Wat Eten We Vandaag... altijd weer die eeuwige vraag...
Gepost 02 August 2005 - 19:09
Voor mijn gevoel is het soms zo ééntonig...en ik heb ook niet altijd zin om lang in de keuken te staan.
Ik ben deze week alleen thuis...dus ik kan eten wat ik wil en hoef dus geen rekening te houden met wie wat wel of niet lust...ik lust zelf namelijk vrijwel alles.
Misschien is het een idee om een paar lekkere recepten of handige tips hier te plaatsen...
Gepost 02 August 2005 - 19:13
Ik heb af en toe ook zo ontzettend weinig inspiratie.
Vanavond hebben we bloemkool, worst en aardappels gegeten, omdat ik weer eens totaal geen fantasie en zin had om te koken.
Ik heb in de keuken een schriftje waarin in mijn "zelfverzonnen" recepten in schrijf. Ik geef ze dan ook allemaal een rapportcijfer, zodat ik later nog weet hoe lekker iets geweest is. Mochten er liefhebbers zijn, dan zet ik ze met liefde hier neer.
Gepost 02 August 2005 - 19:18
En lekkere recepten ... hmm ik houd ontzettend van lekker eten, maar het moet wel makkelijk te bereiden zijn. Meestal is het iets van pasta, want dat vinden we allebei wel lekker. Of in de zomer een lekkere maaltijdsalade met rucola, gedroogde tomaten, pijnboompitten en een lekkere dressing.
Als ik echt aan het kokkerellen ben, dan wordt het een Indische rijsttafel, maar daar moet ik echt een dag voor vrijmaken. En jammer genoeg wordt het dan nooit zo lekker als bij mijn moeder thuis :)
Gepost 02 August 2005 - 19:23
Gepost 02 August 2005 - 19:26
Maar bij ons is it ook altijd een heeeeeel groot probleem. Om gek van te worden. Onze smaken liggen heel ver uit elkaar. Ik hou van buitenlands eten en hij eigenlijk alleen van hollands eten (en van pasta, maar dan wel met een rooie saus). Het lastigste: hij houd niet van
- paprika
- uien
- prei
- knoflook
- en noem maar op wat je lekker vind om door je eten te doen...
Dus dan blijft er niet veel over..., dan maar een stamppot ;)
Vandaar ook ons 'hollands stamppotten buffet' op de trouwdag!
Gepost 02 August 2005 - 19:26
cadanawo, op 02 August 2005, 19:23, zei:
Ja, die zien er erg smakelijk uit. En je kan zelfs de tijd bepalen hoe lang je er mee bezig wilt zijn :D :D :D
Gepost 02 August 2005 - 20:52
Gepost 02 August 2005 - 20:53
Jorieke, op 02 August 2005, 21:52, zei:
Wanneer kunnen we komen eten :P :lol:
Gepost 02 August 2005 - 22:51
Joanne, op 02 August 2005, 23:46, zei:
Kip masala met rijst.
macaronischotel uit de oven
Salade met een honigdressing gebakken aardappeltjes
Nog meer ??
Kom maar op....en de recepten...
Gepost 03 August 2005 - 09:48
Nodig:
-1 zakje voorverpakte krieltjes 450 gram (zelf schillen kan ook, dit is makkelijker)
-1 kuipje paturain 120 gram
-1 blokje visbouillon
-3 eetlepels grove mosterd
-500 gram kabeljauwfilet (meestal kook ik ze vers, maar voor nood heb ik altijd een pak koolvisfilet van de Aldi in de diepvries)
- 3 stronkjes prei in dunne ringetjes
Fruit de prei in de boter, tot deze glanzend en een beetje zacht is. Blus de prei af met 3 dl water waarin het bouillonblokje is opgelost (heet water lost beter op).
Aardappelen toevoegen, mosterd en paturain erdoor scheppen, een minuut of 5 laten doorkoken (zachtjes), dan kabeljauw (koolvis) erdoor scheppen en laten sudderen tot de vis gaar is.
Je bent hier nog geen 20 minuten aan bezig en hebt maar 1 pan bij de afwas. Ideaal dus!!
Gepost 03 August 2005 - 09:51
-1 zak rosti (uit de vriezer, zekf maken kan ook, maar is een stuk bewerkelijker)
-6 eieren
-200 gram gerookte zalmsnippers
-peper, zout
Rosti opbakken totdat deze bijna goed is, zalmsnippers erbij en 1 minuut meebakken
Eieren loskloppen met peper en zout,
Over het rosti-zalmmengsel schenken en het laten stollen
Lekker met een frisse salade
Gepost 03 August 2005 - 09:52
zet pan waterop met zout voor de pasta
als het kookt ongeveer 12 min in de pan (ligt eraan welke pasta je neemt!!)
ondertussen olijfolie in een pan.. zalmmootje erin leggen en laten liggen totdat hij zelf los laat anders krijg je brokjes ipv een mootje
ondertussen verse spinazi wassen en zonder extra water zo in de pan al roerend de kook erover
binnen een kwartier lekker eten op tafel..
over de zalm verse peper en zeezout
over de spinazi nog even verse nootmuskaat
je kan er eventueel nog een sausje bij doen voor asperges.. (is ook vaak voor vis) hmm lekker smullen maar!!
