Wat Doe Jij Met Je Achternaam? Naam van je aanstaande of je eigen naam?
Gepost 24 May 2011 - 14:56
Ik vond het te moeilijk om mijn eigen achternaam niet meer te hebben, maar wilde toch wel zijn naam aannemen. Deze beslissing heb ik echt de avond voor de ondertrouw genomen, zo erg twijfelde ik...
Gepost 20 August 2011 - 15:39
Gevoelsmatig vind ik het helemaal niet leuk als ik als enige meisje in ons gezin niet meer een ´mijn naam´ ben.
En nu we gaan trouwen komt zijn naam bij mijn originele naam, vind ik ergens ook wel logisch klinken.
Maar ik ga wel zijn naam gebruiken in het dagelijkse gebruik.
Wat wel grappig(/vreemd) word is dat we straks allebei M. ´zijn achternaam´ worden. En zelfs de letters van onze doopnamen zijn gelijk alleen zijn de laatste twee bij hem andersom. Gelukkig vinden we het niet erg als we elkaars post open zullen maken, want dat zal wel gaan gebeuren :lol:
Gepost 20 August 2011 - 16:12
Mikey, op 20 August 2011 - 16:39, zei:
Gevoelsmatig vind ik het helemaal niet leuk als ik als enige meisje in ons gezin niet meer een ´mijn naam´ ben.
En nu we gaan trouwen komt zijn naam bij mijn originele naam, vind ik ergens ook wel logisch klinken.
Maar ik ga wel zijn naam gebruiken in het dagelijkse gebruik.
Wat wel grappig(/vreemd) word is dat we straks allebei M. ´zijn achternaam´ worden. En zelfs de letters van onze doopnamen zijn gelijk alleen zijn de laatste twee bij hem andersom. Gelukkig vinden we het niet erg als we elkaars post open zullen maken, want dat zal wel gaan gebeuren :lol:
Maar als je jouw naam-zijn naam kiest, dan is het toch niet logisch om zijn naam te gebruiken? Want zo heet je dan toch gewoon niet?
Wij heten allebei C.P.. Vooral op de trouwkaart stond het erg grappig.. omdat de namen nagenoeg hetzelfde zijn. (alleen vrouwelijk en mannelijke vorm)
Gepost 21 August 2011 - 12:46
Gepost 21 August 2011 - 12:48
Gepost 14 December 2011 - 11:26
Vind het leuk om dezelfde naam te hebben als mijn AS en toekomstige kids (hopelijk! ). Mijn eigen achternaam, ach ja. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat soort dingen en mijn AS was helemaal blij toen ik vertelde dat ik zijn achternaam ga gebruiken ;).
Gepost 02 January 2012 - 16:38
Gepost 02 January 2012 - 19:23
Eerst heb ik nog wel getwijfeld of ik zijn naam zou 'aannemen'. Maar idd, je houdt altijd je eigen naam, dus ik heb zoiets van waarom zou ik dan nu opeens een andere naam gaan gebruiken. Voor mij klinkt het niet zo logisch, dat ik nu opeens omdat ik getrouwd ben een andere naam moet gaan gebruiken. Ik ben ook gewoon niet zo traditioneel denk ik. En ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb. AS zei in het begin nog wel dat het hem wel leuk leek als ik zijn naam aannam, maar toen ik hem uitlegde waarom ik het eigenlijk nergens op vond slaan om dat te doen snapte hij het wel. Hij zei, ik zou het ook heel vreemd vinden om nu opeens in het dagelijks leven jouw achternaam te moeten gebruiken, terwijl ik al 30 jaar zo heet. En je houdt toch altijd je eigen naam dus ik heb een btje het gevoel wie hou je dan voor de gek? En mocht het in sommige situaties handig zijn dat ik zijn naam gebruik (of hij mijn naam :P) dan kan dat altijd.
Gepost 06 March 2012 - 14:46
Als ik jonger was geweest, had ik zeker zijn naam-mijn naam gedaan, overigens. ;)
Gepost 06 March 2012 - 15:27
Anikaa, op 11 February 2012 - 12:09, zei:
Je houdt altijd je eigen achternaam, dwz die raak je nooit kwijt ook al neem je alleen de naam van je partner aan. Wat je bij de gemeente aangeeft gaat om naamgebruik en hoe je bv door officiele instanties aangeschreven wilt worden. Maar je eigen geboortenaam raak je nooit kwijt en in het dagelijks leven kun je die ook gewoon gebruiken.
Gepost 20 April 2012 - 16:23

Log in
Registreer
Help 
Multi quote