Trouwforum: Wat Doe Jij Met Je Achternaam? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (13 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Wat Doe Jij Met Je Achternaam? Naam van je aanstaande of je eigen naam?

Poll: Wat doe jij met je achternaam? (642 gebruiker(s) hebben gestemd )

Wat doe jij met je achternaam?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#276 Gebruiker is offline   Faith 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 08-March 10

Gepost 24 May 2011 - 14:56

Ik had eerst gestemd 'naam van man', maar dit is toch geworden Zijn Naam-Mijn Naam.
Ik vond het te moeilijk om mijn eigen achternaam niet meer te hebben, maar wilde toch wel zijn naam aannemen. Deze beslissing heb ik echt de avond voor de ondertrouw genomen, zo erg twijfelde ik...
0

#277 Gebruiker is offline   LindaD 

• Lid geworden: 03-February 11

Gepost 08 June 2011 - 13:47

Ik denk, maar misschien bedenk ik me nog... dat ik toch voor mijn naam-zijn naam ga. Op mijn werk blijf ik gewoon mijn naam gebruiken.
0

#278 Gebruiker is offline   Mikey 

• Lid geworden: 10-April 11

Gepost 20 August 2011 - 15:39

Ik doe mijn naam-zijn naam.
Gevoelsmatig vind ik het helemaal niet leuk als ik als enige meisje in ons gezin niet meer een ´mijn naam´ ben.
En nu we gaan trouwen komt zijn naam bij mijn originele naam, vind ik ergens ook wel logisch klinken.
Maar ik ga wel zijn naam gebruiken in het dagelijkse gebruik.

Wat wel grappig(/vreemd) word is dat we straks allebei M. ´zijn achternaam´ worden. En zelfs de letters van onze doopnamen zijn gelijk alleen zijn de laatste twee bij hem andersom. Gelukkig vinden we het niet erg als we elkaars post open zullen maken, want dat zal wel gaan gebeuren :lol:
0

#279 Gebruiker is offline   Ctje 

• Lid geworden: 16-September 08

Gepost 20 August 2011 - 16:12

Bekijk Post Mikey, op 20 August 2011 - 16:39, zei:

Ik doe mijn naam-zijn naam.
Gevoelsmatig vind ik het helemaal niet leuk als ik als enige meisje in ons gezin niet meer een ´mijn naam´ ben.
En nu we gaan trouwen komt zijn naam bij mijn originele naam, vind ik ergens ook wel logisch klinken.
Maar ik ga wel zijn naam gebruiken in het dagelijkse gebruik.

Wat wel grappig(/vreemd) word is dat we straks allebei M. ´zijn achternaam´ worden. En zelfs de letters van onze doopnamen zijn gelijk alleen zijn de laatste twee bij hem andersom. Gelukkig vinden we het niet erg als we elkaars post open zullen maken, want dat zal wel gaan gebeuren :lol:

Maar als je jouw naam-zijn naam kiest, dan is het toch niet logisch om zijn naam te gebruiken? Want zo heet je dan toch gewoon niet?

Wij heten allebei C.P.. Vooral op de trouwkaart stond het erg grappig.. omdat de namen nagenoeg hetzelfde zijn. (alleen vrouwelijk en mannelijke vorm)
0

#280 Gebruiker is offline   Anna Livia 

• Lid geworden: 23-September 08

Gepost 21 August 2011 - 12:46

Je heet sowieso niet zo, omdat je eigen geboortenaam altijd je echte achternaam zal blijven. Wanneer je trouwt mag je kiezen welke naam(combinatie) je voert. Dus je kunt prima voor de naamsverklaring kiezen voor mijn naam-partners naam en dan in het dagelijks leven partners naam gebruiken. De verklaring die je inlevert bij de gemeente gaat er slechts over hoe je door officiële instanties aangeschreven wil worden. Los daarvan mag je elke combinatie gebruiken die je zelf wil.
0

#281 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 21 August 2011 - 12:48

Precies. Bij de gemeente sta ik als Inge de V.-D. (zijn naam, mijn naam). Op mijn werk heet ik gewoon Inge D., dat postvak heb ik nu eenmaal, dat emailadres heb ik en zo kennen mensen me, dus ik laat dat gewoon zo. Mijn post krijg ik als Inge de V.-D., en als ik me voorstel of iets in verband met Thijmen doe ben ik Inge de V., dan heb ik dezelfde achternaam als mijn man en kind :) Je bent daar volledig vrij in.
0