Gepost 03 August 2005 - 09:55
Men neemt een ui en bospadestoelen en natuurlijk weer die tagliatella
in koekepan olijfolie snij ui in stukkies en de bospadestoelen ( kastagnechampigons, en andere zwammen.. )
zet gelijktijdeig water voor pasta en koekepan met olijf olie op..
bak de uitjes glazig en voeg dan de padestoelen toe...
alondertussen pasta koken met zout
binnen een 20 min heerlijk eten.. hmm
water loopt me nu al weer in de mond...
Gepost 03 August 2005 - 09:57
Stap 1: Verwarm de grill voor op de hoogste stand. Spoel de kabeljauwfilets af onder de koude kraan en dep ze droog. Meng in een diep bord de bloem met 4 eetlepels bieslook en 3 fijngehakte teentjes knoflook.
Stap 2: Wentel de kabeljauwfilets door het bloemmengsel, zodat ze er helemaal mee bedekt zijn. Was de tomaten en snijd de kapjes eraf. Meng het paneermeel met 2 eetlepels olijfolie en de rest van de bieslook en de knoflook. Bedek de tomaten met het paneermeelmengsel en zet de tomaten in een ovenvast schaaltje, bestrooi ze met wat zout en peper. Zet de tomaten ca. 5 minuten onder de hete grill.
Stap 3: Smelt de boter en de rest van de olijfolie in een ruime koekenpan op een matig vuur. Bak de kabeljauwfilets op een matig vuur aan beide kanten bruin en gaar (4-6 minuten). Neem de kabeljauw uit de pan en bestrooi ze met zout en peper. Leg de kabeljauw op 4 warme borden en zet de gegrilde tomaten ernaast.
Lekker met gebakken aardappels.
Wijntip: Alsace Pinot Blanc, frisse, soepele witte wijn
Gepost 03 August 2005 - 09:58
-8 kleine slobtongetjes
-150 ml visfond of boullion
-100 ml witte wijn (de rest van de fles is lekker bij het eten)
-1/2 theelepel tijm
-2 laurierblaadjes
-100 ml slagroom (of koksroom)
-75 gram gekookte mossels
-100 gram grijze garnaaltjes
-25 gr koude (room)boter
-peterselie, peper, zout
Oven voorverwarmen op 175 graden.
Slibtongetjes in schaal leggen, peper, zout en tijm erover, laurier erbij, wijn en visfond erover schenken.
In oven laten garen 10-15 minuten
Vis uit mengsel halen en op bordje onder aluminiumfolie terug in de (uitgeschakelde, maar nog wel warme) oven.
Laurier uit het wijn/visfondmengsel halen, dan in een pannetje op een hoog vuur samen met de room in ongeveer 1 minuut laten inkoken.
Mosselen, garnalen, boter en peterselie erdoor roeren.
Saus over vis schenken en serveren met gebakken aardappels en broccoli
Gepost 03 August 2005 - 10:02
- 1 doosje verse tagliatelle (uit het koelvak in de supermarkt)
- 250 gram ham
- 1 doosje champignons
- 3 eetlepels groene pesto
Pan me t water opzetten, Tagliatelle erin volgens gebruiksaanwijzing
Champignons in plakjes en ham in kleine stukjes. Champignons opbakken, ham erbij verwarmen en pesto erdoor scheppen.
Tagliatelle afgieten en champignonmengsel erover scheppen.
Lekker met tomaat/mozarella salade.
Gepost 03 August 2005 - 12:55
boursin
Gepost 03 August 2005 - 13:42
gehakt bakken in de pan
Tomaten schoonmaken en partjes maken
uien ook snijden.
Bakken in de pan.
zout, peper en kervel
De bodem en de zijkanten van een ovenschaal bedeken met balderdeeg.
Betrooien met kaas.
Hetmengsel erbij.
3 losgeklopte eieren erover.
In de oven tot het ei gaar is
Vele variatie op het recpet, bijvoorbeeld spekjes ertussen, andere soorten kaas. Bovenkant bekleden met bladerdeeg. ander groenten ertussen.
eet smakkelijk

Log in
Registreer
Help 
Multi quote