlopen, want hij vindt mijn achternaam mooier dan zijn eigen naam. :rolleyes:
Gepost 24 July 2005 - 16:23
Hoi heb ook maar meteen even gereageerd in de poll.
Ik wil graag met de naam van mijn partner rondlopen, maar daarnaast wel men eigen naam als tweede naam, zo blijf ik toch een beetje een de Jongh (naam van mijn vader)
Maar Carine waarom wil hij graag jou w naam dragen, vind ie de zijne niet mooi of .......
Ik wil graag met de naam van mijn partner rondlopen, maar daarnaast wel men eigen naam als tweede naam, zo blijf ik toch een beetje een de Jongh (naam van mijn vader)
Maar Carine waarom wil hij graag jou w naam dragen, vind ie de zijne niet mooi of .......
Gepost 25 July 2005 - 09:13
Ik neem 'gewoon' zijn naam aan met mijn naam er achter geplakt. Ik heb nog geprobeerd mijn vriend over te halen om mijn naam aan te nemen, maar dan bestaat zijn totale naam uit zes letters. Dat vond hij maar niets :P :lol: :lol: :lol: . Nu heeft hij wel een mooie achternaam, dus ik neem maar al te graag zijn naam aan.
Mijn zwager heeft ook de naam van zijn vrouw aangenomen. Maar dat kwam vanwege een familieruzie. Geen fijne situatie dus. Hij was wel de eerste in de gemeente, dus het was nog een heel gedoe, maar uiteindelijk is alles goedgekomen.
Mijn zwager heeft ook de naam van zijn vrouw aangenomen. Maar dat kwam vanwege een familieruzie. Geen fijne situatie dus. Hij was wel de eerste in de gemeente, dus het was nog een heel gedoe, maar uiteindelijk is alles goedgekomen.
Gepost 10 September 2005 - 15:29
We hebben al een hele tijd geleden afgesproken dat het voor allebei "zijn naam mijn naam" wordt.
Ik zou het op zich wel lheel fijn vinden om dat om te wisselen, omdat we met mijn familie veel beter contact hebben dan met die van hem, maar hij stemde voor "in alfabetische volgorde".
Waarschijnlijk gewoon ventjes ding dat hij toch zijn eigen naam wil hebben ofzo <_<
Ik zou het op zich wel lheel fijn vinden om dat om te wisselen, omdat we met mijn familie veel beter contact hebben dan met die van hem, maar hij stemde voor "in alfabetische volgorde".
Waarschijnlijk gewoon ventjes ding dat hij toch zijn eigen naam wil hebben ofzo <_<
Gepost 10 September 2005 - 17:05
ik neem zijn naam aan, gevolgd door mijn meisjesnaam
het zal wel wennen worden om ineens een andere naam te hebben denk ik!
Ga het niet ineens meteen veranderen denk ik hoor!
Moet je bv de volgende dag de telefoon al opnemen met je nieuwe achternaam! dat lijkt me echt raar!
het zal wel wennen worden om ineens een andere naam te hebben denk ik!
Ga het niet ineens meteen veranderen denk ik hoor!
Moet je bv de volgende dag de telefoon al opnemen met je nieuwe achternaam! dat lijkt me echt raar!
Gepost 10 September 2005 - 20:14
Ik ook,
zijn naam + mijn naam.
Ik weet niet eens of al die andere mogelijkheden hier wel mogelijk zijn.
Homostellen die in Nederland zijn getrouwd kunnen zich hier bijvoorbeeld niet met dezelfde naam laten inschrijven.
Verder vind ik de achternaam van mijn a.s. erg mooi en ben ik echt trots om die te mogen hebben. B)
zijn naam + mijn naam.
Ik weet niet eens of al die andere mogelijkheden hier wel mogelijk zijn.
Homostellen die in Nederland zijn getrouwd kunnen zich hier bijvoorbeeld niet met dezelfde naam laten inschrijven.
Verder vind ik de achternaam van mijn a.s. erg mooi en ben ik echt trots om die te mogen hebben. B)
Gepost 11 September 2005 - 14:27
ben nu 3 maanden getrouwd en ik kan toch maar niet wennen aan die andere achternaam haha, het komt regelmatig voor dat erwin mij moet zeggen dat ik geroepen word ( in het ziekenhuis bijvoorbeeld ). als iemand anders het zegt vind ik het wel leuk klinken maar uit mijn eigen mond nee went nog steeds niet
Gepost 11 September 2005 - 17:34
Omdat we nu een datum hebben voor in ondertrouw te gaan moeten weten welke naam we willen, dus zijn we er wel over bezig .
In Belgie houden de vrouwen hun meisjesnaam en nemen ze niet de naam van de man aan en bij ons is het eigenlijk wel de gewoonte om de naam van de man aan te nemen.
Dus besluiten we om ons eigen naam te houden.
Moet dan geen nieuwe handtekening oefenen :rolleyes:
In Belgie houden de vrouwen hun meisjesnaam en nemen ze niet de naam van de man aan en bij ons is het eigenlijk wel de gewoonte om de naam van de man aan te nemen.
Dus besluiten we om ons eigen naam te houden.
Moet dan geen nieuwe handtekening oefenen :rolleyes:
Gepost 13 September 2005 - 09:38
Ik ga ook voor zijn naam vóór mijn naam :)
In het dagelijks leven ga ik lekker zijn naam overal voor gebruiken, die is namelijk makkelijk en verstaanbaar. Die van mij is er zo een met 2 woorden, 15 letters, die je iedere keer moet spellen, en die op geen enkel formulier past! Maar, hij is wel bijzonder, dus daarom wil ik er niet helemaal van af :)
In het dagelijks leven ga ik lekker zijn naam overal voor gebruiken, die is namelijk makkelijk en verstaanbaar. Die van mij is er zo een met 2 woorden, 15 letters, die je iedere keer moet spellen, en die op geen enkel formulier past! Maar, hij is wel bijzonder, dus daarom wil ik er niet helemaal van af :)

Log in
Registreer
Help 
Multi quote