#282 Gebruiker is offline   Djulietaah 

• Lid geworden: 11-March 11

Gepost 14 September 2011 - 10:59

Klopt. Ik heb zijn naam-mijn naam gedaan, vraag me niet waarom, maar blijf gewoon mijn eigen naam voeren. Zo ben ik namelijk. Mag nu dan wel zijn vrouw zijn, maar ik blijf altijd een kind van mijn ouders.
0

#283 Gebruiker is online   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 14 December 2011 - 11:26

Ik neem de achternaam over van mijn as, mijn eigen achternaam gebruik ik niet meer ( in het dagelijks leven dan.. :) ).
Vind het leuk om dezelfde naam te hebben als mijn AS en toekomstige kids (hopelijk! ). Mijn eigen achternaam, ach ja. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat soort dingen en mijn AS was helemaal blij toen ik vertelde dat ik zijn achternaam ga gebruiken ;).
0

#284 Gebruiker is offline   Miepel 

• Lid geworden: 24-January 11

Gepost 02 January 2012 - 16:38

Hier hebben wij nu dus een discussie over. We waren er allebei uit dat we onze eigen achternamen zouden houden. De mogelijkheid is natuurlijk om zijn achternaam erachter te plakken maar dat wil ik niet. En hij ging er vanuit dat we dat wel zouden doen. <_<
0

#285 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 02 January 2012 - 19:23

Wij hebben allebei onze eigen naam gehouden (dat hebben we in ieder geval zo aangegeven bij de ondertrouw en gaan we na ons trouwen dus ook doen). Zou het heel raar vinden om nu, na al die jaren zo geheten te hebben, mezelf opeens te moeten voorstellen met een andere naam.
Eerst heb ik nog wel getwijfeld of ik zijn naam zou 'aannemen'. Maar idd, je houdt altijd je eigen naam, dus ik heb zoiets van waarom zou ik dan nu opeens een andere naam gaan gebruiken. Voor mij klinkt het niet zo logisch, dat ik nu opeens omdat ik getrouwd ben een andere naam moet gaan gebruiken. Ik ben ook gewoon niet zo traditioneel denk ik. En ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb. AS zei in het begin nog wel dat het hem wel leuk leek als ik zijn naam aannam, maar toen ik hem uitlegde waarom ik het eigenlijk nergens op vond slaan om dat te doen snapte hij het wel. Hij zei, ik zou het ook heel vreemd vinden om nu opeens in het dagelijks leven jouw achternaam te moeten gebruiken, terwijl ik al 30 jaar zo heet. En je houdt toch altijd je eigen naam dus ik heb een btje het gevoel wie hou je dan voor de gek? En mocht het in sommige situaties handig zijn dat ik zijn naam gebruik (of hij mijn naam :P) dan kan dat altijd.
0

#286 Gebruiker is offline   dootje25 

• Lid geworden: 03-January 12

Gepost 03 January 2012 - 16:10

Ik neem zijn naam aan, ben ook blij dat ik dan van mijn eigen naam af ben aangezien ik al ruim 3 jaar geen contact meer heb met mijn vader, en zijn kant van de familie... Voor ons was de keus dus erg snel gemaakt!!
0

#287 Gebruiker is offline   Tiny Love 

• Lid geworden: 17-December 11

Gepost 04 January 2012 - 11:06

ik wil zijn naam, dat was ook eerst de reden dat ik het wou veranderen bij de gemeente. ach dan maar trouwen he ;)
(wij hebben al gp) maar wou toen niet zijn naam, nu mijn dochtertje er is en zijn achternaam heeft wil ik er ook graag "bij horen" :D
0

#288 Gebruiker is offline   dees87 

• Lid geworden: 07-January 12

Gepost 26 January 2012 - 23:03

eerst zijn naam dan mijn naam
0

#289 Gebruiker is online   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost 26 January 2012 - 23:19

Bij de gemeente ga ik zijn naam mijn naam doorgeven, maar op m'n werk zal ik gewoon m'n eigen naam blijven gebruiken. Voor de rest zie ik het wel, maar ik lees dat meer mensen dat doen hier. Fijn om te weten!
0

#290 Gebruiker is offline   Anikaa 

• Lid geworden: 17-January 12

Gepost 11 February 2012 - 12:09

Ik heb bij de ondertrouw aangegeven dat ik alleen mijn vriends nam aannam. Maar dit kan altijd nog gewijzigd worden en dat ga ik waarschijnlijk nog wel doen. Wil mijn naam toch ook nog wel erbij houden.
0

#291 Gebruiker is offline   junebride 

• Lid geworden: 05-March 12

Gepost 05 March 2012 - 19:07

Ik neem zijn naam met de mijne er achter geplakt.
0

#292 Gebruiker is offline   Anneli 

• Lid geworden: 03-January 12

Gepost 06 March 2012 - 14:46

Mijn aanstaande heeft een veel mooiere achternaam dan ik. Maar ik ben al zolang aan mijn naam gewend en hij loopt wel mooi, daarom wil ik er toch niet helemaal vanaf. In mijn beroepsleven kent iedereen me ook onder mijn eigen naam. Dus ik denk dat ik mijn eigen naam gewoon houd voor dagelijks gebruik, maar zijn naam er achter zet voor officiële gevallen en om te laten zien dat we bij elkaar horen.
Als ik jonger was geweest, had ik zeker zijn naam-mijn naam gedaan, overigens. ;)
0

#293 Gebruiker is offline   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost 06 March 2012 - 15:27

Bekijk Post Anikaa, op 11 February 2012 - 12:09, zei:

Ik heb bij de ondertrouw aangegeven dat ik alleen mijn vriends nam aannam. Maar dit kan altijd nog gewijzigd worden en dat ga ik waarschijnlijk nog wel doen. Wil mijn naam toch ook nog wel erbij houden.

Je houdt altijd je eigen achternaam, dwz die raak je nooit kwijt ook al neem je alleen de naam van je partner aan. Wat je bij de gemeente aangeeft gaat om naamgebruik en hoe je bv door officiele instanties aangeschreven wilt worden. Maar je eigen geboortenaam raak je nooit kwijt en in het dagelijks leven kun je die ook gewoon gebruiken.
0

#294 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 07 March 2012 - 13:36

Ik neem alleen zijn naam (gebruikelijk in Duitsland)
0

#295 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 07 March 2012 - 20:26

Ik neem zijn achternaam, gevolgd door mijn achternaam. In de praktijk zal ik waarschijnlijk gewoon mijn eigen naam blijven voeren - vooral vanwege werk.
0

#296 Gebruiker is offline   OsCarel 

• Lid geworden: 16-January 12

Gepost 20 April 2012 - 14:33

Ik neem zijn achternaam. Die past mooier bij mijn voornaam en ben ik ook gelijk van mijn rare initialen af.
0

#297 Gebruiker is offline   Djulietaah 

• Lid geworden: 11-March 11

Gepost 20 April 2012 - 16:23

Ik heb op papier zijn naam en dan mijn naam, beetje in een opwelling besloten. Maar voer altijd mijn eigen naam, omdat mijn voornaam en zijn achternaam een beetje rare combinatie is. Daarnaast ben ik gewoon trots op wie ik ben en daar hoort mijn naam bij :)
0

#298 Gebruiker is offline   JoyceTG 

• Lid geworden: 04-April 12

Gepost 21 April 2012 - 08:37

Bij mij wordt het ook zijn naam - mijn naam.
Hoef ik eindelijk mijn achternaam niet meer te spellen1 Heeeeeerlijk lijkt me dat!
0

#299 Gebruiker is offline   LatinBride 

• Lid geworden: 20-April 12

Gepost 23 April 2012 - 14:48

Ik doe ook zijn naam- mijn naam.
Ik vind het gewoon mooi om zijn naam te dragen.
En gelukkig past het ook goed bij mijn voornaam.
0

#300 Gebruiker is offline   kwarkje 

• Lid geworden: 13-April 12

Gepost 23 April 2012 - 14:51

Ik doe mijn naam - zijn naam. Eigenlijk vind ik zijn achternaam echt vreselijk, maar ik wil wel laten zien dat ik bij hem hoor :rolleyes: En met zijn naam als achterste naam kan ik het snel achter elkaar zeggen en klinkt het net als 1 woord ;) :lol:
0

• (13 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers